Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Jaymie skrev:

Helenes store åpenhet ang vektnedgang og også samarbeid med spesifikke (og dyre) metoder. Eksempler er: MCT olje, FUS, Flexikost og div andre kostholdstilskudd. 

Jeg synes uansett disse samarbeidene mangler troverdighet siden hun er slankeoperert. Det er tross alt vektnedgang en slik operasjon tas for og fører til. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Jaymie skrev:

Dette er også et godt poeng, og her vil mange respondere med «det er bare å avfølge», men dessverre er det ikke slik at man oppdager dette før det er for sent. Det finnes vel en vær varsom plakat når det gjelder mat osv, personlig synes jeg den burde utvides til å inneholde mer enn bare porsjonsstørrelser og bli mye strengere. Det blir litt off topic, men jeg tar det opp her grunnet Helenes store åpenhet ang vektnedgang og også samarbeid med spesifikke (og dyre) metoder. Eksempler er: MCT olje, FUS, Flexikost og div andre kostholdstilskudd. 

Spot on. Jeg fulgte egentlig aldri noen fast, men ble likevel påvirket nok til at det ble en hvilepute og unnskyldning for å fortsette gamle spor. Selv etter vektnedgang og bevissthet rundt valg og triggere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cerruti skrev:

Jeg synes uansett disse samarbeidene mangler troverdighet siden hun er slankeoperert. Det er tross alt vektnedgang en slik operasjon tas for og fører til. 

Det er også et poeng. I mine øyne er de fleste kosttilskudd (og ekstreme dietter) unødvendig for de aller fleste, men som påvirker når man frem til mange som vil føle at dette er nødvendig eller «svaret». Dette gjelder spesielt de som har historie innenfor jojoslanking, de prøver gjerne alt som finnes. Dette er hovedsakelig problematisk fordi målgruppen ofte har et forstyrret tankemønster rundt mat/ kropp/ vektnedgang, og det oppfordrer til høyt pengebruk. Noe kosttilskudd er jo ikke det dyreste i verden, men samarbeid som feks FUS oppfordrer til pengebruk opp til 10 000kr klassen og det synes jeg ikke noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
39 minutter siden, keiserenernaken skrev:

Enig. Jeg har blitt negativt påvirket av dette. Å følge kroppsaktivister ble en hvilepute, selv om jeg hele tiden var uenig med holdningen og aksept av fedme. Vektnedgang ble til vektoppgang fordi de legitimerte de holdningene jeg hadde til eget matinntak, kos og aktivitetsnivå. 

Ja. Og ikke minst ideen om at dersom man ikke spiser alt man har lyst til hele tiden hver eneste gang, så nekter man seg selv gleden i livet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2020 den 13.53, keiserenernaken skrev:

Spot on. Jeg fulgte egentlig aldri noen fast, men ble likevel påvirket nok til at det ble en hvilepute og unnskyldning for å fortsette gamle spor. Selv etter vektnedgang og bevissthet rundt valg og triggere. 

Hva mener du? At hvis slike som f.eks. Camilla Lorentzen sier det er greit å akseptere seg selv som en er og spise smågodt, så blir det en hvilepute for deg slik at du fortsetter å leve usunt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt den siste tiden at jeg bør avfølge Helene. Synes kroppsfokuset har blitt så ekstremt. Å legge ut at man er så fornøyd med at kragebeinene vises, og samtidig bortforklare at det ikke er så viktig synes jeg er dobbeltmoral. Veldig lett å fraskrive seg ansvar for påvirkning av følgerne sine med at de må jobbe med seg selv hvis de reagerer på noe hun poster.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor forbanna vanskelig er det å merke reklamen TYDELIG og først i teksten- og med samme skrifttype og farge som resten av teksten?! Hva heter Mats her inne? Kan noen tagge han mens jeg tipser Forbrukertilsynet... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cappuccino skrev:

Har tenkt den siste tiden at jeg bør avfølge Helene. Synes kroppsfokuset har blitt så ekstremt. Å legge ut at man er så fornøyd med at kragebeinene vises, og samtidig bortforklare at det ikke er så viktig synes jeg er dobbeltmoral. Veldig lett å fraskrive seg ansvar for påvirkning av følgerne sine med at de må jobbe med seg selv hvis de reagerer på noe hun poster.

Helt enig. Dette er vel det 3. innlegget om det kragebeinet. Håpløst. Det er også urovekkende at ei på over 30 må ta «forelsket i seg selv-selfies hele dagen.» 

Endret av cerruti
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lillehammeren skrev:

Hvor forbanna vanskelig er det å merke reklamen TYDELIG og først i teksten- og med samme skrifttype og farge som resten av teksten?! Hva heter Mats her inne? Kan noen tagge han mens jeg tipser Forbrukertilsynet... 

Man skulle jo tro det var enklere, mindre formatering av tekst hvis det stod over innlegget. Nå må man nærmest lete etter merkingen med lupe. Sikkert mange som ikke ser hvis de ikke er obs på det.

Lurer på hva motivasjonen er? Tenker den reklamen har motsatt effekt for de som er bevisste på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kontoen uansett gjort privat, så da må man følge for å «sniktitte»! Noe jeg ikke kommer til å gjøre. Det har for meg vært helt feil fokus der i siste tiden, og ikke særlig motiverende. Jeg håper egentlig hun logger av og gir seg selv en pause fra SOME.

Om ikke, lykke til til Helene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ella Peralta skrev:

Hvor mye gikk hun egentlig ned etter slankeoprasjonen? Hun er jo fortsatt veldig stor..

Stor eller ikke, det har ingen av oss en dritt med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, MarianneE skrev:

Stor eller ikke, det har ingen av oss en dritt med. 

Hun har jo en blogg om livsstil og slanking?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ella Peralta skrev:

Hvor mye gikk hun egentlig ned etter slankeoprasjonen? Hun er jo fortsatt veldig stor..

Den kommentaren der var jo bare stygg...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella Peralta skrev:

Hun har jo en blogg om livsstil og slanking?

Joa, men å henge seg opp i størrelsen hennes er bare så smålig! Det er SÅ enkelt å trekke frem at hun har gjort en kjempe jobb istedenfor!

Man kan jo diskutere troverdighet, men å trekke frem mest mulig negativt med en gang er unødvendig 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Wenda skrev:

Den kommentaren der var jo bare stygg...

Det var ikke meningen det, men hun er jo ganske åpen og tjener penger på å dele blant annet dette, så det er vel et legitimt spm? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarianneE skrev:

Joa, men å henge seg opp i størrelsen hennes er bare så smålig! Det er SÅ enkelt å trekke frem at hun har gjort en kjempe jobb istedenfor!

Man kan jo diskutere troverdighet, men å trekke frem mest mulig negativt med en gang er unødvendig 

"Å trekke frem mest mulig negativt med en gang..pust med magen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella Peralta skrev:

"Å trekke frem mest mulig negativt med en gang..pust med magen 😂

Nei takk. Jeg foretrekker å puste med lungene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...