Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fredrikstad71mod skrev (13 minutter siden):

Nesten som å se HD gjøre reels er det det heter de håpløse mime video der hu skal være morsom med event ironi ?? Får de blir bare kleine uansett hvilket budskap hun prøver å formidle 🙈 

Sorry, jeg skjønner ikke hva du mener 🤔.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Fredrikstad71mod said:

Nesten som å se HD gjøre reels, er det det heter? De håpløse mime video der hu skal være morsom med event ironi ?? Får de blir bare kleine uansett hvilket budskap hun prøver å formidle 🙈 

Håper du ikke tar deg nær av at jeg gjorde innlegget ditt litt lettere å forstå ☺️

29 minutter siden, *blueberry* said:

Sorry, jeg skjønner ikke hva du mener 🤔.

Skjønner du det nå? ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 6.2.2022 den 0.04):

Hva mener du med at minimage ikke har magesyre? Det er jo fortsatt en magesekk bare en stor del er fjernet. Ved gastric bypass fjerner de hele magesekken og da er det du sier riktig. Ved gastric sleev kan man også kaste opp som normalt, men ikke ved gastric bypass! 

De fjerner ikke hele magesekken ved GBP, de kobler av en del av magesekken, akkurat som i sleeve. Forskjellen er at ved GBP så kobles også en del av tarmen ut, noe den ikke gjør ved sleeve. For de som er mest overvektig og ikke kan ta en stor operasjon som GBP før de er gått litt ned i vekt, vil man gjøre operasjonen i 2 steg: første del er bare å lage «minimage» (koble bort en del av magesekken), og når dem har gått ned litt kommer del 2: koble bort en del av tarmen (så er det blitt en GBP, i 2 steg).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, EtFo said:

De fjerner ikke hele magesekken ved GBP, de kobler av en del av magesekken, akkurat som i sleeve. Forskjellen er at ved GBP så kobles også en del av tarmen ut, noe den ikke gjør ved sleeve. For de som er mest overvektig og ikke kan ta en stor operasjon som GBP før de er gått litt ned i vekt, vil man gjøre operasjonen i 2 steg: første del er bare å lage «minimage» (koble bort en del av magesekken), og når dem har gått ned litt kommer del 2: koble bort en del av tarmen (så er det blitt en GBP, i 2 steg).

Ok. Men da vil jo det i begge tilfeller produseres magesyre iom magesekken er der enda og i bruk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 6.2.2022 den 20.06):

Litt komisk at hun mener bilde til høyre er så naturlig man får det! Veldig naturlig å stå med buksa halveis rulla ned med magen utafor. Hva skjer med henne om dagen? Har hun mista helt fotfeste? Hvis hun skal få frem naturlig, så hvorfor ikke ha akkurat samme påkledning på «naturlig poseringen»? 

Helt enig. Skulle like å se at hu går rundt på trening som på det "naturlige" bilde. Har også reagert mange ganger på at hu drar genseren opp over magen på bilder det ikke er naturlig

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (På 7.2.2022 den 16.51):

Håper du ikke tar deg nær av at jeg gjorde innlegget ditt litt lettere å forstå ☺️

Skjønner du det nå? ☺️

Jeg gjorde om litt mer - regna med vedkommende mente «for» og ikke «får» og «eventuell» og ikke «event», selv om jeg er usikker på sistnevnte 😛

«Nesten som å se HD gjøre reels - er det det heter? De håpløse mime-videoene der hun skal være morsom med eventuell ironi? For de blir bare kleine uansett hvilket budskap hun prøver å formidle 🙈»

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (På 7.2.2022 den 16.07):

Nesten som å se HD gjøre reels er det det heter de håpløse mime video der hu skal være morsom med event ironi ?? Får de blir bare kleine uansett hvilket budskap hun prøver å formidle 🙈 

Jeg tror du missa poenget ganske heftig her. TikTok-en parodierer folk som omtrent tilber keto-kosthold.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (23 timer siden):

Jeg tror du missa poenget ganske heftig her. TikTok-en parodierer folk som omtrent tilber keto-kosthold.

Skjønner jeg kan ta feil da jeg ikke er helt inne  på alle forkortelser og nye uttrykk/ord da jeg var ung 🙈 Og tanken min handlet ikke om keto reels … Prøver å henge med da jeg selv om jeg har bikka 50 har 2 ungdommer . Men er ikke lett å få med seg alt selv om jeg snapper ting opp og spørr om dette til mine «arvinger» 😅 Men da kan du forklare meg da ? Disse videoene på insta der hun hermer en stemme som jeg synes blir kleine uansett budskap .. er disse da publisert på tiktok ? Noe jeg forøvrig ikke følger ☺️ Håper Du skjønner hva jeg mener he he . Om jeg har vansker med å ordlegge mitt budskap i denne tråden beklager jeg det 🤗

Endret av Fredrikstad71mod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Fredrikstad71mod said:

Skjønner jeg kan ta feil da jeg ikke er helt inne  på alle forkortelser og nye uttrykk/ord da jeg var ung 🙈 Og tanken min handlet ikke om keto reels … Prøver å henge med da jeg selv om jeg har bikka 50 har 2 ungdommer . Men er ikke lett å få med seg alt selv om jeg snapper ting opp og spørr om dette til mine «arvinger» 😅 Men da kan du forklare meg da ? Disse videoene på insta der hun hermer en stemme som jeg synes blir kleine uansett budskap .. er disse da publisert på tiktok ? Noe jeg forøvrig ikke følger ☺️ Håper Du skjønner hva jeg mener he he . Om jeg har vansker med å ordlegge mitt budskap i denne tråden beklager jeg det 🤗

Disse kleine videoene hennes er bare et tappert forsøk på humor fra hennes side. De er kleine, få ikke frem noe budskap og er egentlig poengløse. Såvidt jeg vet ligger ikke disse på hennes tiktok.

Den tiktok videoen lenger oppe gjør narr av de som mener ketokosthold er løsningen på alt, slik som HD driver på. Så den er ikke en positiv greie for HD, heller tvert i mot. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fredrikstad71mod said:

Disse videoene på insta der hun hermer en stemme som jeg synes blir kleine uansett budskap .. er disse da publisert på tiktok ? Noe jeg forøvrig ikke følger ☺️ Håper Du skjønner hva jeg mener he he . Om jeg har vansker med å ordlegge mitt budskap i denne tråden beklager jeg det 🤗

29 minutter siden, Lileep said:

Disse kleine videoene hennes er bare et tappert forsøk på humor fra hennes side. De er kleine, få ikke frem noe budskap og er egentlig poengløse. Såvidt jeg vet ligger ikke disse på hennes tiktok.

Disse "mime"-videoene med et "skarpt" budskap er en greie på Tiktok og Instagram jo. Enig i at det er superkleint, men Helene er dessverre ikke alene om disse. Ser til og med aktører som har kontoer med mer seriøse budskap gjøre slike. De mimer og peker på ord i bildet. 

Det. Er. Så. Kleint. 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Albbas said:

Disse "mime"-videoene med et "skarpt" budskap er en greie på Tiktok og Instagram jo. Enig i at det er superkleint, men Helene er dessverre ikke alene om disse. Ser til og med aktører som har kontoer med mer seriøse budskap gjøre slike. De mimer og peker på ord i bildet. 

Det. Er. Så. Kleint. 🙈🙈

Ja vet det er en greie, men hun klarer det ikke. De hun lager blir bare kleine.. nesten litt flaue. Noen på tiktok og insta får det til, men det er klart overtall av den typen HD klarer å få til; kleine! 🙈

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (6 timer siden):

Det. Er. Så. Kleint. 🙈🙈

Takk for svar og til deg @lileep 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel gjerne den psykiske helsen hun burde fokusere på, istedenfor å gi all skyld på sukker? Den er rota til alt ondt, fremfor å jobbe med hvorfor hun tenker slik? Fort å gå på smell etter smell når man tenker alt eller ingenting. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kostholdet er det eneste som gjør "godt" for helene, hvorfor skal det da være så enkelt å hele tiden kutte det ut så snart det skjer noe i livet? Ja det har skjedd en del nå, men ting dukker stadig opp, og det vil det alltid gjøre. 

Når hun vet ting skjer, hvorfor holder ikke hun ekstra godt på kostholdet når hun vet det gjør henne godt? Så har kun hvertfall kontroll på noe.

Irriterende å se hun skriver "ketolife", "keto". 

De siste 6 mnd så kan man telle på en hånd hvor mange uker hun faktisk har gått på dette kostholdet.. 

Dette fantastiske kostholdet som krever lite tid, lite ingredienser og som liksom skal være revolusjonerende 😹

Nei, hun møter seg selv i døra, atter en gang. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (18 minutter siden):

Om kostholdet er det eneste som gjør "godt" for helene, hvorfor skal det da være så enkelt å hele tiden kutte det ut så snart det skjer noe i livet? Ja det har skjedd en del nå, men ting dukker stadig opp, og det vil det alltid gjøre. 

Når hun vet ting skjer, hvorfor holder ikke hun ekstra godt på kostholdet når hun vet det gjør henne godt? Så har kun hvertfall kontroll på noe.

Irriterende å se hun skriver "ketolife", "keto". 

De siste 6 mnd så kan man telle på en hånd hvor mange uker hun faktisk har gått på dette kostholdet.. 

Dette fantastiske kostholdet som krever lite tid, lite ingredienser og som liksom skal være revolusjonerende 😹

Nei, hun møter seg selv i døra, atter en gang. 

Virker som hver eneste motgang i livet vipper henne av pinnen og hun faller av kostholdet. Hun burde helt klart fått profesjonell hjelp og kanskje vært litt mer mottakelig for hjelp. Ikke dra inn at hun vet og kan alt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finnwife skrev (47 minutter siden):

Det er vel gjerne den psykiske helsen hun burde fokusere på, istedenfor å gi all skyld på sukker? Den er rota til alt ondt, fremfor å jobbe med hvorfor hun tenker slik? Fort å gå på smell etter smell når man tenker alt eller ingenting. 

Enig.

Sukker er ikke et magisk stoff som får folk til å forandre personlighet. Man blir heller ikke "dårligere til å formulere seg" etter å ha spist sukker:ler:

Det er hennes egen skuffelse over å ikke klare holde seg unna sukker som påvirker henne negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 minutter siden):

Enig.

Sukker er ikke et magisk stoff som får folk til å forandre personlighet. Man blir heller ikke "dårligere til å formulere seg" etter å ha spist sukker:ler:

Det er hennes egen skuffelse over å ikke klare holde seg unna sukker som påvirker henne negativt. 

Neste gang hun svarer en leser surt, så har hun sikkert spist sukker og da er det ikke hennes feil🤷‍♀️

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Bobleplasten skrev (På 4.1.2022 den 9.07):

De aller aller fleste som ønsker å leve sunne, gode liv med kontroll over ting som kosthold, trening og personlig økonomi har bedre og dårligere perioder med det, fordi alt krever en innsats. Men de aller fleste slipper å bli slept på internett som "mislykkede" og "folk som ikke får noen ting til" hver gang.

Og det der "Helene ville bare gjort det bedre hvis hun bare gjorde *personlig kjepphest X*" som for veldig mange er for eksempel et moderat inntak av usunn mat i blant og et mer "normalt" kosthold. Greit nok, alle skal få lov å reklamere for sin egen vei, jeg gjør jo det til en viss grad selv også. Men det finnes ingen "beviser" for at en mer moderat tilnærming hadde vært bedre for henne. Snarere tvert imot. I alle sånne "må bare kose seg litt"-perioder har jo vekten rast oppover, og det har kun vært i relativt kompromissløse perioder at det har gått bra. 

For noen er det lettere å moderere seg, for andre er det lettere å avstå helt. Uansett om det gjelder mat, alkohol, candy crush, kjøpe ting på kreditt, nikotin eller doom-scrolling. Å si at den ene tilnærmingen er mer effektiv enn den andre, er et sånt åpenbart tilfelle av survivorship bias . De aller fleste uten vektproblemer (eller pengeproblemer, spilleproblemer, alkoholproblemer....) har ingen problemer med å begrense overspising og å nyte ting i moderasjon, derfor er det veldig lett å tenke at det å nyte ting i moderasjon den mest bærekraftige løsningen. 

Jeg er normalvektig og sunn i dag fordi jeg IKKE hører på sånne ting. Vi har aldri godteri hjemme, jeg takker i utgangspunktet alltid nei til kaker og snacks ute, fordi det å for eksempel ta en bolle til kaffen på jobben fører til at jeg går rundt og craver sukker i dagesvis etterpå, og fordi at har du ikke smågodt hjemme som du kan trøstespise når du er lei deg men du må faktisk ut på butikken, er det lettere å kjempe mot impulsen. 

Og jo. Slutt å straffe folk for å slite psykisk å ikke klare å "fikse" det. For veldig mange er psykiske sykdommer en kronisk tilstand som går i dårlige og gode perioder og det å "fikse" det handler i utgangspunktet om å forsøke å gjøre symptomene bedre og livet OK også i de dårlige periodene, ikke noe magisk som gjør at det blir borte for alltid. Jeg ser alle dere som både dømmer og ser ned på Helene fordi hun aldri blir "frisk". 

Jeg ser klokken har blitt "Helene burde "fikse" psyken sin så hadde alle de andre problemene blitt borte/hun fått orden på kostholdet for alltid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...