Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Ms.Squat skrev:

Her begynner formen og bedres for hver dag som går. Fortsatt litt trøtt på ettermiddagene, men kvalmen kommer kun hvis det er lenge siden ett måltid. Det er utrolig godt å skjenne at energien begynner å stige, for 3 uker siden var alt et stort ork.

Er 9+0 i dag. Hadde TUL i uke 8+4. Det var apsolutt værdt vær ei krone. Hadde utvendig ul først, da kunne vi tydelig se plommesekken og et bankende hjerte. Etterpå tok jordmor innvendig UL i 3D. Da ble bildet utrolig tydelig, og vi kunne se kroppen med bittesmå armer og ben. Veldig gøy og koselig opplevelse. Terminen stemte med menstermin, og står på 3 desember😊 Timen tok ca 20 minutt og vi fikk med oss 6 bilder.

C39F7AB2-E11D-497A-B3B9-3478F66A145A.jpeg

Wow, det var sykt bra bilde så tidlig 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Fru_K skrev:

For et fantastisk bilde! Fikk helt gåsehud her jeg sitter. 

Ja, hadde ikke trodd vi kunne få ett så klart bilde allerede i uke 8+4! Alt ble plutselig så mye mer virkelig når vi fikk se den bittelille kroppen på skjermen❤️

Anbefales! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for meg i denne tråden.Blødningen begynte for fullt i går og jeg har hatt en del smerter og blod siden.😔 Det har ikke gitt seg helt ennå, men har ikke like mye vondt. Så jeg satser på at det går fort over sånn at kroppen kommer seg tilbake til normalen igjen om ikke så altfor lenge😊  Ønsker dere alle her masse lykke til framover, så håper jeg at jeg kan melde meg inn i en annen termin gruppe om ikke så altfor mange måneder❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zannathe skrev:

Jeg takker for meg i denne tråden.Blødningen begynte for fullt i går og jeg har hatt en del smerter og blod siden.😔 Det har ikke gitt seg helt ennå, men har ikke like mye vondt. Så jeg satser på at det går fort over sånn at kroppen kommer seg tilbake til normalen igjen om ikke så altfor lenge😊  Ønsker dere alle her masse lykke til framover, så håper jeg at jeg kan melde meg inn i en annen termin gruppe om ikke så altfor mange måneder❤️

Sender deg en god klem, ta vare på deg selv ❤️ Det blir termingruppe i 2020 skal du se 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LittleBee skrev:

Sender deg en god klem, ta vare på deg selv ❤️ Det blir termingruppe i 2020 skal du se 🌱

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spennende UL-timer eller slikt denne uken? Her er det 1,5 uke igjen til neste time. Kvalmen er tilstede nesten hele dagen, så jeg er utslitt når kvelden kommer. Har ikke faktisk kastet opp, men vekta går nedover fordi jeg sikkert spiser så ensidig. Så det blir greit med legetime raskt etter neste UL, da skulle hun sjekke for mangler osv. Det tror jeg kan være lurt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde UL 8+0, det var veldig fint og spesielt å se lille klumpen, samt se og høre hjertet slå ❤️ 

Ellers er formen ganske bra. Er mer trøtt enn vanlig, men klarer likevel ikke å legge meg så tidlig som jeg burde (skikkelig b-menneske), og kan kjenne litt uggenhet, men aldri så ille at jeg har følt jeg må kaste opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne jeg og 😊 er i uke 9+3 nå så termin er i starten av desember. Helt uvent og ikke planlagt, men veldig ønsket nå ❤️ 

Var til fastlegen for å bekrefte graviditet og han gjorde meg bare usikker med ul aperatet sitt, kunne ikke så noe selig utvendig osv (ikke så rart siden det var så tidlig). Så bestilte time til Tul og det var helt fantastisk. Fikk se dunkende hjerte og at alt var der det skulle. Så da får vi håpe på at lille frøet holder seg der det skal 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Melder meg inn i denne jeg og 😊 er i uke 9+3 nå så termin er i starten av desember. Helt uvent og ikke planlagt, men veldig ønsket nå ❤️ 

Var til fastlegen for å bekrefte graviditet og han gjorde meg bare usikker med ul aperatet sitt, kunne ikke så noe selig utvendig osv (ikke så rart siden det var så tidlig). Så bestilte time til Tul og det var helt fantastisk. Fikk se dunkende hjerte og at alt var der det skulle. Så da får vi håpe på at lille frøet holder seg der det skal 😊

Så koselig, da er vi like langt påvei😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ms.Squat skrev:

Så koselig, da er vi like langt påvei😊😊

Så gøy 😊 hvordan er formen din da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Så gøy 😊 hvordan er formen din da? 😊

De siste 2 ukene har vært overraskende god. Kun kvalm på tom mage, og føler energien kommer sakte men sikkert tilbake😊🙌🏻 

Enn du?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er på tur opp 😊

Joda, det går bra her, men merker jeg er mere trøtt og sliten enn tidligere. Ikke noe kvalm, men innimellom murringer i magen og ømme pupper 😅🙈 ikke samme energien til å leke med jents på 5 år, men prøver så godt jeg kan der og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mailet litt med jordmorklinikken vedr TUL, men er ikke noe nærmere å få bestemt meg for om jeg skal ta eller ikke. Jeg tror jeg heller mot å vente noen uker til. 

Ellers blir formen stadig verre for min del... Kvalmen blir verre og verre for hver dag som går og brystvortene er så såre at jeg rykker til hvis jeg kommer nær. Mye menssmerter også, spesielt om natten, da også akkompagnert av vondt i korsryggen. Så jeg er veldig trøtt om dagen. Jeg har lenge tenkt at jeg er heldig som har sluppet billig unna, men nå tror jeg det er slutt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Fru_K skrev:

Jeg har mailet litt med jordmorklinikken vedr TUL, men er ikke noe nærmere å få bestemt meg for om jeg skal ta eller ikke. Jeg tror jeg heller mot å vente noen uker til. 

Ellers blir formen stadig verre for min del... Kvalmen blir verre og verre for hver dag som går og brystvortene er så såre at jeg rykker til hvis jeg kommer nær. Mye menssmerter også, spesielt om natten, da også akkompagnert av vondt i korsryggen. Så jeg er veldig trøtt om dagen. Jeg har lenge tenkt at jeg er heldig som har sluppet billig unna, men nå tror jeg det er slutt på det. 

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til jeg ville fått UL hos gynekologen pga. oppfølging av livmorhalsen i uke 9 (for en mye billigere penge) men kjente likevel på at jeg måtte vite litt sånn plutselig. Angrer ikke, men det koster jo litt så man må jo vurdere selv hva man føler er nødvendig. De var veldig søte der vertfall 😊 Noen sjekker jo også rundt uke 13 for nakkefold og sånt, så man må jo tenkte tid og kostnad for alt slikt totalt.

Er det noen som skal sjekke nakkefold eller reiser utenlands for NIPT? Har jo blitt veldig vanlig har jeg skjønt, men vi har ikke snakket om det ennå.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru_K skrev:

Jeg trodde de sjekket nakkefold på ordinær ul rutinemessig, jeg? Og hva er NIPT? 

Nei det tror jeg ikke de gjør, er det ikke noe med at dette sees ekstra godt mellom uke 12-13 eller noe slikt? Nå har jeg ikke gjort det før, så kanskje er noen andre litt flinkere enn meg på området. Har bare flere venninner som gjorde dette akkurat i uke 13 så virker jo som en greie i det tidsrommet. 

 

NIPT er blodprøver for å sjekke etter genfeil, men det må du til Danmark eller Sverige for å få tatt (om du ikke er over 38 eller har andre grunner for å sjekke det her j Norge). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, LittleBee skrev:

Nei det tror jeg ikke de gjør, er det ikke noe med at dette sees ekstra godt mellom uke 12-13 eller noe slikt? Nå har jeg ikke gjort det før, så kanskje er noen andre litt flinkere enn meg på området. Har bare flere venninner som gjorde dette akkurat i uke 13 så virker jo som en greie i det tidsrommet. 

 

NIPT er blodprøver for å sjekke etter genfeil, men det må du til Danmark eller Sverige for å få tatt (om du ikke er over 38 eller har andre grunner for å sjekke det her j Norge). 

Men hvis man går privat, har de da lov til å sjekke nakkefold? De har jo ikke lov til å drive fosterdiagnostikk, og trodde det gikk inn under det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sequel skrev:

Men hvis man går privat, har de da lov til å sjekke nakkefold? De har jo ikke lov til å drive fosterdiagnostikk, og trodde det gikk inn under det? 

De kaller det organrettet ultralyd tror jeg, og sjekker absolutt nakkefold. Har som sagt flere venninner som har gjort det de siste to åra her til lands. Finner de noe blir du vel henvist til sykehus om du vil det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sequel skrev:

Men hvis man går privat, har de da lov til å sjekke nakkefold? De har jo ikke lov til å drive fosterdiagnostikk, og trodde det gikk inn under det? 

En venninne av meg fikk beskjed på ul (kan ha vært tidlig, hun hadde ganske mange SA før spiren satt) at det så ut som væske i nakkefolden. Men det kan jo selvfølgelig vært tilfeldig at de så det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt stille fra meg i denne tråden. Jeg er 11 uker idag. Formen, vell den kunne vært bedre. Jeg har vært delvis sengeliggende siste 3 ukene, grunnet veldig lavt blodtrykk, kvalme og oppkast. Så i samråd med lege og to jordmødre ble jeg satt på medisiner for kvalme, da jeg ikke fikk i meg mat eller drikke, og ble dehydrert .. men nå er formen endelig bedre, og det kjennes godt! 

 

Jeg hadde TUL i uke 7 for å bekrefte svangerskap, grunnet SA i februar. Såg veldig lite på ul, men kunne hvertfall bekrefte det 😊

 

Nå driver jeg å lurer på når jeg skal bestille time til ul for å få vite kjønn.  Jeg har fått ordinær ul i juli, men vil så gjerne vite kjønn før dette 😲 noen som har erfaring med tidlig UL for å se kjønn? Hvilken uke tar man ul i da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...