Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Det ser merkverdig ut at legebesøk med råd om «frisk luft», har kort tid etter blitt knyttet opp mot to reklame innlegg. Umerket reklame for bilstol og turtøy. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (6 minutter siden):

Det ser merkverdig ut at legebesøk med råd om «frisk luft», har kort tid etter blitt knyttet opp mot to reklame innlegg. Umerket reklame for bilstol og turtøy. 

Og umerket reklame for Bara. To stykk i story. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Det ser merkverdig ut at legebesøk med råd om «frisk luft», har kort tid etter blitt knyttet opp mot to reklame innlegg. Umerket reklame for bilstol og turtøy. 

Hva antyder du egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye umerket/ skjult reklame om dagen. Hvis en av de er inne her og leser så håper jeg det bedrer seg fra nå. Spesielt Bara burde hun huske å merke siden hun har hatt samarbeid med de i årevis. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (4 timer siden):

Veldig mye umerket/ skjult reklame om dagen. Hvis en av de er inne her og leser så håper jeg det bedrer seg fra nå. Spesielt Bara burde hun huske å merke siden hun har hatt samarbeid med de i årevis. 

Reklame for Twenty four ser jeg. De som er samarbeidspartner med CBE, og som gir blaffen i bruk av barn i kommersielle sammenhenger og som heller ikke bryr seg med om reklame merkes riktig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (49 minutter siden):

Reklame for Twenty four ser jeg. De som er samarbeidspartner med CBE, og som gir blaffen i bruk av barn i kommersielle sammenhenger og som heller ikke bryr seg med om reklame merkes riktig. 

Hun reklamerer for fitliving som selger twentyfour. Har handlet der selv, men brukes alltid en annen rabattkode. Orker ikke boikotte alle som bruker influencere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (11 minutter siden):

I dag kjenner jeg at jeg faktisk blir provosert av hva Helene legger ut på story. Dama som rett etter fødselen, mens hun var på sykehus, ikke kunne skjønne at andre mødre ikke hadde tid eller ork til en dusj. Nå kritiserer hun andre for å snikskryte hvis de sier at de ikke har problemer med å takle mammarollen, og sier at man ikke har ytringsplikt. Noen ganger skulle hun tatt sine egne råd til etterretning. 

Hun er helt utrolig. Skjønner ikke hvorfor jeg ser på IGen hennes, for hun er bare irriterende og har null selvinnsikt. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (26 minutter siden):

I dag kjenner jeg at jeg faktisk blir provosert av hva Helene legger ut på story. Dama som rett etter fødselen, mens hun var på sykehus, ikke kunne skjønne at andre mødre ikke hadde tid eller ork til en dusj. Nå kritiserer hun andre for å snikskryte hvis de sier at de ikke har problemer med å takle mammarollen, og sier at man ikke har ytringsplikt. Noen ganger skulle hun tatt sine egne råd til etterretning. 

Opplever du det ikke slik som jeg gjør kan du bare la vær å si noe - rett og slett. 

Når det er sagt, så er hennes opplevelser og følelser reelle (går jeg ut i fra), og hun skal få eie de. Men i det øyeblikk du velger å dele åpner du for andres mulighet til å bidra med sitt. 

I en periode hvor jeg var veldig langt nede pga noe som er følsomt for mange skrev jeg fysisk dagbok for hånd. Jeg fikk mine opplevelser og tanker ut av hodet og ned på papiret, og ingen delte sine opplevelser med meg. Akkurat slik jeg ønsket. Jeg kunne være så høyt eller lavt jeg bare ville, ingen kom med «jammen, jeg har en heeeelt annen opplevelse enn deg». Anbefales! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (38 minutter siden):

I dag kjenner jeg at jeg faktisk blir provosert av hva Helene legger ut på story. Dama som rett etter fødselen, mens hun var på sykehus, ikke kunne skjønne at andre mødre ikke hadde tid eller ork til en dusj. Nå kritiserer hun andre for å snikskryte hvis de sier at de ikke har problemer med å takle mammarollen, og sier at man ikke har ytringsplikt. Noen ganger skulle hun tatt sine egne råd til etterretning. 

Kanskje de aller såreste tankene burde deles privat. Man kan ikke styre hvilke tilbakemeldinger man får, velmente tips eller egenopplevelser andre velger å dele. Når man forteller sin opplevelse på en plattform med kommentarfelt så inviterer man jo til en meningsutveksling og opplevelser tilbake. De aller fleste i kommentarfeltet som er uenige med HD sier dette på en god, velmenende og forsiktig måte, men dette tolkes på verst tenkelige måte hver gang. Det må være utrolig slitsomt å reagere på denne måten når man er en offentlig person. Så bør hun også huske at man har ikke delingsplikt, spesielt om man ikke tåler tilbakemeldinger. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (1 minutt siden):

Opplever du det ikke slik som jeg gjør kan du bare la vær å si noe - rett og slett. 

Jeg har full forståelse for at det ikke er så morsomt å høre at andre takler morsrollen helt fint når man selv sliter. 

Men Helene burde praktisere dette med at man ikke har ytringsplikt selv da. Mye av det hun har postet er jo "snikskryt", dårlige råd til barselkvinner og stikk til andre mødre. 

Et godt eksempel er dette med alenetid. Klager som få, men er likevel en av de jeg har vært borti som har hatt mye alene- og egentid etter fødsel. Jeg skjønner at det kanskje ikke føles slik hvis man har fødselsdepresjon. Men det handler jo om å forstå hva man formidler til andre og hvilken påvirkning man har. Spesielt hvis man selv reagerer så sterkt. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappuccino skrev (42 minutter siden):

I dag kjenner jeg at jeg faktisk blir provosert av hva Helene legger ut på story. Dama som rett etter fødselen, mens hun var på sykehus, ikke kunne skjønne at andre mødre ikke hadde tid eller ork til en dusj. Nå kritiserer hun andre for å snikskryte hvis de sier at de ikke har problemer med å takle mammarollen, og sier at man ikke har ytringsplikt. Noen ganger skulle hun tatt sine egne råd til etterretning. 

Ytringsplikt, bare hun som har det da? 🥴

Hun selv legger jo ikke bånd på seg når det gjelder å legge ut hver minste følelse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD viser igjen vansker med å sette seg inn i andres situasjon. Det ligger i menneskets natur å ville trøste når noen er nedfor. Spesielt hvis en har konkret erfaring med temaet vil en jo gjerne fortelle at det kan gå over. Håper virkelig dette er depresjonen som snakker og at hun ser annerledes på det når hun kommer ovenpå. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at hun får hodet ut av egen bakende…. 
 

Snikskryter selv med all egentid og alle litrene med melk som flommet i starten, men det ekke så farlig når det gjelder henne selv.. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elisiaflisa skrev (4 minutter siden):

På tide at hun får hodet ut av egen bakende…. 
 

Snikskryter selv med all egentid og alle litrene med melk som flommet i starten, men det ekke så farlig når det gjelder henne selv.. 

Helt enig! For ikke å glemme alle disse stikkene om egenpleie, trening og nå også dette med klær (vanskelig å finne noe når midje og pupper ikke henger sammen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det hun sier, om noen sier det er vanskelig så hjelper det ikke med kommmentarer som ar man selv ikke synes det er vanskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (50 minutter siden):

Jeg har full forståelse for at det ikke er så morsomt å høre at andre takler morsrollen helt fint når man selv sliter. 

Men Helene burde praktisere dette med at man ikke har ytringsplikt selv da. Mye av det hun har postet er jo "snikskryt", dårlige råd til barselkvinner og stikk til andre mødre. 

Et godt eksempel er dette med alenetid. Klager som få, men er likevel en av de jeg har vært borti som har hatt mye alene- og egentid etter fødsel. Jeg skjønner at det kanskje ikke føles slik hvis man har fødselsdepresjon. Men det handler jo om å forstå hva man formidler til andre og hvilken påvirkning man har. Spesielt hvis man selv reagerer så sterkt. 

Kommer for dårlig fram i mitt innlegg, jeg er enig med deg.
 

Jeg mente at slik jeg opplever at HD mener hun at man ikke har noe man skulle sagt om man ikke opplever det eksakt som henne selv. Og den eneste som eier hennes opplevelse er henne. Ergo er det ingen som har noen som helst form for «ytringsplikt» om hennes situasjon, fordi ingen kjenner den 100% slik som hun gjør.

Og da er jeg tilbake til nødvendigheten av å legge dette ut på sosiale medier, for så å si «jeg er ikke ute etter råd og erfaringer». Nei, men da kan du skrive dagbok da. Sånn mellom to permer. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (19 minutter siden):

Helt enig! For ikke å glemme alle disse stikkene om egenpleie, trening og nå også dette med klær (vanskelig å finne noe når midje og pupper ikke henger sammen.

Dette må vel være selve definisjonen på et i-lands problem 🤦‍♀️ Jamre om pupper og kropp når hun akkurat har vært gjennom et svangerskap. Ja, ting forandrer seg men vær da glad du er så heldig å kunne få barn da!! Alt for å få oppmerksomhet til egen person virker det som 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...