Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, FruFiolett skrev:

Så koselig, velkommen inn hit! Og så gøy at vi er så likt! Gratulerer☺️ Har du dagbok? 

Ja, det har vært litt mye kan man si😅 Men nå håper jeg på å seile relativt uproblematisk igjennom resten - hvis det er noe som heter det, haha😅

Ja det har jeg! 🙈

Huff ja, det forstår jeg! Får absolutt håpe på at resten av svangerskapet forløper relativt problemfritt ja 😮 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15+2, og dagene går fortsatt umenneskelig sakte. Men tenk, om «bare» fem uker er jeg faktisk halvveis! Og om fire uker vet vi om det blir gutt eller jente! ❤️ Det er jo heldigvis litt motiverende☺️ Jeg kjenner stadig på litt panikk i denne mellomfasen, da jeg ikke har et eneste symptom og selvfølgelig heller ikke kjenner babyen, men prøver å minne meg selv på at jeg lovte meg selv å ikke ha panikk noe mer når alt var bra i uke 14. Men jeg gleder meg innmari til å få kjenne spark og livstegn, og ikke minst til at magen blir en definert kul og ikke bare sånn halvdvask klump sånn den er nå😅 Det skal bli bra☺️❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FruFiolett skrev:

15+2, og dagene går fortsatt umenneskelig sakte. Men tenk, om «bare» fem uker er jeg faktisk halvveis! Og om fire uker vet vi om det blir gutt eller jente! ❤️ Det er jo heldigvis litt motiverende☺️ Jeg kjenner stadig på litt panikk i denne mellomfasen, da jeg ikke har et eneste symptom og selvfølgelig heller ikke kjenner babyen, men prøver å minne meg selv på at jeg lovte meg selv å ikke ha panikk noe mer når alt var bra i uke 14. Men jeg gleder meg innmari til å få kjenne spark og livstegn, og ikke minst til at magen blir en definert kul og ikke bare sånn halvdvask klump sånn den er nå😅 Det skal bli bra☺️❤️

Ååå jeg kjenner meg så igjen i den redselen 😨😨 Kjenner på akkurat det samme selv. Er 5 uker siden vi hørte hjertelyd, mye kan skje på fem uker! Kjenner jeg har mer tro på ditt svangerskap enn mitt eget 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, boblevann skrev:

Ååå jeg kjenner meg så igjen i den redselen 😨😨 Kjenner på akkurat det samme selv. Er 5 uker siden vi hørte hjertelyd, mye kan skje på fem uker! Kjenner jeg har mer tro på ditt svangerskap enn mitt eget 🤩

Jeg tenker akkurat det samme, mye kan skje hver eneste dag liksom! Og selv om jeg så en sprell levende baby på UL forrige tirsdag (altså, vi snakker 9 dager siden liksom😅), så blir jeg allikevel kjemperedd for at noe skal ha skjedd. Men jeg jobber hardt med meg selv for å ikke la de tankene få ta overhånd! Takk for troa - jeg velger å ha troa på oss begge🤞🏼🤞🏼🤞🏼😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, FruFiolett skrev:

Jeg tenker akkurat det samme, mye kan skje hver eneste dag liksom! Og selv om jeg så en sprell levende baby på UL forrige tirsdag (altså, vi snakker 9 dager siden liksom😅), så blir jeg allikevel kjemperedd for at noe skal ha skjedd. Men jeg jobber hardt med meg selv for å ikke la de tankene få ta overhånd! Takk for troa - jeg velger å ha troa på oss begge🤞🏼🤞🏼🤞🏼😘

Ja, jeg har jo sett på UL to ganger og hørt med doppler forrige kontroll - men likevel😨 Høres bra ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, idag lurer jeg på om jeg kanskje kanskje kaaaaanskje har kjent babyen!? Hvis det i det hele tatt er mulig såpass tidlig? 15+5 idag, og jeg lå flatt på sofaen og så på TV, da det plutselig kjentes som såpebobler som sprakk på innsiden av magen! Type helt nederst i magen, litt godt nedenfor navelen liksom, der hvor kulen er størst (😅🙈)! Og jeg skjønner absolutt at det kan være luft eller andre ting som beveget seg rundt der nede altså, men dette er første gang jeg for alvor har tenkt at det kanskje kunne være babyen, det var liksom litt annerledes på en måte - litt sånn at jeg la merke til det og måtte tenke litt over det. Så kanskje var det første livstegn fra lille! Jeg håper det var det❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro! Da blir det spennende å se om det fortsetter og om det faktisk er babybevegelser😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, FruFiolett skrev:

Oioioi, idag lurer jeg på om jeg kanskje kanskje kaaaaanskje har kjent babyen!? Hvis det i det hele tatt er mulig såpass tidlig? 15+5 idag, og jeg lå flatt på sofaen og så på TV, da det plutselig kjentes som såpebobler som sprakk på innsiden av magen! Type helt nederst i magen, litt godt nedenfor navelen liksom, der hvor kulen er størst (😅🙈)! Og jeg skjønner absolutt at det kan være luft eller andre ting som beveget seg rundt der nede altså, men dette er første gang jeg for alvor har tenkt at det kanskje kunne være babyen, det var liksom litt annerledes på en måte - litt sånn at jeg la merke til det og måtte tenke litt over det. Så kanskje var det første livstegn fra lille! Jeg håper det var det❤️

Ååå så spennende!! Er jo veldig vanlig at 2. Gangs gravide kjenner liv tidligere 😍 Så gøy! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok baby!! Jeg kjente baby nr 2 i uke 15 og baby nr 3 i uke 13. Det trodde jeg faktisk ikke var mulig men jeg visste jo hvordan det kjentes ut, og det ble bare sterkere og sterkere. 

Kos deg med bevegelse fra lille!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg håper dere har rett damer! 💖 Har ikke kjent noe mer, men innbiller meg at jeg liksom må kjenne etter for å kjenne det, og at travel jobbhverdag ikke legger helt til rette for det😅🙈 Men kanskje igjen i kveld🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såeh, kroppen spiller tydeligvis ikke på lag absolutt hele tiden, mannen og jeg hadde sex igår kveld (eller, prøvde...), men det gikk neimen ikke så greit. Dæven døtte sykkelstøtte (nå kommer til og med min indre bryggesjauer frem her) for noen protester fra denne magen sin side! Mannen fikk sitt altså, bare så ingen er bekymret for han, men når kroppen min prøvde seg på en orgasme kom bare enorme strekksmerter nederst i magen, og et underliv som ble ømt og sårt og ubehagelig bare mannen så på meg. Au! Og så dårlig gjort! Dette gidder jeg neimen ikke ha som en vane altså, det er best for denne kroppen at det var fordi den var sliten eller noe sånt, for jeg har ingen planer om å gå orgasmeløs i fem og en halv måned til! Sorry for mye (i overkant mye?🤔) info her nå altså, men hodet og kroppen er ikke helt venner for øyeblikket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det noen uker etter innsett, da var orgasme direkte drit vondt. Det gikk seg til det, men så "hovnet" underlivet opp. Dvs, jeg kjenner at det er mer blod i området og det kjennes som om "deler" av underlivet er presset litt ut. Høres rart ut, men håper noen skjønner hva jeg mener. Såååååe, ja... nei, penetrering er, og har vært totalt uaktuelt i flere måneder allerede. Prøvde en gang etter jul, men det var bare grusomt. For meg min del. Kjempe gøy for mannen da alt er ekstremt mye trangere, men det hjelper lite for å si det sånn. Min mann er ikke spesielt flink til, eller tålmodig nok til å ha annen type sex. Litt egoistisk om jeg skal være ærlig. Han synes det er greit så lenge det er han det gjelder. Derfor ordner jeg meg på helt andre måter med Mr. Tickler! Takk gud for vibrator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Avalon skrev:

Sånn hadde jeg det noen uker etter innsett, da var orgasme direkte drit vondt. Det gikk seg til det, men så "hovnet" underlivet opp. Dvs, jeg kjenner at det er mer blod i området og det kjennes som om "deler" av underlivet er presset litt ut. Høres rart ut, men håper noen skjønner hva jeg mener. Såååååe, ja... nei, penetrering er, og har vært totalt uaktuelt i flere måneder allerede. Prøvde en gang etter jul, men det var bare grusomt. For meg min del. Kjempe gøy for mannen da alt er ekstremt mye trangere, men det hjelper lite for å si det sånn. Min mann er ikke spesielt flink til, eller tålmodig nok til å ha annen type sex. Litt egoistisk om jeg skal være ærlig. Han synes det er greit så lenge det er han det gjelder. Derfor ordner jeg meg på helt andre måter med Mr. Tickler! Takk gud for vibrator!

Mener ikke å være kjip altså, men så godt å høre! 😅 Følte meg skikkelig lurt av min egen kropp, og da er det godt at flere opplever det samme! 😅 Syns jo selvfølgelig at mannen din burde hatt seg en dask da, men det er ganske ikke så lett for disse mannfolkene å forstå hva kroppene våre skal igjennom? Jeg håper i alle fall det gir seg etterhvert altså, hvis ikke blir det noen kjipe måneder! 🤔

 

Idag har jeg kjent samme bevegelse i magen, nesten på akkurat samme sted, og jeg må bare tenke at det er bebis altså, for det er en så koselig tanke❤️ Gleder meg så innmari til å få vite litt mer om hvem som skjuler seg der inne på UL om tre uker, jeg syns det blir lettere å se for seg den lille når man vet om det er en gutt eller en jente! Så det skal bli spennende, men det føles lenge til da🙄 Skal prøve å kjenne etter litt flere livstegn frem til det😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2 idag, og for å ta en liten oppdatering på synptomfronten, så er det lite å melde. Føler meg stort sett helt som vanlig, god form, sover godt, lite å klage på egentlig☺️ Veldig deilig igrunn😅 Har litt hodepine, men mulig det henger sammen med en forkjølelse som har fulgt meg de siste par dagene - satser egentlig på det. Har tatt litt Paracet, og er egentlig veldig forsiktig med det, men har faktisk måttet de siste par dagene. Håper det gir seg snart☺️ Men, jeg har vært så innmari sulten de siste dagene! Føler nesten ikke at jeg blir mett🤔 Spiser for så vidt sunne ting altså, smoothie, salat, Dobbel 0 yoghurt, grovt brød, frukt og grønnsaker og så videre, men må jo spise så innmari mye! Skal det være sånn da? 🤔 Eller burde jeg ta en tur til legen for å sjekke om jeg mangler noe vitaminer eller noe som gjør meg så sulten? Apropos, må ta meg litt mat igjen😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk motsatt av deg her jeg sitter som nygravid, blir mett før jeg nesten starter å spise 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, FruFiolett skrev:

16+2 idag, og for å ta en liten oppdatering på synptomfronten, så er det lite å melde. Føler meg stort sett helt som vanlig, god form, sover godt, lite å klage på egentlig☺️ Veldig deilig igrunn😅 Har litt hodepine, men mulig det henger sammen med en forkjølelse som har fulgt meg de siste par dagene - satser egentlig på det. Har tatt litt Paracet, og er egentlig veldig forsiktig med det, men har faktisk måttet de siste par dagene. Håper det gir seg snart☺️ Men, jeg har vært så innmari sulten de siste dagene! Føler nesten ikke at jeg blir mett🤔 Spiser for så vidt sunne ting altså, smoothie, salat, Dobbel 0 yoghurt, grovt brød, frukt og grønnsaker og så videre, men må jo spise så innmari mye! Skal det være sånn da? 🤔 Eller burde jeg ta en tur til legen for å sjekke om jeg mangler noe vitaminer eller noe som gjør meg så sulten? Apropos, må ta meg litt mat igjen😅 

Jeg tror det er helt normalt! Jeg veksler veldig mellom ulvehunger og totalt fraværende matlyst - kan spise for et fotballag én dag, og nesten ingenting neste dag 🤷🏽‍♀️ Med det kostholdet du beskriver er vel sjansen for at du mangler noe svært liten 👍🏼 Men ta selvfølgelig kontakt hvis du er redd for det, det skader jo ikke å få tatt en blodprøve og sjekke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Stikk motsatt av deg her jeg sitter som nygravid, blir mett før jeg nesten starter å spise 😅 

Ååååh, er det sant? GRATULERER!! Nå ble jeg skikkelig glad❤️ Men ja, sånn hadde jeg det i starten også altså, til og med før jeg ble kvalm, men det har gått over gitt😅🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, boblevann skrev:

Jeg tror det er helt normalt! Jeg veksler veldig mellom ulvehunger og totalt fraværende matlyst - kan spise for et fotballag én dag, og nesten ingenting neste dag 🤷🏽‍♀️ Med det kostholdet du beskriver er vel sjansen for at du mangler noe svært liten 👍🏼 Men ta selvfølgelig kontakt hvis du er redd for det, det skader jo ikke å få tatt en blodprøve og sjekke 😀

Godt å høre! Et helt fotballag ja, det er neimen ikke så langt unna! 🤣 Nevner det nok til jordmor på kontroll neste uke hvis det vedvarer, så får vi se☺️ Leste at man trenger ca en brødskive ekstra i døgnet i andre trimester, men én ekstra brødskive er jo bare forretten av hva jeg spiser ekstra om dagen, haha🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FruFiolett skrev:

Ååååh, er det sant? GRATULERER!! Nå ble jeg skikkelig glad❤️ Men ja, sånn hadde jeg det i starten også altså, til og med før jeg ble kvalm, men det har gått over gitt😅🤣 

Ja, helt sant 😅 Skal egentlig ikke teste før i morgen, men testet på tirsdag - veldig positiv test 🤩 Såååå lykkelig over denne positive testen ❤️ Har opprettet egen graviditetsdagbok allerede, følg meg gjerne der 😊 Kan kjenne litt små «kvalmeblaff», men foreløpig ikke noe mer enn det. Er vel litt tidlig enda kanskje 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...