Gå til innhold

Jeg har noe imot homofile og lesbiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle født ateister, så hvordan kan det være hjernevask? 

Anonymkode: c029f...271

Fordi jeg som ikke er hjernevasket vet at man ikke er født ateist.

Det er noe som handler om kulturen man er vokst opp i, på samme måte som kristendom, islam, jødedom.

Ateismen er venstresidens alternativ til religion, men det er like mye oppspinn knyttet til ateisme som det er til all annen massekultur. 

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg som ikke er hjernevasket vet at man ikke er født ateist.

Det er noe som handler om kulturen man er vokst opp i, på samme måte som kristendom, islam, jødedom.

Ateismen er venstresidens alternativ til religion, men det er like mye oppspinn knyttet til ateisme som det er til all annen massekultur. 

Anonymkode: 362b3...a4a

Hva er man født som da? Og hva slags oppspinn er knyttet til ateisme? Ateisme er jo bare fravær av gudstro, og ingen er født med gudstro. 

Anonymkode: c029f...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er man født som da? Og hva slags oppspinn er knyttet til ateisme? Ateisme er jo bare fravær av gudstro, og ingen er født med gudstro. 

Anonymkode: c029f...271

Kommer ikke til å ta hele den diskusjonen her. Mennesker er født med evne til språk og evne til å føle at det finnes noe som er større enn de selv. Hvilket språk og hvilken religion de får, er helt og holdent knyttet til hvem de vokser opp med. Du kan hevde at du er norsktalende ateist nå, men hadde du vokst opp i Vietnam hadde ting sett annerledes ut.

Å innbille seg at man har rett, er fri fornuftig og selvstendig tenkende, og at andre ikke er det, er vel en av de tingene alle religioner har til felles, også ateismen. 

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker du litt maktsyk Ts..DU skal altså bestemme hvem andre folk skal elske, DU skal bestemme hvordan andre folk skal leve sitt liv? Hvilke rett har du til å være dommer over andres liv? Står det i bibelen? Jeg tror du må pugge de 10 bud..

I min bok er det så enkelt som at kjærlighet aldri kan bli til noe stygt. 

Du er også veldig opptatt av reprodusering..vel, det finnes hauer og lass av folk som ikke kan få barn. Hva skal vi gjøre med dem? Kassere dem? Det finnes også en hau med barn som ikke har foreldre..you do the math 😌

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å ta hele den diskusjonen her. Mennesker er født med evne til språk og evne til å føle at det finnes noe som er større enn de selv. Hvilket språk og hvilken religion de får, er helt og holdent knyttet til hvem de vokser opp med. Du kan hevde at du er norsktalende ateist nå, men hadde du vokst opp i Vietnam hadde ting sett annerledes ut.

Å innbille seg at man har rett, er fri fornuftig og selvstendig tenkende, og at andre ikke er det, er vel en av de tingene alle religioner har til felles, også ateismen. 

Anonymkode: 362b3...a4a

Så du har din egenproduserte definisjon av ateisme. Deg om det! 

Og ja, hadde jeg blitt født i et annet land hadde jeg snakket et annet språk, noe annet har jeg heller ikke påstått. Men jeg ville likevel blitt født som ateist, hvis du legger ordboksdefinisjonen av ateisme til grunn.

Anonymkode: c029f...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du har din egenproduserte definisjon av ateisme. Deg om det! 

Og ja, hadde jeg blitt født i et annet land hadde jeg snakket et annet språk, noe annet har jeg heller ikke påstått. Men jeg ville likevel blitt født som ateist, hvis du legger ordboksdefinisjonen av ateisme til grunn.

Anonymkode: c029f...271

Hehehe. Dette er en diskusjon som ikke kommer til å gå, med mindre man klarer å holde seg på et høyere nivå. Det at du kaller min oppfatning for egenprodusert var det jeg mente med at alle ser ting ut fra eget ståsted og ikke klarer å se det fra andres. 

Les ordboka selv du. Gi meg gjerne beskjed der det står om at det er medfødt ;) 

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I norge og Danmark ønsker de at flere skal få barn, de lager faktisk goder for studenter som får barn nå. De to landene er skikkelig krise når det kommer til å få verden eller landet videre

Anonymkode: c2809...1e3

Trygdesystemet trenger flere arbeidsmaur fordi andelen gamle er stor. Samtidig er det ikke bærekraftig i lengden om vi stadig skal bli flere. VERDEN har slett ikke noen fordel av økt barneproduksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg "vet". Ok? 🙂 du får mene hva du vil. Jeg er ganske så moderat og jordbær, så tror ikke jeg hverken har hallusinasjoner eller er indoktrinert 😄

Hm. Interessant. Så du tror at det er helt tilfeldig at du er katolikk? Det har ingen sammenheng med at du ble født inn i katolsk familie/miljø? Er broren din muslim, lillesøster ateist og storesøster hindu?

Eller er dere kanskje alle katolikker? Hva er oddsen for det egentlig - dersom dere ikke er indoktrinert?

Anonymkode: 7acdb...153

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe. Dette er en diskusjon som ikke kommer til å gå, med mindre man klarer å holde seg på et høyere nivå. Det at du kaller min oppfatning for egenprodusert var det jeg mente med at alle ser ting ut fra eget ståsted og ikke klarer å se det fra andres. 

Les ordboka selv du. Gi meg gjerne beskjed der det står om at det er medfødt ;) 

Anonymkode: 362b3...a4a

Ordboksdefinisjon på ateisme = fravær av gudstro. Hvis du mener vi er født med gudstro, er det faktisk du som har bevisbyrden.

Å si at vi er født med evnen til å tro på noe, er å slå inn åpne dører. Vi er født med evnen til å tro på hva som helst som blir presentert oss, og jo yngre vi er, og jo mer massiv påvirkningen er, jo lettere tar vi det til oss som en "sannhet". 

 

Anonymkode: c029f...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe. Dette er en diskusjon som ikke kommer til å gå, med mindre man klarer å holde seg på et høyere nivå. Det at du kaller min oppfatning for egenprodusert var det jeg mente med at alle ser ting ut fra eget ståsted og ikke klarer å se det fra andres. 

Les ordboka selv du. Gi meg gjerne beskjed der det står om at det er medfødt ;) 

Anonymkode: 362b3...a4a

Vi som ikke blir oppdratt i religion blir sjelden religiøse, selv om vi etter hvert lærer om religion på skolen osv. Man må nesten være indoktrinert fra barndommen for å tro på det. Hvis foreldrene dine sier det er sant, tror du jo på det, slik som du tror på julenissen... 

Mine foreldre snakket ikke om at Gud IKKE fantes, for de var ikke religiøse, så det var ikke noe tema. Men jeg vet jeg var på søndagsskole, men antagelig oppfattet jeg det de fortalte på samme måte som eventyr.

Anonymkode: 7acdb...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Interessant. Så du tror at det er helt tilfeldig at du er katolikk? Det har ingen sammenheng med at du ble født inn i katolsk familie/miljø? Er broren din muslim, lillesøster ateist og storesøster hindu?

Eller er dere kanskje alle katolikker? Hva er oddsen for det egentlig - dersom dere ikke er indoktrinert?

Anonymkode: 7acdb...153

Jeg er ikke katolikk. Jeg kaller meg heller ikke kristen. Jeg tror på Gud. Ikke verre enn det 🙂 og så er det perioder hvor jeg er i tvil. Tror egentlig alle troende er det noen ganger. Det går ikke an å forklare hvorfor en tror alltid. Det er bare sånn at jeg føler jeg "vet"

Skjønner ikke hva problemet er med det 🙂 de en minst aner det ber også. I visse situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Who cares? Du er ikke homofil - fint for deg. Er bussjåføren din homofil? Hvem bryr seg! La nå folk leve og legg vekk teite eventyrbøker som bare fører til at folk peker stygt på hverandre.

Anonymkode: 76719...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke katolikk. Jeg kaller meg heller ikke kristen. Jeg tror på Gud. Ikke verre enn det 🙂 og så er det perioder hvor jeg er i tvil. Tror egentlig alle troende er det noen ganger. Det går ikke an å forklare hvorfor en tror alltid. Det er bare sånn at jeg føler jeg "vet"

Skjønner ikke hva problemet er med det 🙂 de en minst aner det ber også. I visse situasjoner. 

Du føler at du "vet" fordi du ble fortalt at det var sånn som barn. Jeg føler ikke at det er noen Gud(er). Hadde sikkert vært fint å tro på det, men det går ikke, siden jeg aldri fikk den massive påvirkningen i barndommen.

Anonymkode: 7acdb...153

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du føler at du "vet" fordi du ble fortalt at det var sånn som barn. Jeg føler ikke at det er noen Gud(er). Hadde sikkert vært fint å tro på det, men det går ikke, siden jeg aldri fikk den massive påvirkningen i barndommen.

Anonymkode: 7acdb...153

Whatever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Og folk tror på julenissen også, altså, ts.

Men det er jo ikke noe vi oppmuntrer dem til av den grunn.

Greit at du personlig tror på feer, ts. Eller en bok skrevet av en gjeng mannfolk som hang med mannfolk i middelalderen. I din personlige sfære og i stillhet. Når du begynner å late som om andre skal dele dine vrangforestillinger, så er det uttafor.

Og folk som viderebringer religiøst bullshit til barn burde fått seg en så salig tilsnakking at de slutta med det. Jeg har ingen tolleranse eller respekt for folk som er overtroiske. Om det er påskeharen eller gud - samma greia. LIke dumt blir det.

Anonymkode: 428a3...83a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Whatever. 

Det er faktisk ikke likegyldig.

Verden påføres mye smerte og ondskap fordi folk tror på disse gudene sine. Det hadde vært et langt steg i riktig retning dersom man evnet å se hvor man fikk troen sin fra.

Anonymkode: 7acdb...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke likegyldig.

Verden påføres mye smerte og ondskap fordi folk tror på disse gudene sine. Det hadde vært et langt steg i riktig retning dersom man evnet å se hvor man fikk troen sin fra.

Anonymkode: 7acdb...153

Det er ikke troen som er problemet, men hvordan en velger å handle ut fra den. Jeg er veldig kritisk til visse miljøer og utøvere. Det er ikke alt som er like greit, mens andre forholder seg til troen på en mer allright måte. Folk er forskjellige vet du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som ikke blir oppdratt i religion blir sjelden religiøse, selv om vi etter hvert lærer om religion på skolen osv. Man må nesten være indoktrinert fra barndommen for å tro på det. Hvis foreldrene dine sier det er sant, tror du jo på det, slik som du tror på julenissen... 

Mine foreldre snakket ikke om at Gud IKKE fantes, for de var ikke religiøse, så det var ikke noe tema. Men jeg vet jeg var på søndagsskole, men antagelig oppfattet jeg det de fortalte på samme måte som eventyr.

Anonymkode: 7acdb...153

Nettopp. Og samme er det motsatt vei. 

Men det er (selvfølgelig) nyttesløst å ta den diskusjonen med noen som er inni bobla, uansett hvilken 😝

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du kristne benekter evolusjon? Typisk svar fra noen som ikke vet bedre og fortsetter å spre myter. Alle kristne er ikke kreasjonister. De fleste kristne motarbeider ikke vitenskap, de tror, i motsetning til ateister, at Gud står bak skapelsen - bak big bang, evolusjon, osv. De fleste religionsdebatter blir ødelagt av kunnskapsløse folk som dømmer og skjærer milliarder av mennesker over én kam. Hva med å komme med noe annet enn generaliserende idiotutsagn som «kristne er så dumme de skjønner seg ikke på vitenskap.» Og det morsomme er at slike utsagn kommer fra mennesker som ikke har åpnet en naturfagbok siden vgs og stryker i p-matten. 

Anonymkode: bfa3c...87c

De fleste kristne er også inkluderende ovenfor homofile.

I min bok er det mye verre å bedrive slik skadelig seksualmoral enn å være kreasjonist. Kunnskapsløse gode mennesker er mer verdt enn kunnskapsrike dårlige mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som elsker hverandre og behandler hverandre bra kan aldri være galt. Hvis Gud mener det, da vil jeg rett og slett ikke ha noe med ham og gjøre ☺️

Nå er det jo slik at homofili har vært lov i mange år, og de fleste aksepterer det uten problemer. Sånn som det skal være.

Det er så mange ting man kan bruke tiden sin på å motarbeide, at jeg ikke kan fatte at noen velger å bruke den på mennesker for noe de ikke har valgt og noe som ikke skader noen. Bruk heller energien på noe som faktisk skader noen, ikke på mennesker som elsker. 

Anonymkode: 1c656...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...