Gå til innhold

Incels


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Mann1979 skrev:

Etter å ha sett Trygdekontoret så slår det meg at incel-bevegelsen er et symptom på de negative effektene av internett. 

Incelen som satt i panelet var, såvidt jeg kan bedømme, en helt vanlig mann utseendemessig. Han kunne sikkert begynt å trene og begynt å bruke mer enn 50 kr hos frisøren, men jevnt over så han helt vanlig ut.

Problemet er når man mislykkes med damer og i tillegg til den negative indre monologen finner sammen med andre som forsterker den indre monologen og forsterker inntrykket av at det er umulig å treffe noen.

Dette gjelder for øvrig ikke bare menn, man ser det tilsvarende for såkalt "sunne" feite damer som finner sammen på Tumblr og hisser opp hverandre rundt "patriarkatet" og moderne skjønnhetsnormer. 

Ingen har rett til å ligge med alle de måtte ønske. Dette er åpenbart. De fleste kunne nok tenke seg å være rik, berømt og vakker slik at de kunne hatt sex med hvem man ville når man ville. Samtidig så trenger man bare å møte en person for å gifte seg. I retrospekt skulle jeg gjerne møtt min kone da vi var 14 år gamle, istedenfor 32, å ligge med mange er ingenting å trakte etter. 

Jeg vet ikke helt om jeg har et sluttpoeng. Men det første man kan gjøre istedenfor å oppsøke ekkokamre på nettet er å bli den beste versjonen av seg selv. Alle kan trene. Alle kan bli flink til noe. Ikke alle kan delta i olympiaden, men alle kan være normalvektige. Alle kan ikke bli lege eller finne et nytt grunnstoff, men alle har forutsetninger for å bli flinke til noe; om det er å mekke bil, forsker eller håndarbeid. Og da finner man noen.

Jeg ble veldig trist av å se de som var intervjuet. Den første (anonyme) som var intervjuet var åpenbart deprimert og overvektig. En av de tingene var det lett å gjøre noe med og noe sier meg at depresjonen ville blitt lettere etterhvert som kroppen ble det.

Ja. Felles for alle disse mennene er at de kan løse sine egne problemer men de er for "svake" til å i det hele tatt begynne.

Og da legger de skylda på kvinner. Ærlig talt..

Det er som du sier med denne fat is beautiful bevegelsen som er stygge og feite og kanskje lukter vondt og blir sinte fordi menn ikke aksepterer dem og det samme gjelder disse incelsa. Stygge,feite og med dårlig hygiene og blir sinte fordi kvinner ikke aksepterer dem.

Hvordan kan du få deg kjæreste når du bare sitter inne? Hvordan kan du klare å ha så lav IQ at du i tillegg klager over det?

Jeg vil ha bil, men jeg gidder ikke ta lappen?

Jeg vil ha ny jobb, men ikke søke på den?

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Felles for alle disse mennene er at de kan løse sine egne problemer men de er for "svake" til å i det hele tatt begynne.

Og da legger de skylda på kvinner. Ærlig talt..

Det er som du sier med denne fat is beautiful bevegelsen som er stygge og feite og kanskje lukter vondt og blir sinte fordi menn ikke aksepterer dem og det samme gjelder disse incelsa. Stygge,feite og med dårlig hygiene og blir sinte fordi kvinner ikke aksepterer dem.

Hvordan kan du få deg kjæreste når du bare sitter inne? Hvordan kan du klare å ha så lav IQ at du i tillegg klager over det?

Jeg vil ha bil, men jeg gidder ikke ta lappen?

Jeg vil ha ny jobb, men ikke søke på den?

Anonymkode: 14d34...f52

Jeg er helt enig. 

Men det som slår meg er at disse folkene trenger hjelp. Da Furuholmen og Seltzer sa til incelen at det ikke var noe galt med ham; at han så ut som en helt vanlig, flott mann så kunne du se at han nesten trodde de gjorde narr av ham. Han var så nedtrykt av ekkokammeret han knyttet hele sin identitet til at han ikke kunne tro dem da de sa det. 

Jeg synes først og fremst det var trist å se. Og jeg syntes synd på ham. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
13 hours ago, frk.Helene Hare said:

Om jeg begynner med begynnelsen; Er incels alltid unge menn ettersom du nevner "unge kvinner"? Eller er incels menn av varierende alder som alle ønsker unge kvinner?

Resten vet jeg ikke helt hvor jeg skal gripe an. Muligens fordi jeg er for gammel og sannsynligvis ikke bra nok utseendemessig lenger = forstår ikke situasjonen for de av dere som er på jakt etter en partner. 

Skal ikke her starte en diskusjon rundt "ikke alle menn (ei heller kvinner)". Men med et halvt liv i bagasjen synes jeg likevel at du generaliserer vel hardt, og jeg aner en lett kvinnefiendtlig undertone i det du skriver. 

 

Incels oppstår når menn ikke får den treningen, erfaringen, og bekreftelsen de trenger for å bli trygge og komfortable rundt kvinner, slik at de opplever suksess og får det til. Det henger naturligvis sammen med at de i yngre alder faller fra. Så ja, mange incels er menn under 30. De er unge.

Det har ingenting med utseende å gjøre, jeg påpeker bare generelle trender.

Jeg generaliserer for jeg gidder ikke sitte og utdype hvert eneste enkelttilfelle og permutasjon av hvert punkt. Synd du oppfatter det som kvinnefientlig, men jeg påpeker bare flaskehalsen i hele dette her - nemlig kvinner. Det er dere som bestemmer reglene, ikke oss.

 

13 hours ago, Absol said:

Så mange grunner og ingen av dem åpner for at mennene kanskje har en liten andel av skylden?

Tankegang som dette er grunnen til at menn og kvinner glir fra hverandre for hver eneste dag som går. Dere er mer opptatt av å overføre skyld. Alt er liksom menns skyld. Dere er alltid ofrene.

Du må se det jeg har skrevet i sammenheng med den sosiale utviklingen som har skjedd de siste 50 årene. Det er menns skyld for at de har lyttet til kvinner og gitt de alt de vil ha. Det er menns skyld for at de er så sultne og går med på alt kvinner sier og gjør. Det er menns skyld for at de er desperate og sexfikserte. Kvinner fortsetter maset sitt og krever og krever. Nå har man nådd et grensepunkt hvor menn ikke gidder lytte til kvinner.

Dere bestemmer reglene for sosialisering, dere bestemmer når det blir sex, dere bestemmer faktisk også når det eventuelt kan bli et forhold (for det forutsetter at dere liker mannen), og dere bestemmer det meste. Når ting ikke går deres vei krever dere bare at samfunnet og menn skal tilrettelegge. 

Det eneste dere ender opp med er å krige over de samme mennene som faktisk gidder lytte til dere, mens de andre som innser at dere ikke er verdt strevet drar enten utenlands, eller så lever de som single. Mange innser også etterhvert at det er like greit å bo alene og kun ha kvinner i livet for sex, i og med at belønningen for å bli sammen med eller bo sammen med kvinner ikke er der. Han får altså mer ut av relasjonen om han kun har sex med henne, for da slipper han alle de andre forventningene og arbeidet som følger med å være en kjæreste.

Så, denne situasjonen er en naturlig konsekvens av hva dere har bedt om de siste 50 årene. Og dere fortsetter bare å presse situasjonen feil vei med deres evinnelige mas i media. 

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Incels oppstår når menn ikke får den treningen, erfaringen, og bekreftelsen de trenger for å bli trygge og komfortable rundt kvinner, slik at de opplever suksess og får det til. Det henger naturligvis sammen med at de i yngre alder faller fra. Så ja, mange incels er menn under 30. De er unge.

Det har ingenting med utseende å gjøre, jeg påpeker bare generelle trender.

Jeg generaliserer for jeg gidder ikke sitte og utdype hvert eneste enkelttilfelle og permutasjon av hvert punkt. Synd du oppfatter det som kvinnefientlig, men jeg påpeker bare flaskehalsen i hele dette her - nemlig kvinner. Det er dere som bestemmer reglene, ikke oss.

 

Tankegang som dette er grunnen til at menn og kvinner glir fra hverandre for hver eneste dag som går. Dere er mer opptatt av å overføre skyld. Alt er liksom menns skyld. Dere er alltid ofrene.

Du må se det jeg har skrevet i sammenheng med den sosiale utviklingen som har skjedd de siste 50 årene. Det er menns skyld for at de har lyttet til kvinner og gitt de alt de vil ha. Det er menns skyld for at de er så sultne og går med på alt kvinner sier og gjør. Det er menns skyld for at de er desperate og sexfikserte. Kvinner fortsetter maset sitt og krever og krever. Nå har man nådd et grensepunkt hvor menn ikke gidder lytte til kvinner.

Dere bestemmer reglene for sosialisering, dere bestemmer når det blir sex, dere bestemmer faktisk også når det eventuelt kan bli et forhold (for det forutsetter at dere liker mannen), og dere bestemmer det meste. Når ting ikke går deres vei krever dere bare at samfunnet og menn skal tilrettelegge. 

Det eneste dere ender opp med er å krige over de samme mennene som faktisk gidder lytte til dere, mens de andre som innser at dere ikke er verdt strevet drar enten utenlands, eller så lever de som single. Mange innser også etterhvert at det er like greit å bo alene og kun ha kvinner i livet for sex, i og med at belønningen for å bli sammen med eller bo sammen med kvinner ikke er der. Han får altså mer ut av relasjonen om han kun har sex med henne, for da slipper han alle de andre forventningene og arbeidet som følger med å være en kjæreste.

Så, denne situasjonen er en naturlig konsekvens av hva dere har bedt om de siste 50 årene. Og dere fortsetter bare å presse situasjonen feil vei med deres evinnelige mas i media. 

Herregud. Den du siterer skriver "Menn har kanskje en liten andel av skylden" og du lager drama og mener "dere legger all skylds på oss".

Selvfølgelig bestemmer vi når vi selv vil ha sex. Hvis du er så jævla keen på å pule så finnes det alltids måter. Skal dere bestemme når en kvinne skal ha sex? Hvordan da?

Menn bestemmer når det blir forhold, ikke kvinner. Kvinner søker forhold like mye som menn søker sex, og kvinner ønsker forhold og kjærlighet mer en menn. Menn ser på kvinner som noen som skal behage dem og gjøre livet bedagelig. Holde seg inne og varte opp han, uansett hvordan han selv er eller hvilket yrke han har...

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Den du siterer skriver "Menn har kanskje en liten andel av skylden" og du lager drama og mener "dere legger all skylds på oss".

Selvfølgelig bestemmer vi når vi selv vil ha sex. Hvis du er så jævla keen på å pule så finnes det alltids måter. Skal dere bestemme når en kvinne skal ha sex? Hvordan da?

Menn bestemmer når det blir forhold, ikke kvinner. Kvinner søker forhold like mye som menn søker sex, og kvinner ønsker forhold og kjærlighet mer en menn. Menn ser på kvinner som noen som skal behage dem og gjøre livet bedagelig. Holde seg inne og varte opp han, uansett hvordan han selv er eller hvilket yrke han har...

Anonymkode: 14d34...f52

Hei, det er du som legger følelser inn i dette og lager drama. Ikke jeg. Jeg beskriver bare hva som har foregått tidligere og beskriver tendensen og trenden i samfunnet. Dere har drevet med social engineering i årevis for å få det dere vil ha, og fortsetter å sette krav for å få mer av det dere vil ha. Jeg har jo også sagt at menn har en liten del av skylden i at begge kjønn ikke finner hverandre, så jeg legger ikke bare skylda på kvinner.

Jeg har ikke sagt at menn skal bestemme når dere vil ha sex. Det er din tolkning.

Ja, menn som alle damer flokker seg rundt bestemmer når det blir et forhold. For de kan velge og vrake. Men uansett så avhenger det hele av at dama også vil. Og det er dette som er flaskehalsen. I og med at dere er kresne som faen så faller de fleste ifra. Så da spiller det ingen rolle at de mennene dere uansett ikke vil ha ønsker forhold. Og ja, derfor kan disse mennene du beskriver få lov til å holde på slik.

Som sagt, selvinnsikten er ikke på topp hos mange av dere. Jeg anbefaler deg å roe ned tittsa dine litt og telle til 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Bare en gjeng sytepaver som ikke forstår at sex ikke er en menneskerett

Jeg kan ikke fordra mennesker som ser ned på andre mennesker på denne måten.

Anonymkode: dabfa...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Mann1979 said:

Men det som slår meg er at disse folkene trenger hjelp. Da Furuholmen og Seltzer sa til incelen at det ikke var noe galt med ham; at han så ut som en helt vanlig, flott mann så kunne du se at han nesten trodde de gjorde narr av ham. Han var så nedtrykt av ekkokammeret han knyttet hele sin identitet til at han ikke kunne tro dem da de sa det. 

Skulle ønske at flere hadde evnen til å se sånt, og faktisk ha empati for folk, og ikke bare hat og forakt.

Anonymkode: dabfa...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Påfugl skrev:

Jeg synes de er en skummel gruppe og føler de er helt på villspor. Synes ikke det de sier stemmer når det gjelder valg av partner osv. Opplever at det er de selv som gjør seg til uattraktive partnere men samidig klandrer kvinner for at de velges bort.

Det som er kjære påfugl, - er ikke at kvinner bare avviser en stor gruppe menn, - men at kvinner også resirkulerer de attraktive mennene. Derfor er det en stor gruppe menn som får barn med flere forskjellige damer, - og derfor er det en stor gruppe menn som ikke får egne barn. Idag er det 25% av den mannlige befolkning som ikke har egne barn ved 45 års alder.

Selvfølgelig skyldes det i følge kvinner, - "at de gjør seg uattraktive".

Ble det litt klarere nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg opplever det ikke som det kun er sex som er målet, men like gjerne å finne en livspartner? 

Om mna har boka "The game" som sin bibel så er man jo tydeligvis ikke ute etter et forhold. Jeg kjenner dessverre til kulturen og likheten for de jeg kjenner er at de sitter inne, ikke vil være med på aktivitere de blir invitert med på, ikke vil være sosial, ikke være med på kino og det er ikke økonomi det går på. Samtidig sitter de og klager over at de alltid blir tilsidesatt, aldri får være med på noe og ikke er verdt å snakke med. Nei vel, hvorfor maser vi da!

Jeg fant samboeren min i en kjeller på en rollespill klubb! Helt ok fyr, er sosial (til en viss grad) og har en jobb og normal hygiene, det kan ikke sies for alle og da er de ikke aktuelle. Men mange av incelsene klager over at kvinner velger menn for å få barn så da er jeg nok ute av spillet uansett for barn skal jeg aldri ha ;)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, waco skrev:

Det som er kjære påfugl, - er ikke at kvinner bare avviser en stor gruppe menn, - men at kvinner også resirkulerer de attraktive mennene. Derfor er det en stor gruppe menn som får barn med flere forskjellige damer, - og derfor er det en stor gruppe menn som ikke får egne barn. Idag er det 25% av den mannlige befolkning som ikke har egne barn ved 45 års alder.

Selvfølgelig skyldes det i følge kvinner, - "at de gjør seg uattraktive".

Ble det litt klarere nå?

Er du seriøs? "Kjære Påfugl", "Ble det litt klarere nå?" ?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ThotSlayer skrev:

Incels oppstår når menn ikke får den treningen, erfaringen, og bekreftelsen de trenger for å bli trygge og komfortable rundt kvinner, slik at de opplever suksess og får det til. Det henger naturligvis sammen med at de i yngre alder faller fra. Så ja, mange incels er menn under 30. De er unge.

Det har ingenting med utseende å gjøre, jeg påpeker bare generelle trender.

Jeg generaliserer for jeg gidder ikke sitte og utdype hvert eneste enkelttilfelle og permutasjon av hvert punkt. Synd du oppfatter det som kvinnefientlig, men jeg påpeker bare flaskehalsen i hele dette her - nemlig kvinner. Det er dere som bestemmer reglene, ikke oss.

 

Tankegang som dette er grunnen til at menn og kvinner glir fra hverandre for hver eneste dag som går. Dere er mer opptatt av å overføre skyld. Alt er liksom menns skyld. Dere er alltid ofrene.

Du må se det jeg har skrevet i sammenheng med den sosiale utviklingen som har skjedd de siste 50 årene. Det er menns skyld for at de har lyttet til kvinner og gitt de alt de vil ha. Det er menns skyld for at de er så sultne og går med på alt kvinner sier og gjør. Det er menns skyld for at de er desperate og sexfikserte. Kvinner fortsetter maset sitt og krever og krever. Nå har man nådd et grensepunkt hvor menn ikke gidder lytte til kvinner.

Dere bestemmer reglene for sosialisering, dere bestemmer når det blir sex, dere bestemmer faktisk også når det eventuelt kan bli et forhold (for det forutsetter at dere liker mannen), og dere bestemmer det meste. Når ting ikke går deres vei krever dere bare at samfunnet og menn skal tilrettelegge. 

Det eneste dere ender opp med er å krige over de samme mennene som faktisk gidder lytte til dere, mens de andre som innser at dere ikke er verdt strevet drar enten utenlands, eller så lever de som single. Mange innser også etterhvert at det er like greit å bo alene og kun ha kvinner i livet for sex, i og med at belønningen for å bli sammen med eller bo sammen med kvinner ikke er der. Han får altså mer ut av relasjonen om han kun har sex med henne, for da slipper han alle de andre forventningene og arbeidet som følger med å være en kjæreste.

Så, denne situasjonen er en naturlig konsekvens av hva dere har bedt om de siste 50 årene. Og dere fortsetter bare å presse situasjonen feil vei med deres evinnelige mas i media. 

Du motsier deg selv hele tiden. Hva er det disse incels egentlig føler de ikke får? Er det sex eller er det forhold? Er de incels fordi de har innsett at de ikke vil ha forhold og så sint/sur/lei seg fordi de ikke får tilfeldig sex med de de ønsker seg?

Og denne ideen om at kvinner styrer alt, bestemmer alt og avgjør alt? Det er jo helt på jordet. Kvinner gjør jo ekstreme ting for å tilfredsstille menn! Vi kler oss ut fra hva vi tror menn vil finne tiltrekkende, trener og slanker oss, hår, sminke og i ekstreme tilfeller plastiske operasjoner. Tror du komplekser stammer fra hva vi selv ser? Det kommer jo fra hva vi tror andre (menn) ser. Single kvinner går inn i de fleste relasjoner med en viss åpenhet for et eventuelt forhold, vi er biologisk betinget til å ønske oss en partner og starte en familie. Menn er de som satser mere på å spre sæden sin mest mulig rundt.

Dersom det er forhold og partner incelsene vil ha, så nytter det ikke å basere noe på datingapper. For hver kvinne som er i et forhold så er jo også en mann i det samme forholdet.

Hvis det bare er tilfeldig sex de sutrer over å ikke få... vel, da kan de jo bare ha det så godt. Det forklarer jo hvorfor de blir avvist.

17 minutter siden, ThotSlayer skrev:


Som sagt, selvinnsikten er ikke på topp hos mange av dere. Jeg anbefaler deg å roe ned tittsa dine litt og telle til 10. 

"Roe ned tittsa dine"???? 😂😂😂

Som sagt, grunnen for at noen menn blir avvist er oftere måten de er på og snakker på enn utseende og status.

Selvinnsikt er tiltrekkende!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, Absol said:

Du motsier deg selv hele tiden. Hva er det disse incels egentlig føler de ikke får? Er det sex eller er det forhold? Er de incels fordi de har innsett at de ikke vil ha forhold og så sint/sur/lei seg fordi de ikke får tilfeldig sex med de de ønsker seg?

Og denne ideen om at kvinner styrer alt, bestemmer alt og avgjør alt? Det er jo helt på jordet. Kvinner gjør jo ekstreme ting for å tilfredsstille menn! Vi kler oss ut fra hva vi tror menn vil finne tiltrekkende, trener og slanker oss, hår, sminke og i ekstreme tilfeller plastiske operasjoner. Tror du komplekser stammer fra hva vi selv ser? Det kommer jo fra hva vi tror andre (menn) ser. Single kvinner går inn i de fleste relasjoner med en viss åpenhet for et eventuelt forhold, vi er biologisk betinget til å ønske oss en partner og starte en familie. Menn er de som satser mere på å spre sæden sin mest mulig rundt.

Dersom det er forhold og partner incelsene vil ha, så nytter det ikke å basere noe på datingapper. For hver kvinne som er i et forhold så er jo også en mann i det samme forholdet.

Hvis det bare er tilfeldig sex de sutrer over å ikke få... vel, da kan de jo bare ha det så godt. Det forklarer jo hvorfor de blir avvist.

"Roe ned tittsa dine"???? 😂😂😂

Som sagt, grunnen for at noen menn blir avvist er oftere måten de er på og snakker på enn utseende og status.

Selvinnsikt er tiltrekkende!

Det incels savner er suksess med kvinner, enten det er i form av forhold eller sex (forhold leder jo til sex i mange tilfeller)

Kvinner bestemmer reglene for sosialiseringer og skriker i media hver eneste gang de føler de blir urettferdig behandlet. Det meste er knyttet til enten økonomi, status, sex eller reproduksjon. Så tilpasser samfunnet seg og damene får det som de vil. Skal du si deg uenig i dette?

Sutrer de fordi de blir avvist, eller blir de avvist fordi de sutrer?

Du skjønner heller ikke at mennesker blir formet av sine erfaringer.

Ja, selvinnsikt er tiltrekkende derfor finner jeg de fleste kvinner lite tiltrekkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ThotSlayer skrev:

Det incels savner er suksess med kvinner, enten det er i form av forhold eller sex (forhold leder jo til sex i mange tilfeller)

Kvinner bestemmer reglene for sosialiseringer og skriker i media hver eneste gang de føler de blir urettferdig behandlet. Det meste er knyttet til enten økonomi, status, sex eller reproduksjon. Så tilpasser samfunnet seg og damene får det som de vil. Skal du si deg uenig i dette?

Sutrer de fordi de blir avvist, eller blir de avvist fordi de sutrer?

Du skjønner heller ikke at mennesker blir formet av sine erfaringer.

Ja, selvinnsikt er tiltrekkende derfor finner jeg de fleste kvinner lite tiltrekkende

Så det du egentlig sier er at menn er en gjeng med piskede små hunder som tusler bak kvinnene men snuten i bakken?

"Suksess med kvinner" blir jo en veldig individuell beskrivelse, og indikerer at mange av disse mennene har veldig høye krav/forhåpninger til hva denne suksessen skal innebære. De fleste kvinner ønsker seg vel også suksess med menn uten at de nødvendigvis føler de oppnår det.

Hvem som kom først av høna og egget er egentlig uvesentlig så lenge begge er der. De blir avvist og sutrer om det, som fører til mere avvisning og mere sutring. Kanskje de må omstille seg litt, sutre mindre og kanskje ikke bli avvist ?

Selvfølgelig skjønner jeg at mennesker formes av sine erfaringer. Men det virker ikke som om du skjønner at mennesker også må ta ansvar for egne liv. Min mann var mobbeoffer. Et sånt tilfelle mann leser om i avisen. Han besøker ikke hjembyen sin og har null bekjentskaper fra skoletiden på Facebook osv. Men han våget seg utpå markedet uansett, og når jeg møtte ham var han en sjarmerende og utadvendt mann med glimt i øyet og selvsikkerhet som strålte. (Men nei, han er ikke modellpen, rik eller har et høystatusyrke) Jeg visste ikke noe om barndommen hans før moren hans fortalte om det. Han kunne låst seg inne og sutret om en urettferdig verden, alle ville "forstått" hvorfor, men han gjenopptatt seg selv og har nå et godt liv, kone og 2 barn (vi har sex!) Hus, jobb, venner og sosial krets.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å forstå at det er vondt å bli avvist og å føle seg utenfor. Og at det kan lede både til vonde tanker, dårlig selvtillit og depresjon.

Men man blir jo ikke bedre av å stenge seg inne sammen med et ekkokammer som bekrefter at sånn er det bare og det er alle andre sin skyld. Og at man egentlig ikke kan gjøre noe med det. Det siste er nok ganske betryggende for en del - det er lettere å være et offer og bare gi opp, fordi det er ingenting man kan gjøre likevel. Da er det jo ikke ens egen feil og ingenting man kan gjøre.

Det er skumlere å innse at man faktisk KAN gjøre noe selv. Man kan begynne å ta vare på seg selv, gå ut, finne gleder i livet som ikke trenger å involvere overfladiske arenaer som Tinder og utelivet.

Anonymkode: 2df05...056

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incels er fulle av forakt og selvforakt. Jeg får både medlidenhet for dem, og blir også skremt når jeg ser på Trygdekontoret. 

Men det er faktisk ingen vei utenom: skal du få et bedre liv og skal du få deg dame, så MÅ du ta tak i deg selv! Ellers skjer det absolutt INGENTING om du er dømt til å leve et nitrist liv. Ja, det er skummelt og krevende, men belønningen som ligger i å ta tak i dette er stor. Dessuten må man ut av gutterommet, vekk fra datamaskinen og ut blant folk. Sosial trening er en ferskvare. Jeg merket selv at jeg begynte å bli litt sosialt awkward etter fire år hjemme som syk. Mange av disse gutta har sikkert en diagnose eller to de må få hjelp til og jobbe med. Depresjon, sosial angst, asperger. Absolutt ingenting blir bedre av å sitte på internett og bli "radikalisert" i incelsgrupper, selv om det finnes trøst og sikkert også humor i slike miljøer. Miljøet, hatet og selvhatet blir forsterkende og det blir bare en ond spiral. Men som sagt, ingenting blir bedre hvis de ikke har vilje til å endre seg selv. 

Anonymkode: 3ca23...03d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oppsummert - vellykket menn får det de vil ha (sex, kone, familie), men ikke-velykkede menn får det ikke? 

Er det ikke lettere å endre seg selv og det utgangspunktet en har enn å håpe, ønske og drømme om at kvinner og samfunnsstrukturen generelt skal endre seg? 

Ut av gutterommet. Få et utdannelse, en jobb, sosial kompetanse så skal du se at mye er gjort! 

Det nytter ikke skylde på at du er lav, stygg, feit el. når du har brukt de siste årene alene på gutterommet foran PCen. Hovedproblemet er jo at du på grunn av dette fremstår som unormal, uattraktiv og ikke som en potensiell kjæreste, mann og far.  

 

Anonymkode: 90120...0d2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ThotSlayer
14 minutter siden, Absol said:

Så det du egentlig sier er at menn er en gjeng med piskede små hunder som tusler bak kvinnene men snuten i bakken?

"Suksess med kvinner" blir jo en veldig individuell beskrivelse, og indikerer at mange av disse mennene har veldig høye krav/forhåpninger til hva denne suksessen skal innebære. De fleste kvinner ønsker seg vel også suksess med menn uten at de nødvendigvis føler de oppnår det.

Hvem som kom først av høna og egget er egentlig uvesentlig så lenge begge er der. De blir avvist og sutrer om det, som fører til mere avvisning og mere sutring. Kanskje de må omstille seg litt, sutre mindre og kanskje ikke bli avvist ?

Selvfølgelig skjønner jeg at mennesker formes av sine erfaringer. Men det virker ikke som om du skjønner at mennesker også må ta ansvar for egne liv. Min mann var mobbeoffer. Et sånt tilfelle mann leser om i avisen. Han besøker ikke hjembyen sin og har null bekjentskaper fra skoletiden på Facebook osv. Men han våget seg utpå markedet uansett, og når jeg møtte ham var han en sjarmerende og utadvendt mann med glimt i øyet og selvsikkerhet som strålte. (Men nei, han er ikke modellpen, rik eller har et høystatusyrke) Jeg visste ikke noe om barndommen hans før moren hans fortalte om det. Han kunne låst seg inne og sutret om en urettferdig verden, alle ville "forstått" hvorfor, men han gjenopptatt seg selv og har nå et godt liv, kone og 2 barn (vi har sex!) Hus, jobb, venner og sosial krets.

Menn har blitt sånn over flere år med manipulasjon, ja. Og så har man det faktum at menn faktisk bryr seg om kvinner og er villige til å tilrettelegge for dem.

Poenget er at det å føle seg tiltrekkende, vakker og at man er verdt noe er noe alle mennesker føler på, og mangel på suksess medfører ødelagt selvfølelse. Dette er ikke noe incels alene føler på. 

Du velger å overføre ansvaret og dermed skylden på mannen. Helt greit. Jeg er enig i at menn burde ta seg sammen om de vil oppnå sine mål. Men det betyr ikke at menn som har lyst til å sutre ikke har legitime grunner til det.

Dine anekdotiske bevis er ikke nødvendigvis overførbart på denne gruppen incels. Disse er jo gutta som ikke klarte å ta seg sammen. Jeg kjenner mange som var incels men som klatret seg ut av tilværelsen. Så det blir feil å si at disse gutta ikke tar tak, men det er vel heller disse gutta som ikke ser noen utvei, og så havner de i en tilværelse det er vanskelig å komme seg ut av.

For å dra en parallell som de fleste kvinner ikke kommer til å skjønne. Det å overføre skylden og ansvaret til incels er det samme som å overføre skylden og ansvaret over på en som har traumer etter å ha blitt voldtatt. Hvis vedkommende ikke klarer å oppnå en god livskvalitet så er det ene og alene deres egen skyld, fordi det finnes kvinner der ute som har blitt voldtatt men som lever gode liv idag. Altså null medfølelse er veien dere går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så oppsummert - vellykket menn får det de vil ha (sex, kone, familie), men ikke-velykkede menn får det ikke? 

Er det ikke lettere å endre seg selv og det utgangspunktet en har enn å håpe, ønske og drømme om at kvinner og samfunnsstrukturen generelt skal endre seg? 

Ut av gutterommet. Få et utdannelse, en jobb, sosial kompetanse så skal du se at mye er gjort! 

Det nytter ikke skylde på at du er lav, stygg, feit el. når du har brukt de siste årene alene på gutterommet foran PCen. Hovedproblemet er jo at du på grunn av dette fremstår som unormal, uattraktiv og ikke som en potensiell kjæreste, mann og far.  

 

Anonymkode: 90120...0d2

Det største problemet disse gutta har er at de tror kvinner er mer verdifulle og relevante i livene deres enn de egentlig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Noensommegher? skrev:

Hele incel begrepet er en form for kollektiv mobbing av noen som sliter i samfunnet.

Nei det er det ikke. Det er bra temaet kommer opp og at det diskuteres åpent. 

Store grupper menn er blitt satt i skammekroken, menn opplever det som en skam og bli valgt bort, de som tar det opp oplplever ofte stigma og blir satt enda lenger ned på skalaen (tror menn?). Det er derfor blitt samfunnsproblemet som er blitt forbigått i stillhet. 

image.png.291b53c0c02e937aa1efb7b7b6e1fb3e.png

Om du betviler egnejustisen  menn bedriver mot seg selv syns jeg du skal se på brystkreft opp mot prostatakreft og oppmerksomheten det gis. I 2017 fikk 3500 kvinner brystkreft, dette har medført at kvinner har fast oppfølging av brystkreft i form av regelmessige kontroller. Menn derimot anser prostatakreft som en svakhet  dette til tross for at 5000 menn altså fikk denne kjønnsspesifikke kreftformen. 

Vi menn må faktisk tørre å ta opp våre problemer. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par sånne menn i familien min og jeg skjønner godt hvorfor de er evig single, for å si det sånn. Det er IKKE fordi de ikke er modellkjekke, men fordi de har en personlighet og et kvinnesyn som er direkte skremmende. Det er lite selvinnsikt og mye bitterhet over livet og hvor grusomme kvinnfolk er. I tillegg til et forskrudd kvinnesyn, så har de også helt ville fantasier om hva slags kvinner som er bra nok for dem, de fleste av disse fantasiene om hvordan en kvinne skal være får de fra porno... 

Anonymkode: 39029...9c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...