Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, grønnkål skrev:

Jeg har slitt med PMS, og det er helt forferdelig på det verste! Jeg har avlyst sosiale avtaler(og har det vært med noen nære har jeg forklart hvorfor), kjeftet hjemme, rett og slett vært i bedritent humør..

Om noen dager vil det gå over, du får holde ut med den tanken! 

Godt å høre fra noen som har slitt med det samme, har du noen tips for å dempe symptomene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Godt å høre fra noen som har slitt med det samme, har du noen tips for å dempe symptomene? 

Har dessverre ikke det 😕 De verste dagene har jeg gitt beskjed til mannen at nå har jeg skikkelig PMS og vil ikke bli snakket til, og bare lagt meg ned på sofaen for å se på tv. Noen ganger har det hjulpet å trene, om så gå seg en tur med mye musikk, bare for å få ut frustrasjonen, om man er i humør til det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, -C- skrev:

Kommer inn og svarer dere snart, men kjapt spørsmål da jeg må så tisse nå og lurer på om jeg skal ta EL test nå eller ikke😂, så:

når på døgnet tar dere EL tester? Må man vente med å tisse i forkant?

Jeg har bare gjort dette en gang før, og da tok jeg etter jobb en dag = negativ.

Så ny samme tid dagen etter = positiv med smiley 

Har så mange igjen fra pakken jeg kjøpte så vurderer å prøve nå☺️

Heia 😊 

Du må holde deg i 4 timer og ikke ha drukket noe på de 2 siste timene 😊 på pakken til CB står det at man skal ta med morgenurin, meeen hos meg gir det best utslag midt på dagen 😊 sånn som idag for eksempel, bare blinkende smilefjes og negativ babyplan stav test på morgen, midt på dagen veldig positiv babyplan stav test og da tok jeg den siste av CB som var igjen og voila, der va det fast smilefjes 😁 har lest en plass at LH har høyest verdi mellom kl 10 og kl 18 😊 så du kan jo bruke det som en pekepinne 😊 lykke til med testingen ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, -C- skrev:

Kommer inn og svarer dere snart, men kjapt spørsmål da jeg må så tisse nå og lurer på om jeg skal ta EL test nå eller ikke😂, så:

når på døgnet tar dere EL tester? Må man vente med å tisse i forkant?

Jeg har bare gjort dette en gang før, og da tok jeg etter jobb en dag = negativ.

Så ny samme tid dagen etter = positiv med smiley 

Har så mange igjen fra pakken jeg kjøpte så vurderer å prøve nå☺️

Jeg tester alltid med morgenurin, og når jeg ser den begynner å bli sterkere har jeg også testet om ettermiddagen/kvelden :) Når jeg tester på kvelden holder jeg meg unna drikke og dobesøk på 4 timer :) Vet ikke om det er viktig med så mye som 4 timer, men er den praksisen jeg forholder meg til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J1994 skrev:

Jeg tester alltid med morgenurin, og når jeg ser den begynner å bli sterkere har jeg også testet om ettermiddagen/kvelden :) Når jeg tester på kvelden holder jeg meg unna drikke og dobesøk på 4 timer :) Vet ikke om det er viktig med så mye som 4 timer, men er den praksisen jeg forholder meg til hvertfall :)

Takk🙏🏻 Jeg har bare CB med smiley eller ikke smiley, men fikk jo positiv ettermiddag sist hmm dette er jeg GRØNN😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Takk🙏🏻 Jeg har bare CB med smiley eller ikke smiley, men fikk jo positiv ettermiddag sist hmm dette er jeg GRØNN😂

Ok, jeg har ingen erfaring med de digitale 🙈 Haha 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, grønnkål skrev:

Har dessverre ikke det 😕 De verste dagene har jeg gitt beskjed til mannen at nå har jeg skikkelig PMS og vil ikke bli snakket til, og bare lagt meg ned på sofaen for å se på tv. Noen ganger har det hjulpet å trene, om så gå seg en tur med mye musikk, bare for å få ut frustrasjonen, om man er i humør til det. 

Takk uansett ❤️ Ja, mannen min skjønte ikke stort igår når jeg helst bare ville være i fred.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Dette ser bra ut! 3 dpo idag og jeg har selvfølgelig et bittelite håp om at det klaffer naturlig rett før time til samtale før IVF. 

b_u7eYG5.png

Hei @Dovendyr Dette ser kjempebra ut! Nå har du jo hatt tydelig eggløsning 😄 Blir utrolig spennende de neste dagene nå! Den neste uken er veeeldig spennende på grafen :) Hold oss gjerne oppdatert! Håper dette er måneden din ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Er det noen som sliter med PMS? Jeg tenkte igår at hvis ikke FF sier idag at jeg har hatt eggløsning, så er det noe alvorlig galt med meg, for jeg hadde så sinnsyke PMS - plager igår. Som lyn fra klar himmel, så følte jeg meg så deprimert igår. Jeg tenkte til og med, hva er vitsen med å leve? Jeg var virkelig i et sort hull igår, i tillegg til voldsomt søtsug, men ingen matlyst, fortsatt sykt ømme brystvorter, hodepine, kvalme og ekstremt oppblåst og vond mage. Igår og idag har jeg avlyst noe sosiale greier jeg egentlig skulle på, for jeg klarer rett og slett ikke. 

Huff så kjedelig å høre at du har det sånn :( Jeg kan dessverre ikke dele min erfaring da jeg aldri har opplevd pms, men jeg har venninner som har det og de har faktisk sagt som du sier; at de liksom blir helt sinnsykt deppa og lei! 
Jeg synes du gjør helt rett i å avlyse sosialt når du føler deg sånn! Det hadde jeg også gjort! Jeg kan ha dager hvor jeg er lei meg så klart, og da pleier jeg også å ta hensyn til MEG og heller ta det med ro. Jeg ønsker i all hovedsak alltid å være alene når jeg har det kjipt! Bare spise, drikke, sove, se på tv og gjøre akkurat som jeg vil når jeg vil ❤️ 

Vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å sende deg verdens største klem ❤️ Håper du får en mye bedre dag i morgen! Også får du bare tømme deg her inne :) Vi skal støtte deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

Hei @Dovendyr Dette ser kjempebra ut! Nå har du jo hatt tydelig eggløsning 😄 Blir utrolig spennende de neste dagene nå! Den neste uken er veeeldig spennende på grafen :) Hold oss gjerne oppdatert! Håper dette er måneden din ❤️ 

Ja, det er faktisk første gang jeg ikke har fått stiplet rød linje også! Skal holde dere oppdatert, og takk ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Bra dere slipper å ta alt på nytt! Hadde jo blitt ekstra venting utav det. Er bekymret for at det blir unødvendig venting pga div prøvetaking hos oss, når jeg leser alt andre har fått ordnet på forhånd gjennom gynekolog. Føler vi mangler mye der! Rett på time innen 22.januar er ikke såå lenge da 😀 og da har dere rukket å prøve ut letrozol et par sykluser også, for det beste er jo om det hadde funket! 

@Dovendyr1 Ja sant, det var deilig! Aller mest bare fordi vi er MØKK lei blodprøver osv. Allermest jeg, har jo tatt de samme testene tre ganger nå i løpet av siste halvåret, så jeg trenger ikke fler 😛 Sambo er heller ikke såååå keen på sin prøve igjen haha! Forståelig synes jeg!
Nei sant, som du sier - så har vi jo da tid til å teste ut Letrozol i neste tre mnd før vi får time, så det er jo helt perfekt egentlig 😄Sukk - jeg håper sååååå at vi får til dette på egenhånd nå! Hadde bare vært så fantastisk deilig å slippe sykehus og IVF osv osv.

Takk for støtte ❤️
 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

Huff så kjedelig å høre at du har det sånn :( Jeg kan dessverre ikke dele min erfaring da jeg aldri har opplevd pms, men jeg har venninner som har det og de har faktisk sagt som du sier; at de liksom blir helt sinnsykt deppa og lei! 
Jeg synes du gjør helt rett i å avlyse sosialt når du føler deg sånn! Det hadde jeg også gjort! Jeg kan ha dager hvor jeg er lei meg så klart, og da pleier jeg også å ta hensyn til MEG og heller ta det med ro. Jeg ønsker i all hovedsak alltid å være alene når jeg har det kjipt! Bare spise, drikke, sove, se på tv og gjøre akkurat som jeg vil når jeg vil ❤️ 

Vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å sende deg verdens største klem ❤️ Håper du får en mye bedre dag i morgen! Også får du bare tømme deg her inne :) Vi skal støtte deg!

Takk for klem og gode ord ❤️   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Åååh, så gode nyheter!! 😍😍 Blir spennende dager frem til eggløsning og enda mer spennende dager etter eggløsning!

Jeg krysser fingrene for dere og håper det er Letrozol + de tre andre medikamentene som gjør at spiren vil klore seg fast denne gangen. Hadde jo vært helt fantastisk å skulle få til et barn utav dette 😍🤞

@J1994 Ååååh søte dere alle sammen ❤️ TUSEN takk for støtte! Jeg digger dere alle og enhver og er sååå glad jeg har en arena som dette hvor jeg kan gå inn og dele slikt som det at jeg fikk positive nyheter om Letrozolen i dag! Det betyr virkelig så mye!!

Ja jeg håper virkelig vi kan få til dette nå uten IVF. Jeg gir det gjerne 3 mnd jeg altså, bare jeg slipper IVF. IVF er bra det altså, men jeg tror alle kan si seg enig i at man heller vil slippe det om man kan 😛 

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, -C- skrev:

Ja sant, det var deilig! Aller mest bare fordi vi er MØKK lei blodprøver osv. Allermest jeg, har jo tatt de samme testene tre ganger nå i løpet av siste halvåret, så jeg trenger ikke fler 😛 Sambo er heller ikke såååå keen på sin prøve igjen haha! Forståelig synes jeg!
Nei sant, som du sier - så har vi jo da tid til å teste ut Letrozol i neste tre mnd før vi får time, så det er jo helt perfekt egentlig 😄Sukk - jeg håper sååååå at vi får til dette på egenhånd nå! Hadde bare vært så fantastisk deilig å slippe sykehus og IVF osv osv.

Takk for støtte ❤️
 

Altså, håper ikke jeg hørtes helt teit ut, skjønner selvfølgelig at 22.januar føles som en evighet! Jeg synes jo det føles lenge å vente til slutten av denne mnd her for timen vi skal på, haha. Men objektivt sett så er det ikke så lenge å vente, og det kan godt hende dere får time enda tidligere også :)  Krysser fingrene for at minst et av to egg møter en dyktig svømmer denne PP, og at det blir en spire som klorer seg fast i 9 mnd! 

Endret av Dovendyr1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Første syklus etter MA var på 31 dager med eggløsning på CD22 (coverline på ca. 36.20)


Andre syklus etter MA var på 33 dager med eggløsning på CD20 (coverline på ca. 36.10)

I dag: Tredje syklus etter MA, CD18 i dag, fortsatt negative eggløsningstester 😓 Vedlagt bilde er fra dagens test...

20191108_105801.jpg

Så kjipt @Jente1994 Jeg skulle gjerne sagt noe fornuftig her, men jeg har ikke peil huff! Håper virkelig du får positivt utslag snart ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

CD20 og endelig stillestående smilefjes 😍 jeg er like gla denne gangen for å få positiv test 😂 sikkert for at jeg da vet at ting fungere 🤞 no er det bare å vente på EL og kose seg litt ekstra i helga 😅 synest det va stigende så brått denne gangen, så kanskje EL kommer tidligere 😁 tok imorgest og da va den negativ og sist når det ble sånn, var den ikke positiv før dagen etter 😅🙈 så det er vel bra at man lytter til kroppen 😅❤️

IMG_20191108_121908.jpg

@Ønskebarnnr2 Woooho så moro! Hvilken syklusdag er du på i dag? Sorry så det nå, 20! Ååååh så moro for dere! Nå må dere bare hoppe i høyet og kose dere hihihi! ❤️ 

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Så spennede 😍 tenk om det plutselig blir 2 da 😍 og så bra at Letrozol ser ut til å gjøre jobben sin 😍 jeg krysser alt for at det sitter en spire snart (eller 2 😉) og den klamre seg godt fast! 😍

@Ønskebarnnr2 Ja woooohooooo 😍 Nå er det bare å håpe! Litt usikker på om jeg skal brenne av en EL test i dag eller ikke. Jeg er bare på dag 10, og tror utifra størrelse på folliklene at jeg kanskje kommer til å ha EL på søndag eller mandag, til og med kanskje tirsdag! Da blir det mange dager å teste føler jeg! Samtidig vet man aldri! Da jeg ble gravid med yngstejenta mi i 2009 hadde jeg EL på dag 11. I mars da jeg ble gravid på dag 13 og i september nå sist på dag 13 da også. Så jeg har nok et par dager igjen tror jeg :) men det kan jo være Letrozolen har framskyndet det hele noe selvfølgelig! 

Tvillinger ja 🙈 Nei det klarer jeg bare ikke se for meg at skjer altså haha!
Spennende!!!

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Ja, det er faktisk første gang jeg ikke har fått stiplet rød linje også! Skal holde dere oppdatert, og takk ❤️ 

@Dovendyr1 Ja jeg vil veldig gjerne at du oppdaterer:) synes man lærer så utrolig mye av å se hverandres grafer, så for min del: hver dag haha! ❤️ 

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Altså, håper ikke jeg hørtes helt teit ut, skjønner selvfølgelig at 22.januar føles som en evighet! Jeg synes jo det føles lenge å vente til slutten av denne mnd her for timen vi skal på, haha. Men objektivt sett så er det ikke så lenge å vente, og det kan godt hende dere får time enda tidligere også :)  Krysser fingrene for at minst et av to egg møter en dyktig svømmer denne PP, og at det blir en spire som klorer seg fast i 9 mnd! 

@Dovendyr1 Neeeei overhodet ikke! Det føles ikke som en evighet faktisk! Jeg føler nå som vi tester Letrozol at det er 3 mnd og det er helt topp! Da prøver vi NOE annet enn å gå på IVF, hvilket for meg føles bra! 

Du hørtes overhodet ikke teit ut, sånn tenkte ikke jeg i det heeele tatt 😄 
Jaaaa la oss håpe det for oss begge! Hadde vært SÅ kos!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...