Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaaa det var virkelig gode nyheter! AMH på 22! 😃😍🙏🏻

Ja jeg klør meg i hodet skal du tro, vurderer å bare prøve ferdig denne mnd nå, er på dag 9 i syklus, så nå kommer hurramegdagene🙈🙈🙈😂

Når er det best å ta utredning tro? Sånn ift. syklus?

Jeg tror vi avventer ut IKM denne syklusen, har det ikke skjedd noe da ønsker jeg å sjekke tror jeg! Bare så man ikke kan snu seg tilbake og tenke: hvorfor var jeg så dum at jeg ikke sjekket!

Et spørsmål til dere alle:

Når i/rundt eggløsning kjenner dere eggløsningssmerter? Årsaken til at jeg spør er fordi jeg igår, på syklusdag 8, hadde skikkelig stikninger/romsteringer i høyre eggstokk.

Det var ikke til å ta feil av! Enten er det egget som vokser og begynner å sprekke, ellers så var det EL. Jeg har kjent EL før, men ikke så tidlig som på dag 8.

Skal innrømme at jeg fikk litt panikk, for hva om jeg er en av de få som har eggløsning så tidlig, selv om grafen sier noe annet?! Vi kastet oss i høyet i går kveld, men om i går var EL kan det også ha vært for sent, men let’s face it - man må jo bare prøve!😊

Så derfor lurer jeg på når i eggløsningsdagene man har eggløsningssmerter? Har lest meg frem til at det varierer voldsomt, noen har det før, andre på selve EL dagen, mens andre har det etter EL.

Hvordan var dette for dere?

Aldri opplevd det så tidlig før skjønner dere, så nå lurer jeg fælt!

Synes også det er interessant å se på de mnd jeg faktisk BLE gravid. Der kan dere se at vi hadde sex på dag 6 i 2009 og dag 7 i mars...

Hvem vet! Kanskje jeg har eggløsning sykt tidlig?

de siste mnd nå har vi nemlig ikke startet med sex før på dag 8 ca. Man blir jo dessverre greit lei prøving, så man starter ikke før man «må», mens utrolig nok - begge mnd jeg har vært gravid hadde jeg sex så tidlig som dag 6 og 7.

Bare en teori, men hva hvis?! Hmmmm!

Legger ved graf for:

1. Nåværende syklus

2. Graviditet januar 2009

3. Graviditet mars 2019

Grafene legger seg aldri i riktig rekkefølge som jeg laster dem opp i, men årstallet står øverst til venstre!

Jeg tempet dessverre ikke i 2006, men da ble jeg gravid i PP4 og var 23 år😊

Spent på hva du M og dere andre tenker om «konspirasjonsteorien» min😂🙈

 

C

CA86782A-B1DB-4919-B640-EE0D8161493F.jpeg

48DAFF84-6FF9-47E4-8D25-29D9CB4F309E.jpeg

DE28C5F3-1A82-4B96-B1A1-DC17B867F1AC.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Hmm mannen kan ta utredning når som helst. Min utredning var to dager før eggløsning :) Da fikk hun også sett alle eggposene mine. Så om du ønsker å ta en titt på det så sjekk deg noen dager før eggløsning. Ellers tror jeg egentlig det ikke har noe å si. 

Jeg kjenner eggløsning når det skjer :) så går det over når egget har sluppet tror jeg. Varer vel typ 5-15 min. 

Med tvillingene kjente jeg eggløsningen ekstremt godt. Det var nesten smertefullt. Varte ett døgn. Men tror det var ettervirkninger og ømhet av livmor. Eggene slapp nok da det var på sitt verste så satt jeg igjen med murringer og ubehag etterpå. 

Også en av grunnene til at du kanskje bør sjekke deg før antatt eggløsning. Da ser du om du faktisk har eggløsning når du tror du har det :) Gynekologen min målte eggene å sa eksakt tidspunkt på når eggene vil slippe typ om 1 dag eller at de slipper i morgen. 

Prøv på beste prøving å ha sex i perioden du tror du kan ha tidlig eggløsning. Men som noen nevnte. Ta eggløsningstester samtidig som temping da får du dobbel sikkerhet. Du får ikke økt LH uten at kroppen prøver å slippe et egg å dette kan de testene vise deg. Om testene er negative tidlig i syklus har du eggløsning slik du først antok. Altså senere i syklus :) 

Nei du må bare prøve deg frem å se om «konspirasjonsteorien» din stemmer 😛 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Alvea skrev:

Negativ 8, 9 og 10 dpo.

Greide å holde meg 11 dpo.

I dag 12 dpo sitter jeg med en positiv test 😊 Har hatt menssmerter som ved den første graviditeten min og følte det egentlig på meg 

Gratulerer ! 👏🏼👶🏻

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, J1994 skrev:

Meget sliten, og enda ikke tom for tårer. Fikk første pille på sykehuset i går, skal dit igjen i morgen og få resten av pillene til å støte det ut.

Null søvn og vondt i hele meg 💔

Sender deg en god klem J1994❤️ Har ingen ord annet enn at vi er her for deg om du trenger det. Ta all den tid du trenger og ta vare på deg selv❤️

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo. I forgårs og i går hadde jeg mine vanlige mensmurringer som kommer noen dager før blødning. Forventer mens i morgen, og spotting i dag. 

IMG_20190817_105725.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J1994 skrev:

Meget sliten, og enda ikke tom for tårer. Fikk første pille på sykehuset i går, skal dit igjen i morgen og få resten av pillene til å støte det ut.

Null søvn og vondt i hele meg 💔

Jeg får så vondt i meg. Jeg hadde selv en MA etter flere år som ufrivillig barnløs. Dette var i april, og det gjør fortsatt så uendelig vondt. Håper du har gode folk rundt deg i denne tiden ❤️

Anonymkode: 7dc92...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, J1994 skrev:

Meget sliten, og enda ikke tom for tårer. Fikk første pille på sykehuset i går, skal dit igjen i morgen og få resten av pillene til å støte det ut.

Null søvn og vondt i hele meg 💔

Huff, store klemmer herfra også. Det er en vond sorg som man ofte ikke deler med så mange. Håper du har gode folk rundt deg dom tar vare på deg❤️❤️❤️

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere tempere inne her;

Hvor fort etter en abort kan man begynne å tempe igjen? Skal igjennom aborten på sykehus i morgen.. 😢

Er det noen vits i å starte å tempe mens man fortsatt har hcg i kroppen? Hvordan får jeg startet ny syklus, må jeg legge inn at jeg har hatt mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, J1994 skrev:

Til dere tempere inne her;

Hvor fort etter en abort kan man begynne å tempe igjen? Skal igjennom aborten på sykehus i morgen.. 😢

Er det noen vits i å starte å tempe mens man fortsatt har hcg i kroppen? Hvordan får jeg startet ny syklus, må jeg legge inn at jeg har hatt mensen?

Jeg ville nok tempet når den verste blødningen har gitt seg, og/eller når g.testene viser negativt. 

I tillegg ville jeg supplert med eggløsningsstrimler for å dobbeltsikre meg :)

Lykke til ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, J1994 skrev:

Til dere tempere inne her;

Hvor fort etter en abort kan man begynne å tempe igjen? Skal igjennom aborten på sykehus i morgen.. 😢

Er det noen vits i å starte å tempe mens man fortsatt har hcg i kroppen? Hvordan får jeg startet ny syklus, må jeg legge inn at jeg har hatt mensen?

Hei igjen❤️

Jeg ville bare tempet jeg, alle dager er verdt noe i en graf. Desto fortere vil du kunne se om tempen synker også.

Dersom det er overveldende lar du være, men som sagt, jeg tempet uansett!

Faktisk tenkt masse på deg i dag, selv om jeg ikke aner hvem du egentlig er, har jeg tenkt veldig mye på deg❤️Vit det!

Verdens beste klem sendes deg❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Jeg ville nok tempet når den verste blødningen har gitt seg, og/eller når g.testene viser negativt. 

I tillegg ville jeg supplert med eggløsningsstrimler for å dobbeltsikre meg :)

Lykke til ❤❤

Ok, takk for svar ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen❤️

Jeg ville bare tempet jeg, alle dager er verdt noe i en graf. Desto fortere vil du kunne se om tempen synker også.

Dersom det er overveldende lar du være, men som sagt, jeg tempet uansett!

Faktisk tenkt masse på deg i dag, selv om jeg ikke aner hvem du egentlig er, har jeg tenkt veldig mye på deg❤️Vit det!

Verdens beste klem sendes deg❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Da får jeg se om jeg får startet mandag eller noe. Jeg vil prøve å bli gravid igjen fortest mulig, og temping var gull sist, så skal gå greit å starte med det igjen.

Godt å høre, C ❤ Hadde egentlig tenkt en pause fra KG i denne perioden, men det er så godt å få trøstende ord fra så mange gode sjeler, at jeg kikker innom opptil flere ganger daglig. I tillegg har vi snakket åpent om det til flere familiemedlemmer, har nå bestemt at denne prøvingen ikke trenger å være så hemmelig hele tiden. Gode klemmer og trøstende ord fra dem man er glad i, veier mye mer ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, J1994 skrev:

Da får jeg se om jeg får startet mandag eller noe. Jeg vil prøve å bli gravid igjen fortest mulig, og temping var gull sist, så skal gå greit å starte med det igjen.

Godt å høre, C ❤ Hadde egentlig tenkt en pause fra KG i denne perioden, men det er så godt å få trøstende ord fra så mange gode sjeler, at jeg kikker innom opptil flere ganger daglig. I tillegg har vi snakket åpent om det til flere familiemedlemmer, har nå bestemt at denne prøvingen ikke trenger å være så hemmelig hele tiden. Gode klemmer og trøstende ord fra dem man er glad i, veier mye mer ❤

Så enig så enig kjære deg💜 Vi fortalte det til noen få som vi trengte at visste det.

Å gjennomgå noe så tøft uten at de nærmeste vet, kan noen ganger gjøre det verre. Så dette må man bare føle på person til person.

Man får gråtetak, så går det litt over, så slår realiteten en igjen. De to første dagene gråt jeg ustoppelig mye når jeg fikk være i fred under dyna. Sorgen var langt større enn jeg hadde trodd den kunne bli. Det er ikke «bare et embryo». Det er en hel fremtid man hadde visualisert seg og gledet seg til som helt plutselig forsvinner. Det er et ønske og håp som blir en helt ukontrollerbart frarøvet.

Det gjør rett og slett utrolig vondt!

Man er helt hjelpesløs og får ikke gjort noe annet! Man føler seg sint, frustrert, det føles urettferdig og vondt og alt på en gang!

Ordene: «Du får trøste deg med at det ikke var belevelig og at kroppen ordner opp» føles nærmest som et «hån» mot all kjærlighet man har for det lille i magen!

Å prøve er ingen spøk - å miste er iallfall ingen spøk! Ta alle følelsene dine på alvor, sørg slik du må og akkurat så lenge du må🧡

Eneste jeg kan si er at det aldri blir borte, men det blir bedre! For hver dag som går, blir det litt og litt bedre! Men akkurat nå, er det og SKAL det være vondt!

Sender deg nok en gang en varm klem❤️ Husk at vi er her for deg og mange av oss vet nøyaktig hva du gjennomgår!

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enig så enig kjære deg💜 Vi fortalte det til noen få som vi trengte at visste det.

Å gjennomgå noe så tøft uten at de nærmeste vet, kan noen ganger gjøre det verre. Så dette må man bare føle på person til person.

Man får gråtetak, så går det litt over, så slår realiteten en igjen. De to første dagene gråt jeg ustoppelig mye når jeg fikk være i fred under dyna. Sorgen var langt større enn jeg hadde trodd den kunne bli. Det er ikke «bare et embryo». Det er en hel fremtid man hadde visualisert seg og gledet seg til som helt plutselig forsvinner. Det er et ønske og håp som blir en helt ukontrollerbart frarøvet.

Det gjør rett og slett utrolig vondt!

Man er helt hjelpesløs og får ikke gjort noe annet! Man føler seg sint, frustrert, det føles urettferdig og vondt og alt på en gang!

Ordene: «Du får trøste deg med at det ikke var belevelig og at kroppen ordner opp» føles nærmest som et «hån» mot all kjærlighet man har for det lille i magen!

Å prøve er ingen spøk - å miste er iallfall ingen spøk! Ta alle følelsene dine på alvor, sørg slik du må og akkurat så lenge du må🧡

Eneste jeg kan si er at det aldri blir borte, men det blir bedre! For hver dag som går, blir det litt og litt bedre! Men akkurat nå, er det og SKAL det være vondt!

Sender deg nok en gang en varm klem❤️ Husk at vi er her for deg og mange av oss vet nøyaktig hva du gjennomgår!

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

For noen nydelige ord ❤❤ Tusentusen takk!!

Blir godt å få ferdig morgendagen, da kan man byne å tenke på å komme seg litt fremover, selv om alt føles helt jævlig, og urettferdig ut nå 😢

God klem tilbake ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, J1994 skrev:

For noen nydelige ord ❤❤ Tusentusen takk!!

Blir godt å få ferdig morgendagen, da kan man byne å tenke på å komme seg litt fremover, selv om alt føles helt jævlig, og urettferdig ut nå 😢

God klem tilbake ❤

Det skjønner jeg så utrolig godt❤️

Bare å skrive her om du trenger meg😊❤️

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, J1994 skrev:

Til dere tempere inne her;

Hvor fort etter en abort kan man begynne å tempe igjen? Skal igjennom aborten på sykehus i morgen.. 😢

Er det noen vits i å starte å tempe mens man fortsatt har hcg i kroppen? Hvordan får jeg startet ny syklus, må jeg legge inn at jeg har hatt mensen?

Jeg tempet også fra få dager etter aborten. 

I FF er det i hvert fall mulig å legge inn «miscarriage», da begynner en ny syklus.

Håper aborten forløper «greit» og uten for mye smerter i morgen 😢

Stor klem ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får jo ikke blitt mer tydelig enn dette: 😍😍

IMG_20190818_081330.jpg

IMG_20190818_080639.png

Endret av Sinsiew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det får jo ikke blitt mer tydelig enn dette: 😍😍

IMG_20190818_081330.jpg

IMG_20190818_080639.png

Gratulerer 🥰

- D

Anonymkode: 09bf8...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer 🥰

- D

Anonymkode: 09bf8...2a2

Takk 😊 Det her er veldig bra, men også veldig skummelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sinsiew skrev:

Takk 😊 Det her er veldig bra, men også veldig skummelt. 

 

 

1 time siden, Sinsiew skrev:

Det får jo ikke blitt mer tydelig enn dette: 😍😍

IMG_20190818_081330.jpg

IMG_20190818_080639.png

ER DU GRAVID😍😍😍😍😍😍😍

GRATULERER SÅ MYE!

Nei Gud jeg så ikke den komme, men så MORO🙌🏻🙌🏻🙌🏻😃

Hvordan fant du ut av det?

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

ER DU GRAVID😍😍😍😍😍😍😍

GRATULERER SÅ MYE!

Nei Gud jeg så ikke den komme, men så MORO🙌🏻🙌🏻🙌🏻😃

Hvordan fant du ut av det?

C

Anonymkode: e09e5...261

Takk 😍

Vet du, jeg merket det på grafen først. Den var ikke lik de siste, men holdt seg høy. Og så spotta jeg ikke i går, slik jeg pleier 1-2dager før ikm. Og har hatt rare mensmurringer og magevondt, men mega øm livmor. Er rett og slett ubehagelig å strekke meg fordi jeg er så øm nederst i magen.

Nen, dette er gøy! Litt skummelt. Jeg måtte jo vise mannen med en gang, og nå har vi kun snakket om hva vi må få ordna hele morgenen. For noe drømmer og forhåpninger man får med en gang testen er positiv! For en glede! 

Så kommer det litt snikende; magesmertene kan jo være start på sa. Jeg aner jo ikke hvordan jeg var så tidlig sist. 

MEN: inntil det motsatte er bevist, er jeg GRAVID 😭 😍 Herregud, jeg griner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...