Gå til innhold

Jeg har noe imot homofile og lesbiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Homofili er i tråd med biologien. Det finnes over alt i naturen. Det er naturlig at de fleste er heterofile, det er det som fører slekten videre, men homofili har alltid funnes, og vil alltid finnes. 

Det er også mange heterofile som ikke får barn, enten ufrivillig, eller ut fra eget ønske. Det er likevel mer enn nok barn som fødes på jorden. Å få barn er ikke den eneste meningen i livet, det er ikke en plikt. 

Dine barn velger ikke om de vil være homofile eller heterofile, like lite som de velger øyenfarge og høyde. Det er slik de er. 

Selvsagt blir homofile forelsket i samme kjønn. Det er ikke noe de innbiller seg. 

Homofili er lov, og det bør det forbli. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Homofili er lov, velkommen til 2019. Hvor mennesker for lov til å leve som den de er uten å undertrykke sin kjærlighet og sitt følelsesliv. At du skal mene noe som helst om hva slags preferanser fremmede har er et produkt av selvpåført hjernevask av en bok som er skrevet for å styre grupper av mennesker. Religiøse tekster som bibelen og koranen er skrevet med flere regler for menneskehetens beste. Homofli var forbudt fordi homofile ikke førte avkom, det er en saga blott i dag da også homofile kan få barn i dag. De samme type reglene finner du i koranen med forbud om svin, da svin før i tiden hadde en del sykdommer som var farlige. 

Disse fornuftige reglene har blitt korrumpert i menneskets djevelske agenda. Og blir der fortsatt.

La voksne mennesker elske hverandre.

Anonymkode: e104b...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske

Men det er jo ingen som sier at du trenger å skaffe deg en kjæreste av samme kjønn, så om du liker det motsatte kjønn så er det ok. Hvem andre vil leve sitt liv med har ikke noe med dine preferanser å gjøre. eller?

Anonymkode: 46176...056

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle født ateister, så hvordan kan det være hjernevask? 

Anonymkode: c029f...271

Godt poeng!👏👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg som ikke er hjernevasket vet at man ikke er født ateist.

Det er noe som handler om kulturen man er vokst opp i, på samme måte som kristendom, islam, jødedom.

Ateismen er venstresidens alternativ til religion, men det er like mye oppspinn knyttet til ateisme som det er til all annen massekultur. 

Anonymkode: 362b3...a4a

Jeg er enig i at ateisme har mange kulturelle og perseptuelle likheter med religion. Likevel er det store prinsippielle forskjeller:

1: Ateisme forfekter enkelte prinsipper, men ingen gud(er).

2: Ateismen har ingen riter

3: Ateismen har ingen maktsktruktur og ingen utfoldelse av makt.

4: Ateismen har ingen eiendom og ingen hellige steder hvor ateister møtes.

5: Ateismen utfordrer ikke vitenskap, den omfavner den vitenskapelige metode og er kunnskapskritisk.

I tillegg: Ateismen representerer ikke en politisk retning, og ingen politisk retning gjør krav på ateismen. Det er mange borgerlige ateister og mange kristne sosialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil for meg at ateister er så..aggressive. Hvorfor liksom? Jeg skjønner ikke helt med mindre en tidligere var troende og føler seg "sviktet" av Gud? Jeg kan forstå den. 

Jeg er ganske så kritisk til visse miljøer. Når folk snakker "helvete og synd" så vekkes temperamentet. Kan en si 🙂

Jeg tror hardt og fullt på nestekjærlighet. Det er essensen for meg i min tro. Og at jeg har " en å snakke med" For meg er Gud "den". Ikke tro at det er uten humor for å si det sånn. Har hatt mine "utbrudd" og "diskusjoner" med Gud. Det høres kanskje helt latterlig ut, men for meg er det tryggheten som en grunnmur om noen forstår den? Jeg tenker heller ikke så mye på en himmel vi kommer til når vi dør. For meg så er himmelen veldig abstrakt og ikke noe jeg bruker mye tid til å tenke på. Gud er mest av alt her og nå for meg. 

Og så blir jeg skikkelig frustrert også. Da er jeg ingen "god" troende akkurat, og tenker at Gud bare kan dra et visst sted. Men jeg har faktisk funnet ut av når jeg er mest sint og avvisende, så er det nesten da jeg tror mest  😄 jeg addreserer det kan en si.

Fordømmelse er ikke ok. Syns Bibelen og Jesus har så mye klokt å si om det! Men den boka er ikke lett å forstå alltid. Har man litt sans for filosofi og undring, så er den bra altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du baserer dette på bibelen som noen kontrollerende menn skrev for et par tusen år siden?

Anonymkode: e55c0...3ab

Hvordan vet du at det var menn som skrev bibelen. 

At du ikke en gang gidder å skille nye testamentet fra det gamle testamentet sier litt, det er sannsynlig 1500-2000 år mellom de første og de siste skriftene. Tipper verden hadde endret seg ganske mye på denne tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper egentlig TS er er troll, for jeg har så vansker å ta inn over meg at det finnes mennesker med slike holdninger og menneskesyn. Det er så fjernt for alt jeg og min omgangskrets føler og tenker. Men jeg vet jo at det finnes, så... 

Jeg håper du får jobbet med deg selv, TS, og bli en mer inkluderende og empatisk person. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Katten.2.0 skrev:

De fleste kristne er også inkluderende ovenfor homofile.

I min bok er det mye verre å bedrive slik skadelig seksualmoral enn å være kreasjonist. Kunnskapsløse gode mennesker er mer verdt enn kunnskapsrike dårlige mennesker.

Flere kristne som ikke støtter likekjønnet ekteskap er også inkluderende mennesker. Å være kristen betyr at du tror på Guds ord, altså bibelen og i bibelen omtales f.eks. sex utenfor ekteskap, samboerskap og homofili som synd, men det står også at drap (både med handlinger og ord) er synd. Det betyr at du skal behandle alle med respekt og godhet. Det betyr at selv om homofili blir sett på som synd har du ikke lov til å behandle folk fom er homofile på en respektløs eller krenkende måte. Angående det andre avsnittet ditt: snakk om å «misse» poenget helt. Det handler ikke om hva som er verst, men at du dreit deg ut da du skrev at du ikke kunne forstå hvordan kristne kunne bruke ordet «evolusjon» genuint. Det er kunnskapsløst og forteller hvor korttenkt enkelte er når de skal diskutere religion og vitenskap. Slike utsagn er vanlig blant ateistene som har gått livets harde skole og ikke kan fatte hvordan kristne kan tro på vitenskap og skjærer utrolig mange mennesker over en kam, og det ødelegger debatter når slike «smartinger» alltid deltar i religionsdebatter og har ikke noe annet å komme med enn at kristne er dumme og ikke forstår vitenskap. 

Anonymkode: bfa3c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at TS kan være et troll, en fundamentalistisk ateist som har som mål å drite ut andre mennesker. Det er ikke første gang det skjer her inne. Jeg har noen kristne venner og medstudenter og blir mektig lei at kristne skal hetses av mennesker som selv her ganske lite mellom ørene. Det kommer godt fram i denne tråden. «Kristne skjønner ikke vitenskap» er noe som går igjen og refleksjonsnivået viser  tydelig at disse ikke er de skarpeste knivene i skuffen.

Anonymkode: bfa3c...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille. 

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

Anonymkode: c2809...1e3

Det jeg aldri vil klare å forstå, er hvorfor sånne som deg er opptatt av dette. Du kan jo velge deg livsledsager som du selv vil. Du er heterofil og velger ekteskap og barn, og det er da fint og flott, bare å kjøre på.

Men hvorfor synes du det er ille at to mennesker av samme kjønn blir sammen og har sex? Det er ikke for få barn på jordkloden, og det som skjer på homofiles soverom har jo ingen betydning for ditt liv?

Personlig tror jeg ikke på noen gud, men om jeg trodde vi hadde blitt skapt av noen, ville jeg takket vedkommende inderlig for å ha skapt homofile. Homsevennene mine lyser opp livet mitt hver eneste uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de vel! Mange homofile har helt naturlig barn med noen av motsatt kjønn.

Anonymkode: 362b3...a4a

Da har de fått hjelp.

Hjelp kan gies på mange måter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Interessant. Så du tror at det er helt tilfeldig at du er katolikk? Det har ingen sammenheng med at du ble født inn i katolsk familie/miljø? Er broren din muslim, lillesøster ateist og storesøster hindu?

Eller er dere kanskje alle katolikker? Hva er oddsen for det egentlig - dersom dere ikke er indoktrinert?

Anonymkode: 7acdb...153

Jeg er Katolikk men har søsken som er ateister og protestanter

Er vokst opp i en familie med en forelder som var katolsk og en som var protestant

Selv er jeg gift med en ateist, men jeg måtte trumfe igjennom at våre barn ikke skulle døpes men få velge selv når de var store nok til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste er enige i at det føles og er naturlig meg heterofile forhold. Heterofile kan føre verden videre. Vi trenger at verden går videre. Vi skal ikke klare å forelske oss i samme kjønn, da er det ikke en forelskelse. 

 

Anonymkode: c2809...1e3

Hva er det da? 

Alle vi som er heterofile synes det er naturlig å bli forelsket i motsatt kjønn, de som er homo synes det er naturlig å forelske seg i samme kjønn. Love is love ♥️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Flere kristne som ikke støtter likekjønnet ekteskap er også inkluderende mennesker. Å være kristen betyr at du tror på Guds ord, altså bibelen og i bibelen omtales f.eks. sex utenfor ekteskap, samboerskap og homofili som synd, men det står også at drap (både med handlinger og ord) er synd. Det betyr at du skal behandle alle med respekt og godhet. Det betyr at selv om homofili blir sett på som synd har du ikke lov til å behandle folk fom er homofile på en respektløs eller krenkende måte. Angående det andre avsnittet ditt: snakk om å «misse» poenget helt. Det handler ikke om hva som er verst, men at du dreit deg ut da du skrev at du ikke kunne forstå hvordan kristne kunne bruke ordet «evolusjon» genuint. Det er kunnskapsløst og forteller hvor korttenkt enkelte er når de skal diskutere religion og vitenskap. Slike utsagn er vanlig blant ateistene som har gått livets harde skole og ikke kan fatte hvordan kristne kan tro på vitenskap og skjærer utrolig mange mennesker over en kam, og det ødelegger debatter når slike «smartinger» alltid deltar i religionsdebatter og har ikke noe annet å komme med enn at kristne er dumme og ikke forstår vitenskap. 

Anonymkode: bfa3c...87c

Dæven så sinna.

Hvordan i allverden kan en tro på Guds ord og samtidig vitensķapen? De regjerende teoriene om universets dannelse og livet på jorden går jo direkte imot 'Guds ord'.

Jeg ser ikke en god grunn til å heve meg over dømmende religiøse i debatter. Det er like lite sannsynlig at jeg kan endre deres tro som at de kan endre min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og praktiserer den ved å lese bibel, meditere(be), er det noen her inne som kan være ærlige mot meg om hva de tenker om homofili?

jeg synes det er unaturlig og ikke i tråd med biologien. Mennesker er ment for å føre verden videre, men samtidig kan jeg skjønne frustrasjonen til homofile. Unge mennesker og eldre skal ikke føle seg liten og ikke verdt noe fordi de mener de er tiltrukket av samme skjønn. Homofile er harmløse. Jeg ønsker ikke å skade noen eller få andre til å gjøre det. Mine barn i fremtiden får velge selv, hva de vil og jeg holder stille

Personlig liker jeg best at enn mann og en kvinne er sammen,fordi de skal få barn om begge er friske. I bibelen sies det at en kvinne og mann ble skapt. Jeg tror ikke de som mener de er forelsket i samme kjønn egentlig er det. 

Hva tenker dere, helt ærlig? Vil vi at samfunnet skal utvikle seg dit at homofili er lov?

Anonymkode: c2809...1e3

Ingen velger å være homofile. Tror du homofile i land som har strenge lover mot dette virkelig har lyst til å risikere liv og det å bli fryst ut? Mobbing? Naturen er tydeligvis feil den også da, siden forskerne har funnet tusenvis av dyrearter som praktiserer homofili. Naturen som din gud har skapt. Det er bare å søke på det så ser du hvor mange dyrearter det gjelder. 

Det er ingen som har sagt at mennesker er ment for å føre verden videre, det kommer an på hva slags livssyn du har. For meg er meningen med livet noe annet. Mennesket kunne gjerne dødd ut for min del, vi utrydder dyrearter, dreper hverandre, ødelegger naturen. 

Folk som ikke kan få barn og også homofile adopterer, og de har gjort mange studier på barn som vokser opp med homofile og lesbiske forhold. Barna er like lykkelige som barn av hetero foreldre. Faktisk klarer noen seg bedre The researchers note that the kids in same-sex homes actually reported fewer difficulties than those born to heterosexual couples.

https://www.mother.ly/news/lesbian-parents-impact-kids-mental-health

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Dæven så sinna.

Hvordan i allverden kan en tro på Guds ord og samtidig vitensķapen? De regjerende teoriene om universets dannelse og livet på jorden går jo direkte imot 'Guds ord'.

Jeg ser ikke en god grunn til å heve meg over dømmende religiøse i debatter. Det er like lite sannsynlig at jeg kan endre deres tro som at de kan endre min.

Hvordan kan folk stille slike dumme spørsmål. Å være religiøs betyr selvfølgelig ikke at at du ikke kan tro på vitenskap, slike idiotiske (for ja, det er idiotisk) utsagn hører du ikke fra folk som jobber for det humanistiske forbundet engang. Det går ikke imot Guds ord, tvert i mot ser mange kristne på naturvitenskap som bekreftelse på at Gud finnes. Da Big Bang-teorien først ble lansert ble det motarbeidet av mange ateister da de mente en slik teori var for «religiøst», at universet ble dannet etter en eksplosjon hørtes for usannsynlig ut. Siterer hva lederen for det humanistiske forbundet sa under et møte på studentersamfundet for noen år siden: «som ung, umoden pønker trodde jeg at kristne var folk som ikke forsto vitenskap, men i voksen alder vet jeg at jeg var trangsynt som ung og jeg vet i dag at kristne begrunner troen sin ved hjelp av naturvitenskap.» At jeg skal sitere noe som burde vært «common sense» er litt latterlig, forteller nivået på deltakerne i disse debattene. Dersom du bor i Midt-Norge anbefaler jeg å delta på arrangementer som det kristne studentlaget arrangerer hvert år som heter skepsisuka, hvor kristne realfagsstudenter fra Gløshaugen blant annet inviterer folk til å diskuter temaet religion på campuser og Samfundet, eller så kan du være med på et møte på en studentmenighet hvor du kristne sivinger og fysikkprofessorer deltar og holder appell. Hvordan vet jeg dette? Jeg var på et slikt møte med eksen min som var kristen og endte opp med å møte fysikkprofessoren min der samt flere medstudenter. Jeg er heldigvis ikke like ignorant som jeg var før jeg begynte på høyere utdanning. 

Anonymkode: bfa3c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter klar med popkorn å vann.. 👍

Interessant å se hva folk mener om dette. 🤪

Anonymkode: d3db7...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan folk stille slike dumme spørsmål. Å være religiøs betyr selvfølgelig ikke at at du ikke kan tro på vitenskap, slike idiotiske (for ja, det er idiotisk) utsagn hører du ikke fra folk som jobber for det humanistiske forbundet engang. Det går ikke imot Guds ord, tvert i mot ser mange kristne på naturvitenskap som bekreftelse på at Gud finnes. Da Big Bang-teorien først ble lansert ble det motarbeidet av mange ateister da de mente en slik teori var for «religiøst», at universet ble dannet etter en eksplosjon hørtes for usannsynlig ut. Siterer hva lederen for det humanistiske forbundet sa under et møte på studentersamfundet for noen år siden: «som ung, umoden pønker trodde jeg at kristne var folk som ikke forsto vitenskap, men i voksen alder vet jeg at jeg var trangsynt som ung og jeg vet i dag at kristne begrunner troen sin ved hjelp av naturvitenskap.» At jeg skal sitere noe som burde vært «common sense» er litt latterlig, forteller nivået på deltakerne i disse debattene. Dersom du bor i Midt-Norge anbefaler jeg å delta på arrangementer som det kristne studentlaget arrangerer hvert år som heter skepsisuka, hvor kristne realfagsstudenter fra Gløshaugen blant annet inviterer folk til å diskuter temaet religion på campuser og Samfundet, eller så kan du være med på et møte på en studentmenighet hvor du kristne sivinger og fysikkprofessorer deltar og holder appell. Hvordan vet jeg dette? Jeg var på et slikt møte med eksen min som var kristen og endte opp med å møte fysikkprofessoren min der samt flere medstudenter. Jeg er heldigvis ikke like ignorant som jeg var før jeg begynte på høyere utdanning. 

Anonymkode: bfa3c...87c

Det du beskriver er cherry-picking innen religion. Om man kan velge ut kun deler a bibelen, så tror man jo ikke på 'Guds ord'.

Så om en ikke tar Guds ord for god fisk angående skapelsesberetningen, så burde man ihvertfall ikke skambelegge mennesker lovlige og aksepterte seksualitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det du beskriver er cherry-picking innen religion. Om man kan velge ut kun deler a bibelen, så tror man jo ikke på 'Guds ord'.

Så om en ikke tar Guds ord for god fisk angående skapelsesberetningen, så burde man ihvertfall ikke skambelegge mennesker lovlige og aksepterte seksualitet.

At tekstene i bibelen ikke motsier naturvitenskapen er ikke "cherry picking." Det handler om tolkning. Naturvitenskapen er studien av Guds skaperverk i følge kristne. Det du kan kalle for "cherry picking" er folk som siterer kjærlighetsbudene og ikke forstår at "kjærligheten er størst av alt" betyr at Gud er størst av alt. Gud er kjærlighet i følge bibelen og det er ironisk at folk henter sitater fra bibelen og ikke klarer å forstå at det handler om Gud og hans kjærlighet, ikke kjærligheten mellom mennesker. DA snakker vi "cherry picking." 

Anonymkode: bfa3c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...