Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Rainstorm2.0 skrev (30 minutter siden):

Jeg er veldig opptatt av språk, og hva vi kommuniserer med ordene vi bruker. Forbehold om at jeg ikke har så god innsikt i et bredt spekter av hvordan Drage kommuniserer lenger, men dette er virkelig ikke bra hvis det er en generell tendens, noe jeg har inntrykk av at det er. 

Denne enkle setningen gir antydninger til at hun klandrer barnet, "klarte seg" som om det er en iboende egenskap i barnet som gjør at hun blir syk. Det er ikke et personlighetstrekk å bli ofte syk!

Den der var helt sykt drøy av henne å legge ut, jeg begriper ikke at hun ikke ser det selv. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RandiO skrev (3 minutter siden):

Den der var helt sykt drøy av henne å legge ut, jeg begriper ikke at hun ikke ser det selv. 

Hun driter i det, alt for klikk og likes...🤮

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RandiO said:

Det er fælt å si det, men jeg tror hun sitter og storkoser seg med å endelig være et hot tema på Kg igjen. Tror hun søker etter det hver gang hun poster noe, og hun vet nøyaktig hva som skaper mest oppmerksomhet. Hun bruker ungen sin, tenker overhode ikke på konsekvensene. 

Minner mistenkelig om en veldig kjent situasjon, hvor barnet heldigvis kom seg unna. (Før noen halshogger meg, det må være lov å si hva jeg syns HD sin oppførsel minner om) 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (32 minutter siden):

Det er fælt å si det, men jeg tror hun sitter og storkoser seg med å endelig være et hot tema på Kg igjen. Tror hun søker etter det hver gang hun poster noe, og hun vet nøyaktig hva som skaper mest oppmerksomhet. Hun bruker ungen sin, tenker overhode ikke på konsekvensene. 

Minner mistenkelig om en veldig kjent situasjon, hvor barnet heldigvis kom seg unna. (Før noen halshogger meg, det må være lov å si hva jeg syns HD sin oppførsel minner om) 

Denne type jakt på oppmerksomhet kan gå skikkelig galt. Det er det jo flere godt dokumenterte eksempler på. 

HD har ett ansvar som offentlig person, som også tjener penger på sine sosiale media. Og hun har ett ansvar som mamma ovenfor sitt mindreårige barn som ikke er i stand til å forsvare seg, eller si sin mening. At barnets far ikke tag grep, er merkelig. Men han har kanskje ikke så mye han skulle ha sagt. HD har alltid fremstått fryktelig egoistisk, og det har ikke endret seg etter barnet kom. Igjen, dette er slik jeg oppfatter henne ut i fra det hun poster og legger ut. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Rainstorm2.0 said:

Nei, fy faen. Jeg synes det burde være ulovlig. 

Gjelder ikke personvern for barn? Hvordan skal man kunne ha autonomi og selvutfoldelse (når alderen tillater) om mor har skapt et bilde av deg som "vanskelig" og "krevende". Dette er ikke greit en plass. Burde være sertifikat for å få lov å få barn. Der burde man lære om eksponering av barn på nett. 

Det er også uheldig å forene det man synes er vanskelig med foreldrerollen og projisere det en selv strever med til at det handler om "personligheten til barnet". 

Enig. Om man måtte ha sertifikat for å få barn, så hadde Helene fått klasket «ikke godkjent» med store, røde bokstaver i panna pga den daglige negative utbroderingen av datteren sin. Hadde min mor sittet og lagt ut om meg på den måten der da jeg var barn, så hadde jeg kanskje følt i voksen alder at jeg var tildels uønsket og «i veien».

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sophie1988 skrev (13 minutter siden):

Enig. Om man måtte ha sertifikat for å få barn, så hadde Helene fått klasket «ikke godkjent» med store, røde bokstaver i panna pga den daglige negative utbroderingen av datteren sin. Hadde min mor sittet og lagt ut om meg på den måten der da jeg var barn, så hadde jeg kanskje følt i voksen alder at jeg var tildels uønsket og «i veien».

Oi, det syns jeg var en ganske drøy påstand. At hun ikke er skikket til å være mor? 

Jeg er i stor grad enig i synspunkt flere her deler om at det hun sier om at barnet er mye syk høres veldig negativt ut, ref skjermbilde noen innlegg over her. Samtidig kan jeg kjenne meg igjen i følelsen jeg tolker det som at hun sitter med. Jeg har selv vært hjemme ti dager med syke barn så langt i 2024. Det er frustrerende, fordi man vet at barna på ingen måte kan klandres og jeg har stor medfølelse for dem når de er syke, samtidig kan man føle at man ikke strekker til på jobben heller. 

At hun burde valgt sine ord med større omhu når de har den rekkevidden de har, er jeg også enig i. Men jeg synes også vi på forumet, og ellers rundt om i livet, bør velge våre ord med omhu og raushet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mariatherese said:

Oi, det syns jeg var en ganske drøy påstand. At hun ikke er skikket til å være mor? 

Jeg er i stor grad enig i synspunkt flere her deler om at det hun sier om at barnet er mye syk høres veldig negativt ut, ref skjermbilde noen innlegg over her. Samtidig kan jeg kjenne meg igjen i følelsen jeg tolker det som at hun sitter med. Jeg har selv vært hjemme ti dager med syke barn så langt i 2024. Det er frustrerende, fordi man vet at barna på ingen måte kan klandres og jeg har stor medfølelse for dem når de er syke, samtidig kan man føle at man ikke strekker til på jobben heller. 

At hun burde valgt sine ord med større omhu når de har den rekkevidden de har, er jeg også enig i. Men jeg synes også vi på forumet, og ellers rundt om i livet, bør velge våre ord med omhu og raushet.

Det er STOR forskjell på å være sliten etter ti dager hjemme med syke barn, og å gjøre som Helene - legge ut på sosiale medier så hele Norge kan se hvor sliten hun blir av barnet sitt gang på gang (mens hun stirrer stakkarslig inn i kameraet for å ta en selfie). 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå klarer hun visst ikke spise mer…Måtte legge ut at hun kun har spist to Ritz. Hun fornekter seg ikke… 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie1988 skrev (3 minutter siden):

Det er STOR forskjell på å være sliten etter ti dager hjemme med syke barn, og å gjøre som Helene - legge ut på sosiale medier så hele Norge kan se hvor sliten hun blir av barnet sitt gang på gang (mens hun stirrer stakkarslig inn i kameraet for å ta en selfie). 

Min mening er at selv om hun legger ut en selfie som jeg også synes er uheldig, til en veldig stor følgerskare, gjør ikke det alene henne uskikket til å være mamma.

Jeg er sikker på at barnet er ønsket og veldig elsket, og at de gir barnet omsorg og kjærlighet. Det er mer som normen i dag (opplever jeg) at alle skal klage litt på barna sine eller søvnmangelen eller trassalderen eller hva det er. og om du ikke gjør det får du også kritikk (ref Kristina Andersen-tråden her inne). Jeg syns det er dumt om hun ikke tar innover seg at det hun poster har større betydning enn hun ser ut til å tro. Likevel mener ikke jeg at det alene gjør henne uskikket til å være mamma.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (18 minutter siden):

Og nå klarer hun visst ikke spise mer…Måtte legge ut at hun kun har spist to Ritz. Hun fornekter seg ikke… 

Kanskje slutte på slankesprøyta da…

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ble levert kl 07, og barnehagen ringte 07.30 for at ungen måtte bli hentet. Burde da kanskje i utgangspunktet ikke blitt levert kanskje..

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mumrikk1 said:

Barnet ble levert kl 07, og barnehagen ringte 07.30 for at ungen måtte bli hentet. Burde da kanskje i utgangspunktet ikke blitt levert kanskje..

Første jeg tenkte også. Det greiene der, med å absolutt må lever i bhg, er grunnen til at feks omgangsjuka tar en evighet å bli kvitt på avdelinger.  Må jo ha merka på barnet at hun er utilpass osv..  men hvorfor sitter vi her og vet dette? Er jo helt utrolig hvor mye vi nå vet.. 

Endret av Lileep
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (3 timer siden):

Første jeg tenkte også. Det greiene der, med å absolutt må lever i bhg, er grunnen til at feks omgangsjuka tar en evighet å bli kvitt på avdelinger.  Må jo ha merka på barnet at hun er utilpass osv..  men hvorfor sitter vi her og vet dette? Er jo helt utrolig hvor mye vi nå vet.. 

Her er essensen i kritikken. Hvorfor vet vi dette? Fordi Helene deler informasjon om barnet helt ukritisk. Ironisk nok påstår hun å være imot sharenting. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VaniIIe
11 hours ago, *blueberry* said:

Jeg synes i alle fall ikke denne er innafor. Men du kan jo se det annerledes. Også er det noe med hyppigheten mellom lignende utsagn.

IMG_1376.jpeg

Er ikke dette barnet snart 3 år? Jeg har blitt kjent med barna mine sine personligheter lenge før det, yngste er et halvt år og personligheten blomstrer allerede. Mellomste er to og et halvt, om hun liksom ikke skulle hatt personlighet før nå 😂

Så også en nylig post av HD der hun snakker om at barnet har kommet inn i tidlig trassalder? Er jo helt normalt utviklingstrinn med mye trass mellom 2-3 år. Ikke noe tidlig med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VaniIIe skrev (15 minutter siden):

Er ikke dette barnet snart 3 år? Jeg har blitt kjent med barna mine sine personligheter lenge før det, yngste er et halvt år og personligheten blomstrer allerede. Mellomste er to og et halvt, om hun liksom ikke skulle hatt personlighet før nå 😂

Så også en nylig post av HD der hun snakker om at barnet har kommet inn i tidlig trassalder? Er jo helt normalt utviklingstrinn med mye trass mellom 2-3 år. Ikke noe tidlig med det

Hun er vel 2,5 år (sommerbarn). Dette vet vi selvfølgelig fordi det er delt på offentlig sosiale medier. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den storyen er jeg enig i at er veldig drøy, men når den blir delt her blir jo dette foreviget og får mer oppmerksomhet - og blir mer potensielt skadelig for barnet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det å ikke drikke vann ikke er noe å skryte av men det er helt ok å "skryte" av hvor lite mat man spiser. Ikke lenge siden hun kun hadde spist to ritz kjeks.. 

Eller glemt lunsjen og drukket energidrikk når mannen hadde minnet henne på å spise lunsjen og drikke vann..

Endret av hubbabubba00
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (På 20.2.2024 den 20.36):

Rart hun ikke er undervektig, hvis hun ikke spiser. :filer: Burde legges inn og få intravenøst eller i det minste komme seg til legen om hun ikke greier å spise. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, hubbabubba00 said:

Rart at det å ikke drikke vann ikke er noe å skryte av men det er helt ok å "skryte" av hvor lite mat man spiser. Ikke lenge siden hun kun hadde spist to ritz kjeks.. 

Eller glemt lunsjen og drukket energidrikk når mannen hadde minnet henne på å spise lunsjen og drikke vann..

Nettopp.

Annen ting som ikke er "flex": å skryte av å gjøre basic husarbeid Helene.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...