Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, J1994 skrev:

Var en lang og kjip prosess, ja.. Jeg merker stor forskjell på SAen jeg hadde, og MAen nå. Nå fikk vi jo sett et bittelite foster på UL, sist så vi ingenting 😔

Hun som opererte meg kom til rommet mitt og snakka med meg etter at jeg hadde hvilt etter narkosen, så hun spurte om jeg trengte en sykemelding eller ikke. De fleste tok en dag eller to etter en utskrapning, men siden vi hadde mistet en gang tidligere også, så foreslo hun en uke. Dette var mye pga. at det var vondt psykisk, som hun sa ❤ Så er sykemeldt ut uka, ja.

Det må være en veldig tøff påkjenning psykisk 😔❤ Du er sterk! 

Høres lurt ut å ta litt sykemelding ja! Håper du har folk rundt deg å snakke med ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk for utfyllende svar, M 😍 

Syns det var litt rart at han ville ha meg inn allerede på CD 12. Det tidligste jeg har hatt positiv el test er CD 16. Men kanskje det er for å være sikker på å ikke gå glipp av el hvis det plutselig skulle skjer tidligere.. 🤷‍♀️ jeg forventer egentlig at de ikke er klare imorgen og at jeg da må tilbake seinere i uken. 

Håper jeg får sette den på kvelden, på dagtid er jeg på jobb og det er ikke mye mulighet til å trekke seg unna for å ordne det der 🙈 

Takk for tips angående hvordan sette sprøyten! Jeg syns det er litt ekkelt med sprøyter, men samboer syns jo det er enda verre. Så jeg vet ikke hvor mye jeg kan regne med han på det 😂

Nei, akkurat feber er jeg ikke så redd for. Var helst oppkast/diaré i de dagene man skal legge aksjer... frister jo ikke akkurat da 😂 får håpe jeg ikke blir smittet og at han snart er frisk nok til at vi kan sette i gang.

Et siste spm angående det med aksjer. Er det like gunstig som ellers å legge jevnlig med aksjer før den sprøyten også? Har lest at man skal ha sex samme dag den settes og dagen etter ?? 😁

Ja kanskje han bare vil dobbeltsjekke at du er i rute så alt blir gjort riktig :) 

Jeg hadde aldri satt sprøyte før og ble positivt overrasket over hvor lett det var. Og gjorde ikke vondt heller. Fikk litt blåmerke men det går greit 😛 

Ingen bivirkninger på meg hvertfall. 

Hehe nei spy og sex er ikke akkurat et drømmescenario 😛 

Jeg la faktisk inn aksjer før sprøyta ble satt inn og dagen etter sprøyta ble satt inn. Jeg la også aksjer hver dag i 2-3 dager før sprøyta ble satt inn. Men legen sa det holdt at jeg hadde sex før sprøyta og dagen etter :) men ville bare forsikre meg om at jeg var fulladet med soldater før egget slapp. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, J1994 skrev:

Var det ikke noe alternativ for deg å ta Cytotec-behandlingen på sykehuset? De sa til meg at siden jeg hadde passert uke 9 (jeg trodde selv 8+3, priv.gyn. sa 9+1, sykehuset sa 10+4 😏) så skulle behandlingen foregå på sykehuset. Dette pga. det kom til å blø mye og fosteret var såpass "stort" til at det var greit å ta det der.

Fikk heldigvis utskrapning i dag, våknet fra narkosen i 12-tiden, fikk reise hjem kl. 15.

Vi har mistet to ganger nå på 8 mnd, og som priv.gyn. sa; jeg har alderen på min side (25 år), og vi blir gravide av oss selv. Hun har faktisk rett i det, at det er jo bra i seg selv. Sykepleier på sykehuset sa at, med en gang vi får positiv test neste gang så skulle vi kontakte lege/jordmor, og vi kom til å bli fulgt opp med en gang og tett i svangerskapet. Så da håper vi selvsagt på det og at en ny spire vil klore seg fast i nærmeste fremtid ❤

Ja, jeg hadde lest på nettet at det var vanlig å gjøre det på sykehuset når man var over uke 9. Jeg fikk imidlertid ikke tilbud om det (var på Ullevål, så regner med de ikke har plass), men de sa at jeg måtte ha noen sammen med meg når jeg tok pillene. Hadde sikkert vært bra å gjøre det på sykehuset, men gikk for så vidt greit hjemme også.

Har selv bare mistet en gang (+ 1 kjemisk), så kan ikke forestille meg hvordan det føles å oppleve å miste to ganger på rad :(Krysser fingrene for deg og oss alle ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lilla2103 skrev:

Ja, jeg hadde lest på nettet at det var vanlig å gjøre det på sykehuset når man var over uke 9. Jeg fikk imidlertid ikke tilbud om det (var på Ullevål, så regner med de ikke har plass), men de sa at jeg måtte ha noen sammen med meg når jeg tok pillene. Hadde sikkert vært bra å gjøre det på sykehuset, men gikk for så vidt greit hjemme også.

Har selv bare mistet en gang (+ 1 kjemisk), så kan ikke forestille meg hvordan det føles å oppleve å miste to ganger på rad :(Krysser fingrene for deg og oss alle ❤️ 

Jeg er veldig glad jeg fikk det på sykehuset, både pga. det tok så lang tid og endte med utskraping likevel, og fordi smertene var helt jævlige. Prøvde både Paracet og Voltaren sammen underveis, hadde fått Oxycontin i tillegg ved første tablettdose. Men det som hadde best effekt var Oxynorm.

Fikk du med deg smertestillende hjem? Så godt å høre at det gikk noenlunde greit hjemme! Har du tatt ultralyd for å sjekke at alt er ute? ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, rosaa skrev:

Noen som ser den??? Vanskelig å fange opp på kamera, er blåere på ekte. Og ikke tatt på morgenurin!!

67F793B0-277E-436B-8EAE-9CC4EFA319A0.jpeg

Jeg ser!!! Veldig godt faktisk :) Så gøy! Gratulerer 👶🏻👶🏼

Hvor mange dpo er du? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser!!! Veldig godt faktisk :) Så gøy! Gratulerer 👶🏻👶🏼

Hvor mange dpo er du? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ææh, tør nesten ikke tro det! Har kjent meg rar nederst i magen i hele dag. Hatt tre skikkelige «tak» som har gjort vondt. Og formen er ikke bra generelt. Jeg er på cd 27, og venter mensen i løpet av de nærmeste dagene, mellom 21-24. Er ikke heelt sikker på dato for el.. muligens rundt 7.-9. august 😊

Har kjøpt flere tester, blant annet en digital som jeg skal ta i morgen for å tørre å tro på det, haha.. Men tusen takk!!🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J1994 skrev:

Jeg er veldig glad jeg fikk det på sykehuset, både pga. det tok så lang tid og endte med utskraping likevel, og fordi smertene var helt jævlige. Prøvde både Paracet og Voltaren sammen underveis, hadde fått Oxycontin i tillegg ved første tablettdose. Men det som hadde best effekt var Oxynorm.

Fikk du med deg smertestillende hjem? Så godt å høre at det gikk noenlunde greit hjemme! Har du tatt ultralyd for å sjekke at alt er ute? ❤

Ja, er nok en fin trygghet i å ta det på sykehuset, spesielt siden de sjekket at alt var ute. Jeg var på ultralyd 2 uker etter cytotec-kuren og da var det rester, så endte opp med utskrapning her og. Tok en til UL en uke etter utskrapningen for å sjekke at alt var ute, og det var det 😅

Fikk med meg alle smertestillende hjem, enig i at Oxynormen hjalp mest (tok den på slutten når jeg følte jeg ikke "klarte" mer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosaa skrev:

Noen som ser den??? Vanskelig å fange opp på kamera, er blåere på ekte. Og ikke tatt på morgenurin!!

67F793B0-277E-436B-8EAE-9CC4EFA319A0.jpeg

Jeg ser! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosaa skrev:

Ææh, tør nesten ikke tro det! Har kjent meg rar nederst i magen i hele dag. Hatt tre skikkelige «tak» som har gjort vondt. Og formen er ikke bra generelt. Jeg er på cd 27, og venter mensen i løpet av de nærmeste dagene, mellom 21-24. Er ikke heelt sikker på dato for el.. muligens rundt 7.-9. august 😊

Har kjøpt flere tester, blant annet en digital som jeg skal ta i morgen for å tørre å tro på det, haha.. Men tusen takk!!🤩

Du må legge ut den digitale også når du tar den :)

Jeg fikk helt testedilla, så testa både igår kveld og i morges(med digital), bare for å forsikre meg om at jeg ikke ser syner.. 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, lilla2103 skrev:

Ja, er nok en fin trygghet i å ta det på sykehuset, spesielt siden de sjekket at alt var ute. Jeg var på ultralyd 2 uker etter cytotec-kuren og da var det rester, så endte opp med utskrapning her og. Tok en til UL en uke etter utskrapningen for å sjekke at alt var ute, og det var det 😅

Fikk med meg alle smertestillende hjem, enig i at Oxynormen hjalp mest (tok den på slutten når jeg følte jeg ikke "klarte" mer). 

Hos meg tok de visst ultralyd mens jeg fortsatt låg i narkose, for å se at alt var ute. Så da vet jeg at jeg er helt ferdig og slipper å tenke på det.

Det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gynekologen idag for å se hvordan folliklene lå an før el sprøyte. Det så visst veldig bra ut, en ble målt til 11 mm og en til 18. Livmorslimhinnen var på 8 mm (den var vært litt tynn før så det var veldig bra). Mindre cyctser enn sist var det også. Fikk beskjed om å sette sprøyten i kveld!

I et bisetning sa jeg at mannen heldigvis var blitt bedre idag for han hadde spysyken i forgårs. Gynekologen reagerte da med å si at han da ikke ville at jeg skulle sette sprøyten denne syklusen. Feber kan visst redusere sædkvaliteten voldsomt i opptil to mnd etterpå! Men da han så hvor skuffet jeg ble så sa han at vi kunne gi det er forsøk likevel. Så jeg får sette sprøyten. Tenker jo at sjansene nok er dårlig. Vi har jo ikke hatt sex på forhånd siden han har vært dårlig. Så blir vi gravid denne mnd er det bare et stort bonus! Må vel belage opp på at det kan gå minst 2 pp til før det klaffer.

Er det slik at man har begrenset antall forsøk med el sprøyte? Han sa ingenting om det. Jeg setter den kanskje forgjeves, men jeg tenker at alt er verdt et forsøk i denne evige ventetiden på at noe skal skje😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg var hos gynekologen idag for å se hvordan folliklene lå an før el sprøyte. Det så visst veldig bra ut, en ble målt til 11 mm og en til 18. Livmorslimhinnen var på 8 mm (den var vært litt tynn før så det var veldig bra). Mindre cyctser enn sist var det også. Fikk beskjed om å sette sprøyten i kveld!

I et bisetning sa jeg at mannen heldigvis var blitt bedre idag for han hadde spysyken i forgårs. Gynekologen reagerte da med å si at han da ikke ville at jeg skulle sette sprøyten denne syklusen. Feber kan visst redusere sædkvaliteten voldsomt i opptil to mnd etterpå! Men da han så hvor skuffet jeg ble så sa han at vi kunne gi det er forsøk likevel. Så jeg får sette sprøyten. Tenker jo at sjansene nok er dårlig. Vi har jo ikke hatt sex på forhånd siden han har vært dårlig. Så blir vi gravid denne mnd er det bare et stort bonus! Må vel belage opp på at det kan gå minst 2 pp til før det klaffer.

Er det slik at man har begrenset antall forsøk med el sprøyte? Han sa ingenting om det. Jeg setter den kanskje forgjeves, men jeg tenker at alt er verdt et forsøk i denne evige ventetiden på at noe skal skje😁🤞

Hvorfor kan feber redusere sædvaliteten så mye i to mnd? Sædceller resurkulerer jo kontinuelril i pungen, og det er ingen grunn til at sædcelles som produseres dager etter feber skal påvirkes av feber sol harvært.. Når kroppen er nedkjølt, er den jo nettopp det: nedkjølt. 

Jeg vet at høy feber kan påvirke, men her menes altså feber med 40+, og dette da med svømmeevne og mengde, men ikke kvalitet. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Hvorfor kan feber redusere sædvaliteten så mye i to mnd? Sædceller resurkulerer jo kontinuelril i pungen, og det er ingen grunn til at sædcelles som produseres dager etter feber skal påvirkes av feber sol harvært.. Når kroppen er nedkjølt, er den jo nettopp det: nedkjølt. 

Jeg vet at høy feber kan påvirke, men her menes altså feber med 40+, og dette da med svømmeevne og mengde, men ikke kvalitet. 

Åh godt å høre at du er positiv ❤  Han sa i hvert fall så. Jeg googlet kjapt i sted og leste at IVF forsøk kan bli avbrutt dersom mannen har feber/nettopp hatt. Så det er vel noe i det. Men jeg håper jo ikke at alt håp er ute selv om kanskje kvaliteten er noe redusert. Vi sjekker ikke hvor høy feber han hadde, men han var glovarm. Var nesten vondt å ta på huden hans på søndag kveld 🙈

Det er også lenge siden vi hadde sex sist så det er nok ikke mye futt i de idag. Men verdt er forsøk likevel tenker jeg 🙊🤞

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Åh godt å høre at du er positiv ❤  Han sa i hvert fall så. Jeg googlet kjapt i sted og leste at IVF forsøk kan bli avbrutt dersom mannen har feber/nettopp hatt. Så det er vel noe i det. Men jeg håper jo ikke at alt håp er ute selv om kanskje kvaliteten er noe redusert. Vi sjekker ikke hvor høy feber han hadde, men han var glovarm. Var nesten vondt å ta på huden hans på søndag kveld 🙈

Det er også lenge siden vi hadde sex sist så det er nok ikke mye futt i de idag. Men verdt er forsøk likevel tenker jeg 🙊🤞

Jeg har googlet vøtt. Høy feber over 3 dager eller mer gir flere dårlige svømmere og flere smal-hodede spermier i tilleg till færre spermier i det hele. MEN man fant óg friske raske spermier. Derfor blir IVF satt på vent fordi det der trengs helt optimale forhold, uten avvik. For deg derimot, er det bare å hoppe til køys. 

I tillegg fant jeg kun studier med svært få deltagere, og hvor det ikke sto noe særlig om deltagerne: hvordan var kvaliteten før feber? Hadde de tatt medisiner, hatt mobil i lommen, hvordan er kostholdet, hvor mye søvn får de, hvor mye alkohol inntok de før feberen, har de slitt med infertilitet før? Det ER så mange variabler som må med og som også påvirker resultatet på de studiene jeg gravde opp nå(ncbi, som er et nettsted som godkjennes på uni jeg studerer bio og kjemi). 

Tenk på det: folk blir gravide i februar selv om mannen hadde feber og var snørrete i januar hele tiden ;)

Vår første ble til til tross for akkurat overstått operasjon hos meg, og akkurat ferdig behandlet infeksjon(med høy feber) hos mannen. 

Jeg er positiv jeg altså, og hvert mulige egg og hver mulige sædcelle teller. Jeg ville prøvd, i hvert fall, og ikke kastet bort en mnd på grunn av litt feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Jeg har googlet vøtt. Høy feber over 3 dager eller mer gir flere dårlige svømmere og flere smal-hodede spermier i tilleg till færre spermier i det hele. MEN man fant óg friske raske spermier. Derfor blir IVF satt på vent fordi det der trengs helt optimale forhold, uten avvik. For deg derimot, er det bare å hoppe til køys. 

I tillegg fant jeg kun studier med svært få deltagere, og hvor det ikke sto noe særlig om deltagerne: hvordan var kvaliteten før feber? Hadde de tatt medisiner, hatt mobil i lommen, hvordan er kostholdet, hvor mye søvn får de, hvor mye alkohol inntok de før feberen, har de slitt med infertilitet før? Det ER så mange variabler som må med og som også påvirker resultatet på de studiene jeg gravde opp nå(ncbi, som er et nettsted som godkjennes på uni jeg studerer bio og kjemi). 

Tenk på det: folk blir gravide i februar selv om mannen hadde feber og var snørrete i januar hele tiden ;)

Vår første ble til til tross for akkurat overstått operasjon hos meg, og akkurat ferdig behandlet infeksjon(med høy feber) hos mannen. 

Jeg er positiv jeg altså, og hvert mulige egg og hver mulige sædcelle teller. Jeg ville prøvd, i hvert fall, og ikke kastet bort en mnd på grunn av litt feber. 

Tusen tusen takk for at du tar deg tid til å leite opp info 😍🙏 eller tar deg tid til å dele info du satt inne med fra før. Uansett så setter jeg kjempestor pris på det! Skjønner at du finner litt mer når du kan søke på slike sider enn at jeg søker på google 😅 

Jeg har ikke tenkt å la denne mnd gå fra oss nei! Men hadde det vært opp til gynekologen så hadde jeg ikke satt sprøyten denne mnd.

Det er en gynekolog som har lang fartstid og virker til å være ganske oppdatert på forskning, så noe må jo ligge bak det at han virket nesten overbevist om at det ikke var gode sjanser nå.

Uansett så har ikke vi de største forhåpningene etter det gyn sa nå, akkurat denne perioden. Men vi prøver likevel og går det så ser vi på det som en bonus 😊 men det hjelper på å høre at en del forskning viser til at det ikke skal ha så mye å si med den feberen. Og også at dere lykkes i en periode etter sykdom ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, rosaa skrev:

Ææh, tør nesten ikke tro det! Har kjent meg rar nederst i magen i hele dag. Hatt tre skikkelige «tak» som har gjort vondt. Og formen er ikke bra generelt. Jeg er på cd 27, og venter mensen i løpet av de nærmeste dagene, mellom 21-24. Er ikke heelt sikker på dato for el.. muligens rundt 7.-9. august 😊

Har kjøpt flere tester, blant annet en digital som jeg skal ta i morgen for å tørre å tro på det, haha.. Men tusen takk!!🤩

Du har HCG i blodet så den testen blir nok mye sterkere i morgen 👏🏼😊 

Jeg følte meg også «rar» nederst når jeg fant ut at jeg var gravid så det er en veldig vanlig følelse :) 

Oppdater oss!

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rosaa skrev:

Noen som ser den??? Vanskelig å fange opp på kamera, er blåere på ekte. Og ikke tatt på morgenurin!!

67F793B0-277E-436B-8EAE-9CC4EFA319A0.jpeg

Jeg ser den også! Veldig spent på oppdatering når du tar en til 😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tester😱 Ikm i dag eller de nærmeste dagene. Vi har nesten ikke prøvd denne mnd, men likevel skjedde det. Kan ikke tro det!! 😍

6FEB4EC3-5CB6-460D-A946-C8F413ABB0BD.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen😃

Er det en bra onsdag for folk?

Jeg har ikke vært her inne på en stund, så beklager så mye om jeg har gått glipp av noe!

Ser rett over her at du Rosaa er gravid😍 Grattis!

Intet nytt her! Har akkurat hatt EL, jeg blir ikke så lett gravid tydeligvis, MEN eggløsning har jeg iallfall heeelt tydelig hver mnd og mensen kommer nøyaktig på dagen den skal!

så ja😂 alle hormonprøver er mer enn bra nok, eggløsning er heeelt tydelig hver mnd og syklusene er skremmende stabile, meeeeeeen

- blir jeg gravid? Nope😂😭😭😂

Jeg er ved godt mot, forventer meg bare ingenting! Kommer en graviditet vil det være en positiv overraskelse!

Det skal dog sies at om det ikke går denne mnd har vi bestemt oss for å oppsøke medicus for å bare sjekke sperm og om egglederne er åpne og fine! Det har vi bestemt oss for😊

Får være glad for at alt tilsynelatende ser bra ut!

Slenger med grafen for moro, er vel ingen tvil om eggløsning her nei!

 

Hilsen C❤️

5820BBD8-BB94-4DEE-808E-D8830DA464EB.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...