Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Nikea skrev:

Det er klart man kan bli kvitt spiseforstyrrelsene, men overspisere har vel så godt som ingen tilbud om hjelp. Det er utrolig krevende å komme seg ut av en depresjon på egen hånd, og jeg vil tro suksessraten er dårlig dersom man er tungt rammet. Det gjelder vel også overspisingslidelse. Jeg skulle ønske denne typen spiseforstyrrelser fikk litt mer anerkjennelse, og at man kunne fått hjelp til å bli frisk uten å være nødt til å gå gjennom det helt alene. 

Jeg skulle også ønske det var mer anerkjennelse rundt disse type spiseforstyrrelsene, og jeg skulle ønske behandlingstilbudene var mer kjente. Det er flere tilbud, men ikke nødvendigvis så mange sammensatte som de for anoreksi/ bulimi så man må gjerne finne psykisk hjelp ved siden av. Eneste grunnen til at jeg sier noe på dette er fordi jeg vil understreke for alle at det er ikke umulig å komme seg ut av det. Fedme er vanskelig, og har mange underliggende årsaker samt at det kan ta år å jobbe seg ut av, men det er mulig og det er håp. Det er også tilbud hvis man tør å spørre om hjelp hos lege, og evt be om henvisning til videre spesialisttilbud. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Jaymie skrev:

Man kan heldigvis jobbe med underliggende årsaker, men man må selvfølgelig gjøre noe annet enn å bli tynn. Jeg er enig med deg på mange punkter, men synes det er dumt å fremstille at underliggende årsaker er umulig å fikse. Fikse er kanskje feil ord, men man kan forbedre sin situasjon, kjenne igjen triggere og jobbe seg ut av mange underliggende problemer. Det er ingenting galt i å ikke bli fullstendig kvitt disse tingene, men for mange er det også en mulighet. 

Vet du ikke svarte på mitt innlegg, men vi har begge skrevet om at det er en kamp. Å gjøre noe med eller fikse underliggende årsaker er en svært hard og krevende jobb. De fleste slipper å streve med dette. For noen er overvekt et resultat av å ikke være bevisst også. Har f eks en venninne som har vært overvektig hele livet, vokst opp med usunn mat og usunne matvaner som voksen, men ellers hatt det bra. Hun lærte seg om kosthold, gikk med de overflødige kiloene og har vært slank siden. Sånn er det ikke for de sukkeravhengige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tutten skrev:

Vet du ikke svarte på mitt innlegg, men vi har begge skrevet om at det er en kamp. Å gjøre noe med eller fikse underliggende årsaker er en svært hard og krevende jobb. De fleste slipper å streve med dette. For noen er overvekt et resultat av å ikke være bevisst også. Har f eks en venninne som har vært overvektig hele livet, vokst opp med usunn mat og usunne matvaner som voksen, men ellers hatt det bra. Hun lærte seg om kosthold, gikk med de overflødige kiloene og har vært slank siden. Sånn er det ikke for de sukkeravhengige. 

Hvis du har sett de andre innleggene jeg har skrevet så ser du at jeg mener de fleste tilfeller av fedme mest sannsynlig bunner i spiseforstyrrelse/ forstyrret spising og at det er en kamp. Mitt poeng, igjen, er å minne de som leser på at det er ikke umulig, og at det finnes hjelp. 

Det jeg har uthevet mener jeg er feil, de aller fleste må streve med dette. Det er de færreste som er store pga mangel på kunnskap, og de tar ofte tak før det går over til fedme. Ikke anta at sukkeravhengighet er den vanskeligste underliggende årsaken, det er mange underliggende årsaker og de er like tøffe å jobbe seg gjennom alle sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 10.27, Jaymie skrev:

Hvis du har sett de andre innleggene jeg har skrevet så ser du at jeg mener de fleste tilfeller av fedme mest sannsynlig bunner i spiseforstyrrelse/ forstyrret spising og at det er en kamp. Mitt poeng, igjen, er å minne de som leser på at det er ikke umulig, og at det finnes hjelp. 

Det jeg har uthevet mener jeg er feil, de aller fleste må streve med dette. Det er de færreste som er store pga mangel på kunnskap, og de tar ofte tak før det går over til fedme. Ikke anta at sukkeravhengighet er den vanskeligste underliggende årsaken, det er mange underliggende årsaker og de er like tøffe å jobbe seg gjennom alle sammen. 

 

Synes det er bra hun har funnet sin vei. Måtte det vare. Samtidig synes jeg det er betenkelig at det reklameres og tjenes penger på det. Men hennes valg. Ellos trodde jeg var for de som bodde langt på landet med milevis til butikk. Ikke verdens beste utvalg og mye dårlige stoffer. Ser hun bruker mye polyesterkjoler o. A. Finnes vel ikke eklere stoffer å ha på seg. Jeg foretrekker 100 prosent ull, gjerne kasjmir i denne årstiden og om sommeren bomull, lin og silke. Polyester finnes ikke i mine klesskap. Men smaken er som baken. Og hvorfor alle billige smykker og vesker som tilbehør,istedenfor å kjøpe kvalitet og klassiske smykker/vesker som ser penere ut til en voksen dame. Det blir for mye bruk og kast for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tutsi123 skrev:

 

Synes det er bra hun har funnet sin vei. Måtte det vare. Samtidig synes jeg det er betenkelig at det reklameres og tjenes penger på det. Men hennes valg. Ellos trodde jeg var for de som bodde langt på landet med milevis til butikk. Ikke verdens beste utvalg og mye dårlige stoffer. Ser hun bruker mye polyesterkjoler o. A. Finnes vel ikke eklere stoffer å ha på seg. Jeg foretrekker 100 prosent ull, gjerne kasjmir i denne årstiden og om sommeren bomull, lin og silke. Polyester finnes ikke i mine klesskap. Men smaken er som baken. Og hvorfor alle billige smykker og vesker som tilbehør,istedenfor å kjøpe kvalitet og klassiske smykker/vesker som ser penere ut til en voksen dame. Det blir for mye bruk og kast for meg. 

Eh Ellos har masse forskjellige klær og merker og mye utvalg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Orly skrev:

Eh Ellos har masse forskjellige klær og merker og mye utvalg. 

Joda men alt det får man kjøpt i butikker og da som regel billigere. Selv da hun arbeidet i zizzibutikk så reklamerte hun for zizzi på ellos.Der er prisene ofte høyere. Så Ellos er ikke et nettsted det er lurt å handle på med mindre du bor et sted milevis fra sivilisasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tutsi123 skrev:

Joda men alt det får man kjøpt i butikker og da som regel billigere. Selv da hun arbeidet i zizzibutikk så reklamerte hun for zizzi på ellos.Der er prisene ofte høyere. Så Ellos er ikke et nettsted det er lurt å handle på med mindre du bor et sted milevis fra sivilisasjonen. 

Ok, det er ikke min erfaring , i tillegg er det alltid rabattkoder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tutsi123 skrev:

 

Synes det er bra hun har funnet sin vei. Måtte det vare. Samtidig synes jeg det er betenkelig at det reklameres og tjenes penger på det. Men hennes valg. Ellos trodde jeg var for de som bodde langt på landet med milevis til butikk. Ikke verdens beste utvalg og mye dårlige stoffer. Ser hun bruker mye polyesterkjoler o. A. Finnes vel ikke eklere stoffer å ha på seg. Jeg foretrekker 100 prosent ull, gjerne kasjmir i denne årstiden og om sommeren bomull, lin og silke. Polyester finnes ikke i mine klesskap. Men smaken er som baken. Og hvorfor alle billige smykker og vesker som tilbehør,istedenfor å kjøpe kvalitet og klassiske smykker/vesker som ser penere ut til en voksen dame. Det blir for mye bruk og kast for meg. 

Enig i dette jeg har uthevet.

Når det gjelder Ellos tenker jeg at så lenge reklamen merkes er det en helt grei side. Ikke alle har råd til kvalitetsstoff, og Ellos har mange rabattkoder og rimelige klær for folk flest. Bruk og kast er utbredt i dag, men føler ikke Helene er verst på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillehammeren skrev:

Skal ikke siste IG-bilde være merket med reklame? 

Var sikkert så tissetrengt da bildet ble tatt, så det ble glemt i all hast! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hun får hjelp for det syklige kroppsfokuset sitt. Jeg blir rett og slett sliten og ikke inspirert av å følge henne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cerruti skrev:

Håper hun får hjelp for det syklige kroppsfokuset sitt. Jeg blir rett og slett sliten og ikke inspirert av å følge henne. 

Men dette er da ikke noe nytt. Hver gang hun har det litt kjipt, pøses det på med lettkledde bilder og før/etterbilder i jakt på ros, skryt, bekreftelse og oppmerksomhet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Men dette er da ikke noe nytt. Hver gang hun har det litt kjipt, pøses det på med lettkledde bilder og før/etterbilder i jakt på ros, skryt, bekreftelse og oppmerksomhet. 

Nettopp. Og så pakkes det inn i «bedre helse»... Jeg tror hun vil få bedre helse når hun slutter å ta bilde av seg selv hundre ganger daglig og fortelle internett hvor bra hun ser ut osv osv. En ting var før med et blogginnlegg, men med Instagram og story tar det jo helt av for disse «influenserne.» 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvis man skal dele før/etter så er det utrolig mye lettere å se forskjellen når man ikke poserer på seg blærekatarr og filter-forvrengning 😂😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å ha bedre helse som mål, og ikke kroppens utseende som fokus, har hun veldig stort fokus på kroppens utseende. 🤷🏼‍♀️

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...