Gå til innhold

Jeg har noe imot homofile og lesbiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, SoWhat? said:

Hm. Prøv å be? Det er ikke så mye annet jeg kan si. Men prøv å be! Anbefales 🙂

Ja, for det får jeg mye ut av?

Anonymkode: e55c0...3ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som min svigerfar på over 80 sier; det er ikke meninga at alle skal være hetero, verden blir overbefolket om alle føder barn. Dessuten er han opptatt av nestekjærlighet, raushet og aksept. 

Anonymkode: fe306...808

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: e55c0...3ab

Det er da ikke noe « hæ?» ved det. Mange har en Gud uten å være kristen.

Anonymkode: 307eb...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er overbefolket og det blir stadig verre. I fremtiden vil det bli problemer med mangel på mat og rent vann, for alle, også her i trygge Norge.

Å overbefolke verden til den blir ubeboelig for alle kan vel umulig være Guds plan?

Med tanke på homofili er det helt naturlig, og forekommer også blant andre dyrearter enn mennesker. Bibelen er en gammel bok med tekster skrevet av menn som døde for over tusen år siden. Det er ikke Gud som har skrevet bibelen selv, så man må ta hensyn til sitatfeil...

Anonymkode: 45378...a30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg er kristen ❤️ og stiller meg egentlig ikke i situasjoner hvor jeg må diskutere dette. Jeg fordømmer ingen. Det viktigste Jesus lærte oss var ydmykhet, nestekjærlighet, toleranse og respekt. Han dømte ingen eller så ned på dem hverken for hvem de var eller hvilke handlinger de begikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange barn som vokser opp med  mine/dine/og våre, med steforeldre og bonusforeldre, fosterforeldre, oppdras av mødre uten kontakt med far, og med fedre uten kontakt med mor, så vil jeg si at det å ha to mammaer eller to pappaer er like fint og flott og sunt som alt annet. Det viktigste er kjærlighet. 

Anonymkode: 8bce5...376

Jeg sier ikke at ikke en enslig mor eller far, steforeldre, flere hjem eller to mennesker av samme kjønn gir dårlige rammer for barn. Barna kan også på den måten vokse opp og ha det godt. Det jeg sier er at jeg tror de aller beste rammene er mor og far som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold.

Anonymkode: aa1e0...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Størst av alt er kjærligheten.

Bare Gud kan dømme. Mennesker skal ikke dømme andre mennesker, det er Gud sin jobb. 

Tror du at du kan tale på vegne av Gud fordi du har lest bibelen? Bibelen er menneskers TOLKNING av Gud ord.

Anonymkode: 45378...a30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

Homofili er allerede lovlig, og har vært det i snart 50 år. #funfact

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Størst av alt er kjærligheten.

Bare Gud kan dømme. Mennesker skal ikke dømme andre mennesker, det er Gud sin jobb. 

Tror du at du kan tale på vegne av Gud fordi du har lest bibelen? Bibelen er menneskers TOLKNING av Gud ord.

Anonymkode: 45378...a30

Størst blant dem er kjærligheten, er slik det står i Bibelen. Det greske ordet som er brukt her, dreier seg for øvrig ikke om den romantiske kjærligheten, men et ord som brukes om Guds kjærlighet. Det greske språket har opptil flere ord for kjærlighet.

Anonymkode: aa1e0...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at ikke en enslig mor eller far, steforeldre, flere hjem eller to mennesker av samme kjønn gir dårlige rammer for barn. Barna kan også på den måten vokse opp og ha det godt. Det jeg sier er at jeg tror de aller beste rammene er mor og far som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold.

Anonymkode: aa1e0...42b

Hvorfor er en far og mor som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold bedre enn to mødre eller to fedre som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold? 

Anonymkode: 8bce5...376

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at kristendommen har bremset evolusjonen (btw, hvordan kan man være kristen og genuint bruke ordet evolusjon?) betraktelig mer enn homofile kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Husker ene pateren sa en gang at homofili var naturens måte å fjerne uønskede gener, de kan jo ikke få barn uten hjelp.

Det kan de vel! Mange homofile har helt naturlig barn med noen av motsatt kjønn.

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er en far og mor som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold bedre enn to mødre eller to fedre som elsker hverandre og lever i et forpliktet forhold? 

Anonymkode: 8bce5...376

Jeg sier vel egentlig ikke at de er det, og jeg har heller ikke noe grunnlag for å hevde det som fakta. Det jeg sier er at personlig tror jeg det er slik. Det handler litt om å ha både en mann og en kvinne som sine nærmeste og sine rollemodeller. Det er også noe med hvordan kjønnene utfyller hverandre. Uansett, akkurat dette vet man vel strengt tatt ikke så mye om, i alle fall foreløpig.

Anonymkode: aa1e0...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Tenker at kristendommen har bremset evolusjonen (btw, hvordan kan man være kristen og genuint bruke ordet evolusjon?) betraktelig mer enn homofile kan gjøre.

Tror du kristne benekter evolusjon? Typisk svar fra noen som ikke vet bedre og fortsetter å spre myter. Alle kristne er ikke kreasjonister. De fleste kristne motarbeider ikke vitenskap, de tror, i motsetning til ateister, at Gud står bak skapelsen - bak big bang, evolusjon, osv. De fleste religionsdebatter blir ødelagt av kunnskapsløse folk som dømmer og skjærer milliarder av mennesker over én kam. Hva med å komme med noe annet enn generaliserende idiotutsagn som «kristne er så dumme de skjønner seg ikke på vitenskap.» Og det morsomme er at slike utsagn kommer fra mennesker som ikke har åpnet en naturfagbok siden vgs og stryker i p-matten. 

Anonymkode: bfa3c...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

👹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du vet ikke, du har ikke noe bevis. Du tror kanskje så sterkt at du "vet", kanskje har du vrangforestillinger, kanskje du er indoktrinert, kanskje feiltolker du signaler hjernen sender, for den er ganske så påvirkelig, både av oss selv og andre. 

TS: Hvem folk forelsker seg i, gifter seg med og har sex med er definitivt ikke ditt problem. Har du noe imot homofili, er løsningen enkel: ikke begå homoseksuelle handlinger. Hva andre gjør skader ikke deg. Hvis sex bare er for forplantning, utelukker det jo sex mens kvinnen er gravid, i periodene utenom eggløsning og under/etter overgangsalderen. Blir lite sex av det! 

Anonymkode: c029f...271

Jeg "vet". Ok? 🙂 du får mene hva du vil. Jeg er ganske så moderat og jordbær, så tror ikke jeg hverken har hallusinasjoner eller er indoktrinert 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ateisme er bare tull. Akkurat som all annen religion. Oppspinn og hjernevask.

Anonymkode: 362b3...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ateisme er bare tull. Akkurat som all annen religion. Oppspinn og hjernevask.

Anonymkode: 362b3...a4a

Vi er alle født ateister, så hvordan kan det være hjernevask? 

Anonymkode: c029f...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. Anonymkode: c2809...1e3

Ingen mennesker velger om de skal være homofile eller hetrofile. De ER en av delene når de blir født, eller begge deler etter hvert som de finner det ut. Vet du virkelig ikke dette? Jeg sier et helhjertet ja til at folk skal få velge det livet de kjenner er rett for dem selv, uten at andre mennesker skal legge seg oppi dette og fordømme dem for at de ikke er som "de rettroende".

Dette står det noe om i din bok, trådstarter. Er du virkelig så ren at du kan kaste den første sten? 

Anonymkode: b2c56...4df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...