Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

Her går det også veldig fint, formen er god og jeg trives som gravid :) Magen er enda ganske liten og jeg gleder meg veldig til den popper mer 😍. Lagt på meg ca 4 kg sist jeg veide meg, mistenker det er mer når jeg kommer hjem fra ferien 😝. Er nettopp fullgått 21 uker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg blir gjerne med her, har termin 18. desember etter OUL. Det er vårt første barn, og vi er utrolig spent og glad 😊 Bytter på å glede meg, og å ha helt panikk for at jeg ikke kan noe om babyer 😅. Vi har vært sammen 11 år, og giftet oss for 2 år siden. 

Har akkurat begynt å kjenne bevegelser i magen (litt seint?), og det hjelper litt mot bekymringen for at noe har gått galt...

På ultralyd ser det ut som det blir ei jente 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min ordinære ultralyd fastholdt termin på julaften 🙈. Jeg tenker å prøve å knipe igjen til over nyttår 😂... 

Det er så forskjellig det der med å kjenne liv. Jeg har kjent liv ganske lenge (siden uke 15 eller 16) og siden 19+1 har det også syntes utenpå de gangene babyen virkelig tar i. Det er både veldig rart og veldig gøy. Andre jeg kjenner har ikke kjent liv før i uke 23-24. 

Hvordan går det med alle? Jeg er fortsatt kvalm og slapp og 50 % sykmeldt. I det siste har jeg kunnet slenge på svimmelhet også. På den positive siden har jeg endelig begynt å gå opp i vekt, hele 1,8 kg 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kanskje litt sent og bli med i samtalen😅 Men min termin er 23 desember ( på min bursdag😂) Så i dag er jeg da 21+6 uker på vei. Jeg venter tvillinger, en gutt og en jente❤️

Endret av Adasteinnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen damer😊 

Nå er det ikke lenge til vi trer inn i 3 trimester☺️ Synes sommeren har gått kjempefort, og ukene har bare flydd avgårde. I morgen er jeg i uke 27.

Tenkte å innom barnas hus i morgen for å se på vogn. Har ikke sett meg ut noe spesielle merker, men ser de har kampanjetilbud på Duo vognen Easywalker Harvey2. Så vil se litt nærmere på den. Har noen av dere erfaringer med den vogna fra tidligere? Eller vurderer den til kommende baby?😊 

Vært greit å hørt om noen har anbefalinger å komme med til de forskjellige merkene😁 

Fra før av har jeg hatt Simo kombivogn til første og City Elite til nr 2. Konklusjonen ble: Simo: for tung og stor, men optimal som sovevogn i Bhg. City Elite var egentlig perfekt, men kunne ikke ha stelleveske på håndtaket, da den ikke tålte vekta. Det var vel det eneste minuset🤔 Så vil helst ha 4 hjul denne gangen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sommeren har gått fort! Jeg er midt i uke 24 nå og har egentlig ikke begynt å tenke på vogn, så dine erfaringer var veldig nyttig 😊. Noe jeg har sett på er bedside crib og jeg har funnet ut at den fra Troll virker som det beste alternativet for oss. Det ligger mange av den ute på finn, så det kommer jeg til å kjøpe brukt (men kjøpe ny madrass). 

Har de begynt å måle magen deres? Min har fortsatt ikke blitt målt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage ble målt for første gang på sist kontroll i uke 26. Så da blir nok du også målt på neste kontroll😊 

Vi vurderer også bedside crib, kjekt når det kommer til amming om natten ser jeg for meg😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Glukosebelastningstest unnagjort!

Jeg begynner på uke 28 i morgen og er mildt sagt lei av å være kvalm og kaste opp.. På grunn av komplikasjoner med morkaka har jeg hatt treningsforbud hele svangerskapet, så nå begynner jeg å få problemer med bekkenet også. Jeg har kjøpt meg bbhugme gravidpute som jeg håper vi gjøre det litt mer behagelig å sove. Har bare hatt den én natt, så jeg må vente litt og se om den funker 😊. Den skal jo kunne brukes som ammepute også, men jeg har blitt fortalt at den ikke er særlig bra til det. Er det noen her som har erfaringer med den? 

Hvordan går det med dere her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heihei! 
 

 Nå kan vi telle antall uker og ikke mnd igjen til termin. Er selv i uke 35 i morgen, og det skjennes for å si det sånn. 
Har fått tilbake kvalmen, og kroppen føles tung og energiløs. 
Gleder meg til å få fødselen overstått😅. Selv om jeg gruer meg til selve fødselen. Termin 1 des.

Hvordan går det med dere andre? 
Noen som har født allerede også kanskje? 
Har dere kjøpt inn det meste av utstyr og div? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i uke 32 og sliter fortsatt med kvalme... Har fått postafen, men den hjelper ikke så mye. Jeg har vært den og tilbake til jordmor og leger siden morkaka mi fortsatt dekker deler av åpningen. Siste placentakontroll et på tirsdag, da blir det avgjort om det blir ks eller vanlig fødsel. Jeg er mildt sagt litt spent. Vi har kjøpt bilsete, vogn og sprinkelseng. Klær får vi av så mange som er ferdig med å få barn, så vi trenger egentlig ikke å skaffe noe som helst, tror jeg. Resten tar vi etter hvert :).

Jeg gleder meg også til å bli ferdig med dette her, har ikke gledet meg over graviditeten i det hele tatt pga alle komplikasjoner 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. 

Da ble det novemberbarn på oss istede😍 Fødte en liten perfekt gutt i går natt💙 Lykke til, til dere alle som heller ikke har lenge igjen🥰

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...