Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

3 timer siden, silverdoe skrev:

Er dette innafor da? Reklamemerking skjult bak brukarnamnet..!

Screenshot_20201103-163111_Instagram.jpg

Nei, heller ikke hvit reklamemerking mot hvit bakgrunn. Men det er visst vanskelig å gjøre ting etter regelverket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, silverdoe skrev:

Er dette innafor da? Reklamemerking skjult bak brukarnamnet..!

Screenshot_20201103-163111_Instagram.jpg

Nei, men det skjer daglig selv om det blir nevnt her jevnlig. 🤦🏼‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2020 den 16.32, silverdoe skrev:

Er dette innafor da? Reklamemerking skjult bak brukarnamnet..!

Screenshot_20201103-163111_Instagram.jpg

Men hva er problemet med å merke riktig? Får dem mer betalt hvis dem kan klare å skjule at det er reklame? Jeg skjønner ikke at dem som kjøper reklame, finner seg i å ikke bli tydeliggjort.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kkkeee skrev:

Men hva er problemet med å merke riktig? Får dem mer betalt hvis dem kan klare å skjule at det er reklame? Jeg skjønner ikke at dem som kjøper reklame, finner seg i å ikke bli tydeliggjort.

Jo mer reklame en en konto består av, dess mindre troverdig blir influenseren. Derfor er det best om det fremstår som at det er minst mulig reklame.

Firmaet som reklamerer nyter jo også godt av det, ettersom troverdigheten synker når kontoen blir en ren reklamekanal. Da er det ingen som stoler på at produktet faktisk er bra, når influenseren reklamerer for alt helt ukritisk. 

(Merk at denne posten er ment generelt, ikke spesifikt Helene)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanskelig å få rett ja..to IG-stories med "reklame" skjult bak brukarnamnet 🙄

Eg trudde det aller helst skulle stå i samme type skrift og størrelse som resten av teksten, men det er kanskje ikkje slik?

Screenshot_20201104-185244_Instagram.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, silverdoe skrev:

Det er visst veldig vanskelig å få rett ja..to IG-stories med "reklame" skjult bak brukarnamnet 🙄

Eg trudde det aller helst skulle stå i samme type skrift og størrelse som resten av teksten, men det er kanskje ikkje slik?

Screenshot_20201104-185244_Instagram.jpg

Det er riktig at det skal være i samme font, farge, bakgrunnsfarge og størrelse som resten av teksten når det gjelder skriften til reklamemerkingen. «Reklame» skal fremheves som det du ser øverst i teksten (ikke øverst i hjørnet borte fra hovedteksten). Vi tok opp dette sist Mats var inne i tråden her og da ble det gjort riktig i 3 dager før det gikk tilbake til slik du ser over her og også flere umerkede stories (oftest FUS relatert). Det er så opplagt at det er med vilje nå at man kan begynne å sammenligne merkingen hennes med Sophie Elise AS 🤦🏼‍♀️

Endret av Jaymie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd hun driter i det igjen. Hun greide jo å skjerpe seg i noen dager - og hun VET jo godt hvordan det skal gjøres, hun som har pirket og rettet på andre! 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jaymie skrev:

Det er riktig at det skal være i samme font, farge, bakgrunnsfarge og størrelse som resten av teksten når det gjelder skriften til reklamemerkingen. «Reklame» skal fremheves som det du ser øverst i teksten (ikke øverst i hjørnet borte fra hovedteksten). Vi tok opp dette sist Mats var inne i tråden her og da ble det gjort riktig i 3 dager før det gikk tilbake til slik du ser over her og også flere umerkede stories (oftest FUS relatert). Det er så opplagt at det er med vilje nå at man kan begynne å sammenligne merkingen hennes med Sophie Elise AS 🤦🏼‍♀️

Hun bør i alle fall slutte å kritisere andre for feil. Dette har vært en av hennes greier, rope høyt å henge ut andre som ikke følger reglene. Nå er hun minst like ille. Hvorfor hun tror det er veien å gå, kan man jo bare spekulere i. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hufsaaaaa skrev:

Synd hun driter i det igjen. Hun greide jo å skjerpe seg i noen dager - og hun VET jo godt hvordan det skal gjøres, hun som har pirket og rettet på andre! 🙄

Hver gang jeg kommenterer det her inne kommer det én godt merket post på story eller insta feeden, før det er rett tilbake til dårlig merking. Dette er nok kun for å øke salg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Hun bør i alle fall slutte å kritisere andre for feil. Dette har vært en av hennes greier, rope høyt å henge ut andre som ikke følger reglene. Nå er hun minst like ille. Hvorfor hun tror det er veien å gå, kan man jo bare spekulere i. 

Fordi hun får masse klikk når hun kritiserer andre, som fører til mer salg og siden hun har en målgruppe som ikke er mindreårige virker følgerne hennes mindre kritiske og hun mer troverdig. Når hun kritiserte Sophie Elise AS for umerket MyMuse reklame var hennes (daværende) siste post i feeden reklame for Change, det er ikke tilfeldig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken størrelse er det hun sa den Bara Sportswear-kjolen var? Mener hun sa den var i Large, men jeg får ikke det til å stemme. Jeg er ca 15 cm høyere enn HD, men jeg har MYE mindre pupper, mindre rompe, muligens litt større mage. Jeg har brukt XXL og XXXL og begge sitter ganske stramt på meg. Litt ubehagelig stramt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Hvilken størrelse er det hun sa den Bara Sportswear-kjolen var? Mener hun sa den var i Large, men jeg får ikke det til å stemme. Jeg er ca 15 cm høyere enn HD, men jeg har MYE mindre pupper, mindre rompe, muligens litt større mage. Jeg har brukt XXL og XXXL og begge sitter ganske stramt på meg. Litt ubehagelig stramt

Hvorfor spør du ikke henne direkte? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wenda skrev:

Hvilken størrelse er det hun sa den Bara Sportswear-kjolen var? Mener hun sa den var i Large, men jeg får ikke det til å stemme. Jeg er ca 15 cm høyere enn HD, men jeg har MYE mindre pupper, mindre rompe, muligens litt større mage. Jeg har brukt XXL og XXXL og begge sitter ganske stramt på meg. Litt ubehagelig stramt

Ingen er like og som du selv sier, du har større mage, er høyere.... hvorfor i all verden begynner du å sammenligne størrelser på det grunnlaget ? Er det for å starte opp gjengen som liker å rope ; åååååååååå hun kan uuuuuuumulig bruke den størrelsen. Hun lyyyyyger....? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Infinity skrev:

Ingen er like og som du selv sier, du har større mage, er høyere.... hvorfor i all verden begynner du å sammenligne størrelser på det grunnlaget ? Er det for å starte opp gjengen som liker å rope ; åååååååååå hun kan uuuuuuumulig bruke den størrelsen. Hun lyyyyyger....? 

Nei jeg bare lurte siden jeg mener hun skrev Large en gang jeg spurte henne i sommer og kjolen sitter løsere på henne enn hva den gjør på meg. Nesten så jeg lurer på om det er feilmerking på de jeg har fått. 
Ja, alle kropper er forskjellige, men jeg er generelt smalere enn henne, med betraktelig mindre pupper, likevel er den kjempetrang over brystkassen hos meg. (Jeg tror jeg er litt større rundt magen, men mulig det er ganske likt mtp løshud og sånt hos henne)
Jeg syns kjolen satt relativt fint på henne, men hos meg sitter den aller største størrelsen de har som et pølseskinn på meg

 

Mulig jeg formulerte meg feil siden folk straks gikk i forsvarsposisjon her. Jeg har alltid likt HD jeg og forsvart henne mer enn en gang for å si det sånn. Så det var ikke ment som noe negativt mot henne

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Nei jeg bare lurte siden jeg mener hun skrev Large en gang jeg spurte henne i sommer og kjolen sitter løsere på henne enn hva den gjør på meg. Nesten så jeg lurer på om det er feilmerking på de jeg har fått. 
Ja, alle kropper er forskjellige, men jeg er generelt smalere enn henne, med betraktelig mindre pupper, likevel er den kjempetrang over brystkassen hos meg. (Jeg tror jeg er litt større rundt magen, men mulig det er ganske likt mtp løshud og sånt hos henne)
Jeg syns kjolen satt relativt fint på henne, men hos meg sitter den aller største størrelsen de har som et pølseskinn på meg

 

Mulig jeg formulerte meg feil siden folk straks gikk i forsvarsposisjon her. Jeg har alltid likt HD jeg og forsvart henne mer enn en gang for å si det sånn. Så det var ikke ment som noe negativt mot henne

Dette med feilmerking forekommer jo, og det er derfor man ofte lurer på hvilken str influenserne har (man sammenligner seg jo før man kjøper produktet). Da blir det et problem om reklamen ikke er tro til størrelsen (snakker generelt). Når det gjelder bara kjolen mener jeg også hun sa lagre, men på et spm på insta for ikke lenge siden anbefalte hun å gå opp en str i kjolene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Nei jeg bare lurte siden jeg mener hun skrev Large en gang jeg spurte henne i sommer og kjolen sitter løsere på henne enn hva den gjør på meg. Nesten så jeg lurer på om det er feilmerking på de jeg har fått. 
Ja, alle kropper er forskjellige, men jeg er generelt smalere enn henne, med betraktelig mindre pupper, likevel er den kjempetrang over brystkassen hos meg. (Jeg tror jeg er litt større rundt magen, men mulig det er ganske likt mtp løshud og sånt hos henne)
Jeg syns kjolen satt relativt fint på henne, men hos meg sitter den aller største størrelsen de har som et pølseskinn på meg

 

Mulig jeg formulerte meg feil siden folk straks gikk i forsvarsposisjon her. Jeg har alltid likt HD jeg og forsvart henne mer enn en gang for å si det sånn. Så det var ikke ment som noe negativt mot henne

Uten at jeg vet hvilke kjoler det er snakk om - er du vant med og komfortabel med bodycons og andre kroppsnære kjoler? Det har mye å si. 

Dragen går endel med tettsittende klær, og om man ikke er vant til det vil det føles som pølseskinn. 

Slike klær krever shapeundertøy el. Det vil nok hjelpe mye på følelsen av pølseskinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 11.02, Bobleplasten skrev:

En ting er sikkert. Jeg synes Helene Drage gjør det dritbra om dagen. Hun har gått ned masse i vekt, ser frisk og sunn ut. I og med at dette er en slankelivstilsblogg synes jeg hun, pr dd er en åpenbar suksesscase.

En annen observasjon jeg gjør meg er at suksessen kom når hun var tilbake igjen på rimelig streng lavkarbo. Jeg er mer og mer overbevist om at dette er veien å gå for folk som sliter med overspising. Om det er dietten som reduserer impulsen til å overspise eller om lavkarbo reduserer angsten og depresjonene som man gjerne selvmedisinerer bort med potetgull vet jeg ikke. det finnes forskning som forsiktig antyder begge deler.

Jeg håper virkelig at hun klarer å holde koken oppe, og at hun kanskje har en sunnere kontekst rundt den lavkarbogreia si denne gangen enn den fitnesskonteksten hun hadde i 12 da hun fikk et godt resultat men gikk på en smell i etterkant. Hvis du leser dette Helene så er det faktisk noen som fortsatt heier på deg ;) (men begynn å merk reklamen ordentlig da)

Jeg frykter hun kommer til å gå på en smell. De fleste jeg kjenner som har gått på streng lavkarbo har møtt veggen, og savnet etter karbohydrater har gjort så de har gått opp alt igjen + gjerne litt mer i tillegg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...