Gå til innhold

Venninne skylder meg 5000 kr og prioriterer å bruke penger på ting hun ikke trenger heller enn å betale tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres litt kynisk ut men jeg "løste" det problemet en gang med å rett og slett finne på noe og spilte på samvittigheten til hun jeg hadde lånt til. Sa at jeg passet katten til en i familien og at katten ble akutt syk og at kostnadene var estimert til en viss sum (et par tusener) . At jeg hadde begrensede midler der og da og at jeg håpte hun ihvertfall hadde samvittighet nok til å gi meg det hun skyldte meg, slik at jeg fikk skrapt opp nok til å betale veterinærutgiftene. 

Ja det er en relativt "grov" løgn men jeg var så fed up med at hun bare tenkte på seg selv så følte hun fortjente å bli satt i et etisk dilemma, ikke bare for å få tilbake penger som hun lånte, men for å gi en slags lærepenge at det faktisk er snakk om noen andres penger, og at det er noe dritt å "stjele" andres penger uten å ta hensyn til at andre faktisk trenger pengene til viktige ting som akutte helseutgifter etc. Fikk også med en felles venn på det, og skrev blant annet i meldingen at jeg hadde snakket med den veninnen om å få det jeg skyldte, pga hun muligens kunne støtte med noen få hundrelapper. Så satt hun som skyldte meg penger i både et samvittighetspress, og også sosialt.. Dvs hun risikerte jo å bli oppfattet som samvittighetsløs av andre hun kjente. Uans, problemet løst. 

Anonymkode: 835cf...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...