Lill3My Skrevet 20. mars 2019 #21 Del Skrevet 20. mars 2019 Så er det heller ikke slik at vi ser alt. Hun er med i Fire stjerners middag, kamp culinaris, skal vi danse o. L. Dette er programmet hvor vi ser enkelte utvalg av en stor mengde opptak. Hvordan vi opplever henne vs hvordan andre rundt henne opplever henne er nok veldig ulikt. Tror også det er vanskelig når hun på en måte nå har havna i en viss rolle hvor det forventes at hun både skal være en slags talsperson for psykisk helse og samtidig være skarp i replikken og morsom. Enten får man da kritikk for å såre noen ikke være seriøs nok eller så er mann kjedelig eller selvopptatt. Er uenig i en del hun sier og blir innimellom også litt oppgitt, særlig etter å ha lytta til podcasten hennes, men samtidig... Hadde det vært jeg som satt der hadde jeg sagt Minst likte mye dritt Så jeg syntes egentlig hun er drittøff som tør og som orker. Det koster å stikke ut nesa, og når en allerede et utsatt for psykisk sykdom er det ekstra "farlig" å utsette seg for kritikk. Likevel står hun i det og jeg sybts hun gjør en god figur. Heller ti av henne enn ti bloggere ala Sraad, Sophie elise o. L som lever av kropp, mediaskandaler og reklame for klær, sminke og overflatisk vissvass 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 20. mars 2019 #22 Del Skrevet 20. mars 2019 For meg kommer hun alltid til å være en av mine første "thinspo", og hun lærte meg å lage vann-is. Jada, det er noen år siden, men det forandrer ikke det faktum at hun har vært veldig åpen om og delt anoreksia "triks" på bloggen sin selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 21. mars 2019 #23 Del Skrevet 21. mars 2019 9 timer siden, ServiceManagerFrue skrev: For meg kommer hun alltid til å være en av mine første "thinspo", og hun lærte meg å lage vann-is. Jada, det er noen år siden, men det forandrer ikke det faktum at hun har vært veldig åpen om og delt anoreksia "triks" på bloggen sin selv. Men så er det også slik at når man har SF blir man trigga og påvirka av enormt mye så hadde du ikke lest hennes blogg ville du utvilsomt ramla over en annen kilde til "triks" og inspirasjon. En annen blogg, et annet menneske. Har selv slitt mye med spiseforstyrrelser gjennom mange år og faser av livet og når hodet ikke er friskt kan man tim og med finne "inspirasjon " (som forer sjukdommen) i bøker og blogger som i utgangspunktet er skrevet for å hjelpe med tilfriskning. Man sammenlikner seg med alle og grunnlaget man velger å sammenlikne seg med er alltid de tingene man selv føler seg underlegen i (mens man overser de område e hvorr man selv gjerne briljerer fordi man som syk gjør seg selv sykere ved å utelukkende trykke seg selv ned). Synd at du har slitt og synd at du assosierer anoreksien din i så stor grad med Linnéa. Samtidig er det slik at det er påvirkningsfaktorer overalt og vi må ta et visst ansvar for hva vi utsetter oss for. Fjerne ting fra instagram osv som ikke gjør oss godt og får oss til å føle oss verre. Ikke u 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 21. mars 2019 #24 Del Skrevet 21. mars 2019 31 minutter siden, Lill3My skrev: Men så er det også slik at når man har SF blir man trigga og påvirka av enormt mye så hadde du ikke lest hennes blogg ville du utvilsomt ramla over en annen kilde til "triks" og inspirasjon. En annen blogg, et annet menneske. Har selv slitt mye med spiseforstyrrelser gjennom mange år og faser av livet og når hodet ikke er friskt kan man tim og med finne "inspirasjon " (som forer sjukdommen) i bøker og blogger som i utgangspunktet er skrevet for å hjelpe med tilfriskning. Man sammenlikner seg med alle og grunnlaget man velger å sammenlikne seg med er alltid de tingene man selv føler seg underlegen i (mens man overser de område e hvorr man selv gjerne briljerer fordi man som syk gjør seg selv sykere ved å utelukkende trykke seg selv ned). Synd at du har slitt og synd at du assosierer anoreksien din i så stor grad med Linnéa. Samtidig er det slik at det er påvirkningsfaktorer overalt og vi må ta et visst ansvar for hva vi utsetter oss for. Fjerne ting fra instagram osv som ikke gjør oss godt og får oss til å føle oss verre. Ikke u Så fordi jeg alltids hadde funnet en annen inspirasjonskilde, hvis Linnea ikke hadde skrevet om vann-is og hvordan hun levde på pepsi max, så er hun uten ansvar selv? Siden hun er så veldig frempå i media og skal slå ned på kroppspress og utseendefokus så er det også på sin plass at hun tar et oppgjør med den rollen hun har hatt. Jeg synes ihvertfall ikke hun nødvendigvis var et bedre forbilde enn SE, selv om hun ikke har operert seg offentlig og delt ut rabattkoder på injeksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 22. mars 2019 #25 Del Skrevet 22. mars 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1990. Skrevet 10. april 2019 #26 Del Skrevet 10. april 2019 Er det bare meg, eller virker hun konstant sur? 🤔 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utakulanini Skrevet 10. april 2019 #27 Del Skrevet 10. april 2019 On 3/21/2019 at 10:21 AM, ServiceManagerFrue said: Så fordi jeg alltids hadde funnet en annen inspirasjonskilde, hvis Linnea ikke hadde skrevet om vann-is og hvordan hun levde på pepsi max, så er hun uten ansvar selv? Siden hun er så veldig frempå i media og skal slå ned på kroppspress og utseendefokus så er det også på sin plass at hun tar et oppgjør med den rollen hun har hatt. Jeg synes ihvertfall ikke hun nødvendigvis var et bedre forbilde enn SE, selv om hun ikke har operert seg offentlig og delt ut rabattkoder på injeksjoner. Så du dømmer henne med andre ord for den hun var i 2008, og ikke den hun er blitt siden den gang? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 11. april 2019 #28 Del Skrevet 11. april 2019 9 timer siden, utakulanini skrev: Så du dømmer henne med andre ord for den hun var i 2008, og ikke den hun er blitt siden den gang? Kanskje du skal lese det jeg har skrevet? Linnea har aldri tatt et oppgjør med sine tidligere lesere for å ha blogget om slike ting, og det er ganske hyklersk av henne å da stille opp i debatten der Sophie Elise skulle stilles til veggs for sin blogging. Det spiller ingen rolle om det var i 2008. Før hun skal hudflette andre for å være farlige forbilder så bør hun ta et oppgjør med sine egne lesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utakulanini Skrevet 11. april 2019 #29 Del Skrevet 11. april 2019 57 minutter siden, ServiceManagerFrue said: Kanskje du skal lese det jeg har skrevet? Linnea har aldri tatt et oppgjør med sine tidligere lesere for å ha blogget om slike ting, og det er ganske hyklersk av henne å da stille opp i debatten der Sophie Elise skulle stilles til veggs for sin blogging. Det spiller ingen rolle om det var i 2008. Før hun skal hudflette andre for å være farlige forbilder så bør hun ta et oppgjør med sine egne lesere. Jeg er ikke enig i det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 11. april 2019 #30 Del Skrevet 11. april 2019 17 timer siden, Anonym1990. skrev: Er det bare meg, eller virker hun konstant sur? 🤔 Nei, vi er i hvert fall to som mener det samme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 11. april 2019 #31 Del Skrevet 11. april 2019 30 minutter siden, Oppland skrev: Nei, vi er i hvert fall to som mener det samme. Hva baserer dere dette på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmonkey Skrevet 11. april 2019 #32 Del Skrevet 11. april 2019 19 timer siden, Anonym1990. skrev: Er det bare meg, eller virker hun konstant sur? 🤔 Syns hun virket mye negativ i Camp kulinaris. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 11. april 2019 #33 Del Skrevet 11. april 2019 23 minutter siden, Fjellmonkey skrev: Syns hun virket mye negativ i Camp kulinaris. Det reagerte hun på selv og skrev på IG at tv3 hadde klippet bort mye filming når hun lo og hadde det kjekt. Hun har jo bakgrunn som "sinnablogger" og det virker som media er innstilt på å fortsette å fremstille henne sånn. Jeg følger henne på IG og der er det mange smil, latter og humor. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 14. april 2019 #34 Del Skrevet 14. april 2019 Har sansen for henne jeg Følger henne på Instagram, synes hun har en god dose selvironi, noe som er mangelvare blant de fleste influensere. Hun kan virke litt sur ja, og det har hun kommentert selv i Kvinneguidens venner som noe hun skal jobbe med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1990. Skrevet 23. april 2019 #35 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Tanker rundt kronikken ? Synes det var ekstremt bra! Endret 23. april 2019 av Anonym1990. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 23. april 2019 #36 Del Skrevet 23. april 2019 På 11.4.2019 den 17.05, Oppland skrev: Nei, vi er i hvert fall to som mener det samme. Hun ser veldig grinete ut, men er jo ikke sikkert hun er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 23. april 2019 #37 Del Skrevet 23. april 2019 37 minutter siden, Anonym1990. skrev: Tanker rundt kronikken ? Synes det var ekstremt bra! Helt enig👍Synes det er gledelig hver gang dette tas opp. Og venter stadig på argumentene fra mammabloggernes side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 23. april 2019 #38 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Media elsker å fremstille henne som sur. Har ikke inntrykk av at hun er sånn som person. Det er mer at de klipper det til å virke sånn. Endret 23. april 2019 av Twinkle~ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadameX Skrevet 24. april 2019 #39 Del Skrevet 24. april 2019 Likte henne når hun blogget pga. brukte det som thinspo 🤦♀️ Tror det er defor jeg fortsatt følger med på henne 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Synes det er bra hun ikke er en av de kjendisene som HELE tiden skal vise hvor perfekt og glad hun er, selv om hun er ekstremt selvopptatt. Kan dog bre interessant å høre om alle de spesielle vanene hennes, selv om mye av det er forårsaket av spiseforstyrrelsen og fokuset på å være annerledes. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadameX Skrevet 24. april 2019 #40 Del Skrevet 24. april 2019 For å ikke bare være et negativt troll må jeg ta med det at jeg synes det er fint at hun engasjerer seg i blandt annet vær varsom plakaten og at hun har egne meninger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå