Gå til innhold

Jeg har noe imot homofile og lesbiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.3.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Ja men jeg tror at noen ganger må man bare tenke at vi får se hvordan det går med de barna senere i livet. Vi får se hva som skjer med verden om vi godtar praktisering av homofili. 

Anonymkode: c2809...1e3

Godtar praktisering av homofili? Hvilket land bor du egentlig i? Saudi-Arabia?

Det finnes selvfølgelig hets, ukultur og uholdbare holdninger rettet mot homofile i Norge i dag, men vær ikke i tvil om at vi som samfunn i dag godtar praktisering av homofili! Selvfølgelig gjør vi det, og det fordi vi ikke lenger trenger å forholde oss til en tøysebok, fordi vi skjønner biologi og fordi vi forstår at mennesker er like mye verdt uansett om det motsatte kjønn eller ikke.

Jeg kjenner at jeg har noe imot religiøse mennesker som deg, TS. Jeg tenkte en stund at kristne folk egentlig er helt ufarlige,   at det liksom bare er muslimene og deres farlige islam som er en trussel for verden. Så ser vi hva som skjer i USA, og så leser jeg tråder som denne og blir VETTSKREMT!  Verden vil fuckings bedras.

 

Anonymkode: 16ae4...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.3.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Ikke religiøs, men synes det er unaturlig. Tror at disse menneskene har psykiske problemer.

Anonymkode: ba5c4...fe4

 

På 27.3.2019 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg gir blaffen i hele Bibelen, men jeg anser likevel heterofili som noe bedre. Det er vakkert å se mann og kvinne gifte seg, det fins ikke snev av vakkert når to menn eller to kvinner gifter seg.

Jeg tror heterofile har en dypere kjærlighet til hverandre, og at homofile og lesbiske er overfokusert på det seksuelle. Jeg tror ikke på genuin kjærlighet mellom to av samme kjønn.

Bare min mening, og jeg har ingen muligheter til å påvirke andre menneskers liv, de får velge selv. Men jeg har også rett til min mening.

Anonymkode: 13834...b28

Det er ikke bare religiøse som kan være intolerante, tydeligvis. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎03‎.‎2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Vel. Homofili er helt naturlig. Det er faktisk ganske vanlig at dyr i naturen er homofile. Har en far som er ornitolog og det er noe som de fleste biologer vet at er normalt. Tviler på at småfuglene velger å være homofile, det er heller et bevis på at det er faktisk slik man er født eller "skapt av gud" om det er slik man tenker. 

Homofili er også 100% lovlig, så det du sier om "vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?" er vel ganske mange tiår for sent. Det er lov. Det er også kun intolerante mennesker som ikke ønsker at andre skal leve lykkelige liv fulle av kjærlighet uavhengig av kjønn.

Om noen kristene syntes det er fælt at noen damer kun tiltrekkes av andre damer, er det som veganere som blir furtne fordi andre spiser kjøtt, det er rett og slett tåpelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt med. Du er kristen som praktiserer med å lese bibelen, og du mener homofili er unaturlig? Dette syns jeg er litt motsigende. På den ene siden har du homofili, noe som er observert i hundrevis av dyrearter, men du mener det ikke er naturlig fordi man ikke kan formere seg når to av samme kjønn har sex. Er sex unaturlig om det ikke ender i graviditet? 

På den annen side sider du at du praktiserer med å lese bibelen. I bibelen kan dyr snakke, en dame kan bli til en statue av salt, en mann kan leve inni magen til en hval, og gud sende en dødsengel til jorden for å drepe alle førstefødte barn enda de ikke hadde gjort noe mot noen. Høres dette naturlig ut? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Helt ærlig svar her fra meg:

Jeg synes homofile og lesbiske er helt okey. Ser ikke noe galt i at to mennesker er glad i hverandre. Ofte er faktisk slike mennesker mye bedre mennesker enn heterofile mennesker. De er snille, greie mot dyr og miljøet og verden generelt. Jeg synes heller at heterofile, særlig religiøse mennesker er kalde og dømmende, mange er egoistiske, snakker bak ryggen til andre , mobber uten at de selv ser det, ignorerer, er ikke glade i dyr og tror de er så sykt mye bedre enn andre. 

Finnes nok av mennesker i verden allerede så vi trenger ikke sååå mange heterofile. Er jo så greit når du ser to hankjønn/hunkjønn ADOPTERER et barn, og barnet får et lykkelig hjem. Det er så flott å se at slike par tar seg av en slik viktig del, nemlig adopsjon av et barn eller to siden de selv ikke kan få barn, selvom lesbiske kan gå gravide.

Homofili burde være lov. Folk burde heller ta seg av viktigere problemer i verden enn å bry seg at folk er glad  hverandre. Kjærlighet er jo bra, er jo det verden trenger, ikke mer hat for svarte!!!

Jeg er heterofil kvinne på 30 :) 

Lenge leve kjærlighet, lenge leve, gode mennesker, lenge leve godhet i verden. 

TS, slutt og døm, du er ikke så mye bedre enn alle andre i verden . Er du god selvom du tror på Gud ? Er du sikker du er et bra menneske? Glad i dyr? Mobber ikke? Dømmer ikke? Skader ingen? Varmt og godt menneske? Bryr du deg om miljøet eller er du en egoistisk materialist som tror du er beder enn andre fordi du tror på Gud.

Gud er kjærlighet. Kjærlighet er godhet. Godhet er alt som er bra. Jeg vet at Gud og Jesus trenger bra mennesker som er sprer godhet, kjærlighet og glede i verden. Gud trenger ikke flere egoister, dømmende mennesker som ser ned på andre. 

 

Anonymkode: 0140d...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 22.00, mlifjeld skrev:

Vel. Homofili er helt naturlig. Det er faktisk ganske vanlig at dyr i naturen er homofile. Har en far som er ornitolog og det er noe som de fleste biologer vet at er normalt. Tviler på at småfuglene velger å være homofile, det er heller et bevis på at det er faktisk slik man er født eller "skapt av gud" om det er slik man tenker. 

Homofili er også 100% lovlig, så det du sier om "vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?" er vel ganske mange tiår for sent. Det er lov. Det er også kun intolerante mennesker som ikke ønsker at andre skal leve lykkelige liv fulle av kjærlighet uavhengig av kjønn.

Om noen kristene syntes det er fælt at noen damer kun tiltrekkes av andre damer, er det som veganere som blir furtne fordi andre spiser kjøtt, det er rett og slett tåpelig. 

Homofili er desverre ikke lov i mange steder i verden...særlig midtøsten og flere land godtar ikke homofili :( 

Anonymkode: 0140d...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 21.3.2019 den 22.34, AnonymBruker skrev:

De aller fleste er enige i at det føles og er naturlig meg heterofile forhold. Heterofile kan føre verden videre. Vi trenger at verden går videre. Vi skal ikke klare å forelske oss i samme kjønn, da er det ikke en forelskelse. 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Verden kommer til å gå videre selv om homofile eksisterer i parforhold. Selvfølgelig kan man forelske seg i samme kjønn, du har et vrengt syn på hva forelskelse er dersom du mener det ikke kan være forelskelse. Det at du påstår at man skal kontrollere kjærlighet i seg selv er en synd, jeg tror ikke mennesker som er homofile hadde ønsket å være det, i de landene hvor dette feks. dømmes med døden eller fengselsstraffer. La mennesker få elske mennesker, det er DET som er naturlig. Din holdning til å dømme andres følelser er unaturlig. Jeg blir direkte dårlig av mennesker som deg. Hilsen heterofil kvinne.

Anonymkode: 5e2e7...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
On 3/21/2019 at 10:25 PM, AnonymBruker said:

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. 

anonymkode: c2809...1e3

Orker ikke lese hele tråden, så det kan hende noen allerede har poengtert dette:

Du blander hva som er "naturlig", og hva som er "vanlig". Til eksempel består jordens atmosfære av 78% nitrogen, og bare 21% oksygen. Men det betyr ikke at nitrogen er "mer naturlig" enn oksygen, bare at forekomsten er høyere. På samme måte er det naturlig at en liten andel (ca 3%) av mennesker er homofile.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 21.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Merkelig formulering du har der. Du tror ikke de som utgir seg for å være homofile egentlig er det? Da tror jeg du har bommet litt på utregningene dine da det virker høyest usannsynlig at tiltrekningen de kjenner på er "falsk". I naturen ser vi flere tendenser til homoseksuell aktivitet og monogame organismer som adopterer egg sammen, noe som motbeviser all teori som peker på homofili som "unaturlig". Disse er klart statistisk avvik fordi de avviker fra det som på sett og vis er normalen, men den følelsen homofile mennesker kjenner på er identisk vår kriblende følelse av forelskelse ovenfor motsatt kjønn. Evolusjonistisk sett så avstår de fra befruktning, men enkelte velger likevel adopsjon som siste utvei for å få barn sammen, noe som er veldig fint.

Synes du skal være forsiktig med å bruke Bibelen som din eneste kilde til kunnskap. Det finnes mye informasjon der ute som virker svært fornuftig, spør du meg. 

Anonymkode: f56ca...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste så langt i HI at jeg kom til "Jeg er kristen og leser bibelen", og der mistet du meg.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er et avvik og anses i naturvitenskap som unaturlig - selv om alle mennesker og deres legning skal respekteres!

Dette fordi homofili ifølge et evolusjonistisk perspektiv ikke er i stand til å oppfylle meningen med livet; å reprodusere og videreføre gener til de neste generasjonene. Hypotetisk sett kan homofili skyldes endring i hormonbalansen til avkommet under fosterutviklingen - og vi vet at det er gitt hvordan kjønnshormoner naturlig skal være fordelt hos mann og kvinne, så allerede her kan det påpekes en unaturlig utvikling hos fosteret.

Det er klart det finnes noen dyregrupper som praktiserer homofili og adopterer avkom, men disse er ei i stand til å reprodusere og videreføre gener, og derfor overtar disse et annet heterofil par sin forplantning. Dessuten er homofili reelt hos et nokså minimalt tall av arter i forhold til hvor mange dyregrupper det finnes.

I naturfaglige beregninger på populasjoner regner vi alltid på avvik og forsøker å forstå hvordan b.l.a disse avvikene påvirker populasjonen, både på et mikro- og makronivå. Vi vet inderlig godt alle sammen at verden ville ha stoppet opp om alle var homofile? Derfor er homofili i naturvitenskap et avvik og dermed unaturlig i henhold til reproduksjon og videreføring av gener (meningen med livet).

Det er viktig å understreke at alle individer skal respekteres, uansett legning (dette er en påstand som begir seg ut på andre temaer enn naturvitenskap). Men hvorvidt homofili er naturlig i naturvitenskap når det gjelder meningen med livet, det er nok ganske åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Til tross for dine manglende kunnskaper, så sier du en ting rett: Mennesker er ment for å bære genene sine videre. Evolusjonistisk sett. Likevel finnes det utallige enkelttilfeller hvor befruktning ikke lenger er mulig. Disse menneskene avviker da fra naturen fordi de har en mutasjonsfeil eller hindring som gjør graviditet og svangerskap vanskelig. Vil disse enkeltindividene i dine øyne være såkalt "unaturlige?"

Etter å ha lest din personlige mening, har jeg ingen tvil om at du trenger et oppfrisket puss på dine kunnskaper da de er historieløse og "unaturlige" av ren forstand. Bibelen bør ikke og kan ikke være eneste kilde du har til kunnskap, noe som i dette tilfellet forklarer din manglende begrepsforståelse. Det er unaturlig at mennesker av samme kjønn ønsker sex med hverandre, men ikke noe merkelig at det skal ha eksistert en mann som har klart å gå på vann og mennesker som har blitt helbredet av engler? Synes du skal klarne litt opp i tankene dine og bruke mer av din egen fornuft fremfor å tro slavisk på en bok.

Homofili er statistisk avvikende fra normalen, ettersom "normalen" er å bære gener videre og befrukte seg. Men det er ikke desto mer unaturlig enn alt annet.

Anonymkode: f56ca...b95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 22.00, mlifjeld skrev:

Vel. Homofili er helt naturlig. Det er faktisk ganske vanlig at dyr i naturen er homofile. Har en far som er ornitolog og det er noe som de fleste biologer vet at er normalt. Tviler på at småfuglene velger å være homofile, det er heller et bevis på at det er faktisk slik man er født eller "skapt av gud" om det er slik man tenker. 

Homofili er også 100% lovlig, så det du sier om "vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?" er vel ganske mange tiår for sent. Det er lov. Det er også kun intolerante mennesker som ikke ønsker at andre skal leve lykkelige liv fulle av kjærlighet uavhengig av kjønn.

Om noen kristene syntes det er fælt at noen damer kun tiltrekkes av andre damer, er det som veganere som blir furtne fordi andre spiser kjøtt, det er rett og slett tåpelig. 

Mange som blir furtne over at andre ikke spiser kjøtt også. Men nå avsporer jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

 Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Pisspreik!!! Jeg er ikke forelsket i min mann ifølge deg??? Ok, greit det, jeg er ikke så jævla trangsynt lenger så jeg skal dømme andres forelskelse, men kan banne på at heterofile aldri kan være forelsket, det er det bare vi homofile som kan være! 

Makan!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

1Homofili er allerde lov i det norske samfunn. Det er også lov å gifte seg med en av samme kjønn. Så vet ikke om du ille har fulgt med helt i utviklingen?

2. Du sier.. du tror at de som er homofile egentlig ikke er forelsket i samme kjønn. Hvordan kan du vite hva de føler når du ikke er i deres sko? Andres føleser over et annet menneske kan ikke du bedømme uansett om det er forelskelse i samme kjønn eller motsatt kjønn.

3. Påstand tre fra deg..det er fra biologiens side kun mann og kvinne som skal få barn om de er friske. Her har også samfunnet kommet langt videre. Det finnes par av motsatt kjønn som får barn enten via noen dem kjenner, eller en donor. To av samme kjønn kan være like flinke foreldre som det en mann og kvinne kan være. 

4. Du sier du kommer til å holde munn om barna dine ikke skulle være hetro. Jo da du vil nok holde munn for å ikke såre dem, men holdningen din kan fint sees selv om ikke du nødvendigvis sier noe. 

5. Du er kristen sier du? Vel selv om det står i bibelen at homofili ikke er lov, så står det også at enn skal være et medmenneske. Enn skal elske sin neste slik som seg selv. Samtidig står det at det er Gud som skal dømme, og ikke du. Samtidig må du ha i bakhodet ditt at bibelen ble skrevet på en tid hvor mye var anderledes enn idag. Flerkoneri var feks lovlig, noe de fleste vestlige land har som forbud idag.

..

Så kommer hva jeg synes om homofili. 

Jeg synes det er helt greit. Folk får elske hvem de vil for min del. Jeg vil at de skal få lov til å være seg selv, og være lykkelig. Kjærlighet er kjærlighet uansett om det er mellom motsatt eller ulikt kjønn. Det er ikke mine føleser det handler om men deres! Jeg har stor respekt for de som tørr å leve et liv med legningen som dem har. Det står mye mer respekt av det enn mennesker som lever på en løgn i flere år. Finnes nok tilfeller av homofile som går inn i langvarige forhold med det motsatte kjønn bare fordi dem er redde. De er redde for å bli dømt, akkurat slik du gjør ts! Isteden holder de partner og evt barn for narr i flere år..

Takk og lov at homofili er lovlig i Norge. Det er bare synd at en del fortsatt er så lite oppegående at de tror dette er noe enn velger selv! Legningen blir enn født med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er overbefolket i denne verden, så det at det kommer frem fler og fler homofile og lesbiske som ikke får barn er bare bra. 

Jeg vil heller ikke si at det er unaturlig. Vi mennesker er jo skapt som vi er naturlig og homofili er ikke noe som har kommet i det siste som en unaturlig ting. Men for mange år siden ble man steinet, halshugd eller brent på bålet om noen fikk vite om det. Gudene vet HVORFOR, menmen... man ble vel ansett som gal av en eller annen grunn. 

Om 100 år så vil ikke folk skjønne bæret av hvorfor det noen gang har vært noe rart ved det. Det vil bli ansett som like normalt som at mann og kvinne er sammen. Akkurat som at vi den dag idag syntes barn eller sex for den saks skyld utenfor eksteskap er helt vanlig, som før i tiden var en stor synd. Den dag idag blir jo de som ikke har sex før de er gift uglesett, uten at man blir brent på bålet av den grunn. 

Anonymkode: 61893...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Jeg og familien min er kristne. Min bror er kristen og homofil. De er som andre mennesker og fortjener rettigheter. Det er ikke opptil deg å bestemme hvem folk skal elske. Og som du kanskje vet, Gud elsker alle mennesker like mye. Uansett hvilken synd de har gjort eller gjør. Han elsker homofile like mye som han elsker heterofile. Han elsker ateister like mye som kristne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 21.3.2019 den 22.34, AnonymBruker skrev:

De aller fleste er enige i at det føles og er naturlig meg heterofile forhold. Heterofile kan føre verden videre. Vi trenger at verden går videre. Vi skal ikke klare å forelske oss i samme kjønn, da er det ikke en forelskelse. 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Selvsagt er det mulig å bli forelsket i og elske samme kjønn. Hvorfor er den kjærligheten noe annerledes enn heterofil kjærlighet?

Kjærlighet er kjærlighet uavhengig av kjønn. 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...