Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Førstegangs skrev:

Du har alltid babygraf, du😅 Det må være litt frustrerende, men samtidig blir det jo en veldig fin overraskelse når grafen ser helt lik ut, men det faktisk er en liten spire i magen😍 Lurer også litt på om du faktisk blir befruktet hver mnd, men at egget ikke klarer å feste seg. Men skjønner ikke helt hvordan temperaturen skal påvirkes dersom egget ikke har festet seg. Dette kan jeg for lite om🤷🏽‍♀️ Hadde vært skikkelig stas om Letrozolen fikk fart på sakene med en gang! Ønsker deg masse lykke til på kontroll!

@Førstegangs Hehe ja den er virkelig alltid lovende, men ville ikke byttet det ut mot grafer som er umulige å tyde eller varer i en evighet, så jeg velger å tenke at det er et godt utgangspunkt😂 må trøste meg selv haha!

Ja det er skikkelig vanskelig og man får nok aldri svar på det heller tipper jeg!

Tuuuusen takk🙏🏻 Time nå snart og oppdaterer dere senere😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sambo og jeg fikk forresten brev i går fra sykehuset om at vi må sende inn alt av prøver på nytt. Alle blodprøver, absolutt alt + sædprøve!

Ringte dem og spurte om det virkelig er nødvendig når vi helt nylig har tatt alle disse prøvene! Sambo og jeg tenkte bare uuuusj når vi så det! Vi har tatt såååå mange prøver nå og sædprøve er ikke akkurat noe sambo «ønsker» å gjøre på nytt 😂😂😂

Iallfall, de sa at vi ikke trengte det om vi nylig hadde tatt dem, så puh - det var godt å høre!

Hun sjekket samtidig opp om de hadde noen ledige timer nå, men det fantes ikke. Staaaappfullt i følge henne, men hun fortalte at vi har rett på time innen 22 januar!

Dette gjelder utredning for IVF på sykehuset 😊

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Pp13. Vært noenlunde stabil de siste 4 månedene 😊 på 36/37 dager 😊 så har jo en lang syklus. Og mangler 1 eggleder, så var inne til fastlegen når jeg var ferdig å blø siden jeg har hatt så vondt. Da ble det tatt diverse prøver og det er ikke noe feil så langt. Det er mest sannsynlig eggstokken der egglederen er bort som har noen cyster som er sprukket som gjør at jeg enda har litt vondt. Og så ville hun ikke utelukke en kjemisk graviditet forrige pp. Dette pga ekstreme mens smerter 🤦‍♀️🤷‍♀️ men om vi ikke får til, til nyttår skal vi få oss en time ilag for å bli videre sendt til gyn. 😊 Noe jeg håper vi slipper 😊

Stemmer det, nå husker jeg 😊 Sikkert lurt med time på nyåret ja, det har jo begynt å gå en god stund! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut! 3 dpo idag og jeg har selvfølgelig et bittelite håp om at det klaffer naturlig rett før time til samtale før IVF. 

b_u7eYG5.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Dette ser bra ut! 3 dpo idag og jeg har selvfølgelig et bittelite håp om at det klaffer naturlig rett før time til samtale før IVF. 

b_u7eYG5.png

Krysser fingrer og tær for at det klaffer helt naturlig 🤞❤️ det var ei fin stigning så tidlig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sliter med PMS? Jeg tenkte igår at hvis ikke FF sier idag at jeg har hatt eggløsning, så er det noe alvorlig galt med meg, for jeg hadde så sinnsyke PMS - plager igår. Som lyn fra klar himmel, så følte jeg meg så deprimert igår. Jeg tenkte til og med, hva er vitsen med å leve? Jeg var virkelig i et sort hull igår, i tillegg til voldsomt søtsug, men ingen matlyst, fortsatt sykt ømme brystvorter, hodepine, kvalme og ekstremt oppblåst og vond mage. Igår og idag har jeg avlyst noe sosiale greier jeg egentlig skulle på, for jeg klarer rett og slett ikke. 

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Krysser fingrer og tær for at det klaffer helt naturlig 🤞❤️ det var ei fin stigning så tidlig 😊

Takk, håper det! 💕 Fin stigning, ja, men tror kanskje det bare er tilfeldig så tidlig? Jeg kan ikke nok om temping egentlig, så vet ikke altså 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dovendyr1 skrev:

Takk, håper det! 💕 Fin stigning, ja, men tror kanskje det bare er tilfeldig så tidlig? Jeg kan ikke nok om temping egentlig, så vet ikke altså 🙈

Jeg vet dessverre ikke jeg heller 🙈 er jo bare 2 måneden jeg temper selv, men hos meg va det sakte stigning etter EL forrige pp. 🙈 Hvordan bruker grafen din å se ut like etter EL? Kanskje du kan sammenligne dem slik at du får en bedre følelse på det? 😊 

Det var jo kjipt at du skulle bli så plaga med pms og diverse tanker. Jeg har dessverre ikke så masse erfaring med det heller, men håper jo på at du slipper å gå sånn lenge ❤️ sender deg en klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg vet dessverre ikke jeg heller 🙈 er jo bare 2 måneden jeg temper selv, men hos meg va det sakte stigning etter EL forrige pp. 🙈 Hvordan bruker grafen din å se ut like etter EL? Kanskje du kan sammenligne dem slik at du får en bedre følelse på det? 😊 

Det var jo kjipt at du skulle bli så plaga med pms og diverse tanker. Jeg har dessverre ikke så masse erfaring med det heller, men håper jo på at du slipper å gå sånn lenge ❤️ sender deg en klem ❤️

Det var lurt, glemte helt at man kan legge grafene sine oppå hverandre! Jeg har ikke så mange grafer å sammenligne med, dette er den tredje grafen med påvist EL 🙈 men har iallefall hatt en tempdip på eggløsningsdagen på minst 2 av 3, eggløsning på CD11 eller 12 og på en av de forrige er det også en ganske jevn stigning de første dagene. Blir spennende å se dagene fremover. 

Ja, det var virkelig ille igår. Ble nesten skremt. Jeg har hatt en periode (ganske kort) med depresjon før, så jeg kjenner igjen symptomene på depresjon. Men det er jo syklusrelatert nå når det kommer så plutselig på dagen! I tillegg til de fysiske plagene. Jeg kan trøste meg med at PMS går over når man får mensen/blir gravid og at jeg ikke har så lang lutealfase 🙈 Takk for snille ord og klem 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

Sambo og jeg fikk forresten brev i går fra sykehuset om at vi må sende inn alt av prøver på nytt. Alle blodprøver, absolutt alt + sædprøve!

Ringte dem og spurte om det virkelig er nødvendig når vi helt nylig har tatt alle disse prøvene! Sambo og jeg tenkte bare uuuusj når vi så det! Vi har tatt såååå mange prøver nå og sædprøve er ikke akkurat noe sambo «ønsker» å gjøre på nytt 😂😂😂

Iallfall, de sa at vi ikke trengte det om vi nylig hadde tatt dem, så puh - det var godt å høre!

Hun sjekket samtidig opp om de hadde noen ledige timer nå, men det fantes ikke. Staaaappfullt i følge henne, men hun fortalte at vi har rett på time innen 22 januar!

Dette gjelder utredning for IVF på sykehuset 😊

 

Bra dere slipper å ta alt på nytt! Hadde jo blitt ekstra venting utav det. Er bekymret for at det blir unødvendig venting pga div prøvetaking hos oss, når jeg leser alt andre har fått ordnet på forhånd gjennom gynekolog. Føler vi mangler mye der! Rett på time innen 22.januar er ikke såå lenge da 😀 og da har dere rukket å prøve ut letrozol et par sykluser også, for det beste er jo om det hadde funket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, da har jeg vært på kontroll!

Det gikk kjempebra, gynekologen kunne finne to kjempe modne egg, eller follikler da. De var på henholdsvis 19 og 18 mm. Slimhinnen var kjempefin, og hun sa faktisk at det var synd hun ikke hadde en student her i dag fordi dette ville vært et godt eksempel på et eksemplarisk utfall av hvordan Letrozol fungerer når deg går helt optimalt.
 

Jeg fikk så beskjed om at hun ikke ville sette eggløsningsprøyte på meg (Otrivelle), da alt ser så utrolig bra ut. Hun mente at det kan gjøre mer skade enn om vi lar være, når alt er så fint!

I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg må være klar over, at risken for tvillinger i dette tilfellet er ganske stor. Hun sa også til meg: hvis det blir tvillinger, må du love meg at du ikke tar abort på den ene.
 

Jeg lovte henne selvfølgelig det. Det ville keg aldri ha gjort!!

Så da har jeg akkurat vært på apoteket, og hentet meg ut tre forskjellige medikamenter jeg nå skal ta frem til en graviditet enten er påvist eller ikke.
 

Det som var så fint i dag var at gynekologen på Hausken var veldig positiv og mente at dette vil gå før eller siden uansett. Hun mener vi har avsolutt alt forutsetning for at dette skal gå fint! Jeg skjønner at man aldri kan garantere noe slikt uansett, og jeg har jo tross alt mistet to ganger, men det var allikevel godt for meg å høre😄

Blir veldig spennende nå!

Hun fikk se grafene mine og ble veldig imponert over at jeg har holdt ut og ta tempen over så lang tid. Hun sa at jeg jo kan ta eggløsningtester om jeg orker, men at med grafene kjenner hun jo at jeg kanskje ikke trenger det😊

Da er dere oppdatert! Nå gleder jeg meg til å følge med fremover😃😍🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Hei alle sammen, da har jeg vært på kontroll!

Det gikk kjempebra, gynekologen kunne finne to kjempe modne egg, eller follikler da. De var på henholdsvis 19 og 18 mm. Slimhinnen var kjempefin, og hun sa faktisk at det var synd hun ikke hadde en student her i dag fordi dette ville vært et godt eksempel på et eksemplarisk utfall av hvordan Letrozol fungerer når deg går helt optimalt.
 

Jeg fikk så beskjed om at hun ikke ville sette eggløsningsprøyte på meg (Otrivelle), da alt ser så utrolig bra ut. Hun mente at det kan gjøre mer skade enn om vi lar være, når alt er så fint!

I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg må være klar over, at risken for tvillinger i dette tilfellet er ganske stor. Hun sa også til meg: hvis det blir tvillinger, må du love meg at du ikke tar abort på den ene.
 

Jeg lovte henne selvfølgelig det. Det ville keg aldri ha gjort!!

Så da har jeg akkurat vært på apoteket, og hentet meg ut tre forskjellige medikamenter jeg nå skal ta frem til en graviditet enten er påvist eller ikke.
 

Det som var så fint i dag var at gynekologen på Hausken var veldig positiv og mente at dette vil gå før eller siden uansett. Hun mener vi har avsolutt alt forutsetning for at dette skal gå fint! Jeg skjønner at man aldri kan garantere noe slikt uansett, og jeg har jo tross alt mistet to ganger, men det var allikevel godt for meg å høre😄

Blir veldig spennende nå!

Hun fikk se grafene mine og ble veldig imponert over at jeg har holdt ut og ta tempen over så lang tid. Hun sa at jeg jo kan ta eggløsningtester om jeg orker, men at med grafene kjenner hun jo at jeg kanskje ikke trenger det😊

Da er dere oppdatert! Nå gleder jeg meg til å følge med fremover😃😍🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Åååh, så gode nyheter!! 😍😍 Blir spennende dager frem til eggløsning og enda mer spennende dager etter eggløsning!

Jeg krysser fingrene for dere og håper det er Letrozol + de tre andre medikamentene som gjør at spiren vil klore seg fast denne gangen. Hadde jo vært helt fantastisk å skulle få til et barn utav dette 😍🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første syklus etter MA var på 31 dager med eggløsning på CD22 (coverline på ca. 36.20)


Andre syklus etter MA var på 33 dager med eggløsning på CD20 (coverline på ca. 36.10)

I dag: Tredje syklus etter MA, CD18 i dag, fortsatt negative eggløsningstester 😓 Vedlagt bilde er fra dagens test...

20191108_105801.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Er det noen som sliter med PMS? Jeg tenkte igår at hvis ikke FF sier idag at jeg har hatt eggløsning, så er det noe alvorlig galt med meg, for jeg hadde så sinnsyke PMS - plager igår. Som lyn fra klar himmel, så følte jeg meg så deprimert igår. Jeg tenkte til og med, hva er vitsen med å leve? Jeg var virkelig i et sort hull igår, i tillegg til voldsomt søtsug, men ingen matlyst, fortsatt sykt ømme brystvorter, hodepine, kvalme og ekstremt oppblåst og vond mage. Igår og idag har jeg avlyst noe sosiale greier jeg egentlig skulle på, for jeg klarer rett og slett ikke. 

Jeg har slitt med PMS, og det er helt forferdelig på det verste! Jeg har avlyst sosiale avtaler(og har det vært med noen nære har jeg forklart hvorfor), kjeftet hjemme, rett og slett vært i bedritent humør..

Om noen dager vil det gå over, du får holde ut med den tanken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, -C- skrev:

Hei alle sammen, da har jeg vært på kontroll!

Det gikk kjempebra, gynekologen kunne finne to kjempe modne egg, eller follikler da. De var på henholdsvis 19 og 18 mm. Slimhinnen var kjempefin, og hun sa faktisk at det var synd hun ikke hadde en student her i dag fordi dette ville vært et godt eksempel på et eksemplarisk utfall av hvordan Letrozol fungerer når deg går helt optimalt.
 

Jeg fikk så beskjed om at hun ikke ville sette eggløsningsprøyte på meg (Otrivelle), da alt ser så utrolig bra ut. Hun mente at det kan gjøre mer skade enn om vi lar være, når alt er så fint!

I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg må være klar over, at risken for tvillinger i dette tilfellet er ganske stor. Hun sa også til meg: hvis det blir tvillinger, må du love meg at du ikke tar abort på den ene.
 

Jeg lovte henne selvfølgelig det. Det ville keg aldri ha gjort!!

Så da har jeg akkurat vært på apoteket, og hentet meg ut tre forskjellige medikamenter jeg nå skal ta frem til en graviditet enten er påvist eller ikke.
 

Det som var så fint i dag var at gynekologen på Hausken var veldig positiv og mente at dette vil gå før eller siden uansett. Hun mener vi har avsolutt alt forutsetning for at dette skal gå fint! Jeg skjønner at man aldri kan garantere noe slikt uansett, og jeg har jo tross alt mistet to ganger, men det var allikevel godt for meg å høre😄

Blir veldig spennende nå!

Hun fikk se grafene mine og ble veldig imponert over at jeg har holdt ut og ta tempen over så lang tid. Hun sa at jeg jo kan ta eggløsningtester om jeg orker, men at med grafene kjenner hun jo at jeg kanskje ikke trenger det😊

Da er dere oppdatert! Nå gleder jeg meg til å følge med fremover😃😍🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Så spennede 😍 tenk om det plutselig blir 2 da 😍 og så bra at Letrozol ser ut til å gjøre jobben sin 😍 jeg krysser alt for at det sitter en spire snart (eller 2 😉) og den klamre seg godt fast! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, J1994 skrev:

Første syklus etter MA var på 31 dager med eggløsning på CD22 (coverline på ca. 36.20)


Andre syklus etter MA var på 33 dager med eggløsning på CD20 (coverline på ca. 36.10)

I dag: Tredje syklus etter MA, CD18 i dag, fortsatt negative eggløsningstester 😓 Vedlagt bilde er fra dagens test...

20191108_105801.jpg

Det var jo kjipt! Men kanskje syklusen din holder seg på 33 dager en stund og at EL-testene blir positive imorgen eller overimorgen? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det var jo kjipt! Men kanskje syklusen din holder seg på 33 dager en stund og at EL-testene blir positive imorgen eller overimorgen? 😊 

Hmm, ja det kan jo hende.. Får bare fortsette å teste på morgenurin. Alltid klart å finne eggløsning når jeg har testet på morgenurin, men tester selvsagt også på kvelden når jeg ser den begynner å bli sterkere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD20 og endelig stillestående smilefjes 😍 jeg er like gla denne gangen for å få positiv test 😂 sikkert for at jeg da vet at ting fungere 🤞 no er det bare å vente på EL og kose seg litt ekstra i helga 😅 synest det va stigende så brått denne gangen, så kanskje EL kommer tidligere 😁 tok imorgest og da va den negativ og sist når det ble sånn, var den ikke positiv før dagen etter 😅🙈 så det er vel bra at man lytter til kroppen 😅❤️

IMG_20191108_121908.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Førstegangs skrev:

Høres ut som en veldig god ide! Tenk at du er gravid😍

Åå, det er så vilt å tenke på! Kommer på det flere ganger om dagen, sånn som at jeg ikke kan drikke vin(og det på flere måneder😂) eller hva jeg bør eller ikke kan spise. Og tenk at ingen vet det, unntatt alle dere og mannen da 😅 Men som kolleger, venner og familie. Gleder meg til å endelig kunne si noe. 

Puh, mye å tenke på, men likevel er det så gøy! 

Endret av grønnkål
La til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn og svarer dere snart, men kjapt spørsmål da jeg må så tisse nå og lurer på om jeg skal ta EL test nå eller ikke😂, så:

når på døgnet tar dere EL tester? Må man vente med å tisse i forkant?

Jeg har bare gjort dette en gang før, og da tok jeg etter jobb en dag = negativ.

Så ny samme tid dagen etter = positiv med smiley 

Har så mange igjen fra pakken jeg kjøpte så vurderer å prøve nå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...