Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

8 timer siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk - godt det er flere enn meg😅 Tenkte jo at hver fjerde uke som det nå blir hos han gynekologen burde holde, men så feil kan man ta😅🙈

Så du er 11+0 i dag da :) ? Det betyr at du har gått 11 fullgåtte uker :) I morgen som da er førstkommende onsdag som du er 11+1 betyr at du er i svangerskapsuke 12 :) :) Det er jo temmelig bra!! Da er oddsene størst for at det har gått bra men jeg har vært der selv med MAer og greier så jeg skjønner godt nervene. Lykke til og husk å oppdatere :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, kvinne35+ skrev:

Så du er 11+0 i dag da :) ? Det betyr at du har gått 11 fullgåtte uker :) I morgen som da er førstkommende onsdag som du er 11+1 betyr at du er i svangerskapsuke 12 :) :) Det er jo temmelig bra!! Da er oddsene størst for at det har gått bra men jeg har vært der selv med MAer og greier så jeg skjønner godt nervene. Lykke til og husk å oppdatere :):)

Stemmer på en prikk☺️ Håper bare at en (eventuell) bekreftelse på at alt fortsatt står bra til der inne kan hjelpe meg til å senke skuldrene litt🤞🏼 

Tusen takk🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra i magen, og mor kan senke skuldrene - i alle fall noen hakk❤️ Lille er perfekt i størrelsen, hjertet slår som en klokke (veldig raskt også - 169 slag i minuttet!), og den har utviklet seg helt normalt. Normal nakkefold, kjeve, nesebein og lårbein, så til og med legen/gynekologen omtalte bebisen som helt perfekt❤️ Den andre tvillingen ligger der, men den har flyttet seg helt ut på den ene siden, så den kommer ikke til å skape noe problemer (mente han), så det var gode nyheter☺️ Så nå er jeg lettet og glad, og vi gleder oss til å fortelle familie og venner om at den ekstra magen som har dukket opp den siste uka ikke er junk food, men en liten krabat❤️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere❤️ Jeg er virkelig glad for at vi tok denne ultralyden, idag føler jeg meg for første gang ganske trygg på at dette skal gå bra, og det er en god følelse! Kan neimen ikke huske at jeg var sååå nervøs med første, men han ble liksom til så enkelt og greit, så kanskje det er litt annerledes nå som innsatsen har vært så stor i forkant. Det føles uansett veldig bra, og idag har jeg feiret med å kjøpe meg en gravidbukse👏🏼 Greit å ikke gå i daffebukse i alle familiesammenkomstene som skal skje denne påsken😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt såg fint ut med den lille  i magen. :strix: No må du berre nyta dagane, og gleda deg over at du endelig er gravid igjen. :klemmer:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så bra at alt såg fint ut med den lille  i magen. :strix: No må du berre nyta dagane, og gleda deg over at du endelig er gravid igjen. :klemmer:

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, de senkede skuldrene varte ikke akkurat lenge - igår og idag har jeg nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt, så nå er jeg selvfølgelig superstressa! Puppene er ikke på langt nær så vonde, kvalmen er redusert til det minimale, og formen er generelt mye bedre, og jeg tar det IKKE som noe positivt😱 Jeg blør ikke (enda), men bør jeg forvente at det skjer snart nå? Symptomer skal vel ikke bare forsvinne sånn over natta i uke 11 liksom? 😱

Altså, jeg har spist godteri idag! Det har jeg ikke orket tanken på siden kvalmen satte inn😱

 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske normalt at kvalmen går over rundt den tiden, og det mange som merket at alt blir lettere ved overgangen til 2. trimester. 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/svangerskapskvalme/

Nyt at formen er bedre og vær gravid med glede i påsken 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruFiolett skrev:

Æsj, de senkede skuldrene varte ikke akkurat lenge - igår og idag har jeg nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt, så nå er jeg selvfølgelig superstressa! Puppene er ikke på langt nær så vonde, kvalmen er redusert til det minimale, og formen er generelt mye bedre, og jeg tar det IKKE som noe positivt😱 Jeg blør ikke (enda), men bør jeg forvente at det skjer snart nå? Symptomer skal vel ikke bare forsvinne sånn over natta i uke 11 liksom? 😱

Altså, jeg har spist godteri idag! Det har jeg ikke orket tanken på siden kvalmen satte inn😱

 

Det er normalt at det skjer rundt uke 10-12 at du får en fin periode med mindre symptomer og at kvalmen slipper taket for så og smelle til igjen i tredje trimester :) Du er jo 11+ så du er i svangerskapsuke 12. :)

Endret av kvinne35+
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for beroligende ord dere, dere er gode å ha! Jeg antar at jeg begynner å tegne et bilde av meg selv som rimelig stressa, bekymra, pessimistisk og negativ - og tro meg, det stemmer overraskende godt med slik jeg er i virkeligheten😅 Av og til lurer jeg på hvordan jeg har venninner som holder ut med meg, men sannheten er at jeg faktisk stort sett er blid og fornøyd - for jeg blir jo så ofte positivt overrasket! Jeg er negativ inntil det motsatte er bevist, men heldigvis blir ofte det motsatte bevist, og da er det jo ingen som er så glad som meg! 😅 Sorry, fikk plutselig behov for å beskrive meg selv og beklage min evinnelige pessimisme her i denne dagboka, men sånn er jeg visst bare🙄🤔🙈

Anyways, etter å ha googlet meg halvt ihjel de siste timene så innser jeg at det er ganske vanlig at symptomene reduseres på denne tiden, og at det egentlig er ganske bra timing, påsken tatt i betraktning. Det skal sies at jeg ble kvalm igjen i kveld da, men ettersom jeg spiste en tredjedel av en sjokoladeplate (ok, det var faktisk en halv plate da🙄), så kan jeg vel bare takke meg selv😅 Spennende å se hvordan kroppen har det imorgen, det sitter kanskje litt langt inne å innrømme det, men jeg liker faktisk litt disse symptomene🙄 Det er liksom så konkret og håndfast, selv om det er en pest og en plage. Så det er litt tap om de er tilstede, og litt tap om de forsvinner. Tap-tap der altså, hilsen hypokonderen😅

 

P.S. Imorgen drar vi til fjells med halve slekta! Håper jeg klarer å roe meg ned nok til å fortelle om graviditeten med sitt entusiasme i stemmen😅😉

Endret av FruFiolett
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne stakkars dagboka har havnet langt ned på prioriteringslista denne påsken dessverre, men her har det gått i familietid, måltider, skiturer (av den kortere sorten for min del, det er skremmende hva seks uker på sofaen gjør med kondisen!), quiz, filmkveld, godis og så videre, og jeg har bare stupt i seng på kveldene. Men det er sånn som dette påsken skal være syns jo jeg, og det er veldig koselig å takke nei til all vin som blir servert for så å fortelle hvorfor❤️ Men det er med en liten skygge som lurer i bakgrunnen altså, for jeg er fortsatt litt skremt av at jeg gikk fra å være et symptomvrak til å ikke kjenne noe som helst på under to døgn🤔 Jeg har ikke blødd noe, men er allikevel redd for at den lille av en eller annen grunn kastet inn håndkleet rett etter ultralyden siden kroppen forandret seg så innmari på så kort tid. Så ja, hvis neste ultralyd viser det jeg er bekymret for blir det en del folk som må få beskjed, og til det sa mannen min bare at «da tar vi frem en gammel telefonkatalog og så starter vi ringerunden på A». Tulling altså❤️ 

12+3 idag, teller ned til ultralyd på dag 14+0! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vondt med disse gnagende følelsene i bakgrunnen. Jeg forstår deg, men med all sannsynlighet er du bare på vei over i den mer symptomfrie delen av svangerskapet. Det går faktisk bra med over 98% på dette tidspunktet i følge datayze. Mannen din gjør helt rett i å ta litt lett på noe som det er såpass liten sannsynlighet for, men jeg skjønner at det ikke er så enkelt å gjøre det samme.

Jeg heier på dere, og håper også tiden går fort til UL så du kan bli betrygget igjen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Irisiri skrev:

Det må være vondt med disse gnagende følelsene i bakgrunnen. Jeg forstår deg, men med all sannsynlighet er du bare på vei over i den mer symptomfrie delen av svangerskapet. Det går faktisk bra med over 98% på dette tidspunktet i følge datayze. Mannen din gjør helt rett i å ta litt lett på noe som det er såpass liten sannsynlighet for, men jeg skjønner at det ikke er så enkelt å gjøre det samme.

Jeg heier på dere, og håper også tiden går fort til UL så du kan bli betrygget igjen❤️

Takk - ja, heldigvis er mannen min rake motsetning på dette, jeg er jo helt håpløs! Men håper jo bare at det kan bli enda roligere i hodet mitt etter neste UL, hvis alt er bra da selvfølgelig, så jeg etterhvert bare kan nyte! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnar at du blir litt bekymra, når symptoma plutselig forsvinner over natta. Men som andre seier, så er det vanlig at kvalmen gir seg på den tida, så alt er forhåpentligvis forsatt bra med den lille i magen. :hug:

Du høyrest forresten ut akkurat som meg! :fnise: Eg er litt for flink til å bekymra meg over det meste, og er alltid negativ og pessimistisk heilt til det motsatte er bevist. :sjenert: Men som eg pleier å seia til meg sjølv: Då er eg iallfall forberedt på det verste, og kan berre bli positivt overraska, om det skulle visa seg at eg tar feil. :jepp:

Masse lykke til med neste UL. Dette skal gå bra! :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mirabella76 skrev:

Skjønnar at du blir litt bekymra, når symptoma plutselig forsvinner over natta. Men som andre seier, så er det vanlig at kvalmen gir seg på den tida, så alt er forhåpentligvis forsatt bra med den lille i magen. :hug:

Du høyrest forresten ut akkurat som meg! :fnise: Eg er litt for flink til å bekymra meg over det meste, og er alltid negativ og pessimistisk heilt til det motsatte er bevist. :sjenert: Men som eg pleier å seia til meg sjølv: Då er eg iallfall forberedt på det verste, og kan berre bli positivt overraska, om det skulle visa seg at eg tar feil. :jepp:

Masse lykke til med neste UL. Dette skal gå bra! :hjerte:

Tusen takk❤️

Så godt å høre at vi er flere i denne pessimistiske båten🤣😅 Det er akkurat som du sier, forberedt på det verste til enhver tid! Og jeg blir jo ofte veldig glad, for det er jo sant som det sies; det går som oftest bra! Så håper det gjelder for dette også🤞🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er over, sykemeldingen er over, og jeg skal på første svangerskapskontroll før jobb imorgen! Jeg gleder meg faktisk til begge deler, både til svangerskapskontrollen og til å komme tilbake til jobb! Det føles litt koselig å skulle igang med de jevnlige kontrollene liksom, det er jo stas❤️ 13+0 imorgen, og offisielt i andre trimester! Fortsatt med en litt ekkel følelse av at noe ikke er helt som det skal, men jeg må bare ignorere den følelsen frem til neste UL, for det er jo ingen ting jeg får gjort fra eller til! Så, andre trimester, here I come!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...