Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

Er 11+5 idag, men kjenner jeg ikke helt klarer å glede meg. Er så redd for at noe skal gå galt. Var til fastlegen på mandag og fikk se et dunkende hjerte og en liten krabat som sprella veldig, så vet jo det var liv da iallefall. Gleder meg til jeg passerer den magiske grensa 😊❤️ 

Har sett litt på barnevogner og slikt, men stresser ikke med å kjøpe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen vogner vi gleder oss til å se på, men vi blir å vente med å se i butikk til vi føler oss trygge. Plutselig møter man på kjentfolk/kollegaer man ikke vil skal vite det ennå og da kan man ha et forklaringsproblem. Ingen kjøper vel vogn eller seng i gave til andre 😂 Men sliter med klærne for tiden, liten kul nederst på magen hvor livmora tydelig har vokst. Men preggopants blir for mye stoff igjen, så det blir comfy bukser noen uker til. Klarer ikke strømpebukser heller, og synes minibumpen kommer enda bedre frem i kjoler 🙈🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å se på vogner, men foreløpig er det kun på nett 😄 

Vanlig klær går fortsatt helt fint, har ingen mage å skjule enda. Regner med at bunad i morgen skal gå helt fint ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen!! Jeg har klødd i fingrene etter å se på baby utstyr, så var helt magisk å nå uke 13 💕💕

 

Jeg har fått ganske synlig mage, så her går det i preggo bukse. Spent på om bunaden passer da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul, og ble justert på termin. Babyen var frisk og fin, og jeg fikk termin i slutten av november istede 🤞💕

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conzi skrev:

Da har jeg vært på tidlig ul, og ble justert på termin. Babyen var frisk og fin, og jeg fikk termin i slutten av november istede 🤞💕

 

Så bra 😍 hvor langt er du på vei i dag? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere her inne? Noen som merker endringer? Her er formen veldig bra, nesten så man blir litt bekymret 🙈 Har noen symptomer, men de er mer kroppslige og lite delbare, haha. 

 

Er 12+1 i dag, og synes tiden går fort (utrolig nok). Juni blir også å rase avgårde med mye planer, så plutselig er det ferietid og OUL 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg @LittleBee at tiden går fort. Og det vil den nok nå som sommeren kommer også😊

12+0 på meg i morgen😊 Gleder meg veldig til å nå de 12 ukene. Føler ikke man er «safe» etter dette, men føles som en liten milepæl. Her er formen oppadgående etter mange uker med mye kvalme, hodepine og utmattelse. 

Føler meg nå bare skikkelig oppblåst og større. Lagt på meg mange kilo pga konstant småspising og en konstant sultfølelse. Med betydelig større pupper i tillegg føler jeg meg veldig stor og tung. Føler jeg har fått litt mage, men er nok mest luft og karbohydrater. 

Skal på TUL i morgen for å sjekke nakkefold, neseben osv. Gleder meg veldig, samtidig som det er veldig skummelt. 

Endret av Lavterskel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lavterskel skrev:

Enig med deg @LittleBee at tiden går fort. Og det vil den nok nå som sommeren kommer også😊

12+0 på meg i morgen😊 Gleder meg veldig til å nå de 12 ukene. Føler ikke man er «safe» etter dette, men føles som en liten milepæl. Her er formen oppadgående etter mange uker med mye kvalme, hodepine og utmattelse. 

Føler meg nå bare skikkelig oppblåst og større. Lagt på meg mange kilo pga konstant småspising og en konstant sultfølelse. Med betydelig større pupper i tillegg føler jeg meg veldig stor og tung. Føler jeg har fått litt mage, men er nok mest luft og karbohydrater. 

Skal på TUL i morgen for å sjekke nakkefold, neseben osv. Gleder meg veldig, samtidig som det er veldig skummelt. 

Ja her var jeg visst 12+2 i dag i stedet så dagene raser avgårde 😂😂 Jeg har vært utrolig oppblåst og slitt med treg mage. Spiser lite «drittmat» og har holdt meg til fiberrikt i brød og knekkebrød uten at det har hjulpet veldig. Før jeg prøvde kiwi! Spiser det om morgenen og merker det faktisk, så håper det fortsetter sånn. Har følt meg 5 mnd på vei noen dager og det skulle jo være litt vanskelig ettersom jeg har gått ned i vekt pga kvalmen til uke 8-9🙈 

 

Spennende dag i morgen for dere, mange er jo god på å gjette riktig kjønn på organrettet TUL, vil dere vite? 😊 Selv bestemte vi oss for å ikke ta denne type UL, og håper selvsagt alt er bra med lille uansett. Stort sett er jo alt bra, og er det noe får vi vite det om noen uker uansett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på uke 12 i morgen, og fortalte min beste venninne om graviditeten i går. For en følelse av å kunne si det høyt til noen! 😍

Jeg begynner å bli bedre av kvalmen og skal begynne å jobbe 50% nå. Klarte faktisk nettopp å steke meg speilegg og poteter uten å brekke meg av matosen! Jeg spyr fortsatt med jevne mellomrom, men den konstante kvalmen er mye, mye mildere. Det er i grevens tid, for om to uker drar vi på metalfestival i England! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 er idag 14+1 så føler ukene går fort nå, og fortere vil de nok gå også siden det er flytting og div rett rundt hjørnet 🙈 her har så å si alle symptomer forsvunnet (håper ikke det er noe galt i det) formen er bra, men strever med vond rygg (har ryggproblemer og hofteproteser fra før av, så kanskje ikke så rart), men satser på at det ikke blir verre 😊

Skal til OUL i starten av juli, gleder meg veldig selv om det også er litt skummelt med tanke på å evt få vite at noe er galt. 

Usikker på om det er mulig å kjenne noe så tidlig, men for et par dager siden var jeg sikker på at det var kyllingen jeg kjente der inne 💓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 

14+1 her også. Skal på svangerskapskontroll i morgen og gleder meg veldig. Skal høre hjertelyd, noe jeg føler jeg trenger da jeg har 0 symptomer for øyeblikket😅. Vet jo at dette er «normalt» i 2 trimester, men kan ikke unngå å bli urolig når man ikke skjenner symptomer slik som i 1 tri. 

Føler magen har poppet frem siste 2 ukene, og nå kan jeg heller ikke skjule graviditeten lenger. Er normal slank, men har gått opp mye allerede. Sammenlignet vekta med papirene fra de to andre svangerskapene og veier nå like mye som jeg gjorde rundt uke 20 de to siste gangene🙈 Så må vell begynne og være litt mer forsiktig med all småspisingen jeg har tilvendt meg mellom måltidene.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, LittleBee skrev:

Ja her var jeg visst 12+2 i dag i stedet så dagene raser avgårde 😂😂 Jeg har vært utrolig oppblåst og slitt med treg mage. Spiser lite «drittmat» og har holdt meg til fiberrikt i brød og knekkebrød uten at det har hjulpet veldig. Før jeg prøvde kiwi! Spiser det om morgenen og merker det faktisk, så håper det fortsetter sånn. Har følt meg 5 mnd på vei noen dager og det skulle jo være litt vanskelig ettersom jeg har gått ned i vekt pga kvalmen til uke 8-9🙈 

 

Spennende dag i morgen for dere, mange er jo god på å gjette riktig kjønn på organrettet TUL, vil dere vite? 😊 Selv bestemte vi oss for å ikke ta denne type UL, og håper selvsagt alt er bra med lille uansett. Stort sett er jo alt bra, og er det noe får vi vite det om noen uker uansett.  

Jeg har faktisk begynt å spise kiwi selv nå. Føler i det minste det ikke gjør ting verre😅 Ja, blir spennende. Trodde det var tidlig å få vite kjønn så tidlig, men vi vil vite hvis vi kan❤️ Skjønner godt at ikke alle har behov for denne type UL. Det er jo helst bra med den lille😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :) Kanskje jeg kan få ventilert litt av alle disse gravidtankene, hormonene og følelsen av å vær tidenes hypokonder 😆

Er vel rundt sånn 11+5 ca. Var hos Norges fremste innen fosterdiagnostikk for å ta tidlig ultralyd. Helt tilfeldig. For jeg ante ikke at det var et tilbud sånn privat å kunne gå til en spesialist. Ble veldig lettet da han så at alt sto veldig bra til. Jeg ville først ikke se i tilfelle det ikke var noe liv i det hele tatt... Så strigråt jo da jeg hørte hjertelyden.

Formen er fortsatt ganske ræva. Blir fort sliten og kjenner når jeg har enten sittet på stol for mye eller stått for mye så strammer det så vanvittig i livmora. Akkurat som om det er en sånn stille protest.

Jeg oppfører meg som om jeg er den første og eneste i verden som opplever svangerskap, så jeg takker høyere makter for at jeg har en samboer som lar jeg være så høy på meg selv uten å gi det noe oppmerksomhet 😆 Så satser jeg på at disse nykkene roer seg på sikt..

Himla koselig med sånn felles tråd for samme terminmåned 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ms.Squat skrev:

Hei😊 

14+1 her også. Skal på svangerskapskontroll i morgen og gleder meg veldig. Skal høre hjertelyd, noe jeg føler jeg trenger da jeg har 0 symptomer for øyeblikket😅. Vet jo at dette er «normalt» i 2 trimester, men kan ikke unngå å bli urolig når man ikke skjenner symptomer slik som i 1 tri. 

Føler magen har poppet frem siste 2 ukene, og nå kan jeg heller ikke skjule graviditeten lenger. Er normal slank, men har gått opp mye allerede. Sammenlignet vekta med papirene fra de to andre svangerskapene og veier nå like mye som jeg gjorde rundt uke 20 de to siste gangene🙈 Så må vell begynne og være litt mer forsiktig med all småspisingen jeg har tilvendt meg mellom måltidene.  

 

Må bruke preggopants selv, når glidelåsene ikke ville holde seg oppe på de vanlige buksene var det bare å gi opp 🙈 Har ikke delt nyheten «offentlig» på jobb så store og løse overdeler får gjemme lille klumpen et par uker til vertfall. 

 

Skal på kontroll utover uka selv, men tror ikke legekontoret har doppler eller noe for å sjekke etter lyd. Uansett usikker om fastleger vil prøve så tidlig siden det fort bare kan skape uro om man ikke finner. Skal du til jordmor eller lege? Her hadde ikke jordmor ledig før i august så ble ikke stort valg på meg 🤷🏼‍♀️ Fikk booka meg inn hos JM i uke 24 da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, LittleBee skrev:

Må bruke preggopants selv, når glidelåsene ikke ville holde seg oppe på de vanlige buksene var det bare å gi opp 🙈 Har ikke delt nyheten «offentlig» på jobb så store og løse overdeler får gjemme lille klumpen et par uker til vertfall. 

 

Skal på kontroll utover uka selv, men tror ikke legekontoret har doppler eller noe for å sjekke etter lyd. Uansett usikker om fastleger vil prøve så tidlig siden det fort bare kan skape uro om man ikke finner. Skal du til jordmor eller lege? Her hadde ikke jordmor ledig før i august så ble ikke stort valg på meg 🤷🏼‍♀️ Fikk booka meg inn hos JM i uke 24 da.. 

Jeg skal til legen. Dette er mitt tredje svangerskap, og har faktisk aldri vært hos jordmor😅. Men nå er jeg veldig fornøyd med legen min, hun gir meg utrolig god oppfølging med svar på det meste jeg måtte lure på. Så har aldri følt behovet for jordmor.. Delvis også fordi det er så kjempelang ventetid på jordmor i mitt distrikt😞 

Legen bruker ett apparat som ser ut som en slags ultralydmaskin når hun skal finne hjertelyden. Spurte sist om vi kunne prøve på sist kontroll, men det mente hun ble for tidlig. Det var i uke 11+4. Men ved neste kontroll i uke 14 skulle det ikke være noe problem.

Kan oppdatere etter kontrollen om hun fant den😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Slenger meg med her. Termin 31.desember (foreløbig).

Er idag 10+2 og i natt har jeg ikke sovet ett minutt.😴 Startet med å kaste opp i går kveld, og våknet gjennom hele natten og kastet opp. I tillegg har jeg hatt innmari vondt i magen (MYE luft!). Har vært kvalm gjennom hele svangerskapet, men aldri kastet opp så mye på en kveld/natt. Noen andre som har fått ekstrem kvalme/oppkast midt i svangerskapet? 

Har vært på TUL for litt siden, og knøttet var friskt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll til fastlegen, og alt så supert ut😊. Fikk høre høre hjertelyden, som slo ca.150 slag i min. Legen tippet jente basert på antall slag😂  

Barnas Hus har et veldig godt tilbud på Maxi Cosi Cabriofix + base til 1899,- (før 2449,-) denne uka. Er denne stolen jeg i hadde sett meg ut, så da ble det jaggu kjøpt bilstol😅👍🏻🙈 

Så det ble vårt første innkjøp til baby😊 I tidligste laget kanskje, men, men😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...