Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Safira07 skrev:

Det er akkurat som å høre meg selv, sånn som jeg tenker om dagen😆 Jo nærmere ultralyden kommer jo mer tenker man! Jeg skal også på OUL om 4 dager og alle tanker dukker opp(litt glad for at det ikke bare er jeg som er sånn :P) Jeg har også tenkt dette med kjønn, men prøver å ikke tro at det er det ene over det andre, men vet jo innerst inne så har jeg jo min magefølelse. Det er som du sier, man kommer uansett til å bli glad i den lille babyen😍 Man kan nesten ikke gjøre annet enn å tenke positive tanker og prøve å gjøre ting, slik at man ikke går å tenker på det dagen lang😕 

MEN jeg vet det er vanskelig og lettere sagt enn gjort❤️ 

Åh, det er godt å høre at vi er flere om disse tankene altså! Det er jo heldigvis ikke sååå lenge til, selv om det føles sånn! Er det lov til å spørre hva slags magefølelse du har på kjønn? Jeg har nemlig ingen magefølelse denne gangen! Jeg håper jo bare veldig på en jente fordi jeg så inderlig ønsker å få oppleve barn av hvert kjønn, men har ingen følelse av det ene eller det andre. Med førstemann var jeg helt sikker på at det var en gutt helt fra starten, og det stemte💙 Men denne gangen forteller ikke magen meg noe som helst😅🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så fint at du er ærlig om tankane og bekymringane dine. :klem: Eg synst iallfall ikkje du skal gå rundt og vera redd for eller ha dårlig samvittighet for at du kjem til å bli skuffa, viss det er ein gutt i magen. Prøv heller å seia til deg sjølv at du veit at du kjem til å bli skuffa med det samme, viss det viser seg at det er ein gutt du ventar denne gangen og. Me som har fulgt dagboka di her inne frå starten, veit jo at du har eit sterkt ønske om ei jente denne gangen, så det er uansett ingen hemmelighet. 

Så det beste er nok å berre innrømma overfor deg sjølv at det er sånn det kjem til å bli, og godta at sånn er det. Og det som er bra, er at sjølv om skuffelsen sikkert blir stor i starten, så går det nok over ganske fort. Når du venner deg til tanken på at det er ein gutt der inne (om det er tilfelle), så vil du ikkje forandra på noko. Og den dagen du får gutten i armane dine, ville du aldri ha bytta han mot nokon annan baby i verden! Det er eg heilt sikker på. 

Det må vera lov til å vera ærlig om at ein ønskjer seg eit spesielt kjønn. Eg har alltid ønska meg jenter, og har fått 3 jenter. Men hadde eg berre hatt guttar, ville eg hatt eit utrulig sterkt ønske om ei jente! Det betyr sjølvsagt ikkje at eg ville ha bytta nokon av guttane mine mot ei jente, viss eg berre hadde hatt guttar. Søstera mi har 3 guttar. Ho hadde eit veldig sterkt ønske om ei jente, då ho venta nr 3. Og ho vart skuffa då ho fekk vita at det var enda ein gutt på vei. Men då ho vart mamma til minstegutten, var det akkurat han ho ville ha, og ingen aindre. 

Eg trur det vil bli veldig kjekt for gutten din å få ein liten bror å leika med. Og om du ikkje får jente denne gangen, så har du fortsatt sjansen til å få ei lita jente seinare. Det blir garantert heilt fantastisk uansett, enten det er ein liten gutt eller ei lita jente i magen din! :hjerte: Eg synst du skal gleda deg til OUL i veka som kjem, og leggja vekk alle negative tankar. Lykke til! :strix:

Tusen tusen takk for så fantastiske ord, nå begynte jeg faktisk å gråte❤️😢 Du har selvfølgelig helt rett i absolutt alt du sier, og jeg føler nesten at du kjenner meg, for så treffende er alt du skriver! Du har også helt rett i at jeg bare må innrømme (også for meg selv) at jeg kommer til å bli litt skuffa med en gang, og selv om jeg til slutt i prøvingen bare ønsket meg å bli gravid mer enn alt i verden og faktisk (og helt ærlig) ikke ofret ønsket om kjønn en tanke, har de tankene kommet tilbake nå, og i større og større grad nå som OUL nærmer seg. Men jeg vet heldigvis at det stemmer akkurat som du sier, den dagen jeg får babyen min i armene er det jo akkurat den babyen jeg vil ha, uansett hva❤️

Igjen, tusen takk skal du ha❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, FruFiolett skrev:

Tusen tusen takk for så fantastiske ord, nå begynte jeg faktisk å gråte❤️😢 Du har selvfølgelig helt rett i absolutt alt du sier, og jeg føler nesten at du kjenner meg, for så treffende er alt du skriver! Du har også helt rett i at jeg bare må innrømme (også for meg selv) at jeg kommer til å bli litt skuffa med en gang, og selv om jeg til slutt i prøvingen bare ønsket meg å bli gravid mer enn alt i verden og faktisk (og helt ærlig) ikke ofret ønsket om kjønn en tanke, har de tankene kommet tilbake nå, og i større og større grad nå som OUL nærmer seg. Men jeg vet heldigvis at det stemmer akkurat som du sier, den dagen jeg får babyen min i armene er det jo akkurat den babyen jeg vil ha, uansett hva❤️

Igjen, tusen takk skal du ha❤️

Snille, gode FruFiolett! :hjerte: :hug: Eg kjenner ikkje deg, og du kjenner ikkje meg. Men eg kjenner meg faktisk vedig igjen i tankane og bekymringane dine. Både når det gjeld det å ha eit sterkt ønske om eit bestemt kjønn, og frykten for at noko skal vera gale. Derfor føler eg at eg "kjenner" deg litt likevel, på det måten at eg føler at eg veit korleis du har det akkurat no. 

Allerede då eg var gravid første gang, var jenteønsket mitt sterkt. :jepp: Eg håpte så veldig på at det var ei jente i magen min, og visste at eg kom til å bli litt skuffa om det var ein gutt. :sjenert: Eg visste jo at eg ville bli like glad i ein gutt. Men frykten min gjekk vel mest på at eg var redd for å aldri få oppleva å bli jentemamma. For eg hadde lest at for kvart barn ein får av eit bestemt kjønn, så aukar sjansen enda litt meir for kvart barn ein får, for at det neste barnet også er av samme kjønn. Og eg klarte ikkje å sjå for meg at eg aldri skulle få oppleva å få ei jente. For kva viss eg ikkje klarte å bli gravid fleire gangar? Og kva viss eg fekk fleire barn, og alle var guttar? 

I tillegg er eg den fødte pessimist, så eg bekymra meg i alle svangerskapa for om noko var gale, eller kom til å gå gale under fødselen. Ikkje berre lett å ha det sånn, men eg klarte heldigvis å gleda meg meir over svangerskapa etter kvart som eg begynte å kjenna liv og magen vart større. Det å vera gravid er virkelig ein berg- og dalbane -  både spennande og skummelt på ein gang! 

No har jo eg virkelig fått fylt opp jentekvoten min føler eg, som har fått 3 friske, fine jenter. :hjertesmil: Så viss eg hadde fått ein nr 4, så hadde eg faktisk ønska meg gutt aller mest. Eg synst det hadde vore kjekt å fått prøvd å vera guttemamma og. Men eg er over 40 no, og mannen min vil heller ikkje ha fleire barn. Så draumen min om nr 4 forblir nok berre ein draum. 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 9.46, Mirabella76 skrev:

Snille, gode FruFiolett! :hjerte: :hug: Eg kjenner ikkje deg, og du kjenner ikkje meg. Men eg kjenner meg faktisk vedig igjen i tankane og bekymringane dine. Både når det gjeld det å ha eit sterkt ønske om eit bestemt kjønn, og frykten for at noko skal vera gale. Derfor føler eg at eg "kjenner" deg litt likevel, på det måten at eg føler at eg veit korleis du har det akkurat no. 

Allerede då eg var gravid første gang, var jenteønsket mitt sterkt. :jepp: Eg håpte så veldig på at det var ei jente i magen min, og visste at eg kom til å bli litt skuffa om det var ein gutt. :sjenert: Eg visste jo at eg ville bli like glad i ein gutt. Men frykten min gjekk vel mest på at eg var redd for å aldri få oppleva å bli jentemamma. For eg hadde lest at for kvart barn ein får av eit bestemt kjønn, så aukar sjansen enda litt meir for kvart barn ein får, for at det neste barnet også er av samme kjønn. Og eg klarte ikkje å sjå for meg at eg aldri skulle få oppleva å få ei jente. For kva viss eg ikkje klarte å bli gravid fleire gangar? Og kva viss eg fekk fleire barn, og alle var guttar? 

I tillegg er eg den fødte pessimist, så eg bekymra meg i alle svangerskapa for om noko var gale, eller kom til å gå gale under fødselen. Ikkje berre lett å ha det sånn, men eg klarte heldigvis å gleda meg meir over svangerskapa etter kvart som eg begynte å kjenna liv og magen vart større. Det å vera gravid er virkelig ein berg- og dalbane -  både spennande og skummelt på ein gang! 

No har jo eg virkelig fått fylt opp jentekvoten min føler eg, som har fått 3 friske, fine jenter. :hjertesmil: Så viss eg hadde fått ein nr 4, så hadde eg faktisk ønska meg gutt aller mest. Eg synst det hadde vore kjekt å fått prøvd å vera guttemamma og. Men eg er over 40 no, og mannen min vil heller ikkje ha fleire barn. Så draumen min om nr 4 forblir nok berre ein draum. 

Du skriver som jeg selv ville gjort☺️ Det er godt vi er flere pessimister her i verden, selv om det er en slitsom personlighetstype å ha😅 Og jeg er veldig glad for at du har fått oppfylt akkurat det du ønsket seg som mest❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+6 idag, og to dager til OUL. Jeg er så kvalm og så skjelven av alle tankene og bekymringene at jeg for alvor begynner å tro at det er noe galt med meg. I natt har jeg nesten ikke sovet engang, jeg bare ligger og tenker! 😱 Hvorfor skal dette være så innmari utmattende? Skulle egentlig ønske man ikke fikk time til OUL før bare noen dager i forveien, for da hadde jeg sluppet å tenke så mye😅 Men uansett hvordan man vrir og vender på det nå så er det jo ikke lenge igjen - selv om jeg selvfølgelig syns det er lenge. Nå kan jeg jo nesten begynne å telle timer istedenfor dager? 🤔😅 Og ja, hvis det er noen trøst så er jeg skikkelig oppgitt over meg selv, jeg kjenner jo at det er liv der, jeg har en mage som vokser, og jeg har jo sett lille på UL mange ganger, sjansen for at noe er galt er jo minimal! Men det er tydeligvis ikke så lett for den altfor kompliserte hjernen å forstå😳🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2019 den 19.16, FruFiolett skrev:

Åh, det er godt å høre at vi er flere om disse tankene altså! Det er jo heldigvis ikke sååå lenge til, selv om det føles sånn! Er det lov til å spørre hva slags magefølelse du har på kjønn? Jeg har nemlig ingen magefølelse denne gangen! Jeg håper jo bare veldig på en jente fordi jeg så inderlig ønsker å få oppleve barn av hvert kjønn, men har ingen følelse av det ene eller det andre. Med førstemann var jeg helt sikker på at det var en gutt helt fra starten, og det stemte💙 Men denne gangen forteller ikke magen meg noe som helst😅🤔

Ja er greit at det ikke er så lenge til. Man gleder seg jo også selv om man gruer seg☺️ Tror det er gutt, så sier automatisk han når jeg snakker om babyen i magen😄

Skal du ha timen sent på dagen? Tenkte at det hjalp å ha timen tidlig slik at man ikke tenker på det så lenge den dagen. Men det er jo sjeldent man får bestemt dette selv 😕 ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Safira07 skrev:

Ja er greit at det ikke er så lenge til. Man gleder seg jo også selv om man gruer seg☺️ Tror det er gutt, så sier automatisk han når jeg snakker om babyen i magen😄

Skal du ha timen sent på dagen? Tenkte at det hjalp å ha timen tidlig slik at man ikke tenker på det så lenge den dagen. Men det er jo sjeldent man får bestemt dette selv 😕 ❤️ 

Da blir det spennende å se hva som skjuler seg der inne! Jeg har alltid troa på magefølelse når den er tilstede❤️ Skal ha timen sent imorgen ettermiddag😳 Og bestemte det selv faktisk, for at mannen skal rekke det også! Koselig å dra på det sammen❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til imorgen! Håper alt går bra! Jeg er sååå spent😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Masse masse lykke til imorgen! Håper alt går bra! Jeg er sååå spent😍

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!! ❤️ OPPDATER OSS ASAP i'm so excited!!! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, denlillehavfruen skrev:

Lykke til!!! ❤️ OPPDATER OSS ASAP i'm so excited!!! 😄 

Tusen takk! ❤️ Gjett om jeg skal! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, plastfolien skrev:

Masse lykke til i dag! Gleder meg til å titte innom her senere :blomst:

Tusen takk! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med OUL i dag! :hug: Det blir så spennande å få vita om set er ei jente eller ein gutt som gøymer seg der inne. :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er såå spent på dine vegne, gleder meg til å høre hva de ser ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, boblevann skrev:

Ååå @FruFiolett jeg er så spent 😱😱 

Sitter og tripper her selv jeg også 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...