Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

alix skrev (25 minutter siden):

Fatter ikke at hun prioriteter å bruke tid på å lage story der hun klager på traktor på motorveien og legesekretær i telefonen. Om du er i dårlig humør fra før så blir du ikke noe blidere av det Helene! 

Og det er helt vanlig at man må vente litt på legekontor. Du er en av mange pasienter..

For en uendelig sutring. Fatter ikke at noen følger denne dama som har et så navlebeskuende og negativt utsyn på livet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hon hävder sig ha «folkeskikk» och uppföra sig ordentligt, men ändå hängde hon ut receptionisten på sin insta med text om att hen var trög i telefon. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen som bruker at du søker hjelp i mot deg. De aller fleste har sagt  at hun burde få hjelp for dette fra starten av graviditeten. Da hun nå i over ett år har stort sett bare vært negativ, og brukt sin kanal som en massiv klagemur. Å vinkle det inn på at det blir brukt i mot henne, og derfor er vanskelig å snakke om, blir for dumt. Igjen, hun har en offentlig kanal, og har i beskrivelsen av seg selv oppgitt offentlig person. At folk reagerer, skjønner de aller fleste oppegående mennesker. For jeg har aldri opplevd maken til berg og dalbane. Med mest nedturer. Og i tillegg gjøres det på mange måter narr av de som prøver å komme med tips og råd, i en nedlatende tone. Narsissismen lenge leve. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, panzerpølsa said:

Det er absolutt ingen som bruker at du søker hjelp i mot deg. De aller fleste har sagt  at hun burde få hjelp for dette fra starten av graviditeten. Da hun nå i over ett år har stort sett bare vært negativ, og brukt sin kanal som en massiv klagemur. Å vinkle det inn på at det blir brukt i mot henne, og derfor er vanskelig å snakke om, blir for dumt. Igjen, hun har en offentlig kanal, og har i beskrivelsen av seg selv oppgitt offentlig person. At folk reagerer, skjønner de aller fleste oppegående mennesker. For jeg har aldri opplevd maken til berg og dalbane. Med mest nedturer. Og i tillegg gjøres det på mange måter narr av de som prøver å komme med tips og råd, i en nedlatende tone. Narsissismen lenge leve. 

Hun inntrer offerrollen, som skjer ganske ofte 😟

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun legger ut noe annet enn egentid, jeg. Det er lov og ta seg en tur ut, men den første tiden med baby er faktisk unntakstilstand og man er mer låst. Sånn er det bare. 
 

Og fødselsdepresjon? Ja, det kan jo hende, selvfølgelig. Men jeg har fulgt hun i ny og ne i alle år, og hun har alltid vært nedfor og klagete. Kunne veddet 1000,- på at det som skjer nå kom til og skje, liksom. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolanda skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke hun legger ut noe annet enn egentid, jeg. Det er lov og ta seg en tur ut, men den første tiden med baby er faktisk unntakstilstand og man er mer låst. Sånn er det bare. 
 

Og fødselsdepresjon? Ja, det kan jo hende, selvfølgelig. Men jeg har fulgt hun i ny og ne i alle år, og hun har alltid vært nedfor og klagete. Kunne veddet 1000,- på at det som skjer nå kom til og skje, liksom. 

Intet nytt under solen. Kronisk misfornøyd. Men selvsagt lettere å innta offerrollen enn å ta tak i seg selv. For det krever jo en evig innsats, noe som er krevende. Så da skuret og går det i samme negative sirkelen da. Dag ut og dag inn, år etter år. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye positivt å se tilbake på når hun er gammel… Roter jo vekk livet på negativitet. I morgen kan hun få en sjokk beskjed/dø osv. så hvorfor ikke bare leve dagen i dag 100% 🤷🏻‍♀️ Folk må begynne å leve igjen! 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (23 minutter siden):

Er ikke mye positivt å se tilbake på når hun er gammel… Roter jo vekk livet på negativitet. I morgen kan hun få en sjokk beskjed/dø osv. så hvorfor ikke bare leve dagen i dag 100% 🤷🏻‍♀️ Folk må begynne å leve igjen! 
 

Ikke for å være kjip, men du kan faktisk ikke bare tenke/leve deg ut av en depresjon. Det er en sykdom. Du ville aldri bedt noen leve seg ut av et beinbrudd eller kreft. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryuk skrev (Akkurat nå):

Ikke for å være kjip, men du kan faktisk ikke bare tenke/leve deg ut av en depresjon. Det er en sykdom. Du ville aldri bedt noen leve seg ut av et beinbrudd eller kreft. 

Nei så klart, men dei fleste ber jo om hjelp. Helene vil ikke ha hjelp. Ikke råd, nada. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (1 minutt siden):

Nei så klart, men dei fleste ber jo om hjelp. Helene vil ikke ha hjelp. Ikke råd, nada. 

Hun har gått til legen og fått henvisning videre til noe jeg antar er psykolog... Hun har jo bedt om hjelp denne gangen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryuk skrev (38 minutter siden):

Hun har gått til legen og fått henvisning videre til noe jeg antar er psykolog... Hun har jo bedt om hjelp denne gangen. 

Enig. Dette kommer til å ta tid, det er ikke slik at man ber om hjelp og så er man bedre. Skjønner at folk er lei av negativitetsfokuset hennes, men sykdom tar tid å komme seg ut av. Håper hun får all den hjelpen hun trenger fremover ❤️. Også igjen så vil jeg nevne at det er lov å skjerme seg og de mest private tankene sine. Bare fordi man er en offentlig person så må man ikke dele alt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolanda skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke hun legger ut noe annet enn egentid, jeg. Det er lov og ta seg en tur ut, men den første tiden med baby er faktisk unntakstilstand og man er mer låst. Sånn er det bare. 
 

Og fødselsdepresjon? Ja, det kan jo hende, selvfølgelig. Men jeg har fulgt hun i ny og ne i alle år, og hun har alltid vært nedfor og klagete. Kunne veddet 1000,- på at det som skjer nå kom til og skje, liksom. 

Hun har vel nevnt at hun har slitt med depresjon tidligere også, da har man også større risiko for fødselsdepresjon og det er mulig det var tegn allerede i graviditeten. Mange sliter i mange år uten å bli helt friske så det kan jo hende at psyken har vært litt tynnslitt fra før av. Det er ingenting å skamme seg over, men kanskje litt lurt å skjerme seg hvis man er sår for tilbakemeldinger for folk er jo ganske krasse når det kommer til influencere. 

Hvis det er slik at HD sliter med psyken så synes jeg ikke hun burde få kritikk for å prioritere litt egentid. Egentid kan skaffe henne overskudd til å være den beste hun kan være for barnet, og hvis hun har mulighet til det og det bedrer psyken hennes så applauderer jeg egentid, selv i permisjonstiden. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at legen ikke ba henne roe ned aktiviteten på SOME. Jeg tror også formen hennes hadde vært helt awsame hvis hun hadde gått ned mer. Det er synd at hun ikke kan være fornøyd. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryuk skrev (52 minutter siden):

Hun har gått til legen og fått henvisning videre til noe jeg antar er psykolog... Hun har jo bedt om hjelp denne gangen. 

Jeg er enig. Tenker at det også sender et signal til andre om at det er viktig å oppsøke hjelp. Det er bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*blueberry* skrev (7 timer siden):

Hun har vel nevnt at hun har slitt med depresjon tidligere også, da har man også større risiko for fødselsdepresjon og det er mulig det var tegn allerede i graviditeten. Mange sliter i mange år uten å bli helt friske så det kan jo hende at psyken har vært litt tynnslitt fra før av. Det er ingenting å skamme seg over, men kanskje litt lurt å skjerme seg hvis man er sår for tilbakemeldinger for folk er jo ganske krasse når det kommer til influencere. 

Hvis det er slik at HD sliter med psyken så synes jeg ikke hun burde få kritikk for å prioritere litt egentid. Egentid kan skaffe henne overskudd til å være den beste hun kan være for barnet, og hvis hun har mulighet til det og det bedrer psyken hennes så applauderer jeg egentid, selv i permisjonstiden. 

Folk kritiserer vel egentlig ikke egentid i seg selv, men mer det at hun klager og maser om at det er så lite frihet og bla, bla også har hun egentlig mye egentid i forhold til hvor liten babyen faktisk er.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Folk kritiserer vel egentlig ikke egentid i seg selv, men mer det at hun klager og maser om at det er så lite frihet og bla, bla også har hun egentlig mye egentid i forhold til hvor liten babyen faktisk er.

Jeg har sett en del klage på egentid og egenpleie i seg selv også. Men selvfølgelig er det vanligst at man ikke har den muligheten når baby er så liten. Der er HD veldig heldig, og da bør hun utnytte det hvis det kan hjelpe på fødselsdepresjonen (om det er det hun har). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Rosasko said:

Nei så klart, men dei fleste ber jo om hjelp. Helene vil ikke ha hjelp. Ikke råd, nada. 

Åja, du er også en sånn en som tror alt løser seg bare man ber om hjelp? Som om det er ørebetennelse hun har og med rett behandling er det borte og kommer aldri tilbake? 

Hun sier hun har bedt om hjelp, men depresjon går jo ikke over i løpet av en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...