MarianneE Skrevet 12. november 2020 #4901 Del Skrevet 12. november 2020 48 minutter siden, Ella Peralta skrev: Flott det 😊👍 Ja, fungerer mye bedre 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. november 2020 #4902 Del Skrevet 12. november 2020 1 time siden, Ella Peralta skrev: Hvor mye gikk hun egentlig ned etter slankeoprasjonen? Hun er jo fortsatt veldig stor.. Hun er ikke det, og det er heller ikke vanlig eller ønskelig at en som har veid 150 kg går ned til 50 feks. Jeg synes det er stygt å kommentere direkte på hvordan andre mennesker ser ut i en negativ vending. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cappuccino Skrevet 12. november 2020 #4903 Del Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Ella Peralta skrev: Det var ikke meningen det, men hun er jo ganske åpen og tjener penger på å dele blant annet dette, så det er vel et legitimt spm? Hun tjener nok ikke mye på selve slankeoperasjonen. Hun er vel ikke så stor, og litt løshud er jo normalt. Uansett er det jo en helsegevinst om man bare går ned 10 % så hvis hun holder seg der hun er nå er det uansett en suksess. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 12. november 2020 #4904 Del Skrevet 12. november 2020 4 timer siden, MarianneE skrev: Nei takk. Jeg foretrekker å puste med lungene. 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 12. november 2020 #4905 Del Skrevet 12. november 2020 15 timer siden, lillehammeren skrev: Hvor forbanna vanskelig er det å merke reklamen TYDELIG og først i teksten- og med samme skrifttype og farge som resten av teksten?! Hva heter Mats her inne? Kan noen tagge han mens jeg tipser Forbrukertilsynet... Ingen vits i å tagge Mats, han har fått beskjed om alt dette og mer flere ganger. Senest da han var innom ang spleisen. Helene gjør dette med viten og vilje. Tips forbrukertilsynet du. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Peralta Skrevet 12. november 2020 #4906 Del Skrevet 12. november 2020 5 timer siden, cerruti skrev: Hun er ikke det, og det er heller ikke vanlig eller ønskelig at en som har veid 150 kg går ned til 50 feks. Jeg synes det er stygt å kommentere direkte på hvordan andre mennesker ser ut i en negativ vending. Slankeoprasjon er jo for å slanke seg. Kun du som nevner det som negativt, jeg er ikke tynn selv. Hvorfor er det negativt å være stor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 12. november 2020 #4907 Del Skrevet 12. november 2020 3 timer siden, Ella Peralta skrev: Slankeoprasjon er jo for å slanke seg. Kun du som nevner det som negativt, jeg er ikke tynn selv. Hvorfor er det negativt å være stor? Det negative med å være stor er risikofaktorene for livsstilssykdommer. Slankeoperasjon er for å senke disse risikofaktorene, og for det trenger man ikke nødvendigvis havne innenfor normalvektig bmi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. november 2020 #4908 Del Skrevet 12. november 2020 4 timer siden, Ella Peralta skrev: Slankeoprasjon er jo for å slanke seg. Kun du som nevner det som negativt, jeg er ikke tynn selv. Hvorfor er det negativt å være stor? Jeg skjønner ikke hva du mener? Jeg synes det er trist med det sykelige utseendefokuset Drage og andre «influensere» forfekter. Men jeg synes samtidig det er unødvendig å kalle henne stor og lure på hvorfor hun ikke har gått ned enda mer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Peralta Skrevet 12. november 2020 #4909 Del Skrevet 12. november 2020 1 time siden, cerruti skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener? Jeg synes det er trist med det sykelige utseendefokuset Drage og andre «influensere» forfekter. Men jeg synes samtidig det er unødvendig å kalle henne stor og lure på hvorfor hun ikke har gått ned enda mer. Okey. Da lurer jeg på om det er noen spesiell grunn til at hun ikke har gått ned mer da, hvis vi sksl vri og vende på ord. Jeg har ikke sagt noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. november 2020 #4910 Del Skrevet 12. november 2020 7 minutter siden, Ella Peralta skrev: Okey. Da lurer jeg på om det er noen spesiell grunn til at hun ikke har gått ned mer da, hvis vi sksl vri og vende på ord. Jeg har ikke sagt noe negativt. Jeg tror hun har gått ned det som er forventet og vellykket - og mer til - etter en slik operasjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 12. november 2020 #4911 Del Skrevet 12. november 2020 52 minutter siden, Ella Peralta skrev: Okey. Da lurer jeg på om det er noen spesiell grunn til at hun ikke har gått ned mer da, hvis vi sksl vri og vende på ord. Jeg har ikke sagt noe negativt. Å gå ned i vekt er svært vanskelig, til og med når man har de riktige verktøyene. Hun har gått ned mye i vekt og det er mer enn bra nok. Målet for en slankeoperasjon er ikke å bli normalvektig nødvendigvis (noe jeg selv har lært etter å ha hatt dårlige holdninger til slankeoperasjon og slankeopererte). Det største og viktigste målet er vektreduksjon, enten det er 10 kg eller 40 kg, alt etter hvor overvektig man er. Men "bare" 10 kg ned kan gi en stor helsegevinst. Du har ikke sagt noe negativt kanskje, men dine spørsmål og svar gjenspeiler en negativ holdning "hvorfor har hun ikke gått ned mer/hvorfor er hun ikke slank"...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 12. november 2020 #4912 Del Skrevet 12. november 2020 53 minutter siden, Ella Peralta skrev: Okey. Da lurer jeg på om det er noen spesiell grunn til at hun ikke har gått ned mer da, hvis vi sksl vri og vende på ord. Jeg har ikke sagt noe negativt. Fordi hun kanskje er fornøyd der hun er nå? Fordi hun kanskje har nådd et vektplatå? Fordi hun spiser for mye? Trener for lite? Det kan være tusenvis av grunner til at hun ikke har gått ned. Det er ingen fast måte å gå bed i vekt på når man har tatt operasjon. Det er ikke slik at man er overvektig, opereres og vips så veier man 50 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 12. november 2020 #4913 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) Dessuten har hun garantert gått ned 50-60 kg. Det er sykt mye. Endret 12. november 2020 av cerruti 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 12. november 2020 #4914 Del Skrevet 12. november 2020 Det er rart hvordan noen alltid skal dra inn vekt og slanking når noen kommer med konstruktiv kritikk her inne (f.eks. mangel på merking). Kan vi droppe slankedebatten? Dagens konstruktive kritikk; innlegget fra i går om kragebein er noe på kanten i forhold til kroppspress + umerket reklame for Change. Hadde håpet hun hadde lært siden de to forrige tabbene om kragebein, men det virker som hun tror hun ikke bidrar til kroppspress fordi hun ikke er str XS. Personlig får jeg ikke synlige kragebein før jeg har en bmi på 20 og jeg har selv sultet meg tidligere for de kragebeina (lenge siden). Det er en typisk trigger for mange, og hun bidrar til dette med en slik post. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 12. november 2020 #4915 Del Skrevet 12. november 2020 6 minutter siden, Jaymie skrev: Det er rart hvordan noen alltid skal dra inn vekt og slanking når noen kommer med konstruktiv kritikk her inne (f.eks. mangel på merking). Kan vi droppe slankedebatten? Dagens konstruktive kritikk; innlegget fra i går om kragebein er noe på kanten i forhold til kroppspress + umerket reklame for Change. Hadde håpet hun hadde lært siden de to forrige tabbene om kragebein, men det virker som hun tror hun ikke bidrar til kroppspress fordi hun ikke er str XS. Personlig får jeg ikke synlige kragebein før jeg har en bmi på 20 og jeg har selv sultet meg tidligere for de kragebeina (lenge siden). Det er en typisk trigger for mange, og hun bidrar til dette med en slik post. Enig. Synlige kragebein er også en svært typisk pro-ana greie, akkurat som utstikkende hoftebein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 12. november 2020 #4916 Del Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, Lirah skrev: Enig. Synlige kragebein er også en svært typisk pro-ana greie, akkurat som utstikkende hoftebein. Absolutt. Men kan det være at hun legger det ut for klikk? Hun har normalt ~400 likes på bildene sine, noen ganger mindre, men på kragebeinbildet har hun 1100. Det viser jo at dette engasjerer, men samtidig er det nesten bare respons i kommentarfeltet som bekrefter at mange ønsker synlige kragebein. Det burde være en oppvekker selv om kommentarene er positive. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 12. november 2020 #4917 Del Skrevet 12. november 2020 34 minutter siden, Jaymie skrev: Absolutt. Men kan det være at hun legger det ut for klikk? Hun har normalt ~400 likes på bildene sine, noen ganger mindre, men på kragebeinbildet har hun 1100. Det viser jo at dette engasjerer, men samtidig er det nesten bare respons i kommentarfeltet som bekrefter at mange ønsker synlige kragebein. Det burde være en oppvekker selv om kommentarene er positive. Det kan være, men også fordi hun har et sykelig fokus på kropp. Et overfladisk fokus. Kropp genererer likes, så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Peralta Skrevet 12. november 2020 #4918 Del Skrevet 12. november 2020 Herregud, jeg har på ingen måte sagt eller ment at hun skal ha utstikkende kragebein og what not. Ro dere ned, dette er så typisk KG. Hun har skrevet mye om oprasjonen, jeg kjenner selv to som har hatt samme oprasjon og de gikk ned betydelig mer. Lå ikke mer bak det spm enn at jeg lurte på om det var noen spesifikk grunn til at hun fortsatt er relativt overvektig. Jeg er overvektig selv, så ingen vits å hyle rundt her. Det må da gå an å snakke om noe hun selv legger mye ut om i blogg osv. Slankeprat blir da meget relevant i forhold til hennes blogg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 12. november 2020 #4919 Del Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, Ella Peralta skrev: Herregud, jeg har på ingen måte sagt eller ment at hun skal ha utstikkende kragebein og what not. Ro dere ned, dette er så typisk KG. Hun har skrevet mye om oprasjonen, jeg kjenner selv to som har hatt samme oprasjon og de gikk ned betydelig mer. Lå ikke mer bak det spm enn at jeg lurte på om det var noen spesifikk grunn til at hun fortsatt er relativt overvektig. Jeg er overvektig selv, så ingen vits å hyle rundt her. Det må da gå an å snakke om noe hun selv legger mye ut om i blogg osv. Slankeprat blir da meget relevant i forhold til hennes blogg? Det er ikke en kjeft som har skrevet at DU mener hun skal ha utstikkende kragebein eller what not. Ro deg ned selv og lær deg å lese før du kommenterer. Grunnleggende ferdigheter som å lese kan være nyttig når man henger på et diskusjonsforum. La meg oppklare noen ting for deg. Folk responderer ulikt på ulike ting og opplever forskjellige ting annerledes. Effekten av et medikament oppleves annerledes fra person til person, en matrett smaker annerledes fra person til person, ett spesifikt klesplagg har ulik passform fra person til person. Dette er jo fordi vi mennesker er ulike. Du og jeg er unike, akkurat som alle andre. Dermed er det slik at resultater og ringvirkninger etter en slankeoperasjon varierer fra person til person. Noen opplever å gå ned mye mens andre bare går ned litt. Noen går ned helt ekstremt mye mens andre ikke klarer bli normalvektige. Noen får mye løs hud og andre ikke. Noen går opp igjen i vekt etter noen år, mens andre holder vekta. Årsakene kan være så mange men den vanligste årsaken er nok at de fleste som er sykelig overvektige, har et problematisk forhold til mat og dette løser seg ikke selv om de går ned i vekt, da med slankeoperasjon som verktøy. Der finnes ulike slankeoperasjoner, og det er ikke sikkert at de du kjenner tok den samme operasjonen som Helene. De to menneskene du kjenner er ikke representative for verdens befolkningen og heller ikke Helene sin reise. Det at du er overvektig selv er ikke relevant og gjør ikke ditt spørsmål mer eller mindre interessant, og det fritar deg ikke for folkeskikk. Jeg foreslår at du sender en melding til Helene for å spørre henne. Ingen av oss er Helene og vi kan ikke svare for henne, men vi kan svare på et generelt grunnlag og basert på det hun selv har sagt. Kanskje du kan be om nummeret til legen hennes og kirurgen som utførte operasjonen for å få informasjon der, siden dette er svært viktig for deg. Da vil du få svar med faglig tyngde. Det er ikke sikkert du tror på det de sier siden du har to bekjente/venner som gikk ned mer enn Helene, men det er vel verdt et forsøk? Slankeprat er til dels relevant, men spørsmålet du stiller har blitt stilt i tråden her før, og ingen har et tilfredsstillende svar eller et svar som kan garanteres som riktig. Det er fordi Helene selv ikke er aktiv i denne tråden. Det du gjør med å stille slike spørsmål er å shame Helene fordi hun ikke har gått ned mer enn hun har gjort, du mener at hun skal gå ned mye mer. Det er åpenbart ettersom du syns det er merkelig at hun ikke har gått ned mer, når hun allerede har gått ned mange titalls kilo. Alt er relativt og at du mener at hun er "veldig stor" er faktisk ikke fakta. Hun er kanskje overvektig fortsatt, men hun har redusert sin kroppsmasse betraktelig, og det vil gi henne store helsegevinster. Målet er ikke å bli slank og stram og dritpen, målet er å ivareta sin helse. Jeg vil anbefale deg å lese om slankeoperasjoner, mål for slankeoperasjon, hvorfor mennesker er overvektige, spiseforstyrrelser og diverse. Og ja da jeg vet du er overvektig selv men det har ingenting å si. Helene legger for øvrig ikke så mye ut om slanking. Hun har lagt ut en del, men hun er sparsommelig når det kommer til å dele vekt og hvor mye hun har gått ned. Hun poster noen før og etter bilder, og snakker om operasjonen noen ganger, men det blir mindre og mindre. Og bare fordi hun har delt litt betyr ikke det at hun skal dele alt, men du mener vel at vi har krav på alt siden hun har delt litt? Siden hun er en "slankeblogg" eller hva du enn nå skrev tidligere. Hun har aldri definert seg som det. Og forresten, det du skriver, er så jævla typisk KG. Så velkommen i klubben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Peralta Skrevet 13. november 2020 #4920 Del Skrevet 13. november 2020 5 minutter siden, Lirah skrev: Det er ikke en kjeft som har skrevet at DU mener hun skal ha utstikkende kragebein eller what not. Ro deg ned selv og lær deg å lese før du kommenterer. Grunnleggende ferdigheter som å lese kan være nyttig når man henger på et diskusjonsforum. La meg oppklare noen ting for deg. Folk responderer ulikt på ulike ting og opplever forskjellige ting annerledes. Effekten av et medikament oppleves annerledes fra person til person, en matrett smaker annerledes fra person til person, ett spesifikt klesplagg har ulik passform fra person til person. Dette er jo fordi vi mennesker er ulike. Du og jeg er unike, akkurat som alle andre. Dermed er det slik at resultater og ringvirkninger etter en slankeoperasjon varierer fra person til person. Noen opplever å gå ned mye mens andre bare går ned litt. Noen går ned helt ekstremt mye mens andre ikke klarer bli normalvektige. Noen får mye løs hud og andre ikke. Noen går opp igjen i vekt etter noen år, mens andre holder vekta. Årsakene kan være så mange men den vanligste årsaken er nok at de fleste som er sykelig overvektige, har et problematisk forhold til mat og dette løser seg ikke selv om de går ned i vekt, da med slankeoperasjon som verktøy. Der finnes ulike slankeoperasjoner, og det er ikke sikkert at de du kjenner tok den samme operasjonen som Helene. De to menneskene du kjenner er ikke representative for verdens befolkningen og heller ikke Helene sin reise. Det at du er overvektig selv er ikke relevant og gjør ikke ditt spørsmål mer eller mindre interessant, og det fritar deg ikke for folkeskikk. Jeg foreslår at du sender en melding til Helene for å spørre henne. Ingen av oss er Helene og vi kan ikke svare for henne, men vi kan svare på et generelt grunnlag og basert på det hun selv har sagt. Kanskje du kan be om nummeret til legen hennes og kirurgen som utførte operasjonen for å få informasjon der, siden dette er svært viktig for deg. Da vil du få svar med faglig tyngde. Det er ikke sikkert du tror på det de sier siden du har to bekjente/venner som gikk ned mer enn Helene, men det er vel verdt et forsøk? Slankeprat er til dels relevant, men spørsmålet du stiller har blitt stilt i tråden her før, og ingen har et tilfredsstillende svar eller et svar som kan garanteres som riktig. Det er fordi Helene selv ikke er aktiv i denne tråden. Det du gjør med å stille slike spørsmål er å shame Helene fordi hun ikke har gått ned mer enn hun har gjort, du mener at hun skal gå ned mye mer. Det er åpenbart ettersom du syns det er merkelig at hun ikke har gått ned mer, når hun allerede har gått ned mange titalls kilo. Alt er relativt og at du mener at hun er "veldig stor" er faktisk ikke fakta. Hun er kanskje overvektig fortsatt, men hun har redusert sin kroppsmasse betraktelig, og det vil gi henne store helsegevinster. Målet er ikke å bli slank og stram og dritpen, målet er å ivareta sin helse. Jeg vil anbefale deg å lese om slankeoperasjoner, mål for slankeoperasjon, hvorfor mennesker er overvektige, spiseforstyrrelser og diverse. Og ja da jeg vet du er overvektig selv men det har ingenting å si. Helene legger for øvrig ikke så mye ut om slanking. Hun har lagt ut en del, men hun er sparsommelig når det kommer til å dele vekt og hvor mye hun har gått ned. Hun poster noen før og etter bilder, og snakker om operasjonen noen ganger, men det blir mindre og mindre. Og bare fordi hun har delt litt betyr ikke det at hun skal dele alt, men du mener vel at vi har krav på alt siden hun har delt litt? Siden hun er en "slankeblogg" eller hva du enn nå skrev tidligere. Hun har aldri definert seg som det. Og forresten, det du skriver, er så jævla typisk KG. Så velkommen i klubben. Takk for en lang og oppklarende tilbakemelding. Hva fritar DEG fra folkeskikk? Må være deilig å være fasit 😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå