Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Ms.Squat skrev:

Da har jeg vært på kontroll til fastlegen, og alt så supert ut😊. Fikk høre høre hjertelyden, som slo ca.150 slag i min. Legen tippet jente basert på antall slag😂  

Barnas Hus har et veldig godt tilbud på Maxi Cosi Cabriofix + base til 1899,- (før 2449,-) denne uka. Er denne stolen jeg i hadde sett meg ut, så da ble det jaggu kjøpt bilstol😅👍🏻🙈 

Så det ble vårt første innkjøp til baby😊 I tidligste laget kanskje, men, men😁

Så gøy, og morro med første innkjøp 😊 Er det forskjell på hjerteslag på gutt og jente eller var det bare en spøk? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, LittleBee skrev:

Så gøy, og morro med første innkjøp 😊 Er det forskjell på hjerteslag på gutt og jente eller var det bare en spøk? 😂

Noe medisinsk fasit er det nok ikke😂 Men gutter har en tendens til å ligge litt lavere, rundt 135-140 slag i minuttet, og jentene rundt 150-155 hvis jeg ikke husker helt feil. Leste en artikkel på dette da jeg gikk med første datter for 9 år siden. Da legen kom med samme utsagn den gangen også😂 Og hun fikk rett de to siste gangene😉 

Men det er nok mest ment på morro😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos legen og han målte hjerteslag til baby fant han 150, jordmor på TUL noen uker før var ganske sikker på at hun så en gutt :) Så vi får se da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på en annen forumtråd, der har de gjettet på hva man tror og så hva som faktisk stemmer på kjønn 😊 Gjøre det samme her? 

 

Little Bee : Følelse: gutt 💙 Etter UL: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Melder meg inn her! Er 12+2 i dag og termin 18 desember 😊 Klarer ikke helt å slappe av enda.. fortsatt veldig redd for at det skal gå galt.. lite symptomer her i gården.! vært på UL 11+3 hvor alt så bra ut! Så fingrene er krysset🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Little Bee : Følelse: gutt 💙 Etter UL:

Mrs Robinson: Følelse: gutt. Kjennetegn/kinesisk fødekart: jente. Etter ul: vi får se 🙈

La til et punkt på hva kroppslige signaler (cravings,  utseende på gravidmage og lignende) sier. Moro å se om det stemmer på noen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, måtte legge inn på min og 😂 

For de som vil ha link; https://www.babyverden.no/gravid/kinesisk-fodselskart/

 

Little Bee : Følelse: gutt 💙 Kinesisk fødekart: gutt! Etter UL:

Mrs Robinson: Følelse: gutt. Kjennetegn/kinesisk fødekart: jente. Etter ul: vi får se 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, kanskje nånn kan legge meg inn i lista og? Aner ikke hvordan jeg gjør det 😅🙈

Følelse av at det er jente, fødselskart sier jente, så blir spennede og se hva ul sier i starten av juli 😀❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Bee : Følelse: gutt 💙. Kinesisk fødekart: gutt. Etter UL:

Mrs Robinson: Følelse: gutt. Kjennetegn/kinesisk fødekart: jente. Etter UL: vi får se 🙈

Kanskjekanskje: Følelse: jente. Kinesisk fødekart: jente. Etter UL:

Lavterskel: Følelse: gutt. Kinesisk fødekart: gutt. Etter UL: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelse: Opprinnelig gutt, nå aner jeg ikke. Kinesisk fødekart: jente. UL: Tenker å ikke vite det. 

Det skal nevnes at det nesten utelukkende fødes jenter i familien min... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vil vite det er jo helt sykt tålmodige!! 😳😳 Hadde aldri klart å vente til desember 😂 Foreldrene mine visste ingen av gangene (vi er flere søsken) men det er jo noen år siden da. Men man kunne vel absolutt se etter da også. Forstår det ikke 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi ventet våre to første så var kjønnet alt som sto i hode på oss. Og var heller ikke overbevist etter OUL om at jordmor hadde sett rett😂  

Vet ikke hvorfor jeg har så avslappet forhold til det denne gangen. Har nok en «romantisk» tanke om hvor spennende og fantastisk det blir det øyeblikket baby kommer ut og jordmor annonserer kjønnet og vi får se baby for første gang🥰  

Når det er sagt så er det relativt dårlig respons fra venner og familie når de spør om vi vet hva det blir😂 Dette gjør det ekstra gøy, hehe. Morsomt at alle blir like spente som oss på slutten😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vårt første barn, så jeg har ingen tidligere å sammenligne med. Jeg bare merker at det ikke er så viktig for meg å vite kjønnet på forhånd. Vi har lengtet sånn etter dette og vi hadde startet utredning der alt ble avdekket og analysert. Kanskje det er litt derfor også, at det er litt deilig å bare la naturen ha sine hemmeligheter? Også blir det jo litt ekstra spennende i tillegg 😊

Forresten, kanskje et dumt spørsmål men... Når begynner andre trimester egentlig? Jeg har hele tiden tenkt uke 13, men den ene appen min sier uke 15 (preglife. Visstnok basert på svensk standard). Og da blir jeg forvirret. For den er egentlig ganske bra, den appen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fru_K skrev:

Dette er vårt første barn, så jeg har ingen tidligere å sammenligne med. Jeg bare merker at det ikke er så viktig for meg å vite kjønnet på forhånd. Vi har lengtet sånn etter dette og vi hadde startet utredning der alt ble avdekket og analysert. Kanskje det er litt derfor også, at det er litt deilig å bare la naturen ha sine hemmeligheter? Også blir det jo litt ekstra spennende i tillegg 😊

Forresten, kanskje et dumt spørsmål men... Når begynner andre trimester egentlig? Jeg har hele tiden tenkt uke 13, men den ene appen min sier uke 15 (preglife. Visstnok basert på svensk standard). Og da blir jeg forvirret. For den er egentlig ganske bra, den appen... 

Heier på dere som klarer å vente, jeg hadde nok plutselig klikka en dag og ringt sykehuset og bare: jeg MÅ vite det likevel 😂 Det er nok mest navnegreia for min del, og kanskje følelsen av at det hele blir på ekte når vi får vite kjønn. Alt er like riktig så jeg synes det er supert at man kan velge dette selv 😊 Har du fått fødeplass? 

Trodde 2.trimester startet i uke 13 ja, og ser babyverden vertfall sier det. Til helgen det for meg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, LittleBee skrev:

Heier på dere som klarer å vente, jeg hadde nok plutselig klikka en dag og ringt sykehuset og bare: jeg MÅ vite det likevel 😂 Det er nok mest navnegreia for min del, og kanskje følelsen av at det hele blir på ekte når vi får vite kjønn. Alt er like riktig så jeg synes det er supert at man kan velge dette selv 😊 Har du fått fødeplass? 

Trodde 2.trimester startet i uke 13 ja, og ser babyverden vertfall sier det. Til helgen det for meg 😊 

Hehe, mannen min tror jeg kommer til å gi etter og ringe og trygle om å få vite det. Han kjenner meg jo ganske godt, så vi får se 😅. Det er fortsatt litt uvirkelig for meg også, men satser på at det går opp for meg når magen kommer. Det har den forresten begynt å gjøre og jeg har måttet gå over til gravid bukser allerede 🙈

Jeg er 11+2 i dag, så det er neimen ikke lenge til for min del heller! 

Jeg har søkt Ullevål men ikke fått noe brev enda. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fru_K skrev:

Hehe, mannen min tror jeg kommer til å gi etter og ringe og trygle om å få vite det. Han kjenner meg jo ganske godt, så vi får se 😅. Det er fortsatt litt uvirkelig for meg også, men satser på at det går opp for meg når magen kommer. Det har den forresten begynt å gjøre og jeg har måttet gå over til gravid bukser allerede 🙈

Jeg er 11+2 i dag, så det er neimen ikke lenge til for min del heller! 

Jeg har søkt Ullevål men ikke fått noe brev enda. Hva med deg?

Nårtid søkte du? Jeg fikk svar 10 dager etter jeg var hos legen og fikk plass på Ullevåll :) Søkte i starten av mai. 

Har gått i preggopants i 2 uker selv, var en drøm å slippe slitet med stramme bukser og å endelig kunne puste normalt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBee skrev:

Nårtid søkte du? Jeg fikk svar 10 dager etter jeg var hos legen og fikk plass på Ullevåll :) Søkte i starten av mai. 

Har gått i preggopants i 2 uker selv, var en drøm å slippe slitet med stramme bukser og å endelig kunne puste normalt 😂

I forrige uke, så det er litt tidlig ennå. 

Jeg fortalte mine nærmeste kollegaer om babyen på mandag og nå nettopp fikk jeg et lite prikk på magen og kommentar om at jeg har fått mage tidlig 😆, så nå spørs det hvor lenge jeg kan lure omverdenen. Fordi vi skal reise bort til uka og fordi vi vil fortelle det face to face til flest mulig er det fortsatt over to uker til familiene våre for vite det. Det er bare å gå i dekning 😂... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 10.37, LittleBee skrev:

Nårtid søkte du? Jeg fikk svar 10 dager etter jeg var hos legen og fikk plass på Ullevåll :) Søkte i starten av mai. 

Har gått i preggopants i 2 uker selv, var en drøm å slippe slitet med stramme bukser og å endelig kunne puste normalt 😂

Jeg fikk brev med fødeplass på Ullevåll i går 🎉. OUL 29.07. Har du også blitt spurt om å være med på forskningen rundt hvordan de best overvåker barnets tilstand under fødselen? Jeg aner ikke om jeg vil bli med eller ikke... Jeg ble egentlig litt satt ut av at de tar blodprøve FRA HODET TIL BABYEN! 😱 Men nå har jeg veldig sprøyteskrekk, da. Så alt som har med blodprøver og sånt å gjøre gir meg angst. Skjønner jo at de gjør det uansett om vi blir med i undersøkelsen eller ikke, men jeg kjenner at jeg ikke vil forholde meg til det 😂😅..

Og ja, jeg vet at jeg vil få en utfordring under fødselen når jeg ikke takler nåler. Jeg må legge meg ned når jeg i det hele tatt tenker tanken på epidural allerede nå 😳. Heia naturlig fødsel! 💪😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru_K skrev:

Jeg fikk brev med fødeplass på Ullevåll i går 🎉. OUL 29.07. Har du også blitt spurt om å være med på forskningen rundt hvordan de best overvåker barnets tilstand under fødselen? Jeg aner ikke om jeg vil bli med eller ikke... Jeg ble egentlig litt satt ut av at de tar blodprøve FRA HODET TIL BABYEN! 😱 Men nå har jeg veldig sprøyteskrekk, da. Så alt som har med blodprøver og sånt å gjøre gir meg angst. Skjønner jo at de gjør det uansett om vi blir med i undersøkelsen eller ikke, men jeg kjenner at jeg ikke vil forholde meg til det 😂😅..

Og ja, jeg vet at jeg vil få en utfordring under fødselen når jeg ikke takler nåler. Jeg må legge meg ned når jeg i det hele tatt tenker tanken på epidural allerede nå 😳. Heia naturlig fødsel! 💪😂

Så bra! Jeg har rundt 2 uker før deg, er 18+0 dagen vi skal inn. Veldig spent! 

Er ikke glad i sprøyter eller synet av eget blod men det kommer seg jo siden man i tide og utide må ta blodprøver på kontroll. Og jeg tar de deugsa jeg får, bare å unngå å se nåla så tror jeg vi sier ja takk med glede 😂😂 

 

Fikk skrivet ja, så vi blir nok med siden det sto man måtte si fra selv om man ikke ville være med. Synes forskning er supergøy og de ville nok aldri aldri aaldri gjort det om det var i nærheten av utrygt. La ikke merke til at den skulle tas fra hodet, men det er sikkert fra et mykt sted 🙈 

 

Om du ikke har kontaktet JM for time i bydelen din ville jeg gjort det. Ringte for 2 uker siden til min bydel, og før jeg fikk spurt om time i riktig uke sa hun «har ikke ledig før slutten av august». Flaks at min uke 24 er i slutten av august men tydelig at helsestasjonene og jordmødre har stor pågang i Oslo 🙈 Bare et lite tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...