Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, keiserenernaken skrev:

Uten at jeg vet hvilke kjoler det er snakk om - er du vant med og komfortabel med bodycons og andre kroppsnære kjoler? Det har mye å si. 

Dragen går endel med tettsittende klær, og om man ikke er vant til det vil det føles som pølseskinn. 

Slike klær krever shapeundertøy el. Det vil nok hjelpe mye på følelsen av pølseskinn. 

Ja, har gått med mye tettsittende, er også vant til å bruke shapewear slik at klærne sitter bedre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Wenda skrev:

Nei jeg bare lurte siden jeg mener hun skrev Large en gang jeg spurte henne i sommer og kjolen sitter løsere på henne enn hva den gjør på meg. Nesten så jeg lurer på om det er feilmerking på de jeg har fått. 
Ja, alle kropper er forskjellige, men jeg er generelt smalere enn henne, med betraktelig mindre pupper, likevel er den kjempetrang over brystkassen hos meg. (Jeg tror jeg er litt større rundt magen, men mulig det er ganske likt mtp løshud og sånt hos henne)
Jeg syns kjolen satt relativt fint på henne, men hos meg sitter den aller største størrelsen de har som et pølseskinn på meg

 

Mulig jeg formulerte meg feil siden folk straks gikk i forsvarsposisjon her. Jeg har alltid likt HD jeg og forsvart henne mer enn en gang for å si det sånn. Så det var ikke ment som noe negativt mot henne

Jeg er lang, og ser ikke så stor ut som Helene. Men jeg blir alltid overrasket over at folk faktisk er mindre enn meg i str selv om de kanskje tilsynelatende er større. En liten men rund venninne av meg bruker M som er altfor lite til meg. Men jeg er slank og hun er litt stor. Pluss at man ofte ser større ut på bilde enn i virkeligheten. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye mindre  Helene egentlig er. Dessuten liker Helene at klærne sitter stramt, så kanskje hun heller går ned en størrelse om klærne er litt store. Jeg går heller opp. Vi er forskjellig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tutten skrev:

Jeg er lang, og ser ikke så stor ut som Helene. Men jeg blir alltid overrasket over at folk faktisk er mindre enn meg i str selv om de kanskje tilsynelatende er større. En liten men rund venninne av meg bruker M som er altfor lite til meg. Men jeg er slank og hun er litt stor. Pluss at man ofte ser større ut på bilde enn i virkeligheten. Du hadde nok blitt overrasket over hvor mye mindre  Helene egentlig er. Dessuten liker Helene at klærne sitter stramt, så kanskje hun heller går ned en størrelse om klærne er litt store. Jeg går heller opp. Vi er forskjellig. 

Dette er et godt poeng. Jeg har venninner som er lengre og tynnere enn meg som bruker M i størrelse når jeg fint kommer inn i en XS, og Helene er vel ikke så høy tror jeg så kanskje gjelder det samme for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gode poeng her. Ble bare veldig skuffa over Bara Sportwear kanskje siden den største størrelsen (xxxl) sitter åletrangt på meg. Jeg bruker jo medium og Large for det meste, men innimellom xl. Ble nedtur å gå opp til xxxl og fortsatt sitte så trangt på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Wenda skrev:

Veldig gode poeng her. Ble bare veldig skuffa over Bara Sportwear kanskje siden den største størrelsen (xxxl) sitter åletrangt på meg. Jeg bruker jo medium og Large for det meste, men innimellom xl. Ble nedtur å gå opp til xxxl og fortsatt sitte så trangt på meg

Men Bara er jo STORE i størrelsen. Jeg bruker s i 2xu, men må ha xs i Bara, ellers har jeg «sleng» i den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Caram skrev:

Men Bara er jo STORE i størrelsen. Jeg bruker s i 2xu, men må ha xs i Bara, ellers har jeg «sleng» i den!

I følge Helene er det forskjell på tightsene og kjolene. Ble nevnt i kommentarfeltet en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Wenda said:

Veldig gode poeng her. Ble bare veldig skuffa over Bara Sportwear kanskje siden den største størrelsen (xxxl) sitter åletrangt på meg. Jeg bruker jo medium og Large for det meste, men innimellom xl. Ble nedtur å gå opp til xxxl og fortsatt sitte så trangt på meg

Jeg fulgte HD sitt råd om å gå opp en str og den sitter bra. Ikke for stram og ikke for slækk. Så du må jo ha vært veldig uheldig med modellen eller noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tilbakemeldingene som går igjen på Bara community er at kjolene er små i størrelsen, og da spesielt modellen med lange armer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Caram skrev:

Men Bara er jo STORE i størrelsen. Jeg bruker s i 2xu, men må ha xs i Bara, ellers har jeg «sleng» i den!

Det er nok variabelt, jeg bruker mindre størrelse i 2XU enn i Bara og andre merker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cappuccino skrev:

De tilbakemeldingene som går igjen på Bara community er at kjolene er små i størrelsen, og da spesielt modellen med lange armer. 

Ja, det er de med lange ermer jeg har ja. Sitter et pr hakk for stramt for min smak 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig flere innlegg og storier på IG nå med klær fra samarbeidspartnere og uten reklamemerking. 

På siden til Bara community på Facebook har hun lagt ut et innlegg om hvor fornøyd hun er med den nye teddyjakken uten å nevne at hun er sponset. Jeg kan ikke skjønne at det er noe mindre krav til merking der. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cappuccino skrev:

For øvrig flere innlegg og storier på IG nå med klær fra samarbeidspartnere og uten reklamemerking. 

På siden til Bara community på Facebook har hun lagt ut et innlegg om hvor fornøyd hun er med den nye teddyjakken uten å nevne at hun er sponset. Jeg kan ikke skjønne at det er noe mindre krav til merking der. 

Det skal være samme krav til merking på alle plattformer, inkludert linker fra en plattform til en annet plattform som inneholder reklame. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lileep skrev:

Jeg fulgte HD sitt råd om å gå opp en str og den sitter bra. Ikke for stram og ikke for slækk. Så du må jo ha vært veldig uheldig med modellen eller noe?

Den modellen jeg har heter «icon». Kan jo være den er ulik de andre Bara-tightsene i størrelse🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Caram said:

Den modellen jeg har heter «icon». Kan jo være den er ulik de andre Bara-tightsene i størrelse🤔

Jeg har black Power tights. Noen av modellene står det at de kan være små, men står ikke på den du har. Er kanskje bare det at fasongen plasser noen og ikke alle? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bobleplasten
På 7.11.2020 den 11.02, Fnugg1 skrev:

Jeg frykter hun kommer til å gå på en smell. De fleste jeg kjenner som har gått på streng lavkarbo har møtt veggen, og savnet etter karbohydrater har gjort så de har gått opp alt igjen + gjerne litt mer i tillegg. 

Jeg er ikke uenig i at det går ofte den veien, men det gjelder jo all vektnedgang. Veldig mange klarer rett og slett ikke holde det ved like. man kunne liksågodt sagt at "mange savner for mye å overspise" eller "mange savner for mye å trøste seg med mat" og forklart vektoppgangen med det og det ville vært like riktig uavhengig av diett. Og ja, veldig restriktive dietter kan gjerne smelle tilbake på en, men av og til er faktisk harde rammer bedre enn fleksibilitet. Fleks passer best de menneskene som kan spise tre biter av smågodtposen, legge den tilbake i skapet og glemme den i to uker uten å plages av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bobleplasten skrev:

Jeg er ikke uenig i at det går ofte den veien, men det gjelder jo all vektnedgang. Veldig mange klarer rett og slett ikke holde det ved like. man kunne liksågodt sagt at "mange savner for mye å overspise" eller "mange savner for mye å trøste seg med mat" og forklart vektoppgangen med det og det ville vært like riktig uavhengig av diett. Og ja, veldig restriktive dietter kan gjerne smelle tilbake på en, men av og til er faktisk harde rammer bedre enn fleksibilitet. Fleks passer best de menneskene som kan spise tre biter av smågodtposen, legge den tilbake i skapet og glemme den i to uker uten å plages av det.

Dette uthevede er jeg litt uenig i, her er mange forskjellige og flere som sliter med dårlig samvittighet over overspising kan ha godt av er fleksibel og balansert kosthold.

Jeg er enig i at noen også responderer på gode rammer, men igjen så er folk forskjellige og rammer kommer i mange former (tid, restriksjoner, porsjonsstørrelse, rutine osv). 

Tror de fleste her ønsker Helene alt godt og muligheten til å lykkes over lang tid (5+ år), og for de som har fulgt henne lenge så vet vi at hun har gått på en smell med lavkarbo før. Jeg tror denne gangen har vært positiv, men det lyste noen varsellamper da hun annonserte ny coach. Jeg håper forandringen blir bra, og at det ikke ender opp slik som sist. Hun fortjener å ha et godt forhold til mat, men samtidig skulle jeg ønske hun var litt mer privat ang spesifikke dietter og kosthold fordi restriksjon er en sterk trigger for mange som sliter med mat, og mange av hennes følgere er i den kategorien. Husk at inspirasjon om kropp og mat ikke nødvendigvis er etisk riktig eller uproblematisk bare fordi man bruker en større størrelse. Det er en feilaktig antagelse at vi kun blir påvirket av tynne «ideal» kropper, vi blir påvirket av holdninger og da gjerne holdningene til de vi kjenner oss igjen i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Jaymie skrev:

(...) Husk at inspirasjon om kropp og mat ikke nødvendigvis er etisk riktig eller uproblematisk bare fordi man bruker en større størrelse. Det er en feilaktig antagelse at vi kun blir påvirket av tynne «ideal» kropper, vi blir påvirket av holdninger og da gjerne holdningene til de vi kjenner oss igjen i. 

Enig. Jeg har blitt negativt påvirket av dette. Å følge kroppsaktivister ble en hvilepute, selv om jeg hele tiden var uenig med holdningen og aksept av fedme. Vektnedgang ble til vektoppgang fordi de legitimerte de holdningene jeg hadde til eget matinntak, kos og aktivitetsnivå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, keiserenernaken skrev:

Enig. Jeg har blitt negativt påvirket av dette. Å følge kroppsaktivister ble en hvilepute, selv om jeg hele tiden var uenig med holdningen og aksept av fedme. Vektnedgang ble til vektoppgang fordi de legitimerte de holdningene jeg hadde til eget matinntak, kos og aktivitetsnivå. 

Dette er også et godt poeng, og her vil mange respondere med «det er bare å avfølge», men dessverre er det ikke slik at man oppdager dette før det er for sent. Det finnes vel en vær varsom plakat når det gjelder mat osv, personlig synes jeg den burde utvides til å inneholde mer enn bare porsjonsstørrelser og bli mye strengere. Det blir litt off topic, men jeg tar det opp her grunnet Helenes store åpenhet ang vektnedgang og også samarbeid med spesifikke (og dyre) metoder. Eksempler er: MCT olje, FUS, Flexikost og div andre kostholdstilskudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...