Gå til innhold

Incels


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Noensommegher?

Skal jeg være ærlig så tror jeg det er direkte skadelig å henge for mye på kvinneguiden. Samme kategori som facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Million skrev:

De siste artiklene jeg har lest om dette, sier at "1 av 4" menn er barnløse. Det er 25%, ikke 30. 

Og det er ikke alle av disse 25% som higer etter å bli far heller, mange er barnløse helt av fri vilje. Det er ikke bare incels disse 25% består av. 

"Mange barnløse menn er hverken ensomme, partnerløse eller «valgt bort». "

https://www.aftenposten.no/meninger/i/1kpr4Q/Barnlose-menn-presses-inn-i-offerrolle

Antall frivillige barnløse er omtrent likt blant kjønnene. De som ser for seg egen familie er også ganske likt. Kvinner lykkes i større grad.

Jeg har lest statistikk som viser 27% og stigende trend. Men det er varierer muligens med hvilken aldersgruppe man måler??

Får ikke til link på denne mobilen 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Commander skrev:

Litt flåsete sagt er det kun 18% av damene som må legge litt innsats i å kapre noen. 82% av menn må gjøre det samme. Utdanning, jobb, trene, pynte seg. Gjøre seg mer attraktiv for å nå opp i konkurransen.

Men fremdeles snakker vi utelukkende om fasade? En del jenter gir blaffen i sosial status og fysisk form (så lenge ingen av delene skaper gnisninger i forholdet). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Men fremdeles snakker vi utelukkende om fasade? En del jenter gir blaffen i sosial status og fysisk form (så lenge ingen av delene skaper gnisninger i forholdet). 

Det er få av dere, men keep it up.

Anonymkode: 3bee6...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
5 minutter siden, frk.Helene Hare said:

Men fremdeles snakker vi utelukkende om fasade? En del jenter gir blaffen i sosial status og fysisk form (så lenge ingen av delene skaper gnisninger i forholdet). 

Jepp, "en del" gir blaffen i mye. Men som jeg har sagt tidligere, hva om det finnes dobbelt så mange mannfolk som er sære og merkelige enn kvinner som vil ha dem? Hva om du har 10 kvinner som gir blaffen og 50 menn som trenger en kvinne som gir blaffen?

Det vil gi menn som ikke har sjans på å finne noen. Hva tror du resultatet av en slik fordeling vil bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Parkeringsvakt skrev:

Jepp, "en del" gir blaffen i mye. Men som jeg har sagt tidligere, hva om det finnes dobbelt så mange mannfolk som er sære og merkelige enn kvinner som vil ha dem? Hva om du har 10 kvinner som gir blaffen og 50 menn som trenger en kvinne som gir blaffen?

Det vil gi menn som ikke har sjans på å finne noen. Hva tror du resultatet av en slik fordeling vil bli?

Men hva er grunnen til at det blir sånn? Hva er det menn og kvinner ser etter? En av hovedgrunnene til at jeg er singel er at jeg ikke finner meg tilrette i "datingverdenen". Og ja, du har helt rett - det er mange av oss som er rare, merkelige, snåle osv. Hvorfor finner vi ikke hverandre lenger?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste også artikkelen og så episoden av trygdekontoret, og ble egentlig mest trist. Her samles sårede menn sammen og de kultiverer og dyrker "svikene" i grupper på sosiale plattformer (som er alt annet enn sosiale), og nettopp fordi dette ikke endrer virkeligheten deres så blir det en sannhet (det er jo vanskelig å treffe en av disse karene når de sitter inne "hele tiden"). Selvoppfyllende profeti heter det vel. Jeg fikk lyst til å klemme han som satt i studiet, og det var åpenbart at de andre i forsto hvor selvhat han satt med. Jeg syns han var både kjekk og sjarmerende, men han var blendet av "jeg har stygge gener".. :( Måten han satt å kalte seg stygg uten å gå inn i offer-rollen var bare trist. Håper noen tar han inn i varmen og tar vare på han. 

Det er dessverre slik at vårt samfunn verdsetter og belønner ekstroverte og høylytte mennesker, både når det gjelder arbeidsliv og kjærlighetsliv. Samtidig er vi lært opp til at menn skal være på, og at ei jente ikke skal være for interessert for da mister mannen interessen, MEN samtidig har denne likestillingskampen som åpner opp for at også kvinner skal være like "frempå" på sjekkern, men jeg tror ikke likestilling er så sunt på kjærlighetsfronten mht sjekking. Jeg er 27 år, og forstår godt at jeg skal prøve meg, men samtidig er jeg vokst opp med tradisjonen om at det er mannen som skal ta initiativ og sjekke meg opp. Resultatet er at jeg er veldig veldig singel, for jeg har rett og slett ikke lært meg hvordan jeg som jente skal sjekke opp menn. Hver gang jeg har prøvd så skremmer jeg de bort.

Jeg er altså kvinne og savner en plattform der mennesker som ikke er "høylytte og ekstroverte" dominerer, og hvor det er plass for oss som verdsetter mer rolige omgivelser. En hovedforskjell i denne saken er dette med sex.. Jeg har aldri opplevd problemer med å skaffe meg sex om jeg vil og har aldri opplevd å bli avvist. Det er egentlig et paradoks. For det er nesten for enkelt å få med seg en mann på en runde sex, men nå er jeg frivillig i sølibat fordi jeg er så lei av tom og følelsesløs sex. 

Videre har en sak alltid to sider. Jeg på min side har blitt såret så mye av menn at jeg ikke utsetter meg for menn, og alt jeg vil ha er en snill god mann, men jeg finner dem ikke. Kanskje fordi dem ikke sjekker meg opp eller fordi dem gjemmer seg bak incels-forum? 

 

Anonymkode: 23b5b...7e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
2 hours ago, AnonymBruker said:

NRK: like utfall er bra, vi må kvotere kvinner i styrer og gi dem ekstra poeng på skolen for å kapre mannejobber, like muligheter er ikke nok for å rette verdens urett vi må ha like utfall !!

incel : vi har ikke like utfall på damefronten hjelp oss?

NRK: nei nei men dere er menn, dere trenger bare like muligheter dere, ikke like utfall, har dere ikke like utfall med like muligheter er det deres egen feil,, jobb med dere selv, ikke sutr, ekle farlige tapere og potensielle massemordere

incel: -_-

 

Fake news, nrk, er så patetisk at de klarer å få incels til å se ut som fornuftige i forhold, helt utrolig

Anonymkode: 2b4a7...a3e

Dette er samfunnet i et nøtteskall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 hour ago, frk.Helene Hare said:

Men hva er grunnen til at det blir sånn? Hva er det menn og kvinner ser etter? En av hovedgrunnene til at jeg er singel er at jeg ikke finner meg tilrette i "datingverdenen". Og ja, du har helt rett - det er mange av oss som er rare, merkelige, snåle osv. Hvorfor finner vi ikke hverandre lenger?

 

Det er flere grunner. 

Det første er at unge kvinners ego har blitt overoppblåst i og med at det er så sykt mange sultne menn som står klare for å bombardere de på nettdating og på sosiale medier. Dermed tror de at det er lett å få seg en mann, så de tar det med ro. Mange tror de er bedre enn de egentlig er. Mange blir fortalt at de kan vente til 30 årene. Men når de blir eldre viser det seg at den interessen de ser etter uteblir. 

Det andre er at kvinner har bygd seg selv opp i samfunnet til å ikke trenge menn, så deres syn på hva som er en bra mann blir også annerledes. De må føle at mannen er bedre enn henne, altså at hennes hypergame tendenser tilfredsstilles, før hun eventuelt vurderer han. I dette kommer ting som status og utseende inn også. Det er en drøss med faktorer involvert her. Men felles er at det er færre menn som faktisk når opp. 

Det tredje er at det nå har blitt vanskeligere for menn å tilnærme seg kvinner, uten å bli ansett som trakasserende eller at han går over grensen. Med mindre du har gode sosiale evner så kan du fort snuble og drite deg ut. Konsekvensene for dette er store for mannen og det er kun gevinster for kvinner å fremme anklager. Men her er greia. De som har sosiale ferdigheter og emosjonelle ferdigheter forblir ikke single lenge. Så det er færre av de å velge mellom.

Det fjerde er at internett har medført at stadig flere menn nå snakker sammen og deler erfaringer. Stadig flere menn ser ting som skilsmissestatistikk og ser rett og slett at det å ha en dame ikke er verdt det. Det er ikke bare incels som er single, men også endel menn som er på topp i samfunnet. Begge to deler samme syn på kvinner. Incelen fordi han ikke har tilgang til damene, mens de på topp lærer etterhvert at damer kun vil ha de for statusen og livstilen. Det er kun menn som er midt på treet som fortsatt syns kvinnfolk er supre (de har også hatt gode erfaringer så de er ikke like farget). Sånn som samfunnet fungerer så ender de etterhvert opp i gode stillinger og klarer seg fint. 

Det femte er at menn fort tilpasser seg tilværelsen og aksepterer at de må forbli single. Mange går kanskje utenlands og innser at de ikke er så uattraktive som de skulle tro. Noen finner lykken utenlands og da er det færre norske kvinner som finner seg en mann (men dere vil ikke ha disse mennene uansett, så det spiller vel ingen rolle)

Det sjette er at samfunnet er veldig, veldig styrt av visse kriterier og hvordan man skal leve livet. Det er en slags A4 plan alle følger, og de som vil finne hverandre finner hverandre nettopp fordi de er likesinnede. Det er også slik at ekstroverte mennesker oppfattes som mer attraktive enn introverte. Dette kommer av at vi også verdsetter sosiale ferdigheter mer i samfunnet enn andre ferdigheter. Hvis man er et avvik er man dessverre dårliger stilt på datingmarkedet.

Det syvende er at enkelte mannfolk drukner i damer og ender opp med å brenne mange. Når damene også etterhvert gir opp så har man færre damer som tør prøve hele dette kjøret med forhold og mann. 

Det åttende er at det også er et veldig hardt og kjipt samfunn å starte familie i. Mange innser at det er bedre å forbli barnløs enn å få barn inn i denne verden. Enkelte kan være opptatt av miljøet og tenker at de rett og slett ikke gidder. Videre er det også alt for dyrt å starte familie i Norge som gjør at mange faller igjennom og ikke tør prøve. Eller at det rett og slett er for mye stress (de kjenner noen som sliter seg ihjel for å få familielivet til å fungere). For ikke å snakke om alle de som er uføretrygdede, har lavstatusjobber eller som rett og slett har psykiske problemer. Disse har nubbesjans på datingmarkedet. 

Så når ulempene veier mer enn fordelene, når risikoen høyere enn gevinsten, når det viser seg at folk bllir såret og brukt, når det viser seg at folk har dårlige erfaringer, når det viser seg at folk prater sammen og trekker samme konklusjoner, så er den naturlige konsekvensen at mange velger å unngå å få seg partner.

Jeg syns det er trist for jeg syns det er fint å ha noen å elske, elelr det å bli elsket av noen. Folk trenger hverandre, men dette samfunnet med sin velferdsmodell gjør at folk kan klar seg alene. Som igjen blant annet forer kvinners illusjon om selvstendighet i og med at de er subsidiert av staten, og dermed overbeviser seg selv om at de ikke trenger en mann. Når det viser seg at man har holdningen om at man ikke trenger noen andre, så er det også naturlig at det blir færre par her til lands.

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Parkeringsvakt skrev:

Jepp, "en del" gir blaffen i mye. Men som jeg har sagt tidligere, hva om det finnes dobbelt så mange mannfolk som er sære og merkelige enn kvinner som vil ha dem? Hva om du har 10 kvinner som gir blaffen og 50 menn som trenger en kvinne som gir blaffen?

Det vil gi menn som ikke har sjans på å finne noen. Hva tror du resultatet av en slik fordeling vil bli?

Vel... en øyeblikkelig løsning som dukker opp i mitt tankeeksperiment er jo at disse sære og merkelige mennene må gå i seg selv og se om de kan tenke seg å være/bli litt mindre sære og merkelige.

Men å hamre på i det uendelige om at kvinner kun bryr seg om utseende og status og at det er derfor de sære og merkelige ikke finner noen er vel enklere enn å innrømme at kvinner foretrekker menn som er mindre sære og merkelige.

Kanskje grunnen til at antall incels øker er at det blir flere og flere sære og merkelige menn?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Det er flere grunner. 

Det første er at unge kvinners ego har blitt overoppblåst i og med at det er så sykt mange sultne menn som står klare for å bombardere de på nettdating og på sosiale medier. Dermed tror de at det er lett å få seg en mann, så de tar det med ro. Mange tror de er bedre enn de egentlig er. Mange blir fortalt at de kan vente til 30 årene. Men når de blir eldre viser det seg at den interessen de ser etter uteblir. 

Det andre er at kvinner har bygd seg selv opp i samfunnet til å ikke trenge menn, så deres syn på hva som er en bra mann blir også annerledes. De må føle at mannen er bedre enn henne, altså at hennes hypergame tendenser tilfredsstilles, før hun eventuelt vurderer han. I dette kommer ting som status og utseende inn også. Det er en drøss med faktorer involvert her. Men felles er at det er færre menn som faktisk når opp. 

Det tredje er at det nå har blitt vanskeligere for menn å tilnærme seg kvinner, uten å bli ansett som trakasserende eller at han går over grensen. Med mindre du har gode sosiale evner så kan du fort snuble og drite deg ut. Konsekvensene for dette er store for mannen og det er kun gevinster for kvinner å fremme anklager. Men her er greia. De som har sosiale ferdigheter og emosjonelle ferdigheter forblir ikke single lenge. Så det er færre av de å velge mellom.

Det fjerde er at internett har medført at stadig flere menn nå snakker sammen og deler erfaringer. Stadig flere menn ser ting som skilsmissestatistikk og ser rett og slett at det å ha en dame ikke er verdt det. Det er ikke bare incels som er single, men også endel menn som er på topp i samfunnet. Begge to deler samme syn på kvinner. Incelen fordi han ikke har tilgang til damene, mens de på topp lærer etterhvert at damer kun vil ha de for statusen og livstilen. Det er kun menn som er midt på treet som fortsatt syns kvinnfolk er supre (de har også hatt gode erfaringer så de er ikke like farget). Sånn som samfunnet fungerer så ender de etterhvert opp i gode stillinger og klarer seg fint. 

Det femte er at menn fort tilpasser seg tilværelsen og aksepterer at de må forbli single. Mange går kanskje utenlands og innser at de ikke er så uattraktive som de skulle tro. Noen finner lykken utenlands og da er det færre norske kvinner som finner seg en mann (men dere vil ikke ha disse mennene uansett, så det spiller vel ingen rolle)

Det sjette er at samfunnet er veldig, veldig styrt av visse kriterier og hvordan man skal leve livet. Det er en slags A4 plan alle følger, og de som vil finne hverandre finner hverandre nettopp fordi de er likesinnede. Det er også slik at ekstroverte mennesker oppfattes som mer attraktive enn introverte. Dette kommer av at vi også verdsetter sosiale ferdigheter mer i samfunnet enn andre ferdigheter. Hvis man er et avvik er man dessverre dårliger stilt på datingmarkedet.

Det syvende er at enkelte mannfolk drukner i damer og ender opp med å brenne mange. Når damene også etterhvert gir opp så har man færre damer som tør prøve hele dette kjøret med forhold og mann. 

Det åttende er at det også er et veldig hardt og kjipt samfunn å starte familie i. Mange innser at det er bedre å forbli barnløs enn å få barn inn i denne verden. Enkelte kan være opptatt av miljøet og tenker at de rett og slett ikke gidder. Videre er det også alt for dyrt å starte familie i Norge som gjør at mange faller igjennom og ikke tør prøve. Eller at det rett og slett er for mye stress (de kjenner noen som sliter seg ihjel for å få familielivet til å fungere). For ikke å snakke om alle de som er uføretrygdede, har lavstatusjobber eller som rett og slett har psykiske problemer. Disse har nubbesjans på datingmarkedet. 

Så når ulempene veier mer enn fordelene, når risikoen høyere enn gevinsten, når det viser seg at folk bllir såret og brukt, når det viser seg at folk har dårlige erfaringer, når det viser seg at folk prater sammen og trekker samme konklusjoner, så er den naturlige konsekvensen at mange velger å unngå å få seg partner.

Jeg syns det er trist for jeg syns det er fint å ha noen å elske, elelr det å bli elsket av noen. Folk trenger hverandre, men dette samfunnet med sin velferdsmodell gjør at folk kan klar seg alene. Som igjen blant annet forer kvinners illusjon om selvstendighet i og med at de er subsidiert av staten, og dermed overbeviser seg selv om at de ikke trenger en mann. Når det viser seg at man har holdningen om at man ikke trenger noen andre, så er det også naturlig at det blir færre par her til lands.

Om jeg begynner med begynnelsen; Er incels alltid unge menn ettersom du nevner "unge kvinner"? Eller er incels menn av varierende alder som alle ønsker unge kvinner?

Resten vet jeg ikke helt hvor jeg skal gripe an. Muligens fordi jeg er for gammel og sannsynligvis ikke bra nok utseendemessig lenger = forstår ikke situasjonen for de av dere som er på jakt etter en partner. 

Skal ikke her starte en diskusjon rundt "ikke alle menn (ei heller kvinner)". Men med et halvt liv i bagasjen synes jeg likevel at du generaliserer vel hardt, og jeg aner en lett kvinnefiendtlig undertone i det du skriver. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Det er flere grunner. 

Det første er at unge kvinners ego har blitt overoppblåst i og med at det er så sykt mange sultne menn som står klare for å bombardere de på nettdating og på sosiale medier. Dermed tror de at det er lett å få seg en mann, så de tar det med ro. Mange tror de er bedre enn de egentlig er. Mange blir fortalt at de kan vente til 30 årene. Men når de blir eldre viser det seg at den interessen de ser etter uteblir. 

Det andre er at kvinner har bygd seg selv opp i samfunnet til å ikke trenge menn, så deres syn på hva som er en bra mann blir også annerledes. De må føle at mannen er bedre enn henne, altså at hennes hypergame tendenser tilfredsstilles, før hun eventuelt vurderer han. I dette kommer ting som status og utseende inn også. Det er en drøss med faktorer involvert her. Men felles er at det er færre menn som faktisk når opp. 

Det tredje er at det nå har blitt vanskeligere for menn å tilnærme seg kvinner, uten å bli ansett som trakasserende eller at han går over grensen. Med mindre du har gode sosiale evner så kan du fort snuble og drite deg ut. Konsekvensene for dette er store for mannen og det er kun gevinster for kvinner å fremme anklager. Men her er greia. De som har sosiale ferdigheter og emosjonelle ferdigheter forblir ikke single lenge. Så det er færre av de å velge mellom.

Det fjerde er at internett har medført at stadig flere menn nå snakker sammen og deler erfaringer. Stadig flere menn ser ting som skilsmissestatistikk og ser rett og slett at det å ha en dame ikke er verdt det. Det er ikke bare incels som er single, men også endel menn som er på topp i samfunnet. Begge to deler samme syn på kvinner. Incelen fordi han ikke har tilgang til damene, mens de på topp lærer etterhvert at damer kun vil ha de for statusen og livstilen. Det er kun menn som er midt på treet som fortsatt syns kvinnfolk er supre (de har også hatt gode erfaringer så de er ikke like farget). Sånn som samfunnet fungerer så ender de etterhvert opp i gode stillinger og klarer seg fint. 

Det femte er at menn fort tilpasser seg tilværelsen og aksepterer at de må forbli single. Mange går kanskje utenlands og innser at de ikke er så uattraktive som de skulle tro. Noen finner lykken utenlands og da er det færre norske kvinner som finner seg en mann (men dere vil ikke ha disse mennene uansett, så det spiller vel ingen rolle)

Det sjette er at samfunnet er veldig, veldig styrt av visse kriterier og hvordan man skal leve livet. Det er en slags A4 plan alle følger, og de som vil finne hverandre finner hverandre nettopp fordi de er likesinnede. Det er også slik at ekstroverte mennesker oppfattes som mer attraktive enn introverte. Dette kommer av at vi også verdsetter sosiale ferdigheter mer i samfunnet enn andre ferdigheter. Hvis man er et avvik er man dessverre dårliger stilt på datingmarkedet.

Det syvende er at enkelte mannfolk drukner i damer og ender opp med å brenne mange. Når damene også etterhvert gir opp så har man færre damer som tør prøve hele dette kjøret med forhold og mann. 

Det åttende er at det også er et veldig hardt og kjipt samfunn å starte familie i. Mange innser at det er bedre å forbli barnløs enn å få barn inn i denne verden. Enkelte kan være opptatt av miljøet og tenker at de rett og slett ikke gidder. Videre er det også alt for dyrt å starte familie i Norge som gjør at mange faller igjennom og ikke tør prøve. Eller at det rett og slett er for mye stress (de kjenner noen som sliter seg ihjel for å få familielivet til å fungere). For ikke å snakke om alle de som er uføretrygdede, har lavstatusjobber eller som rett og slett har psykiske problemer. Disse har nubbesjans på datingmarkedet. 

Så når ulempene veier mer enn fordelene, når risikoen høyere enn gevinsten, når det viser seg at folk bllir såret og brukt, når det viser seg at folk har dårlige erfaringer, når det viser seg at folk prater sammen og trekker samme konklusjoner, så er den naturlige konsekvensen at mange velger å unngå å få seg partner.

Jeg syns det er trist for jeg syns det er fint å ha noen å elske, elelr det å bli elsket av noen. Folk trenger hverandre, men dette samfunnet med sin velferdsmodell gjør at folk kan klar seg alene. Som igjen blant annet forer kvinners illusjon om selvstendighet i og med at de er subsidiert av staten, og dermed overbeviser seg selv om at de ikke trenger en mann. Når det viser seg at man har holdningen om at man ikke trenger noen andre, så er det også naturlig at det blir færre par her til lands.

Så mange grunner og ingen av dem åpner for at mennene kanskje har en liten andel av skylden?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Commander skrev:

På tinder vil 82% av damer få napp, tallet for menn ligger rundt 17%. Så ja, rundt 18% av damene "må jobbe litt". For menn er det litt tøffere for å nå opp.

Men ser at det er hardt for 80% av damene som prøver å kapre 20% av mennene. De får vel vente på tur🙂

Det denne statistikken sier, et jo bare at menn sweiper ja på flere. Men er jo ikke vits å samle på matcher, blir hverken forhold eller familieliv av det. 

Siden de fleste forhold er 1:1 mellom kvinne og mann, er det jo ikke mulig at 82% av damene får deg type mens kun 18% av mennene gjør det. For hver kvinne som får seg en mann, er det jo en mann som også får seg en kvinne. Andelen som forblir single, er jo den samme for begge kjønn. 

Anonymkode: 95f63...5fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det denne statistikken sier, et jo bare at menn sweiper ja på flere. Men er jo ikke vits å samle på matcher, blir hverken forhold eller familieliv av det. 

Siden de fleste forhold er 1:1 mellom kvinne og mann, er det jo ikke mulig at 82% av damene får deg type mens kun 18% av mennene gjør det. For hver kvinne som får seg en mann, er det jo en mann som også får seg en kvinne. Andelen som forblir single, er jo den samme for begge kjønn. 

Anonymkode: 95f63...5fa

Eller 20% av menn seriedater med ny date hver helg. Samtidig som 80% ikke får noen date??

Samsvarer med annen statistikk som viser at en liten del av den mannlige befolkningen har 100-150 sexpartnere mens medianen ligger på 7.

Anonymkode: 95f8a...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, HarryDotter skrev:

Nei.

Det går dypere. Det handler om en følse av å aldri være bra nok. Når man kommer i puberteten og interessen for kvinner våkner skikkelig, kjenner de fleste et enormt behov for bekreftelse og å føle seg attraktiv for det annet kjønn. Når man gang på gang blir iskaldt avvist av jenter, utvikler man selvsagt en forestilling om at kvinner ikke er noe særlig hyggelige. Og når man har vokst opp i den troen at bare man er snill og grei, så vil man få en kjæreste en dag, og det feiler grovt....da blir man sint og trekker seg for seg selv. Trist men sant.

Men for faen. Alle forstår da at det ikke holder å være snill og grei? Det lærer man jo på barneskolen.

Blir du ertet og ikke tar igjen så fortsetter de, får de muligheten til å misbruke deg så gjør de det.

De som kaller seg snille er som regel snille FORDI de skal tjene noe på det. De tenker "vær snill-få sex". Disse snille er ikke snille mot alle, ikke mot andre menn eller stygge kvinner, men mot den pene han vil ligge med.

Vi som er snille på ordentlig er det mot ALLE. Vi er høflige og hyggelige mot alle vi møter,uansett hvem de er og uten baktanker. Jeg har kjempepopulær fetter som ligger mye rundt, men han oppfører seg BRA mot alle..ikke bare damene han vil ligge med.

Du er ikke snill hvis du reiser til Kongo for å ta bilder av sultne barn på Facebook. Du er heller ikke snill om du gir 5 kr til en tigger for å skrive en tekst og høste likes og du er heller ikke snill om du oppfører deg som en tøffel som lar "prinsesse pen" overkjøre deg.

Vær snill, god og høflig mot alle, men ikke vær veik og ryggradløs. Ikke la noen,uansett kjønn, behandle deg dårlig. Det er ikke snilt å bare være enig med dama, det er kjedelig og falskt og det skinner igjennom. Det er ikke snilt å kalle alle de menn som er i forhold for drittsekker(for det er jo logikken til incels)...

Og det oppsummerer ganske bra da denne teksten når det står " de peneste mennene får de peneste damene men vi må kjempe om smuler"...så alle ikke superpene damer er da smuler. Damer som er på disse incelsa sitt nivå er smuler...Kanskje det er der de bør ta en titt i speilet? Syte over at du ikke får miss perfect samtidig som alle ikke miss perfect er smuler?

 

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Commander skrev:

I teorien virker det fornuftig.

Men siden kun 13% av damer forblir barnløse og det tallet har vært konstant lenge. Samtidig nærmer barnløse menn  seg 30%. Viser vel at damer foretrekker å ”resirkulere" menn fremfor å velge barnløse incels.

I praksis vil de heller ha barn med venninners eks.

Omtrent alle menn over 40 som blir fedre har barn fra tidligere. Er menn barnløse ved 40 forblir de det. 

For 50 år siden var antall menn og kvinner uten barn omtrent likt. Så utviklingen går i retning av at færre og færre menn får familie mens noen få stifter familie flere ganger.

Hvis noen skulle lure på hvorfor menn søker seg til yrker med høy lønn, makt og anseelse tror jeg mye av grunnen ligger her. Bli rik eller berømt og unngå incel tilværelsen.

 

Men hvis du leser litt her inne så finner du mange innlegg der menn ikke vil ha dame og barn men heller hyller det å ligge rundt og bruke kvinner. Det er også menn som før har kalt seg incels som skriver dette.

Mange har også et urealistisk syn. Ja. De tenker at menn kan vente med barn til de er 40+og lener seg på dette med kunnskapen om at menn kan få barn hele livet mens kvinner har en grense, men så oppdager de at de fleste fruktbare kvinner ikke vil ha menn på 40+ og det hjelper ikke at du kan pule fram en unge når du er 75 heller...

Jeg tror andelen frivillig barnløse menn er høy og ufrivillig lav.

Det står jo også i teksten at disse incel mennene får et unaturlig syn på hva som er en pen kvinne som nesten er umulig for kvinner å nå, så helt vanlige kvinner blir sett på som stygge og uaktuelle for incels.

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, frk.Helene Hare skrev:

Er ikke Tinder feil måleenhet å bruke i denne sammenhengen? Vil incels bli sett og verdsatt, eller vil de bare ha sex? 

Og hva betyr "jobbe litt" i denne sammenhengen? Jobbe med hva?

Tinder ja. Det er jo den rette måleenheter. Tinder er først og fremst en liggeapp så egentlig så er det at 18% av kvinnene ikke får ligg ganske høyt mtp at menn mener hvilken som helst kvinne får sex...

Kan jo teste dette ut på seriøse sider da. Antall kvinner og menn som blir i forhold og ikke bare måle etter antall ligg.

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett Trygdekontoret så slår det meg at incel-bevegelsen er et symptom på de negative effektene av internett. 

Incelen som satt i panelet var, såvidt jeg kan bedømme, en helt vanlig mann utseendemessig. Han kunne sikkert begynt å trene og begynt å bruke mer enn 50 kr hos frisøren, men jevnt over så han helt vanlig ut.

Problemet er når man mislykkes med damer og i tillegg til den negative indre monologen finner sammen med andre som forsterker den indre monologen og forsterker inntrykket av at det er umulig å treffe noen.

Dette gjelder for øvrig ikke bare menn, man ser det tilsvarende for såkalt "sunne" feite damer som finner sammen på Tumblr og hisser opp hverandre rundt "patriarkatet" og moderne skjønnhetsnormer. 

Ingen har rett til å ligge med alle de måtte ønske. Dette er åpenbart. De fleste kunne nok tenke seg å være rik, berømt og vakker slik at de kunne hatt sex med hvem man ville når man ville. Samtidig så trenger man bare å møte en person for å gifte seg. I retrospekt skulle jeg gjerne møtt min kone da vi var 14 år gamle, istedenfor 32, å ligge med mange er ingenting å trakte etter. 

Jeg vet ikke helt om jeg har et sluttpoeng. Men det første man kan gjøre istedenfor å oppsøke ekkokamre på nettet er å bli den beste versjonen av seg selv. Alle kan trene. Alle kan bli flink til noe. Ikke alle kan delta i olympiaden, men alle kan være normalvektige. Alle kan ikke bli lege eller finne et nytt grunnstoff, men alle har forutsetninger for å bli flinke til noe; om det er å mekke bil, forsker eller håndarbeid. Og da finner man noen.

Jeg ble veldig trist av å se de som var intervjuet. Den første (anonyme) som var intervjuet var åpenbart deprimert og overvektig. En av de tingene var det lett å gjøre noe med og noe sier meg at depresjonen ville blitt lettere etterhvert som kroppen ble det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for faen. Alle forstår da at det ikke holder å være snill og grei? Det lærer man jo på barneskolen.

Blir du ertet og ikke tar igjen så fortsetter de, får de muligheten til å misbruke deg så gjør de det.

De som kaller seg snille er som regel snille FORDI de skal tjene noe på det. De tenker "vær snill-få sex". Disse snille er ikke snille mot alle, ikke mot andre menn eller stygge kvinner, men mot den pene han vil ligge med.

Vi som er snille på ordentlig er det mot ALLE. Vi er høflige og hyggelige mot alle vi møter,uansett hvem de er og uten baktanker. Jeg har kjempepopulær fetter som ligger mye rundt, men han oppfører seg BRA mot alle..ikke bare damene han vil ligge med.

Du er ikke snill hvis du reiser til Kongo for å ta bilder av sultne barn på Facebook. Du er heller ikke snill om du gir 5 kr til en tigger for å skrive en tekst og høste likes og du er heller ikke snill om du oppfører deg som en tøffel som lar "prinsesse pen" overkjøre deg.

Vær snill, god og høflig mot alle, men ikke vær veik og ryggradløs. Ikke la noen,uansett kjønn, behandle deg dårlig. Det er ikke snilt å bare være enig med dama, det er kjedelig og falskt og det skinner igjennom. Det er ikke snilt å kalle alle de menn som er i forhold for drittsekker(for det er jo logikken til incels)...

Og det oppsummerer ganske bra da denne teksten når det står " de peneste mennene får de peneste damene men vi må kjempe om smuler"...så alle ikke superpene damer er da smuler. Damer som er på disse incelsa sitt nivå er smuler...Kanskje det er der de bør ta en titt i speilet? Syte over at du ikke får miss perfect samtidig som alle ikke miss perfect er smuler?

 

Anonymkode: 14d34...f52

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...