Frøken_fjong1 Skrevet 26. april 2019 #201 Del Skrevet 26. april 2019 5 minutter siden, Såfii skrev: Poeng? Hva er målet deres med disse såkalte poengene dere fremstillinger? Hvorfor MÅ dere snakke med hverandre om det? Er det ikke greit at situasjoner som kan være farlig for barn blir diskutert og opplyst? Man ser jo at det er behov for det. Poenget er å forhåpentligvis nå ut til andre som gjør det samme, og få folk til å tenke seg om en ekstra gang. Ikke noe verre enn det 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snusmumriken87 Skrevet 26. april 2019 #202 Del Skrevet 26. april 2019 10 timer siden, Keikolina skrev: Ikke når hun går ifra småbarn i badekar. Det er ikke badekar! Det er en balje til barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 26. april 2019 #203 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) 27 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Er det ikke greit at situasjoner som kan være farlig for barn blir diskutert og opplyst? Man ser jo at det er behov for det. Poenget er å forhåpentligvis nå ut til andre som gjør det samme, og få folk til å tenke seg om en ekstra gang. Ikke noe verre enn det Joda det er kjekt og opplyse om det, men ta nå å viderebring den beskjeden på en annen plattform enn inne her da..Er det ikke da bedre og ta å skrive ett innlegg om det og sende det til VG, så de kan poste saken? Vet man når ut til fler der enn inne her for å si det sån. Det virker jo som at de som kommenterer her ikke går fra barnet i baljen sin, så det er ingen hensikt og skrive det her. Unødvendig og skrive om det for og nå ut til andre, via temaet om jovialemammaer inne på kvinneguiden. Du er vel enig i det? Endret 26. april 2019 av Såfii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 26. april 2019 #204 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) 7 minutter siden, Såfii skrev: Endret 26. april 2019 av Såfii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr0ublemaker Skrevet 26. april 2019 #205 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Altså.. jeg kjenner jeg blir en smule sjokkert. Ikke bare av denne tråden her, som jeg kom over rent tilfeldig - men av det meste som diskuteres her inne. Jeg tenker .. er dere, som sitter her inne på deres høye, hvite hester og sladrer, diskuterer og kaster ut oppgulp og kvalme om andre mennesker (som dere faktisk ikke kjenner, atpåtil) - anonymt, såklart (for å stå for det man sitter å skriver, kan man jo ikke 🙄) voksne? Er dere voksne mennesker, med egne barn, liksom?! Hadde jeg funnet ut, uansett alder - at moren min hadde vært på nettforum, anonymt - og slengt ut eder og galle om mennesker man ser noen få snutter av på snap, iløpet av en dag - hadde jeg blitt så utrolig flau. Hva tjener dere egentlig på det? Hverdagen deres føles bedre og mer produktiv etter at dere har tilbragt noen anonyme timer her inne, og spredd litt hat? 🤦🏼♀️ Endret 26. april 2019 av tr0ublemaker 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 26. april 2019 #206 Del Skrevet 26. april 2019 5 minutter siden, tr0ublemaker skrev: Altså.. jeg kjenner jeg blir en smule sjokkert. Ikke bare av denne tråden her, som jeg kom over rent tilfeldig - men av det meste som diskuteres her inne. Jeg tenker .. er dere, som sitter her inne på deres høye, hvite hester og sladrer, diskuterer og kaster ut oppgulp og kvalme om andre mennesker (som dere faktisk ikke kjenner, atpåtil) - anonymt, såklart (for å stå for det man sitter å skriver, kan man jo ikke 🙄) voksne? Er dere voksne mennesker, med egne barn, liksom?! Hadde jeg funnet ut, uansett alder - at moren min hadde vært på nettforum, anonymt - og slengt ut eder og galle om mennesker man ser noen få snutter av på snap, iløpet av en dag - hadde jeg blitt så utrolig flau. Hva tjener dere egentlig på det? Hverdagen deres føles bedre og mer produktiv etter at dere har tilbragt noen anonyme timer her inne, og spredd litt hat? 🤦🏼♀️ Kan du henvise til det du kaller edder og galle? Kan du i tillegg forklare hvorfor dette er nettopp edder og galle og ikke konstruktiv kritikk? Da blir det mye lettere å svare på spørsmålene dine. Forøvrig tjener jeg ingenting på å kommentere kritisk her inne, men jeg liker diskusjonene, jeg er opptatt av tematikken og jeg synes forøvrig det blir diskutert alt for lite rundt konsekvensene av storforbruk og eksponoering av og i sosiale medier. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 26. april 2019 #207 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) 23 minutter siden, Marriet skrev: Kan du henvise til det du kaller edder og galle? Kan du i tillegg forklare hvorfor dette er nettopp edder og galle og ikke konstruktiv kritikk? Da blir det mye lettere å svare på spørsmålene dine. Forøvrig tjener jeg ingenting på å kommentere kritisk her inne, men jeg liker diskusjonene, jeg er opptatt av tematikken og jeg synes forøvrig det blir diskutert alt for lite rundt konsekvensene av storforbruk og eksponoering av og i sosiale medier. Fordi du er så veldig opptatt av tematikken, ta nå og for guddskyld og snakk med det på en annen plattform da! Du tjener ikke noe på og formidle dette inne på et forum. Det er flere mennesker å nå ut til hvis du kontakter VG. Kan du ikke gjøre det isteden siden du sier at det blir diskutert så lite rundt konsekvense av storforbruk og eksponering. Da må DU faktisk gjøre noe med det, begynn og start en diskusjon på sosiale medier. Nå frem til regjering. Gjør noe liksom. Kan du vise til forskning og så er jo det enda bedre. Da styrker det diskusjonen din. Endret 26. april 2019 av Såfii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serra Skrevet 26. april 2019 #208 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) 26 minutter siden, Marriet skrev: Kan du henvise til det du kaller edder og galle? Kan du i tillegg forklare hvorfor dette er nettopp edder og galle og ikke konstruktiv kritikk? Da blir det mye lettere å svare på spørsmålene dine. Forøvrig tjener jeg ingenting på å kommentere kritisk her inne, men jeg liker diskusjonene, jeg er opptatt av tematikken og jeg synes forøvrig det blir diskutert alt for lite rundt konsekvensene av storforbruk og eksponoering av og i sosiale medier. EDIT: VAR MENT TIL EN ANNEN KOMMENTAR: tr0ublemaker Hele kommentaren er så standard argument når man ikke har gode nok argumenter til og fortelle de som stiller seg kritisk til eksponering og utlevering. For all del, damene virker som gode flotte mennesker, men velger man og være offentlig så må man tåle kritikk, noen går over streken, men sånn jeg ser det opplyser de. Barn kan drukne på minimalt med vann, for eks. Såklart man blir nysjerrig om noen legger ut A men NEKTER å si B, flott at de vil verne om barna, men hvorfor si det på en måte som man vet folk kommer til og spekulere? Endret 26. april 2019 av Serra Siterte feil bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 26. april 2019 #209 Del Skrevet 26. april 2019 13 minutter siden, Såfii skrev: Fordi du er så veldig opptatt av tematikken, ta nå og for guddskyld og snakk med det på en annen plattform da! Du tjener ikke noe på og formidle dette inne på et forum. Det er flere mennesker å nå ut til hvis du kontakter VG. Kan du ikke gjøre det isteden siden du sier at det blir diskutert så lite rundt konsekvense av storforbruk og eksponering. Da må DU faktisk gjøre noe med det, begynn og start en diskusjon på sosiale medier. Nå frem til regjering. Gjør noe liksom. Kan du vise til forskning og så er jo det enda bedre. Da styrker det diskusjonen din. I all den tid dette er et diskusjonsforum og VG er en avis, så vil jeg si det er mer hensiktsmessig å gjøre det her. Nå vil jeg gjerne høre dine tanker om hensikten bak et diskusjonsforum? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 26. april 2019 #210 Del Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Snusmumriken87 skrev: Det er ikke badekar! Det er en balje til barn! Spiller ingen rolle- sålenge et barn har tilgang på vann kan de drukne. Tror du virkelig ikke man kan drukne av å bade i badebalje? Det er nok å svelge for mye vann, bare les om sekundær drukning. https://www.dagbladet.no/nyheter/mens-sonnen-druknet-i-en-vannpytt-chattet-mora-pa-facebook-na-er-hun-domt-til-fem-ars-fengsel/60552432 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakemiriam Skrevet 26. april 2019 #211 Del Skrevet 26. april 2019 1 time siden, tr0ublemaker skrev: Altså.. jeg kjenner jeg blir en smule sjokkert. Ikke bare av denne tråden her, som jeg kom over rent tilfeldig - men av det meste som diskuteres her inne. Jeg tenker .. er dere, som sitter her inne på deres høye, hvite hester og sladrer, diskuterer og kaster ut oppgulp og kvalme om andre mennesker (som dere faktisk ikke kjenner, atpåtil) - anonymt, såklart (for å stå for det man sitter å skriver, kan man jo ikke 🙄) voksne? Er dere voksne mennesker, med egne barn, liksom?! Hadde jeg funnet ut, uansett alder - at moren min hadde vært på nettforum, anonymt - og slengt ut eder og galle om mennesker man ser noen få snutter av på snap, iløpet av en dag - hadde jeg blitt så utrolig flau. Hva tjener dere egentlig på det? Hverdagen deres føles bedre og mer produktiv etter at dere har tilbragt noen anonyme timer her inne, og spredd litt hat? 🤦🏼♀️ vell, skal vi utveksle Facebook profiler? jeg har ikke noe problem med å vise hvem jeg er. men din profil, som ble opprettet kun for å forsvare her fordi du "kom over" tråden ved tilfeldighet, virker litt rart hmmmmm??? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 26. april 2019 #212 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) 27 minutter siden, Marriet skrev: I all den tid dette er et diskusjonsforum og VG er en avis, så vil jeg si det er mer hensiktsmessig å gjøre det her. Nå vil jeg gjerne høre dine tanker om hensikten bak et diskusjonsforum? Hensikten bak et diskusjonsforum mener jeg er og diskutere ett FENOMEN, ikke mennesker. Hva er hensikten? Hva får du ut av det? Man får ikke gjort noe med mennesker, men man kan faktisk gjøre noe med ett fenomen. Blant annet forstå det på andre måter etc. Og hvis du skal være så utrolig snill og opplyse mennesker om ting, så ikke bruk ett eksakt menneske som eksempel. Det blir negativt. Da må du snakke på generelt grunnlag. Forstår du meg? Man når jo MYE mer frem i en avis/artikkel på facebook med kommentarfelt, enn her inne. Her inne er det jo de samme folka. Endret 26. april 2019 av Såfii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 26. april 2019 #213 Del Skrevet 26. april 2019 Men bak de fenomenene du henviser til er det mennesker. Mennesker som velger å stå i front. Mennesker som handler i offentligheten. Derfor er forum som rampelys opprettet, slik at man kan diskutere menneskene bak fenomenene på godt og vondt. Kjipt at ikke du viser til hva du mener er edder og galle som spys ut her, men heller generaliserer og snakker generelt. Jeg er ikke journalist. Jeg har intet ønske om å publisere en artikkel i noen avis. Jeg ønsker å diskutere den uetiske, tankeløse og potensielt skadelige eksponeringen av barn (spesielt) i sosiale medier. Jeg påberoper meg retten om anonymitet. Jeg hetser ingen, og da det uansett strider med forumets regler vil slike brudd bli slettet og man kan bli utestengt. Det er derfor ikke noe å frykte at man kan sitte her inne anonymt å diskutere folk eller fenomen, eller folk i et fenomen, så lenge moderatorer og forumansvarlig gjør det som er deres jobb. Kan vi gå tilbake til å diskutere fenomenet og menneskene bak nå? Eller skal denne brukerdebatten fortsette slik at alle innleggene blir slettet, tråden stengt og både du og jeg får advarsler om regelbrudd? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litenoggod Skrevet 26. april 2019 #214 Del Skrevet 26. april 2019 22 minutter siden, Kakemiriam skrev: vell, skal vi utveksle Facebook profiler? jeg har ikke noe problem med å vise hvem jeg er. men din profil, som ble opprettet kun for å forsvare her fordi du "kom over" tråden ved tilfeldighet, virker litt rart hmmmmm??? Den tanken slo meg veldig, og oppfordring fra meg tidligere i tråden til denne brukeren Såfii var å slette seg siden hu syntes denne tråden var så tragisk osv. Men jeg ser jo at Såfii fortsatt er ganske ivrig i denne tråden og fortsetter å diskutere i det evige 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Såfii Skrevet 26. april 2019 #215 Del Skrevet 26. april 2019 14 minutter siden, Marriet skrev: Men bak de fenomenene du henviser til er det mennesker. Mennesker som velger å stå i front. Mennesker som handler i offentligheten. Derfor er forum som rampelys opprettet, slik at man kan diskutere menneskene bak fenomenene på godt og vondt. Kjipt at ikke du viser til hva du mener er edder og galle som spys ut her, men heller generaliserer og snakker generelt. Jeg er ikke journalist. Jeg har intet ønske om å publisere en artikkel i noen avis. Jeg ønsker å diskutere den uetiske, tankeløse og potensielt skadelige eksponeringen av barn (spesielt) i sosiale medier. Jeg påberoper meg retten om anonymitet. Jeg hetser ingen, og da det uansett strider med forumets regler vil slike brudd bli slettet og man kan bli utestengt. Det er derfor ikke noe å frykte at man kan sitte her inne anonymt å diskutere folk eller fenomen, eller folk i et fenomen, så lenge moderatorer og forumansvarlig gjør det som er deres jobb. Kan vi gå tilbake til å diskutere fenomenet og menneskene bak nå? Eller skal denne brukerdebatten fortsette slik at alle innleggene blir slettet, tråden stengt og både du og jeg får advarsler om regelbrudd? For det første blir ikke jeg akkurat lei meg om jeg får advarsler om regelbrudd, eller at jeg blir kasta ut herifra. Det gjør overhodet ingenting. Jeg er ikke akkurat aktiv inne ellers her, sett bortifra denne tråden da selvfølgelig. Man kan FINT snakke om eksponering av barn, syns selv at det er kjempe interessant. MEN det betyr ikke at man skal bruke Talla (eller andre navn) som eksempel. Det har ingenting for seg, er vel budskapet som skal frem og ikke selve mennesket? Det og ha med ett eksakt menneske som det handler om i en diskusjonstråd er så dårlig, og lite respektabelt. Du kunne for eksempel opprettet «eksponering av barn» som eget tema i en annen tråd her inne og IKKE skrive det her inne som det ellers er så mye kritikk mot ett menneske. Skjønner du? Samme med storforbruk. Snakk for all del om det, men ikke baser det utifra hva ett enkelt menneske gjør! Snakk på generelt grunnlag. Det styrker deg mer og du får faktisk mer lønnsomme svar, enn hets som du kan ende opp med. Da kan dere ha en diskusjon som ikke går på kritikk, men egne tanker og meninger rundt fenomenet. Forøvrig er det ikke jeg som sier at «dere spyr ut eder og galle». Det er det ei annen som sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 26. april 2019 #216 Del Skrevet 26. april 2019 https://www.nrk.no/norge/who_-barn-bor-ikke-se-pa-tv-for-de-er-to-ar-1.14527696?fbclid=IwAR3datI3euz4vcPK_KpnzslzhE_O7EnYcznN7uvkG4d0pbHbT8wqaLyxV7c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 27. april 2019 #217 Del Skrevet 27. april 2019 11 timer siden, Serra skrev: EDIT: VAR MENT TIL EN ANNEN KOMMENTAR: tr0ublemaker Hele kommentaren er så standard argument når man ikke har gode nok argumenter til og fortelle de som stiller seg kritisk til eksponering og utlevering. For all del, damene virker som gode flotte mennesker, men velger man og være offentlig så må man tåle kritikk, noen går over streken, men sånn jeg ser det opplyser de. Barn kan drukne på minimalt med vann, for eks. Såklart man blir nysjerrig om noen legger ut A men NEKTER å si B, flott at de vil verne om barna, men hvorfor si det på en måte som man vet folk kommer til og spekulere? Det er ikke så mye det å si A og Ikke B, det er mer det at hun så til de grader har outet mannen sin på snap, også ranter hun gang på gang fordi at folk er så "dumme" at de stiller spørsmål. Hun mener hun MÅ fortelle så mye for å få folk til å slutte å spørre. Og da er det ikke snakk om forum, men om følgere som stiller spørsmål. Hun har sagt så mye om det grusomme han har utsatt henne for, bretta ut at han "forlot" henne høygravid og alene i jula (det var snakk om en halv dag og når han ville hjem fikk han ikke lov). Nå er det mye prat om at han ikke bor der fordi at hun beskytter barna osvosv. Hun "sier" ekstremt mye, uten å være konkret. Av og til er det bedre å bare tie stille, for hun legger opp til stygge spekuleringer. Utrolig merkelig at hun ikke ser at alt det hun sier det er alt for mye, om hun ikke vil ha oppmerksomhet rundt det. Men hun forteller tydelig så mye for at folk skal forstå hvor ille hun har det, hvor tøff hun er som står i det, hvor sterk og flink hun er. Får sikkert masse bekreftelse, så det veier nok godt opp for oppmerksomheten hun får på jodel, her inne osv. Som hun "ikke bryr seg om", men som hun stadig adresserer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litenoggod Skrevet 27. april 2019 #218 Del Skrevet 27. april 2019 8 minutter siden, neiognei skrev: Det er ikke så mye det å si A og Ikke B, det er mer det at hun så til de grader har outet mannen sin på snap, også ranter hun gang på gang fordi at folk er så "dumme" at de stiller spørsmål. Hun mener hun MÅ fortelle så mye for å få folk til å slutte å spørre. Og da er det ikke snakk om forum, men om følgere som stiller spørsmål. Hun har sagt så mye om det grusomme han har utsatt henne for, bretta ut at han "forlot" henne høygravid og alene i jula (det var snakk om en halv dag og når han ville hjem fikk han ikke lov). Nå er det mye prat om at han ikke bor der fordi at hun beskytter barna osvosv. Hun "sier" ekstremt mye, uten å være konkret. Av og til er det bedre å bare tie stille, for hun legger opp til stygge spekuleringer. Utrolig merkelig at hun ikke ser at alt det hun sier det er alt for mye, om hun ikke vil ha oppmerksomhet rundt det. Men hun forteller tydelig så mye for at folk skal forstå hvor ille hun har det, hvor tøff hun er som står i det, hvor sterk og flink hun er. Får sikkert masse bekreftelse, så det veier nok godt opp for oppmerksomheten hun får på jodel, her inne osv. Som hun "ikke bryr seg om", men som hun stadig adresserer. Hu mater jo følgerne sine rett og slett, og det tror jeg hu gjør med vilje så at det skal bli snakkes om henne. Jeg vet om en annen snapper, der det ble lagt ut mye på jodel om henne, hu sluttet å snappet for å få fred. Kanskje en ide for Talla også? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serra Skrevet 27. april 2019 #219 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, neiognei skrev: Det er ikke så mye det å si A og Ikke B, det er mer det at hun så til de grader har outet mannen sin på snap, også ranter hun gang på gang fordi at folk er så "dumme" at de stiller spørsmål. Hun mener hun MÅ fortelle så mye for å få folk til å slutte å spørre. Og da er det ikke snakk om forum, men om følgere som stiller spørsmål. Hun har sagt så mye om det grusomme han har utsatt henne for, bretta ut at han "forlot" henne høygravid og alene i jula (det var snakk om en halv dag og når han ville hjem fikk han ikke lov). Nå er det mye prat om at han ikke bor der fordi at hun beskytter barna osvosv. Hun "sier" ekstremt mye, uten å være konkret. Av og til er det bedre å bare tie stille, for hun legger opp til stygge spekuleringer. Utrolig merkelig at hun ikke ser at alt det hun sier det er alt for mye, om hun ikke vil ha oppmerksomhet rundt det. Men hun forteller tydelig så mye for at folk skal forstå hvor ille hun har det, hvor tøff hun er som står i det, hvor sterk og flink hun er. Får sikkert masse bekreftelse, så det veier nok godt opp for oppmerksomheten hun får på jodel, her inne osv. Som hun "ikke bryr seg om", men som hun stadig adresserer. Jeg har ikke fått med meg noe av det andre, bare denne situasjonen nå. Men likevel helt utrolig.. om hun har outet og fortalt før, så er det ikke så mye sympati her fra hvertfall.. om hun gjør samme feilen igjen.. da virker det for meg at hun vil folk skal spekulere, vil holde seg aktuell for hun har nevnt flere ganger at det har tikket inn med følgere etter hun delte 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_567 Skrevet 27. april 2019 #220 Del Skrevet 27. april 2019 20 timer siden, Keikolina skrev: Barnet hadde god tid på å tømme en skuff, så oversyn kunne hun ikke ha hatt. Hvem sa at det lå i en skuff? Jeg husker veldig godt talla sa «har du vært i kurven til mamma, er det lov» eller noe lignende, KURVEN, ikke en skuff, en kurv med ob og libresse er ikke veldig vanskelig å tømme oppi et badekar om den står feks rett ved siden av dusjen? Herregud, talla har flere barn, hun må passe på begge, var ikke så mye vann i det badekaret heller, hun sa jo selv at hun var maks 3 meter unna badet? Var ikke 3 etasjer imellom, herregud, tenk dere om før dere skriver så mye dritt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå