Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

*blueberry* skrev (16 timer siden):

Dere kan slutte å dra opp denne hundedebatten igjen. De har det nok fint, og de har da vist flere ganger at de går lange turer med de. @Sol Rampelyset flott om dere tar dere litt tid her inne nå. Mye stygg spekulasjon. 

Altså, dette er en tråd om HD, hun legger ut selv ut offentlig bilder av hundene sine, og om deres (u)helse. Hvorfor kan ikke dette diskuteres i tråden? Og hvem er du til å bestemme det? 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perle skrev (52 minutter siden):

Altså, dette er en tråd om HD, hun legger ut selv ut offentlig bilder av hundene sine, og om deres (u)helse. Hvorfor kan ikke dette diskuteres i tråden? Og hvem er du til å bestemme det? 

 

Selvfølgelig kan man diskutere, men dette er brukere som ofte lager stygge spekulasjoner rundt dette. Det gir ingenting til debatten annet enn et dårlig rykte om tråden. Synes du det har plass her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig kan man diskutere, men dette er brukere som ofte lager stygge spekulasjoner rundt dette. Det gir ingenting til debatten annet enn et dårlig rykte om tråden. Synes du det har plass her?

Ja, absolutt. Igjen. Vet liksom ikke helt HVOR ellers man skulle snakke om det? Dette er jo tråden om Helene Drage. -Altså hun som offentlig legger ut (til og med tigger penger) innehold om hundene sine. 

Hvis den offentlige «påvirkeren» HD ikke villet ha hundene sine omtalt , så hadde hun vel ikke delt innehold om de, nettopp offentlig? 
 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (30 minutter siden):

Ja, absolutt. Igjen. Vet liksom ikke helt HVOR ellers man skulle snakke om det? 

Dette er jo tråden om Helene Drage. Altså hun som offentlig legger ut (til og med tigger penger) innehold om hundene sine. 

Hvis den offentlige påvirkere HD ikke villet ha hundene sine omtalt , så hadde hun vel ikke delt innehold om de, nettopp offentlig.

Så du synes alle kommentarene om hundeholdet som kom inn var innafor? Det ble jo gjort litt moderering, men kunne godt vært bedre. Folk som diskuterer det på en ordentlig måte er noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (På 20.9.2021 den 13.29):

Tenker at «verdensmesterne» her ikke tjener penger på dele alt mellom himmel og jord, og at man derfor holder seg unna å dele slike ting offentlig. Som de fleste andre foreldre gjør, som ikke lever av sosiale medier. 

Enig. Du og jeg er ikke influencere .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se. Håper det ordner seg for den lille familien. Barnet merker jo også at mor er ustabil og ute av balanse.,selv om kos og stell blir ivaretatt. Det må være utrolig slitsomt for familien og henne selv at hun alltid, uten unntak, fokuserer på det negative om hun da ikke er høyt oppe og svever. Dette enten eller humøret håper jeg hun får hjelp til å stabilisere. 

Endret av tutsi123
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et oppriktig spørsmål til alle i tråden. Er det virkelig så mange som deler et «glansbilde» av mammaperm? Og som deler at det er bare stas å ha baby? De jeg har fått med meg som deler fra denne tiden , har fokus på både kos og det som er slitsomt. Begge deler liksom. Eller så har du de som får barn men som ikke deler noe i det hele tatt på sosiale medier. Jeg lurer veldig på hvem disse «glansbildene» som HD referer til er. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Dette er et oppriktig spørsmål til alle i tråden. Er det virkelig så mange som deler et «glansbilde» av mammaperm? Og som deler at det er bare stas å ha baby? De jeg har fått med meg som deler fra denne tiden , har fokus på både kos og det som er slitsomt. Begge deler liksom. Eller så har du de som får barn men som ikke deler noe i det hele tatt på sosiale medier. Jeg lurer veldig på hvem disse «glansbildene» som HD referer til er. 

den eneste jeg kommer på som har delt glansbilde er CBE. Ingen andre. Absolutt ingen andre sier at det er bare er gode dager. Det er krevende, men samtidig fremhever de fleste at det gode veier opp. Jeg reagerer kraftig på HD. Opplever det som vanvittig dype og høye daler annenhver dag, og at hun nå sist ville bruke fødselsdepresjon for å tjene enda flere klikk. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Jeg er klar over at mennesker er forskjellige og har ulike grenser for hva som er for personlig, privat og hva som kan være allemannseie når det gjelder ens eget liv. Problemet som blogger, hvor foreldrerollen trekkes inn i samme opplegget, kan være at det siden viser seg at barna til disse foreldrene har helt ulike grenser, hvor de faktisk kræsjer totalt. 

Jeg kjenner mine egne barn og jeg kan med sikkerhet si at de hadde følt ubehag ved at jeg gråt og utleverte hele mitt følelsesliv pga overgangen til å bli deres mor. (Når de selv har blitt store nok til å forstå omfanget) 

Vil også legge til at de forstår at mennesker har følelser, periodevis vanskelige sådan, men at det heldigvis finnes kvalifisert hjelp til dette.

Motstykket til tabu er faktisk ikke å gjøre bedriftskonto om til detaljert følelseslogg. 

Endret av Mis(s)Brukernavn
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til hva som skjer med hormoner når man blir slankeoperert. Men er det vanlig at slankeopererte får kræsj i hormonnivå etter fødsel? I tillegg er det vel mer krevende å ha barn som er for tidlig født også? Husker at en venninne av meg som fødte for tidlig, måtte mate baby hver 3 time. I tillegg var det mye annen problematikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (1 time siden):

den eneste jeg kommer på som har delt glansbilde er CBE. Ingen andre. Absolutt ingen andre sier at det er bare er gode dager. Det er krevende, men samtidig fremhever de fleste at det gode veier opp. Jeg reagerer kraftig på HD. Opplever det som vanvittig dype og høye daler annenhver dag, og at hun nå sist ville bruke fødselsdepresjon for å tjene enda flere klikk. 

 

Enig! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spesielt at hun snur problemstillingen til å klandre alle andre for å ikke være forberedt nok på hvordan livet med baby skulle bli.. Og hvorfor ikke sove når baby sover i egen seng fra kl 21-04 som hun fortalte om igår? Da slipper man å gå konstant i underskudd! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at HD sliter om dagen, men om all denne delingen «for å være ærlig» er noe bra tviler jeg på. Nå er barnet fortsatt lite og forstår ikke så mye, men dette vil jo være mulig å finne om 10-15 år også og jeg lurer på om de egentlig har tenkt over det. I tillegg så svinger det noe voldsomt, det deles kun om det er kjempebra eller dritkjipt. Det kan godt hende det er mye i mellom, men det kommer sjelden frem og da fremstår man jo som litt ustabil. Det er kanskje også noe man burde tenke litt på, om bare for egen helse. 

Når det gjelder glansbilder så har jeg sett lite av det, kanskje CBE som noen sier. Komikerfrue viste ikke et glansbilde, Nyhusfamilien er ikke bare glitter de heller, og Anna Rasmussen har delt om tunge tider (bl.a. i siste graviditet), men mest i ettertid og vinklet det på en mer positiv/ hjelpsom/ gjenkjennbar måte (ja, jeg synes AR har vært mer fornuftig enn HD ang emosjonell deling i graviditet/ barseltid). Sara Emilie har heller ikke vist noe glansbilde, tvert imot faktisk. Er det egentlig noen «glansmødre» igjen i influencerverden? Kan nevne at jeg ikke kjenner noen ikke-influencere som deler ting på sosiale medier ang graviditet, småbarn eller emosjonell status så der er jeg blank.

Jeg håper HD fokuserer på å få seg hjelp og også egentid. Jeg tror faktisk egentid (uten sosiale media og rants) er viktig i hennes situasjon så hun får roet seg litt. Når hun får ro og hjelp så hjelper det barnet på sikt også.

Jeg er litt bekymret for at all denne negative delingen kan gjøre at man ikke kommer seg ut av det. Litt som de som romantiserer depresjon, skriver om det, tar bilder og så bare havner dypere og dypere ned. Fødselsdepresjon er jo en form for depresjon og det er en sykdom det er lett å bli «avhengig» av. Sier absolutt ikke at jeg tror HD er der nå, men at å fokusere så sterkt på det negative kan være en risikofaktor for forverring. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fortalte HD at hun har «en liten fødselsdepresjon» for en tid siden. Det som kunne vært konstruktivt å dele (hvis man MÅ dele privatlivet offentlig) var hvordan hun tar tak i problemet. Har hun søkt hjelp? Hvor? Hvordan jobber hun og behandleren? For så kanskje å oppfordre andre til å ta tak, fortelle hva hun synes funker, hva som ikke funker osv. Kan uansett ikke forestille meg at veien ut av en fødselsdepresjon går via Instagram, men det kunne vært en klokere tilnærming. Hvis intensjonen er å hjelpe andre som sliter med de samme følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (16 minutter siden):

Det er helt tydelig at HD sliter om dagen, men om all denne delingen «for å være ærlig» er noe bra tviler jeg på. Nå er barnet fortsatt lite og forstår ikke så mye, men dette vil jo være mulig å finne om 10-15 år også og jeg lurer på om de egentlig har tenkt over det. I tillegg så svinger det noe voldsomt, det deles kun om det er kjempebra eller dritkjipt. Det kan godt hende det er mye i mellom, men det kommer sjelden frem og da fremstår man jo som litt ustabil. Det er kanskje også noe man burde tenke litt på, om bare for egen helse. 

Når det gjelder glansbilder så har jeg sett lite av det, kanskje CBE som noen sier. Komikerfrue viste ikke et glansbilde, Nyhusfamilien er ikke bare glitter de heller, og Anna Rasmussen har delt om tunge tider (bl.a. i siste graviditet), men mest i ettertid og vinklet det på en mer positiv/ hjelpsom/ gjenkjennbar måte (ja, jeg synes AR har vært mer fornuftig enn HD ang emosjonell deling i graviditet/ barseltid). Sara Emilie har heller ikke vist noe glansbilde, tvert imot faktisk. Er det egentlig noen «glansmødre» igjen i influencerverden? Kan nevne at jeg ikke kjenner noen ikke-influencere som deler ting på sosiale medier ang graviditet, småbarn eller emosjonell status så der er jeg blank.

Jeg håper HD fokuserer på å få seg hjelp og også egentid. Jeg tror faktisk egentid (uten sosiale media og rants) er viktig i hennes situasjon så hun får roet seg litt. Når hun får ro og hjelp så hjelper det barnet på sikt også.

Jeg er litt bekymret for at all denne negative delingen kan gjøre at man ikke kommer seg ut av det. Litt som de som romantiserer depresjon, skriver om det, tar bilder og så bare havner dypere og dypere ned. Fødselsdepresjon er jo en form for depresjon og det er en sykdom det er lett å bli «avhengig» av. Sier absolutt ikke at jeg tror HD er der nå, men at å fokusere så sterkt på det negative kan være en risikofaktor for forverring. 

Enig! Når AR har svingt har hun heller skrevet det ned på insta/blogg og det har ikke skjedd i nærheten av like ofte som HD. I tillegg synes jeg hun nesten eksponerer barna mindre enn HD de siste årene, fordi vi ikke vet så mye. Jeg hadde i allefall mye heller at oppstilte bilder av meg på instagram, enn alt det HD deler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Diamant20 skrev (3 minutter siden):

Enig! Når AR har svingt har hun heller skrevet det ned på insta/blogg og det har ikke skjedd i nærheten av like ofte som HD. I tillegg synes jeg hun nesten eksponerer barna mindre enn HD de siste årene, fordi vi ikke vet så mye. Jeg hadde i allefall mye heller at oppstilte bilder av meg på instagram, enn alt det HD deler. 

Jeg er helt enig. Det er utrolig fornuftig å la svingningene gå over før man tar en rasjonell avgjørelse om å dele og evt hvordan. AR sin deling om sine emosjonelle plager har vært veloverveid og vinklet på en hjelpsom måte for å hjelpe andre (sikter til de senere årene, ikke de ekstremt eksponerte ustabile årene). HD sin deling er spontan, ustabil og ekstremt sårbar uten at det nødvendigvis gir noe til andre som sitter med samme følelser. Jeg er redd dette kommer til å slå tilbake på henne den dagen hun ser hvor privat og sårbart hun har brettet seg ut for offentligheten.  Spesielt mtp alle de negative tankene rundt babytiden og dette med barn. Barnet blir jo eldre og vil forstå mer, og jeg håper for all del at disse tankene er borte fra Internett innen den tid. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (30 minutter siden):

Jeg er helt enig. Det er utrolig fornuftig å la svingningene gå over før man tar en rasjonell avgjørelse om å dele og evt hvordan. AR sin deling om sine emosjonelle plager har vært veloverveid og vinklet på en hjelpsom måte for å hjelpe andre (sikter til de senere årene, ikke de ekstremt eksponerte ustabile årene). HD sin deling er spontan, ustabil og ekstremt sårbar uten at det nødvendigvis gir noe til andre som sitter med samme følelser. Jeg er redd dette kommer til å slå tilbake på henne den dagen hun ser hvor privat og sårbart hun har brettet seg ut for offentligheten.  Spesielt mtp alle de negative tankene rundt babytiden og dette med barn. Barnet blir jo eldre og vil forstå mer, og jeg håper for all del at disse tankene er borte fra Internett innen den tid. 

Og ikke minst har AR aldri delt så mye negativt knyttet direkte til ungene eller graviditet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (11 minutter siden):

Og ikke minst har AR aldri delt så mye negativt knyttet direkte til ungene eller graviditet! 

Det er et viktig poeng synes jeg. Mange influencere har delt altfor mye om barna sine. CBE, Nyhus familien, AR osv, men jeg har aldri sett noen snakke så negativt så ofte ang det å være mor/ ha barn selv når disse eksponerte som verst. De aller fleste influencere eksponerer barna sine med positive omtaler og ord.

Jeg støtter ikke eksponering av barn i det hele tatt, men det er ikke noe verre å dele et oppstilt bilde av barnet med «vakre **** min, mamma elsker deg» enn et bilde hvor ansiktet er sladdet med «i dag er det sykt tungt og vanskelig å være mamma og det er så vondt å ikke få til alt som før og miste kontrollen på sukkerinntak….». Det er her jeg synes HD er sykt dobbeltmoralsk. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Det er et viktig poeng synes jeg. Mange influencere har delt altfor mye om barna sine. CBE, Nyhus familien, AR osv, men jeg har aldri sett noen snakke så negativt så ofte ang det å være mor/ ha barn selv når disse eksponerte som verst. De aller fleste influencere eksponerer barna sine med positive omtaler og ord.

Jeg støtter ikke eksponering av barn i det hele tatt, men det er ikke noe verre å dele et oppstilt bilde av barnet med «vakre **** min, mamma elsker deg» enn et bilde hvor ansiktet er sladdet med «i dag er det sykt tungt og vanskelig å være mamma og det er så vondt å ikke få til alt som før og miste kontrollen på sukkerinntak….». Det er her jeg synes HD er sykt dobbeltmoralsk. 

Nemlig! Nå snakker jeg for meg selv, men jeg hadde likt mye bedre det AR og CBE har gjort av eksponering fremfor HD. Bildene de deler er fine (av det jeg har sett ihvertfall), og spesielt hos AR synes jeg hun har blitt flinkere ifht til eksponering de siste årene. Stine Skoli/speiltvillingene synes jeg også har løst eksponeringen bra, selvom jeg helst skulle sett at det ikke var noe som helst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...