boblevann Skrevet 16. mai 2019 #161 Del Skrevet 16. mai 2019 28 minutter siden, FruFiolett skrev: Godt å høre! Et helt fotballag ja, det er neimen ikke så langt unna! 🤣 Nevner det nok til jordmor på kontroll neste uke hvis det vedvarer, så får vi se☺️ Leste at man trenger ca en brødskive ekstra i døgnet i andre trimester, men én ekstra brødskive er jo bare forretten av hva jeg spiser ekstra om dagen, haha🙈 Én ekstra brødskive ja, haha... 😂 Ja jeg er sikker på at 11 slitne mannfolk kunne blitt mett av det jeg spiser ila én dag 🙈 Men, vekta holder seg sånn noen lunde stabil, så jeg trenger det tydeligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 16. mai 2019 Forfatter #162 Del Skrevet 16. mai 2019 5 timer siden, Patriotpaula skrev: Ja, helt sant 😅 Skal egentlig ikke teste før i morgen, men testet på tirsdag - veldig positiv test 🤩 Såååå lykkelig over denne positive testen ❤️ Har opprettet egen graviditetsdagbok allerede, følg meg gjerne der 😊 Kan kjenne litt små «kvalmeblaff», men foreløpig ikke noe mer enn det. Er vel litt tidlig enda kanskje 😬 Da skal jeg følge med! Gratulerer så mye igjen❤️ Satser på at du slipper unna verste kvalmen🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 16. mai 2019 Forfatter #163 Del Skrevet 16. mai 2019 5 timer siden, boblevann skrev: Én ekstra brødskive ja, haha... 😂 Ja jeg er sikker på at 11 slitne mannfolk kunne blitt mett av det jeg spiser ila én dag 🙈 Men, vekta holder seg sånn noen lunde stabil, så jeg trenger det tydeligvis! Haha🤣 Kjenner meg skikkelig igjen😅 Men vi får bare tenke at det krever såpass mye av oss å produsere et helt nytt menneske at vi trenger det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 16. mai 2019 #164 Del Skrevet 16. mai 2019 Akkurat nå, FruFiolett skrev: Haha🤣 Kjenner meg skikkelig igjen😅 Men vi får bare tenke at det krever såpass mye av oss å produsere et helt nytt menneske at vi trenger det! Absolutt! Jeg siterer Gloria i Modern Family: «i’m turning food in to a human». Klart det er energikrevende 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. mai 2019 #165 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, FruFiolett skrev: Da skal jeg følge med! Gratulerer så mye igjen❤️ Satser på at du slipper unna verste kvalmen🤞🏼🤞🏼 Takk, stor stas! ❤️ Jeg er 4+4 i dag, men kjenner at den kvalmen er virkelig up and coming, kjenner mer og mer av det for hver dag som går nå 🙊 Innom en matbutikk med samboeren nå, kjenner jeg er faretruende når å kaste opp 🙈😬😬 Endret 16. mai 2019 av Patriotpaula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 16. mai 2019 Forfatter #166 Del Skrevet 16. mai 2019 26 minutter siden, Patriotpaula skrev: Takk, stor stas! ❤️ Jeg er 4+4 i dag, men kjenner at den kvalmen er virkelig up and coming, kjenner mer og mer av det for hver dag som går nå 🙊 Innom en matbutikk med samboeren nå, kjenner jeg er faretruende når å kaste opp 🙈😬😬 Huff, den følelsen er ikke god!🤢 Føler med deg😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #167 Del Skrevet 18. mai 2019 Dagen idag har vært hakket mer spennende enn jeg foretrekker, ettersom jeg våknet med smerter i mage og korsrygg og brunaktig/blodig utflod idag tidlig. Til og med den avbalanserte rolige mannen min mente vi burde ringe legevakten, så jeg tok kontakt og de ba meg komme inn til en sjekk med en gang. Vurderte faktisk å ta Paracet for smertene, men tenkte at det kanskje var greit å faktisk ha reelle smerter på sjekken på legevakta også, så klarte meg uten. Var selvfølgelig innmari nervøs på vei inn og mens jeg venta, men fikk komme inn ganske raskt og de tok masse prøver - urinprøve, blodprøver, blodtrykk, puls og så videre. Absolutt alt var helt normalt, men de ville ha meg undersøkt av en gynekolog også. Fikk undersøkelse ganske fort der også heldigvis, og hadde seriøst hjertet helt oppe i halsen da jeg satt meg opp i den gynekologstolen! 😱 Heldigvis var alt i sin skjønneste orden, ingen blodansamling i livmor, livmorhalsen var helt lukket og 7 cm lang (noe som visstnok var normalt), den andre tvillingen var det ingen tegn til, og lille bebis sprellet og hjertet slo helt perfekt❤️ Begynte selvfølgelig å stortute, haha, bare av lettelse❤️ Usikkert hva smertene (som for øvrig er her enda) skyldes, gynekologen mente kanskje det kunne være en raskt voksende livmor og derfor både strekksmerter og andre organer som flytter på seg🤔 Så det må jeg visst bare leve med, men det er NULL problem så lenge lille har det bra❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 18. mai 2019 #168 Del Skrevet 18. mai 2019 5 timer siden, FruFiolett skrev: Dagen idag har vært hakket mer spennende enn jeg foretrekker, ettersom jeg våknet med smerter i mage og korsrygg og brunaktig/blodig utflod idag tidlig. Til og med den avbalanserte rolige mannen min mente vi burde ringe legevakten, så jeg tok kontakt og de ba meg komme inn til en sjekk med en gang. Vurderte faktisk å ta Paracet for smertene, men tenkte at det kanskje var greit å faktisk ha reelle smerter på sjekken på legevakta også, så klarte meg uten. Var selvfølgelig innmari nervøs på vei inn og mens jeg venta, men fikk komme inn ganske raskt og de tok masse prøver - urinprøve, blodprøver, blodtrykk, puls og så videre. Absolutt alt var helt normalt, men de ville ha meg undersøkt av en gynekolog også. Fikk undersøkelse ganske fort der også heldigvis, og hadde seriøst hjertet helt oppe i halsen da jeg satt meg opp i den gynekologstolen! 😱 Heldigvis var alt i sin skjønneste orden, ingen blodansamling i livmor, livmorhalsen var helt lukket og 7 cm lang (noe som visstnok var normalt), den andre tvillingen var det ingen tegn til, og lille bebis sprellet og hjertet slo helt perfekt❤️ Begynte selvfølgelig å stortute, haha, bare av lettelse❤️ Usikkert hva smertene (som for øvrig er her enda) skyldes, gynekologen mente kanskje det kunne være en raskt voksende livmor og derfor både strekksmerter og andre organer som flytter på seg🤔 Så det må jeg visst bare leve med, men det er NULL problem så lenge lille har det bra❤️ Ååh jeg måtte scrolle ned til slutten av dette innlegget med en gang, holdt pusten da jeg leste starten 😨 så fantastisk at alt var bra, men guri for en ekkel opplevelse det må ha vært! Jeg spotter også litt, særlig etter sex - og hjertet hopper over et slag hver gang jeg ser det Kan ikke tenke meg hvordan du hadde det 🤷🏽♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 19. mai 2019 Forfatter #169 Del Skrevet 19. mai 2019 10 timer siden, boblevann skrev: Ååh jeg måtte scrolle ned til slutten av dette innlegget med en gang, holdt pusten da jeg leste starten 😨 så fantastisk at alt var bra, men guri for en ekkel opplevelse det må ha vært! Jeg spotter også litt, særlig etter sex - og hjertet hopper over et slag hver gang jeg ser det Kan ikke tenke meg hvordan du hadde det 🤷🏽♀️ Æsj, ja, det var en litt skremmende dag kan man si😟 Og i etterkant føler jeg meg selvfølgelig som tidenes hypokonder, men jeg tenker også som så at HVIS det hadde vært noe galt hadde jeg vært glad jeg hadde sjekket, så da var det på en måte greit🙄 Bedre enn en sjekk for mye enn en for lite ja? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyr1 Skrevet 19. mai 2019 #170 Del Skrevet 19. mai 2019 Huff, så skremmende! Du må ikke føle deg som en hypokonder. Det kunne jo vært noe galt med de symptomene som du beskriver at du hadde. Bra at det ikke var noe galt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 19. mai 2019 Forfatter #171 Del Skrevet 19. mai 2019 10 timer siden, Dovendyr1 skrev: Huff, så skremmende! Du må ikke føle deg som en hypokonder. Det kunne jo vært noe galt med de symptomene som du beskriver at du hadde. Bra at det ikke var noe galt Takk, ja, du har jo helt rett! Heldigvis var alt bra❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 21. mai 2019 Forfatter #172 Del Skrevet 21. mai 2019 17+0 idag, og dagene snegler seg fortsatt avgårde. Venter fortsatt på at det skal begynne å rase avgårde, slik «alle» sier at andre svangerskap gjør🙄🤔 Kjennes ikke akkurat sånn ut🙄 Idag skal jeg på første kontroll hos jordmor, så det blir veldig spennende! Bodde i en annen kommune i forrige svangerskapet, så dette er et nytt fjes for meg, det er jo alltid spennende. Tok en urinprøve idag tidlig da, den skal jo med, og den var utrolig grumsete! Ble jo selvfølgelig litt stressa av det, det ser jo virkelig ikke bra ut😳 Lurer på hva som er i den liksom🤔 Gikk også på vekta idag, og det er seriøst noe av det verste jeg vet. Men den viste to kilo mer enn vekta jeg hadde før jeg ble gravid, og det er vel ikke så ille vel? Skal sies at jeg har noen (kremt, les; ganske mange) kilo for mye, så jo færre jeg går opp, jo bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 21. mai 2019 #173 Del Skrevet 21. mai 2019 Enig i at ukene går saaakte😜 Lykke til hos jordmor! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 21. mai 2019 Forfatter #174 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Idag ble en veldig fin dag! Jordmoren var helt fantastisk, så varm og omsorgsfull, og det ble en koselig time inne hos henne❤️ Jeg er jo egentlig så fornøyd med fastlegen min, så jeg har jo sett for meg å gå mye til henne (gikk hovedsakelig til henne sist), men nå må jeg tenke meg om altså - kommer nok til å velge jordmor mye mer denne gangen enn sist i alle fall! Fikk også høre hjertelyden til lille, og den var så sterk og fin! ❤️ 145 slag i minuttet, og ifølge jordmoren skal den ligge mellom 110 og 150 nå, så det var perfekt. En skikkelig positiv opplevelse altså❤️ Endret 21. mai 2019 av FruFiolett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 21. mai 2019 #175 Del Skrevet 21. mai 2019 Ååh, det hørtes ut som en skikkelig fin opplevelse ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
denlillehavfruen Skrevet 21. mai 2019 #176 Del Skrevet 21. mai 2019 Kan du finne ut av kjønnet snart æææææ!! ❤️ Er så spent på dine vegne altså. Jeg har seff fulgt med siden prøvedagboken og jeg begynner å bli utålmodig her, jeg håper sååå du får en jente som du ønsker deg 😄 Det er noe jeg og ønsker meg sterkt og jeg kan bare forestille meg gleden LITT, for tror ikke den kan forklares før det skjer if u know ❤️😄 Er uke 10 selv tror jeg (og like bekymret som alle andre for spontanabort eller bare oppleve på UL å finne noe som ikke er i livet), ikke fått time før fredagen så må nok leve med sneglinga litt til. Jeg har PCO og ble gravid naturlig (så sjokkert som jeg ble da eggløsningen ikke fantes før det). Om jeg husker rett, hadde/har ikke du lignende og derfor tok eggløsningsstimulerende(?) medisiner? Uansett lykke til videre ❤️ I will be following u! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #177 Del Skrevet 22. mai 2019 8 timer siden, denlillehavfruen skrev: Kan du finne ut av kjønnet snart æææææ!! ❤️ Er så spent på dine vegne altså. Jeg har seff fulgt med siden prøvedagboken og jeg begynner å bli utålmodig her, jeg håper sååå du får en jente som du ønsker deg 😄 Det er noe jeg og ønsker meg sterkt og jeg kan bare forestille meg gleden LITT, for tror ikke den kan forklares før det skjer if u know ❤️😄 Er uke 10 selv tror jeg (og like bekymret som alle andre for spontanabort eller bare oppleve på UL å finne noe som ikke er i livet), ikke fått time før fredagen så må nok leve med sneglinga litt til. Jeg har PCO og ble gravid naturlig (så sjokkert som jeg ble da eggløsningen ikke fantes før det). Om jeg husker rett, hadde/har ikke du lignende og derfor tok eggløsningsstimulerende(?) medisiner? Uansett lykke til videre ❤️ I will be following u! Æææææ, jaaaa, jeg vet!! Det er jo helt sykt at jeg ikke vet kjønnet ENDA liksom! 😱 Så koselig at du har vært med på ferden❤️ Det blir veldig spennende, og om to uker vet jeg det forhåpentligvis! 🤞🏼😍 Gratulerer så mye med graviditeten! Så gøy at det skjedde helt naturlig, da er det sikkert en sterk liten spire! 🤞🏼 Jeg gikk på Letrozol ja, for å stimulere eggløsning, og det funket heldigvis! ❤️ Har dere prøvd lenge? Masse lykke til på fredag, skal krysse fingrene for at alt er bra🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
denlillehavfruen Skrevet 22. mai 2019 #178 Del Skrevet 22. mai 2019 9 timer siden, FruFiolett skrev: Æææææ, jaaaa, jeg vet!! Det er jo helt sykt at jeg ikke vet kjønnet ENDA liksom! 😱 Så koselig at du har vært med på ferden❤️ Det blir veldig spennende, og om to uker vet jeg det forhåpentligvis! 🤞🏼😍 Gratulerer så mye med graviditeten! Så gøy at det skjedde helt naturlig, da er det sikkert en sterk liten spire! 🤞🏼 Jeg gikk på Letrozol ja, for å stimulere eggløsning, og det funket heldigvis! ❤️ Har dere prøvd lenge? Masse lykke til på fredag, skal krysse fingrene for at alt er bra🤞🏼 2 uker ja, krysserkrysser!! 😄 😄 ❤️ Og takker ❤️ 😄 Egentlig prøvde vi ikke hehe, jeg vurderte tanken på å begynne etterhvert pga problemene mine og jeg ville ikke sitte i langt oppe i 30åra og slite.... Risikere prøverør og det styret osv.. Det virket litt mørkt og dystert 😕 Etter diagnosen ble satt bestemte jeg meg for å droppe prevensjon og om jeg ble gravid da uplanlagt eller planlagt (noe vi ikke rakk å komme til) så var det for å bli ❤️ Rare greier at det plutselig skjedde. Jeg satt utrolig stor pris på det du sa om en sterk liten spire, det ga meg litt styrke nå som jeg bekymrer meg fælt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 22. mai 2019 #179 Del Skrevet 22. mai 2019 Så bra at det var en fin opplevelse hos jordmor 😍 Spennende med kjønn, er det OUL du skal på om to uker? 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #180 Del Skrevet 22. mai 2019 2 timer siden, denlillehavfruen skrev: 2 uker ja, krysserkrysser!! 😄 😄 ❤️ Og takker ❤️ 😄 Egentlig prøvde vi ikke hehe, jeg vurderte tanken på å begynne etterhvert pga problemene mine og jeg ville ikke sitte i langt oppe i 30åra og slite.... Risikere prøverør og det styret osv.. Det virket litt mørkt og dystert 😕 Etter diagnosen ble satt bestemte jeg meg for å droppe prevensjon og om jeg ble gravid da uplanlagt eller planlagt (noe vi ikke rakk å komme til) så var det for å bli ❤️ Rare greier at det plutselig skjedde. Jeg satt utrolig stor pris på det du sa om en sterk liten spire, det ga meg litt styrke nå som jeg bekymrer meg fælt ❤️ Så fantastisk å høre at det skjedde sånn! Det må jo være den beste måten å bli gravid på! ❤️ Håper den klamrer seg fast hele veien til termin🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå