Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Jaymie skrev:

Det er det siste bildet i feeden, det hun henger i hoopen med body fra Change ja. Jeg ser ikke noe vulgært med det, kun kjipt at det igjen er umerket reklame. 

Åja, det er borte nå, men mener jeg så det og ikke tenkte noe over det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Lirah skrev:

Åja, det er borte nå, men mener jeg så det og ikke tenkte noe over det i det hele tatt.

Gikk nettopp inn og ser bildet fortsatt er der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg finner det ikke. :P 

Rart, er det helt nyeste bilde i feeden. Prøvde å stenge ned IG helt og åpne det igjen for å se om det forsvant da, men det er fortsatt der. Uansett, ikke så ille som folk vil ha det til. 
Bortsett fra eventuelt merking av reklame da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Rart, er det helt nyeste bilde i feeden. Prøvde å stenge ned IG helt og åpne det igjen for å se om det forsvant da, men det er fortsatt der. Uansett, ikke så ille som folk vil ha det til. 
Bortsett fra eventuelt merking av reklame da

Nå fikk jeg det opp! Jeg har sett verre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lillehammeren skrev:

Det siste bildet på Instagram ble for meget... 🙈

Jeg har lurt lenge på hvorfor ingen reagerer på det. Trodde det var noe galt med meg siden jeg syns det nesten var vulgært. Snakk om å elske å vise seg frem og vise mest mulig 🙈 Jeg blir flau

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, kkkeee skrev:

Jeg har lurt lenge på hvorfor ingen reagerer på det. Trodde det var noe galt med meg siden jeg syns det nesten var vulgært. Snakk om å elske å vise seg frem og vise mest mulig 🙈 Jeg blir flau

Hva er galt med å vise seg frem? Er det problematisk å være stolt over kroppen sin, og på hvilken måte? Hvorfor blir du flau når dette i svært liten grad råker deg, du var bare så "uheldig" at du så bildet? Du trenger ikke se flere ganger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om man blir støtt av det bildet, og mener det er for vulgært å dele på sosiale medier - da følger man for det første feil person, og man burde holde seg borte fra sosiale medier generelt. Reklameplakater for undertøy også, for den saks skyld. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
45 minutter siden, Jaymie skrev:

Er dere seriøse nå? Jeg finner ikke bildet vulgært i det hele tatt, måten hun henger i hoopen er et vanlig triks. Det er ingenting annet enn hud som vises, ikke lat som noe annet. Det eneste dere gjør er å legge tyngde til bildeteksten under.

Det kjipe her er den umerkede reklamen, igjen!

Jeg er seriøs, og jeg synes virkelig at bildet er udelikat. Og det er i dette tilfellet tatt for å vise hud, ikke noe annet. Man kan godt henge i en sånn ring med litt mer klær, man trenger ikke en underdel så går langt inn i rumpen eller bare så vidt dekker foran.

HD er en jeg ikke følger i det hele tatt, mye fordi jeg ikke liker måten hun eksponerer seg selv på - men igjen, hun er en av dem som tjener på denne tråden fordi det er pga den at jeg av og til klikker meg inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Twistdott skrev:

Jeg er seriøs, og jeg synes virkelig at bildet er udelikat. Og det er i dette tilfellet tatt for å vise hud, ikke noe annet. Man kan godt henge i en sånn ring med litt mer klær, man trenger ikke en underdel så går langt inn i rumpen eller bare så vidt dekker foran.

HD er en jeg ikke følger i det hele tatt, mye fordi jeg ikke liker måten hun eksponerer seg selv på - men igjen, hun er en av dem som tjener på denne tråden fordi det er pga den at jeg av og til klikker meg inn

Du kan mene så mye du vil, men du er ikke i posisjon til å fortelle folk hva som er riktig eller galt, spesielt når det er ÅPENBART at dette ikke er galt for Helene. Det er hennes kropp og hun gjør som hun vil med den, hvorfor gjør du deg opp en mening om et menneske du ikke følger i det heeele tatt? Jeg foreslår ny hobby, det er gøy å lese bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twistdott skrev:

Jeg er seriøs, og jeg synes virkelig at bildet er udelikat. Og det er i dette tilfellet tatt for å vise hud, ikke noe annet. Man kan godt henge i en sånn ring med litt mer klær, man trenger ikke en underdel så går langt inn i rumpen eller bare så vidt dekker foran.

HD er en jeg ikke følger i det hele tatt, mye fordi jeg ikke liker måten hun eksponerer seg selv på - men igjen, hun er en av dem som tjener på denne tråden fordi det er pga den at jeg av og til klikker meg inn

Men det har veldig lite med bedriften å gjøre om hun vil vise hud eller ikke. Det blir et litt annet tema i SE tråden fordi hovedandelen følgere der er mindreårige, men Helene har en helt annen målgruppe. Hvis du ser på aerial hoop inspo er ikke denne type bekledning så uvanlig heller. Hvis du ikke følger henne så skjønner jeg ikke helt hva du får ut av denne tråden, det blir som om jeg skulle følge CBE tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Alt med bildet er helt ok, bortsett dra området rundt kjønnsorganet, som da ses i speilet. Syns det er overraskende at noen syns det er noe de vil dele med det store flertall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne  ikke bry meg mindre om det bildet, heller dette en SE som viser plastikk ræv med en tampong godt plassert mellom opererte kjønnslepper og #feminisme. Men seriøst? HD trenger et lynkurs i merking av reklame, det er skikkelig ugreit at hun driter i å merke reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bildet var (desverre) nok til de mannlige fansa. Men det ser bare vondt ut med for liten body i den stillingen. Bloggere/influensere er helt utrolig lite classy, ALT skal brettes ut - bokstavelig talt. Og merkingen er jo et kapittel for seg selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
3 timer siden, Lirah skrev:

Du kan mene så mye du vil, men du er ikke i posisjon til å fortelle folk hva som er riktig eller galt, spesielt når det er ÅPENBART at dette ikke er galt for Helene. Det er hennes kropp og hun gjør som hun vil med den, hvorfor gjør du deg opp en mening om et menneske du ikke følger i det heeele tatt? Jeg foreslår ny hobby, det er gøy å lese bøker. 

Jeg er faktisk i en posisjon til å si hva jeg mener, og jeg forteller absolutt ingen hva som er rett og galt. Det får bli opp til hver enkelt å finne ut av, jeg sier at jeg reagerer på det bildet. 
Og hvilken hersketeknikk er det å foreslå at andre skal lese bøker? Det blir faktisk for dumt siden du ikke kjenner meg, du vet ikke hva jeg driver med eller hvor mye jeg leser.. Så det du lirer ut sv deg om at jeg skal få meg en ny hobby faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Twistdott skrev:

Jeg er faktisk i en posisjon til å si hva jeg mener, og jeg forteller absolutt ingen hva som er rett og galt. Det får bli opp til hver enkelt å finne ut av, jeg sier at jeg reagerer på det bildet. 
Og hvilken hersketeknikk er det å foreslå at andre skal lese bøker? Det blir faktisk for dumt siden du ikke kjenner meg, du vet ikke hva jeg driver med eller hvor mye jeg leser.. Så det du lirer ut sv deg om at jeg skal få meg en ny hobby faller på sin egen urimelighet.

"Man kan godt henge i en sånn ring med litt mer klær, man trenger ikke en underdel så går langt inn i rumpen eller bare så vidt dekker foran." - Twistdott sin "mening" om hva som er rett og galt når det kommer til bekledning i aerial hoop. 

Du gjør jo det her? 

Hersketeknikk???? Jeg foreslo å lese bøker i stedet for å la seg provosere av lettkledde bilder på internett. Så vidt jeg ser har vi ikke en innholdsrik diskusjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Jaymie skrev:

Men det har veldig lite med bedriften å gjøre om hun vil vise hud eller ikke. Det blir et litt annet tema i SE tråden fordi hovedandelen følgere der er mindreårige, men Helene har en helt annen målgruppe. Hvis du ser på aerial hoop inspo er ikke denne type bekledning så uvanlig heller. Hvis du ikke følger henne så skjønner jeg ikke helt hva du får ut av denne tråden, det blir som om jeg skulle følge CBE tråden. 

Kunne ikke sagt meg mer enig. Du er flinkere til å ordlegge deg enn meg, jeg blir bare spydig og bitch. Til mitt forsvar blir jeg fortvilet over mennesker noen ganger, jeg syns mange er urimelige til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lirah skrev:

Kunne ikke sagt meg mer enig. Du er flinkere til å ordlegge deg enn meg, jeg blir bare spydig og bitch. Til mitt forsvar blir jeg fortvilet over mennesker noen ganger, jeg syns mange er urimelige til tider. 

Det er mye urimeligheter her på rampelyset generelt, men tror det er best å ignorere det som ofte blir til dårlig debatt og fokusere på det faktisk kritikkverdige; mangel på reklamemerking for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jaymie skrev:

Det er mye urimeligheter her på rampelyset generelt, men tror det er best å ignorere det som ofte blir til dårlig debatt og fokusere på det faktisk kritikkverdige; mangel på reklamemerking for eksempel. 

Det er helt sant. Det blir dog vanskelig å dy seg når folk begynner å fordømme og dele sine svært lite relevante meninger om kropp, bekledning og lignende. Overfladiske verdier som vi ikke trenger å ha fokus på, dette er et stort nok problem i samfunnet. Jeg tviler sterkt på at brukerne som er så pirkete ovenfor Helene, hadde likt å hatt en egen tråd om seg selv der folk kom med stikk vedrørende deres utseende og klesstil. Jeg kan være den første til å innrømme at jeg syns Helene har selv et overfladisk fokus og fokuserer for mye på hvordan kroppen skal se ut (ref. synlige kragebein), og derfor har jeg sluttet å følge henne fordi jeg trenger ikke at dette fokuset treffer meg midt i fleisen hver dag. Når jeg derimot føler jeg kan ta imot dette fokuset uten å la meg påvirke, så kan jeg sjekke profilen hennes for å se hvordan det går. Jeg har fulgt henne i mange år og bryr meg litt om hvordan det går med henne, så derfor sjekker jeg. Men jeg er ikke alltid i humør til å se på overdådig kroppsfokus, og da dropper jeg rett og slett bare å sjekke sosiale medier.

Skriver om dette fordi det kan være et tips til dere andre også som reagerer så sterkt på hvordan Helene kler seg og ter seg. Om det gjør dere ille til mote: ikke oppsøk det. Det er faktisk ikke verre enn det. Jeg stemmer for at kvinner kan gjøre det de vil med kroppen sin, kle seg slik de vil og være den de ønsker å være uten at de skal trykkes ned som følge av det. Igjen, ja, jeg syns hun har et for stort kroppsfokus, jeg finner det usunt og triggende, så da avfølger jeg. Men jeg mener ikke at Helene skal endre på seg selv eller forandre seg for å tilfredsstille samfunnets idealer og konservative og sarte sjelers meninger. For ja, det later til at det er mange konservative holdninger i seksjonen her, ettersom et bilde av rumpe og ben får folk til å steile. Noen mente at musa henger ut men det gjør den så absolutt ikke, vi ser en vokset bikinilinje? Hadde det vært ei fitte med i bildet så hadde instagram fjernet det for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
1 time siden, Lirah skrev:

"Man kan godt henge i en sånn ring med litt mer klær, man trenger ikke en underdel så går langt inn i rumpen eller bare så vidt dekker foran." - Twistdott sin "mening" om hva som er rett og galt når det kommer til bekledning i aerial hoop. 

Du gjør jo det her? 

Hersketeknikk???? Jeg foreslo å lese bøker i stedet for å la seg provosere av lettkledde bilder på internett. Så vidt jeg ser har vi ikke en innholdsrik diskusjon? 

At du gidder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...