Gå til innhold

Incels


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ThotSlayer skrev:

Menn har blitt sånn over flere år med manipulasjon, ja. Og så har man det faktum at menn faktisk bryr seg om kvinner og er villige til å tilrettelegge for dem.

Poenget er at det å føle seg tiltrekkende, vakker og at man er verdt noe er noe alle mennesker føler på, og mangel på suksess medfører ødelagt selvfølelse. Dette er ikke noe incels alene føler på. 

Du velger å overføre ansvaret og dermed skylden på mannen. Helt greit. Jeg er enig i at menn burde ta seg sammen om de vil oppnå sine mål. Men det betyr ikke at menn som har lyst til å sutre ikke har legitime grunner til det.

Dine anekdotiske bevis er ikke nødvendigvis overførbart på denne gruppen incels. Disse er jo gutta som ikke klarte å ta seg sammen. Jeg kjenner mange som var incels men som klatret seg ut av tilværelsen. Så det blir feil å si at disse gutta ikke tar tak, men det er vel heller disse gutta som ikke ser noen utvei, og så havner de i en tilværelse det er vanskelig å komme seg ut av.

For å dra en parallell som de fleste kvinner ikke kommer til å skjønne. Det å overføre skylden og ansvaret til incels er det samme som å overføre skylden og ansvaret over på en som har traumer etter å ha blitt voldtatt. Hvis vedkommende ikke klarer å oppnå en god livskvalitet så er det ene og alene deres egen skyld, fordi det finnes kvinner der ute som har blitt voldtatt men som lever gode liv idag. Altså null medfølelse er veien dere går.

Nei, jeg overfører ikke skylden på mannen, jeg overfører skylden på individet. Om det var en kvinne som sutret over at kjekkasen ikke ville ligge med henne så ville jeg sagt det samme.

Nå synes jeg at å sammenligne en traumatisk og voldelig overgrep med avvisning er temmelig long stretch,  men ja, om kvinnen, 20 år senere, fortsatt skylder alt fælt i livet på voldtekten så vil jeg si til henne at nå bør hun søke hjelp for å finne tilbake til det positive i livet.

Jeg mener at alle mennesker, kvinne eller mann, er ansvarlig for sin egen lykke. Kvinner er ikke ansvarlige for at alle menn skal ha det greit og få tilfredsstilt alle sine behov når de knipser. Ja, kvinner har krevd sin frihet og selvstendighet de siste 50 årene, men det var en frihet og selvstendighet de aldri burde vært fratatt i utgangspunktet, men som mennene tok allikevel.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden drar du inn alenemødre?? 

Du fremstår ikke helt oppegående og jeg gidder ikke forklare så banale ting som hvorfor folk generellt trives bedre med en partner. 

Anonymkode: c3595...7f2

Det er en ekte incel :)

Anonymkode: 0bd21...83b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Hvem har lagt grunnlaget for alle innovasjoner som har blitt gjort de siste 400 årene? Hvem har dominert akademia og fortsetter å dominere akademia i vitenskap og ting som faktisk betyr noe? Hvem har dominert filosofi og fortsetter å dominere som forskere? Jepp. 

Bare fordi du ikke liker det så er det ikke mindre sant

Fordi opp til forrige århundre fikk ikke kvinner generelt lov til å ta høyere utdannelse, enn si arbeide utenfor hjemmet. Etter at universitetene åpnet for kvinner var det fremdeles en periode hvor en del av de høyere utdannede kvinnene ikke arbeidet etter at de fikk barn. Men nå tar flere kvinner enn menn høyere utdannelse, flere arbeider selv om de har barn, så dominansen du skriver om vil nok endre seg på sikt. 

Anonymkode: 8f835...f54

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

Det som er kjære påfugl, - er ikke at kvinner bare avviser en stor gruppe menn, - men at kvinner også resirkulerer de attraktive mennene. Derfor er det en stor gruppe menn som får barn med flere forskjellige damer, - og derfor er det en stor gruppe menn som ikke får egne barn. Idag er det 25% av den mannlige befolkning som ikke har egne barn ved 45 års alder.

Selvfølgelig skyldes det i følge kvinner, - "at de gjør seg uattraktive".

Ble det litt klarere nå?

Noen av mennene er faktisk frivillig barnløse ved 45 års alder. For en mann på 45 er det enda ikke for sent å få barn. Men for de 10 % av kvinner som er barnløse ved 45 års alder, er sjansen nærmest ikkeeksisterende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser menn som er tapere i samfunnet - og derfor blir valgt vekk. 

Incels ser seg selv som valgt vekk og at de derfor blir tapere.... 

Anonymkode: 90120...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, megda skrev:

Han tror ikke på psykologen i øyeblikket fordi hans tankebaner er veldig indoktrinerte i hjernen hans og skaper ingen mulige lønsinger på problemene. Jørgen Incelsen ser bare problemer og fokuserer på det negative og destruktive i livet sitt der han alltid ender opp med å dømme seg selv. Han ser verden gjennom en bestemt linse som verken er produktiv eller som skaper fremdrift i livet hans. Det tar tid å endre hvordan man ser på verden og derfor vil slik terapi gjøre at han finner hensiktsmessige måter å forbedre seg på, utvilke nye kognitive baner å tenke i og forkaste de gamle mestringsstrategiene som var hensiktsmessig på et stadie, men som ikke er det nå lenger. Dette vil igjen skape ringvirkninger i andre aspekter av livet og plutselig har han over tid forandret seg til en person som ser lysere på livet og ikke hater seg selv. Dette er veldig enkelt å se for psykologen som har arbeidet med slike gutter i lang tid. 



  

Ja jeg forstår hva du mener, - at for de aller fleste vil det være lettere i livet ved å ikke hate seg selv og det å hate andre. Selvfølgelig er dette her destruktivt.

Mitt poeng, - er at selv om samtlige menn i norge gikk til kognitiv terapi hos han psykologen vil fremdeles 25% av alle menn være barnløse i 45 årsalderen. Det er poenget mitt! Og ja, - du har rett i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden drar du inn alenemødre?? 

Du fremstår ikke helt oppegående og jeg gidder ikke forklare så banale ting som hvorfor folk generellt trives bedre med en partner. 

Anonymkode: c3595...7f2

FOr å påpeke at kvinner ikke klarer å bygge menn.

Kilde til påstandene dine er du snill

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi opp til forrige århundre fikk ikke kvinner generelt lov til å ta høyere utdannelse, enn si arbeide utenfor hjemmet. Etter at universitetene åpnet for kvinner var det fremdeles en periode hvor en del av de høyere utdannede kvinnene ikke arbeidet etter at de fikk barn. Men nå tar flere kvinner enn menn høyere utdannelse, flere arbeider selv om de har barn, så dominansen du skriver om vil nok endre seg på sikt. 

Anonymkode: 8f835...f54

De tar utdanninger i fag hvor det er lettere å synse. Menn dominerer fortsatt teknisk og naturvitenskaplige fag. Men prøv gjerne å overbevis meg om at samfunnet er bygget på arbeidet til kvinner som tar doktorgrad i kjønnstudier eller sosiologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra skrev:

Noen av mennene er faktisk frivillig barnløse ved 45 års alder. For en mann på 45 er det enda ikke for sent å få barn. Men for de 10 % av kvinner som er barnløse ved 45 års alder, er sjansen nærmest ikkeeksisterende. 

Nå da, - du glemmer at vi har ny teknologi! I følge forskning.no er det dobbelt så mange kvinner nå som får barn etter fylte 45 enn for 10 år siden! https://forskning.no/svangerskap/dobling-av-kvinner-over-45-ar-som-far-barn/1217370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
14 minutter siden, Absol said:

Nei, jeg overfører ikke skylden på mannen, jeg overfører skylden på individet. Om det var en kvinne som sutret over at kjekkasen ikke ville ligge med henne så ville jeg sagt det samme.

Nå synes jeg at å sammenligne en traumatisk og voldelig overgrep med avvisning er temmelig long stretch,  men ja, om kvinnen, 20 år senere, fortsatt skylder alt fælt i livet på voldtekten så vil jeg si til henne at nå bør hun søke hjelp for å finne tilbake til det positive i livet.

Jeg mener at alle mennesker, kvinne eller mann, er ansvarlig for sin egen lykke. Kvinner er ikke ansvarlige for at alle menn skal ha det greit og få tilfredsstilt alle sine behov når de knipser. Ja, kvinner har krevd sin frihet og selvstendighet de siste 50 årene, men det var en frihet og selvstendighet de aldri burde vært fratatt i utgangspunktet, men som mennene tok allikevel.

Ja det er vi enige i at man er ansvarlige for egen lykke. 

Den eneste grunnen til at menn har diktert hva kvinner burde gjøre er fordi kvinner selv ikke vet hva som er bra for dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco said:

Ja jeg forstår hva du mener, - at for de aller fleste vil det være lettere i livet ved å ikke hate seg selv og det å hate andre. Selvfølgelig er dette her destruktivt.

Mitt poeng, - er at selv om samtlige menn i norge gikk til kognitiv terapi hos han psykologen vil fremdeles 25% av alle menn være barnløse i 45 årsalderen. Det er poenget mitt! Og ja, - du har rett i det du skriver.

ja, bare for å presisere - at en incel gjennom konstruktive handlinger som først starter i det mentale kan oppnå et bedre liv enn å sitte på gutterommet som 40-åring. Da blir det ofte hat og du kan ikke late som at alt er bra. 

godt poeng. slik jeg tenker kan man ikke overføre generell statistikk over på individet. Det vil alltid være noen som faller utenfor, men hvert individ har alltid mulighet for å forbedre livet. At vi alle har være limitasjoner er jo åpenbart, men det er jo hvordan vi velger å møte livet med det vi har som er det viktige slik jeg ser det. Ingen velger hvordan de ble skapt, men vi har jo fortsatt et valg om å gjøre noe som gjør at livet ikke trenger å være helt forferdelig før vi en dag dør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ThotSlayer skrev:

De tar utdanninger i fag hvor det er lettere å synse. Menn dominerer fortsatt teknisk og naturvitenskaplige fag. Men prøv gjerne å overbevis meg om at samfunnet er bygget på arbeidet til kvinner som tar doktorgrad i kjønnstudier eller sosiologi. 

Nå får du slutte med stråmennene dine, da. Legevitenskapen, for eksempel, står for ganske så mange nyvinninger, og der er flertallet av studenter kvinner, faktisk ble 71 prosent kvinner tatt opp til studiet i 2016. 

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/01/14/mer-enn-70-prosent-kvinnelige-medisinstudenter-ved-siste-opptak/

Og du gikk forøvrig 400 år tilbake i tid i din forrige post, ser du nå at det var en tåpelig påstand når det kommer til kvinners deltakelse i nyvinninger? 

Anonymkode: 8f835...f54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå får du slutte med stråmennene dine, da. Legevitenskapen, for eksempel, står for ganske så mange nyvinninger, og der er flertallet av studenter kvinner, faktisk ble 71 prosent kvinner tatt opp til studiet i 2016. 

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/01/14/mer-enn-70-prosent-kvinnelige-medisinstudenter-ved-siste-opptak/

Og du gikk forøvrig 400 år tilbake i tid i din forrige post, ser du nå at det var en tåpelig påstand når det kommer til kvinners deltakelse i nyvinninger? 

Anonymkode: 8f835...f54

Hadde det ikke vært for Newtons oppdagelser og den utviklingen som har skjedd i matematikken og fysikkens verden siden da, hadde vi ikke hatt grunnsteinene til å utvikle dagens teknologi. Derfor gikk jeg så langt som 400 år tilbake. Du skjønner heller ikke at det er menn, ikke kvinner, som driver mesteparten av innovasjonen videre.

Og ja, godt at det er så mange kvinner som blir leger. Det forklarer hvorfor ting som dette skjer:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jP6xez/kvinne-ble-erklaert-doed-var-i-live

https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo3mno/Fjernet-tarmen-pa-feil-pasient

😂😂😂😂

Jeg kan få lov til å bruke fortiden som et argument for kvinners nåværende manglende innovasjoner, i og med at kvnner bruker fortiden som argument for at de ikke lykkes nå (buhu de var jo undertrykt)
 

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Ja det er vi enige i at man er ansvarlige for egen lykke. 

Den eneste grunnen til at menn har diktert hva kvinner burde gjøre er fordi kvinner selv ikke vet hva som er bra for dem selv. 

Slik antikvarisk tankegang hører ikke hjemme i dagens samfunn. 

Det dummeste kvinner noen gang har gjort er å gi fra seg sin selvstendighet og status. Det var en grov glipp som vi nå holder på å rette opp i, og det går jo ganske strålende 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, Absol said:

Slik antikvarisk tankegang hører ikke hjemme i dagens samfunn. 

Det dummeste kvinner noen gang har gjort er å gi fra seg sin selvstendighet og status. Det var en grov glipp som vi nå holder på å rette opp i, og det går jo ganske strålende 😊

Fortsett å tro det. Det kommer til å bli deres undergang. Gi det lang nok tid så kommer du til å forstå hvorfor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

Hadde det ikke vært for Newtons oppdagelser og den utviklingen som har skjedd i matematikken og fysikkens verden siden da, hadde vi ikke hatt grunnsteinene til å utvikle dagens teknologi. Derfor gikk jeg så langt som 400 år tilbake. Du skjønner heller ikke at det er menn, ikke kvinner, som driver mesteparten av innovasjonen videre.

Og ja, godt at det er så mange kvinner som blir leger. Det forklarer hvorfor ting som dette skjer:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jP6xez/kvinne-ble-erklaert-doed-var-i-live

https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo3mno/Fjernet-tarmen-pa-feil-pasient

😂😂😂😂

Jeg kan få lov til å bruke fortiden som et argument for kvinners nåværende manglende innovasjoner, i og med at kvnner bruker fortiden som argument for at de ikke lykkes nå (buhu de var jo undertrykt)
 

Og hva med grunnsteinen Marie curie la ned?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, ThotSlayer skrev:

Fortsett å tro det. Det kommer til å bli deres undergang. Gi det lang nok tid så kommer du til å forstå hvorfor :) 

Neida. Vi klarer oss. Du sier det jo selv, vi kvinner jobber mot et samfunn der mennene er overflødige 😂😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, Absol said:

Og hva med grunnsteinen Marie curie la ned?

Den er bare en liten del av det store bildet ;) Absolutt viktig, men blir ikke brukt overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Hadde det ikke vært for Newtons oppdagelser og den utviklingen som har skjedd i matematikken og fysikkens verden siden da, hadde vi ikke hatt grunnsteinene til å utvikle dagens teknologi. Derfor gikk jeg så langt som 400 år tilbake. Du skjønner heller ikke at det er menn, ikke kvinner, som driver mesteparten av innovasjonen videre.

Og ja, godt at det er så mange kvinner som blir leger. Det forklarer hvorfor ting som dette skjer:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jP6xez/kvinne-ble-erklaert-doed-var-i-live

https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo3mno/Fjernet-tarmen-pa-feil-pasient

😂😂😂😂

Jeg kan få lov til å bruke fortiden som et argument for kvinners nåværende manglende innovasjoner, i og med at kvnner bruker fortiden som argument for at de ikke lykkes nå (buhu de var jo undertrykt)
 

Vet du hva, det lavmåls-nivået der gidder jeg ikke diskutere på. 

Anonymkode: 8f835...f54

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
Just now, AnonymBruker said:

Vet du hva, det lavmåls-nivået der gidder jeg ikke diskutere på. 

Anonymkode: 8f835...f54

Tom for argumenter med andre ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...