Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jaddah123 skrev (På 12.4.2026 den 16.12):

Når jeg ser jogginga hennes på venninnas konto, så lurer jeg på hvordan det er mulig å jogge saktere enn folk går. Kanskje ikke så rart hun brukte unormalt lang tid på løpet da. 

Så trist at du sier sånt, hun prøver sitt beste også tråkker du sånn på henne.

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Blyana skrev (7 timer siden):

Ja akkurat det. Damned if you do, damned if you dont. Synes det er ganske godt gjort å hate løping men fremdeles delta i et løp og med viten om at løpingen har vært nedprioritert. Tøft gjort og tøft å ikke få kalde føtter og droppe ut. 

Ja det syns jeg og! 
De fleste hadde kanskje gjort nettopp det, men syns det viser mye vilje at hun faktisk gjør det. På tross av! 

Endret av Melkebart1
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blyana skrev (9 timer siden):

Jeg tenker på de som driver å kritiserer for vekt, utseende og at en PT burde klare mer ved løp. Og hvorfor kunne hun ikke løpt 7 km på mølla forrige uke? Influensere gir jo rabattkoder på det meste. Selv om hun ikke fikk fantastiske resultater på løpefronten så er det vel ikke mølla sin feil? Andre som kanskje er mer dedikerte til løping vil få bedre resultater ved å bruke samme mølle.

Er jo mulig hun ikke følger sitt eget opplegg til punkt å prikke, mye faller på kosthold når det kommer til resultater. Men såvidt jeg har fått med meg har hun gått ned 20 kilo,men det var visst for mye? Så da var det snakk om slankesprøyter osv.. Føler det er mye synsing. Og lurer egentlig på hva det er som gjør folk så hekta på å ta henne på noe? Enten har hun for gode resultater til å være sanne, ellers så er resultatene for dårlig til å ha et eget opplegg. Bestem dere da😅

Hun er influencer og reklamerer for sitt eget program, der er rabattkoder «her og der». Fronter trening og i innlegg av 7 februar på hennes IG i år så trenger hun «tips og råd» for hun er så motivert og opptatt og redd for å trene FOR MYE. Ja, da trodde jeg hun var i mye bedre form enn hva hun viste lørdag. Hadde dette vært en utrent person, hadde jeg tatt av meg hatten og latt meg imponere. 

Hun fronter «litt men ingenting», dette har hun også gjort som grunnen til ar hun gikk ned 20 kg. Jeg tør påstå at man har lite rom for utskeielser når man i snitt går ned over 3 kg pr mnd på 6 måneder. Enda hun fronter at det har vært «failing og ikke perfekt». Jeg tror derfor ikke på at det for henne, som har strevd med vekt hele livet, plutselig har «knekt koden» og rast ned så mye på kort tid uten medisinsk hjelp. Regnestykket går liksom ikke opp, rett og slett ut i fra det HUN viser på sin kanal. Syns det er flott hun har gått ned, men hun kan være ærlig på dette ovenfor de hun selger programmet sitt for. Hun er en offentlig person, ikke en privatperson. 

Siste innlegg nå at hun har LØPT 10 km. Hun har GÅTT/GJENNOMFØRT 10 km. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
irevin skrev (31 minutter siden):

Hun er influencer og reklamerer for sitt eget program, der er rabattkoder «her og der». Fronter trening og i innlegg av 7 februar på hennes IG i år så trenger hun «tips og råd» for hun er så motivert og opptatt og redd for å trene FOR MYE. Ja, da trodde jeg hun var i mye bedre form enn hva hun viste lørdag. Hadde dette vært en utrent person, hadde jeg tatt av meg hatten og latt meg imponere. 

Hun fronter «litt men ingenting», dette har hun også gjort som grunnen til ar hun gikk ned 20 kg. Jeg tør påstå at man har lite rom for utskeielser når man i snitt går ned over 3 kg pr mnd på 6 måneder. Enda hun fronter at det har vært «failing og ikke perfekt». Jeg tror derfor ikke på at det for henne, som har strevd med vekt hele livet, plutselig har «knekt koden» og rast ned så mye på kort tid uten medisinsk hjelp. Regnestykket går liksom ikke opp, rett og slett ut i fra det HUN viser på sin kanal. Syns det er flott hun har gått ned, men hun kan være ærlig på dette ovenfor de hun selger programmet sitt for. Hun er en offentlig person, ikke en privatperson. 

Jeg synes ikke det er kraftig vektnedgang å gå ned 3 kilo på en måned om man allerede er overvektig nei. Så tror veldig godt på at det nok har vært utskeielser her og der og ikke helt perfekt plan hele tiden. Snakker av erfaring 😅  Det virker som de som kjøper programmene hennes er fornøyde og det er vel det viktigste? Ikke hva de som ikke kjøper det synes og bare antar at de ikke holder mål. De fleste som selger slike programmer viser også frem kundene sine ikke bare seg selv.

Greit å være offentlig person men her er det jo bare en gjeng som sitter å dømmer uten bevis. Og sier ganske stygge ting også. 

Vet ikke men jeg klarer ikke irritere meg over henne slik mange av dere gjør😅 Jeg følger henne av den grunn jeg liker henne. Ikke for å sitte å hate alt hun gjør. Da hadde jeg droppet å følge. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
irevin skrev (1 time siden):

Hun selger ikke løpeprogram, derfor er det faktisk irrelevant hvilken tid hun løper på og hvor mye hun trener løping. Man kan fint være PT og ikke fokusere på løping. 

Visste du at det faktisk er en anerkjent metode som kalles Galloway-metoden etter Jeff Galloway, såkalt "jeffing", der man løper litt og går litt i intervaller gjennom et helt løp? At man går og løper vekselvis gjennom et helt løp, er helt stuerent. 

Uansett er det ufattelig smålig å kritisere en person for tiden/måten vedkommende har gjennomført et løp. Pass på dere selv og deres egen trening.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forventer ikke at en PT er god på alt. Nei.

Men jeg forventer faktisk at en PT kjenner egne begrensninger, klarer å lage seg et program for å nå et mål de har valgt selv og faktisk klare å følge det programmet og vise forbedringer.

Hva skal man med en PT som ikke klarer noe av dette? Og attpåtil vrir på sannheten underveis (selvbedrag som et minimum!) og ikke er ærlig om det etterpå?

Hadde hun i det minste vært ærlig underveis så hadde det faktisk vært ok. Da hadde folk kunne sett hva de fikk når de betalte Helene for treningsprogram og PT timer. Men hun klarer ikke det.

Og da vil jeg påstå at vi nærmer oss uredelig markedsføring av tjenestene sine.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg finner ikke mye treningsinspirasjon hos HD nei...  

Kontoen hennes er en blanding av egnementale breakdowns, "trenings"-reels for å rettferdigggjøre overfor seg selv at hun trener lite/med lav intensitet/lette vekter, reeels med seksuelle referanser, hårtuster i bilen, klaging om barn og familieliv,småtrasking på en WALKING pad,  en puppeselfie fra kontoret. ..og repeat.

Er det noen her som finner inspirasjon i dette?

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg stusser også veldig på den her kritikken av HD. 

At dere ikke blir inspirert, neivel, velg noen andre da? Tror mange av disse treningsinfluenserne som har tider og prestasjoner som folk i denne tråden ikke anser for å være godt nok har en bråte med folk som tenker "tenk å tørre å møte opp med å ha som mål å bare gjennomføre og bli sist" og vite at det selv tør de faktisk ikke. At det å bare løpe i 10 minutter virker helt uoverkommelig. 

Og det er faktisk disse folkene som vil ha størst helsegevinst for storsamfunnet om de rører på seg mer. Tatt rett ut fra helsedirektoratet "I (Helsedirektoratet, 2024d) fremgår det at ca. halvparten av befolkningen har potensiale for å oppnå helsegevinster gjennom økt fysisk aktivitet. Og at ca. 10 prosent av befolkningen er fysisk inaktiv."

Jeg løp samme løp i helga jeg. Jeg sjekket for 1-2 måneder siden fjorårets resultat og innså at jeg kom til å være veldig langt nede på resultatlisten i dette løpet. Og jeg ble flau og nervøs på mine egne vegne. Men jeg slo min egen rekord og en tid som jeg er veldig fornøyd med.

Hadde jeg innsett for 1-2 måneder siden at min tid var den dårligste av alle, så hadde ikke jeg stilt opp den startstreken.

Den som kom på 100. plass i mitt årskull løp på under 47 minutter. Jeg er ikke i nærheten av å kunne prestere noe slikt. 

Poenget er vel at det skal være rom for mange flere i slike løp enn de som har trent 1000 timer med løping. Og at man kjemper først og fremst mot seg selv, og ikke noen andre. Så det å stille opp og komme helt sist og legge ut masse bilder og videoer av det løpet håper jeg inspirerer flere av de som ikke tør å stille opp, men som har lyst til å utfordre seg selv til å bli med til neste år. Trening og fysisk aktivitet er bra for alle. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Fortunatus skrev (2 minutter siden):

Jeg stusser også veldig på den her kritikken av HD. 

At dere ikke blir inspirert, neivel, velg noen andre da? Tror mange av disse treningsinfluenserne som har tider og prestasjoner som folk i denne tråden ikke anser for å være godt nok har en bråte med folk som tenker "tenk å tørre å møte opp med å ha som mål å bare gjennomføre og bli sist" og vite at det selv tør de faktisk ikke. At det å bare løpe i 10 minutter virker helt uoverkommelig. 

Og det er faktisk disse folkene som vil ha størst helsegevinst for storsamfunnet om de rører på seg mer. Tatt rett ut fra helsedirektoratet "I (Helsedirektoratet, 2024d) fremgår det at ca. halvparten av befolkningen har potensiale for å oppnå helsegevinster gjennom økt fysisk aktivitet. Og at ca. 10 prosent av befolkningen er fysisk inaktiv."

Jeg løp samme løp i helga jeg. Jeg sjekket for 1-2 måneder siden fjorårets resultat og innså at jeg kom til å være veldig langt nede på resultatlisten i dette løpet. Og jeg ble flau og nervøs på mine egne vegne. Men jeg slo min egen rekord og en tid som jeg er veldig fornøyd med.

Hadde jeg innsett for 1-2 måneder siden at min tid var den dårligste av alle, så hadde ikke jeg stilt opp den startstreken.

Den som kom på 100. plass i mitt årskull løp på under 47 minutter. Jeg er ikke i nærheten av å kunne prestere noe slikt. 

Poenget er vel at det skal være rom for mange flere i slike løp enn de som har trent 1000 timer med løping. Og at man kjemper først og fremst mot seg selv, og ikke noen andre. Så det å stille opp og komme helt sist og legge ut masse bilder og videoer av det løpet håper jeg inspirerer flere av de som ikke tør å stille opp, men som har lyst til å utfordre seg selv til å bli med til neste år. Trening og fysisk aktivitet er bra for alle. 

Men selger du PT timer og treningsprogrammer?

Det er den store forskjellen her.

For hun er profesjonell bedrift som faktisk har lover å forholde seg til. Hun selger potensielt til sårbare mennesker og har da både etiske og juridiske regler å forholde seg til.

Jeg driter i om folk lar seg imponere. Jeg driter egentlig enda mer i hvilken tid hun bruker.

Men jeg bryr meg når hun selger noe hun ikke klarer å levere.

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

For hun er profesjonell bedrift som faktisk har lover å forholde seg til. Hun selger potensielt til sårbare mennesker og har da både etiske og juridiske regler å forholde seg til.

Jeg driter i om folk lar seg imponere. Jeg driter egentlig enda mer i hvilken tid hun bruker.

Hva er det hun lover i det hun selger som ikke gjenspeiler egne resultater? Det er det jeg ikke helt skjønner kritikken av.

Hun beviser jo at hun greier 10 km på under 2 timer. Hvis noen andre er interessert i det, så kan de betale for hennes program. 

Jeg ser ingen plasser at hun lover 10 km på under en time, eller markløft på 100 kg innen 100 dager. 

Her er det hun skriver: 

"Hverdagssterk er for deg som vil føle deg sterkere - fysisk og mentalt - på dine egne premisser"

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Sårbare mennesker har også godt av trening som et gjennomførbart i en travel hverdag og et sunnere kosthold. Det finnes ikke noe skadelig i det hun reklamerer for, og kundene som faktisk har forsøkt programmene er fornøyde. Hvem har hun svindlet og skadd? Disse må jo stille i media da om hun selger noe skadelig. Er nesten fristet å prøve programmene her selv siden alle slakter det uten å i det hele tatt vite hva det handler om. Hun skriver også på siden sin ser jeg "ingen quick fixes" , fleksibel trening, osv. Høres veldig gjennomførbart ut og lite "farlig". Synes egentlig det er mer misvisende markedsføring med de PT som er topptrent med vaskebrettmage og som kommer med sånne 30 days shred osv. Det er liksom noe å peke finger på uansett. 

Hun har sikkert egne ting å slite med mentalt, og hun kan velge å være privat om det om hun ønsker. Men forhåpentligvis får de kundene som betaler for tjenestene det de er på jakt etter. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fortunatus skrev (11 minutter siden):

Hva er det hun lover i det hun selger som ikke gjenspeiler egne resultater? Det er det jeg ikke helt skjønner kritikken av.

Hun beviser jo at hun greier 10 km på under 2 timer. Hvis noen andre er interessert i det, så kan de betale for hennes program. 

Jeg ser ingen plasser at hun lover 10 km på under en time, eller markløft på 100 kg innen 100 dager. 

Her er det hun skriver: 

"Hverdagssterk er for deg som vil føle deg sterkere - fysisk og mentalt - på dine egne premisser"

Mye ligger i hvordan hun formulerer ting. Som f.eks. et innlegg i går hvor hun skriver at hun løp 10km på lørdag. Alle vet jo at hun ikke løp 10km, men hun gjennomførte et 10km løp, gående og løpende om hverandre. Det er en ganske stor forskjell på å løpe 10 km, og fullføre et 10km i en fart som tilsvarer gangfart..  

Dette er en gjenganger. Hun er en mester i å vri på orda, endre på bilder, endre på sannheten osv, og det er kritikkverdig. Ja hun har fullført et løp på 10km, det står det respekt av. Kritikken går på hvordan hun solgte seg selv med reklame osv FØR løpet, som på løpsdagen viser seg å ikke være sant. 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Lileep skrev (3 minutter siden):

Mye ligger i hvordan hun formulerer ting. Som f.eks. et innlegg i går hvor hun skriver at hun løp 10km på lørdag. Alle vet jo at hun ikke løp 10km, men hun gjennomførte et 10km løp, gående og løpende om hverandre. Det er en ganske stor forskjell på å løpe 10 km, og fullføre et 10km i en fart som tilsvarer gangfart.

Det der er bare semantikk og flisespikkeri. Som skrevet tidligere, så er det helt vanlig å ha gåpauser i et løp, eller løpe/gå i intervaller. Det betyr ikke at man ikke kan skrive at man løp et løp. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Blyana skrev (2 minutter siden):

Sårbare mennesker har også godt av trening som et gjennomførbart i en travel hverdag og et sunnere kosthold. Det finnes ikke noe skadelig i det hun reklamerer for, og kundene som faktisk har forsøkt programmene er fornøyde. Hvem har hun svindlet og skadd? Disse må jo stille i media da om hun selger noe skadelig. Er nesten fristet å prøve programmene her selv siden alle slakter det uten å i det hele tatt vite hva det handler om. Hun skriver også på siden sin ser jeg "ingen quick fixes" , fleksibel trening, osv. Høres veldig gjennomførbart ut og lite "farlig". Synes egentlig det er mer misvisende markedsføring med de PT som er topptrent med vaskebrettmage og som kommer med sånne 30 days shred osv. Det er liksom noe å peke finger på uansett. 

Hun har sikkert egne ting å slite med mentalt, og hun kan velge å være privat om det om hun ønsker. Men forhåpentligvis får de kundene som betaler for tjenestene det de er på jakt etter. 

Er alle kundene fornøyd? Jeg vet hun har lagt ut fra noen men som influensere flest kan ikke vi vite at det er ekte kunder. Så å konkludere med at kundene hennes utelukkende er fornøyde mener jeg blir feil.

Supert om hun får folk ut. Bevegelse og trening er viktig for folkehelsa som du selv sier.

Men når hun tar betalt for det er det et skille hvor det altså stilles veldig flere krav og forventninger enn om hun bare hadde delt sin trening og motivert andre til å være mer aktive.

Og dette er en gjenganger i sosiale medier i dag. Og de får lov til å holde på fordi veldig mange tenker det er ufarlig og grensen mellom ufarlig motivasjon til trening til profesjonell virksomhet viskes ut.

Som PT og selger av treningsprogram har faktisk Helene et ansvar for kunden og risiko knyttet til treningsskader og andre helserelaterte utfordringer. Er hun i stand til å ta dette ansvaret lurer jeg på når hun ikke engang klarer å forstå sine egne grenser, tilpasset et realistisk program ut fra eget nivå og faktisk følge det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Om hun faktisk har kunder, er det jo heller ingen som vet. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
MiniMjau skrev (1 minutt siden):

Korrekt.

• Nyttig 1
Skrevet
MiniMjau skrev (4 minutter siden):

Hvis det stemmer, at hun ikke har kunder, så betyr jo det at alle tilbakemeldingene fra kundene hun viser er falske. Så det bekrefter jo da evt at hun er uærlig på det området også 🫣

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (5 minutter siden):

Hvis det stemmer, at hun ikke har kunder, så betyr jo det at alle tilbakemeldingene fra kundene hun viser er falske. Så det bekrefter jo da evt at hun er uærlig på det området også 🫣

Dersom hun ikke har kunder ja. Men vi vet ikke. Vi kan ikke vite.

Og det er problemet med influensere og markedsføring av produkter de selger. Alle plattformene er laget på en slik måte at det er vanskelig å vite slike ting, mens influensere selv kan påstå veldig mye.

• Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden):

Dersom hun ikke har kunder ja. Men vi vet ikke. Vi kan ikke vite.

Og det er problemet med influensere og markedsføring av produkter de selger. Alle plattformene er laget på en slik måte at det er vanskelig å vite slike ting, mens influensere selv kan påstå veldig mye.

Det er jo nettopp derfor folk reagerer så negativt nå etter løpet. Det hun legger frem på sin platform stemmer ikke med det vi så på lørdag. 

og hun er langt ifra den eneste influencers som driver sånn nei, hele marked er jo lagt opp sånn 🫩

• Liker 4
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Det er jo nettopp derfor folk reagerer så negativt nå etter løpet. Det hun legger frem på sin platform stemmer ikke med det vi så på lørdag. 

og hun er langt ifra den eneste influencers som driver sånn nei, hele marked er jo lagt opp sånn 🫩

Nettopp.

Og problemet her er at veldig mange ufarliggjør dette med at hun, Helene Drage, inspirerer og deltok faktisk. Og glemmer at hun er en bedrift som tjener penger her.

Og her er markedsføringsloven veldig relevant. Dersom en bedrift gir kunden opplysninger som er ment å være villedende eller på andre måter fører til at kunden tar en økonomisk beslutning på feil grunnlag - så er det et lovbrudd.

Og dersom hun nå gir inntrykk av at dette er noe hun kan hjelpe andre med, og dermed selger kurs/program/timer så er det ulovlig.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...