Gå til innhold

Incels


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Men jeg tror problemet vil "løse seg" selv på sikt. Når det blir nok unge, sinte og frustrerte menn i samfunnet så har ting en tendens til å skje :P

Anonymkode: a0fda...f4b

Når du sier det sånn høres det ikke akkurat betryggende ut.. hva tenker du at vil skje?

Anonymkode: 0b1a9...a77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Men jeg tror problemet vil "løse seg" selv på sikt. Når det blir nok unge, sinte og frustrerte menn i samfunnet så har ting en tendens til å skje :P

Anonymkode: a0fda...f4b

Ja, mer mord og kriminalitet. 

Jeg ser ikke helt hvordan det skal løse ting.. :P

Vi burde heller løse det nå, selv om jeg ærlig ikke vet hvordan.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor Incels tror at alt var så mye bedre før? Tror de virkelig det at menn bare kunne gå gå ut og skaffe seg kone og barn? Sorry Mac, men det ha da til alle tider vært forventet at menn kunne FORSØRGE en familie før han hadde "lov" til å skaffe seg en. Det vil si at mange menn, de som knapt kunne forsørge seg selv, tjenestefolk, husmenn, gårdsgutter etc ikke hadde mulighet til å gifte seg og stifte familie. Om ikke annet så har kvinnefrigjøring og feminisme, at kvinner er i jobb og tjener penger gjort det økonomisk mulig for flere menn å stifte familie, ikke motsatt. 

Anonymkode: 39029...9c6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg kjenner en del incels,

Det de har til felles er at de er menn! Kjenner du mange kvinner i verden som lever i ufrivillig sølibat?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor Incels tror at alt var så mye bedre før? Tror de virkelig det at menn bare kunne gå gå ut og skaffe seg kone og barn? Sorry Mac, men det ha da til alle tider vært forventet at menn kunne FORSØRGE en familie før han hadde "lov" til å skaffe seg en. Det vil si at mange menn, de som knapt kunne forsørge seg selv, tjenestefolk, husmenn, gårdsgutter etc ikke hadde mulighet til å gifte seg og stifte familie. Om ikke annet så har kvinnefrigjøring og feminisme, at kvinner er i jobb og tjener penger gjort det økonomisk mulig for flere menn å stifte familie, ikke motsatt. 

Anonymkode: 39029...9c6

Det spørs på hvilken tidsepoke man sammenligner dagens situasjon det. For hundre år siden eller mer, så ja - da var det heller ikke noe slaraffenliv å være mann. Men for noen tiår siden, så var det betraktelig mye enklere å få en god karriere og dermed forsørgerevne, enn det er i dag. Arbeidslivet har igjen blitt tøffere, og derfor faller flere menn utenfor enn det som var tilfelle for 2-5 tiår siden. 

Anonymkode: a0fda...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎3‎/‎21‎/‎2019 at 3:58 PM, waco said:

Å være incels er at man lever i ufrivillig sølibat! Ikke frivillig sølibat!

De kaller seg incels, men jeg vil si at mange av dem lever i frivillig sølibat. Når de nekter å tilpasse seg tidens krav og ikke vil gjøre en innsats for å bli mer attraktive har gjort et valg, og da er det vel egentlig et frivillig sølibat de lever i? De velger bort kvinner idet de bestemmer seg for å ikke konkurrere med de andre mennene, idet de bestemmer seg for å tilbringe ungdomstida på gutterommet framfor pc'n i stedet for å gjøre et seriøst forsøk på å få seg dame og idet de bestemmer seg for å behandle og snakke om kvinner som undermennesker. Da er det selvvalgt.

Anonymkode: 26a64...082

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Ja, mer mord og kriminalitet. 

Jeg ser ikke helt hvordan det skal løse ting.. :P

Vi burde heller løse det nå, selv om jeg ærlig ikke vet hvordan.. 

 

Konflikt, aggresjon og vold er faktisk mer naturlig for mennesker enn det samfunnet vi lever i nå.

Anonymkode: a0fda...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konflikt, aggresjon og vold er faktisk mer naturlig for mennesker enn det samfunnet vi lever i nå.

Anonymkode: a0fda...f4b

Mer naturlig? Tvilsomt, men uansett om det var det: Hva så? 

Anonymkode: 0b1a9...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Det de har til felles er at de er menn! Kjenner du mange kvinner i verden som lever i ufrivillig sølibat?

 

Jeg kjenner 4. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konflikt, aggresjon og vold er faktisk mer naturlig for mennesker enn det samfunnet vi lever i nå.

Anonymkode: a0fda...f4b

Er det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ThotSlayer skrev:

Du beviser jo glatt hvorfor det ikke går an å prate med dere eller få dere til å forstå at den utviklingen dere søker og snakker om ikke er bærekraftig. Selv om kvinner og samfunnet har bestemt at "noe er utdatert" så forsvinner ikke vår natur eller våre instinkter.

Nei, det er det ingen som påstår. Men på det nåværende stadiet i menneskets utvikling bør man kunne forvente at hver enkelt klarer å overstyre apehjernen. Tenke seg om en ekstra gang før man sier eller gjør noe, og i det minste fall gå i seg selv dersom man oppfører seg som et dyr og bryter noen grenser.

Sitat

jeg har god innsikt i forskjellige kulturer.

Også i forskjellige kvinnedominerte kulturer? Som insider, eller utenforstående? Også i ikke-norske kvinnekulturer?

Sitat

Problemet til dere kvinner er at dere har for stort ego, dere er for drevet av selvpreservasjon og instinkter, dere er for kjappe til å fordele skyld og drar følelser inn i alt som skal diskuteres, dere er totalitære i at dere ikke vil gi fra dere noen rettigheter, dere krever og krever fordi dere kan (menn har jo blitt emaskulerte til å akseptere alt dere ber om, og samtidig for svake til å stå imot emosjonelle hersketeknikker). Det er en meget god grunn til at idiotiske fraser som "happy wife - happy life" eksisterer.

Ser du hvorfor det er vanskelig å debattere med deg når du allerede har bestemt deg for at ditt verdensbilde stemmer - uansett hva? Du har allerede bestemt deg for at alle kvinner er like. 

Sitat

Jeg kunne også gått videre på det faktum at kvinner nå kun trenger menn med gode gener for å få reprodusert, i og med at de mennene som ikke duger genetisk uansett subsidierer deres tilværelse. 

Nei, vi trenger menn på flere måter enn for gener og subsidiering. Har du aldri vært i et godt forhold? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer naturlig? Tvilsomt, men uansett om det var det: Hva så? 

Anonymkode: 0b1a9...a77

Ja, hva så? Det var jo poenget mitt. Jeg kan forsvare meg jeg, så personlig ønsker jeg gjerne f. eks. et anarkokapitalistisk samfunn velkommen :)

 

Anonymkode: a0fda...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Er det? 

 

Ikke bare vold, men i større grad enn i dag ja. I dag er det en del menn som dominerer andre ved hjelp av lovverket og økonomisk makt, men som ikke hadde overlevd et minutt i en slosskamp. Dersom f. eks. drap hadde vært tillatt, så kunne flere menn hevdet seg ved å satse på fysisk styrke. 

Anonymkode: a0fda...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, ThotSlayer skrev:

Absolutt ingenting. Faktisk ville samfunnet tilpasset seg og produktiviteten ville økt. 

De fleste familier ville slite fordi de har så høyt gjeldsnivå.

Nå er det plutselig menn som har tvunget kvinner i arbeid? Trodde det var noe kvinner ønsket? Kan du bestemme deg?

Statlige utgifter vokser seg over alle grenser fordi det er der kvinner jobber mest ;)

Ja, bra du får det til.

Mengden menn dere faktisk klarer å få i et forhold og som gidder satse på dere synker for hver dag som går. 

Du har tydeligvis ikke skjønt konseptene bak velferdsstaten og hvem som mottar mest fra den.

Samfunnet ville tilpasset seg? Lavere skatteinntekter, familier ville måttet redusere gjeldsnivåene sine betraktelig, boligmarkedet ville kræsjet, vi ville fått et stort vakuum i kvinnedominerte yrker og 100 000vis av kvinner ville kjedet seg til døde hjemme mens de hater mennene som tvang dette frem (igjen) mer og mer.

På begynnelsen av 1900 tallet var normen at kvinnen var hjemme og mannen på jobb, men så dreit mannen på draget og samfunnet og industrien skjøt fart og vi fikk mangel på arbeidskraft som tvang kvinner ut i arbeid, hvilket resulterte i at kvinner fikk ambisjoner innen yrkeslivet som menn som deg siden har forbannet dem for 😊 kvinnene på begynnelsen av 1900 tallet var tilfredse hjemme de.

Statlige utgifter stiger ikke fordi kvinner jobber der, kvinner er generelt lavere lønnede enn menn. De stiger fordi vi har unødvendige stillinger, mange av dem er mannlige konsulenter som skal ha en formue for å påpeke helt innlysende ting. Staten må effektiviseres, antakelig må det en kvinne til for å få den jobben gjort. Alle omsorgsyrkene ligger under staten, og siden vi stadig lever lengre samtidig som vi er sykere og sykere så blir helseposten naturlig nok dyrere og dyrere, men for all del, en gjeng med kjekke, unge, mannlige sykepleiere og helsearbeidere vil jo kunne lyse opp alderdommen for mang en gammel dame 😉

Her motsier du deg igjen. Du hevder jo at kvinner har all makt når det kommer til sex og forhold. Menn står jo i kø og vi velger og vraker.

Jo, jeg har skjønt at kvinner kommer til å fortsette å koste velferdsstaten mye selv om de slutter å betale skatt. Du kan innbille deg mye om menns overtruffenhet, men at de alene skal klare å generere inntektene staten trenger for å gå rundt tviler jeg på (for ikke å snakke om at de vil klare å fylle de nødvendige stillingene i omsorgsyrkene)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen min er vel ikke  ekte incel, siden han er så kjekk at han har vært i endel forhold. ALLE forholdene var det dama som tok initiativet, og dama som gjorde det slutt etter relativt kort tid. han har en godt betalt jobb (700 000kr pr år), god hygiene, ikke så god på klær, eier bil og leilighet. MEN, makan til hjelpesløs og tafatt fjott! dette er en mann som er desperat etter kone og barn, men som oppfører seg på en så tafatt og umoden måte at dame etter dame etter dame har gjort det slutt. da det ble slutt mellom oss spørte han om vi kunne få barn allikevel, og at han gjerne kunne betale ekstra barnebidrag. jeg sa nei. jeg vil heller ha en som faktisk er et godt forbilde for et evt barn. og det er problemet til mange av de som ikke lykkes på sjekkemarkedet; de mangler sosiale antenner, sosial kompetanse, modenhet og raushet og evne til å ta ansvar for seg selv og andre.

Anonymkode: ac44a...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 22.16, ThotSlayer skrev:

De fleste er ikke hverken incel menn eller genier. De er midt i mellom. 

Selv om de aller fleste menn ikke er genier eller bidrar, så er det forsatt menn som har stått for bidragene. Og det endrer seg ikke.

Hvilke bidrag har du stått for da kjære mann? Hva har du skapt?

Antageligvis ingenting....

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, ThotSlayer skrev:

Absolutt ingenting. Faktisk ville samfunnet tilpasset seg og produktiviteten ville økt. 

De fleste familier ville slite fordi de har så høyt gjeldsnivå.

Nå er det plutselig menn som har tvunget kvinner i arbeid? Trodde det var noe kvinner ønsket? Kan du bestemme deg?

Statlige utgifter vokser seg over alle grenser fordi det er der kvinner jobber mest ;)

Ja, bra du får det til.

Mengden menn dere faktisk klarer å få i et forhold og som gidder satse på dere synker for hver dag som går. 

Du har tydeligvis ikke skjønt konseptene bak velferdsstaten og hvem som mottar mest fra den.

Du. Den type menge menn som ikke ønsker å ha kvinner hva kaller man dem?incels...

Good riddance.

 

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Men jeg tror problemet vil "løse seg" selv på sikt. Når det blir nok unge, sinte og frustrerte menn i samfunnet så har ting en tendens til å skje :P

Anonymkode: a0fda...f4b

Hva da? Massevoldtekter? Gi meg kroppen din ellers tar jeg den fordi du er bare en ting?

For noen flotte menn....

Anonymkode: 14d34...f52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen incel menn hater kvinner, samtidig vil de ha sex med mennesker de hater? Hvis jeg foraktet intenst menn som gruppe så ville jeg da ikke ha ligget med dem. Da ville jeg heller prøvd å søke opp den lille prosenten av menn jeg ikke foraktet, og hvis det ikke hadde gått, så hadde jeg levd som frivillig singel. 

Anonymkode: bbac7...c36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annet aspekt i debatten om menns overlegenhet over kvinner er jo alle de mannlige idiotene som befolker fengslene våre. Kriminalitet og vold er de definitivt bedre på enn kvinner, den skal de ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...