Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Ugh, kjenner igjen med forsterket luktesans! Jeg hadde samme problem, og jeg hadde skikkelig vanskeligheter med matpakkene til elevene. Det gikk dessverre mye i både kaviar, egg og makrell i tomat, og jeg hadde virkelig problemer når de trengte hjelp til å åpne matboksene :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, plastfolien skrev:

Ugh, kjenner igjen med forsterket luktesans! Jeg hadde samme problem, og jeg hadde skikkelig vanskeligheter med matpakkene til elevene. Det gikk dessverre mye i både kaviar, egg og makrell i tomat, og jeg hadde virkelig problemer når de trengte hjelp til å åpne matboksene :fnise: 

Uææ, det er de verste luktene jeg vet når jeg IKKE er gravid! Det er jo helt krise nå! 😱 All ære til deg som sto oppi det! 😅🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+5 idag, og jeg eser ut😮 Føler jeg snart ser høygravid ut, og det stresser meg en smule - hvor skal dette ende liksom🤔 Har «bare» lagt på meg 5 kilo, så det er jo ikke sånn helgærent, men det føles enormt😅 Satser på at det roer seg ned litt snart, hvis ikke kommer jeg sikkert til å sprekke🙈

For øvrig ingen god mandag idag, jeg er dødssliten etter en altfor travel helg! To bursdager + en jentekveld + halvsyk unge + lite søvn, og jeg er trøtt som en strømpe når vi starter ny uke. Ikke det beste utgangspunktet akkurat😅 Satser på at det går seg til utover i uka, dette er nest siste uka på jobb før ferie, så nå gjelder det bare å holde ut☺️ Har i tillegg veldig mye kynnere for tiden, det er mulig jeg holder et litt høyere tempo enn magen er fornøyd med🤔 Men det må den bare holde ut disse to ukene, og så skal vi bare roe ned med fire ukers ferie! Jeg gleder meg! 😍😍

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 9.34, FruFiolett skrev:

20+5 idag, og jeg eser ut😮 Føler jeg snart ser høygravid ut, og det stresser meg en smule - hvor skal dette ende liksom🤔 Har «bare» lagt på meg 5 kilo, så det er jo ikke sånn helgærent, men det føles enormt😅 Satser på at det roer seg ned litt snart, hvis ikke kommer jeg sikkert til å sprekke🙈

For øvrig ingen god mandag idag, jeg er dødssliten etter en altfor travel helg! To bursdager + en jentekveld + halvsyk unge + lite søvn, og jeg er trøtt som en strømpe når vi starter ny uke. Ikke det beste utgangspunktet akkurat😅 Satser på at det går seg til utover i uka, dette er nest siste uka på jobb før ferie, så nå gjelder det bare å holde ut☺️ Har i tillegg veldig mye kynnere for tiden, det er mulig jeg holder et litt høyere tempo enn magen er fornøyd med🤔 Men det må den bare holde ut disse to ukene, og så skal vi bare roe ned med fire ukers ferie! Jeg gleder meg! 😍😍

Jeg tror magen vokser litt i intervaller? Jeg har hvertfall en opplevelse av det. Magen min kan også sprette flere cm ut ila natten, og jeg tenker ''hjelp, dette tempoet kan ikke fortsette'' :fnise: Men så roer det seg ned liksom og det går lenge før jeg ser noe forskjell igjen. Akkurat som om den gjør hopp fremover :P 

Blir deilig med ferie da, kynnere er vel et tegn på at man bør roe litt ned ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har gått med til å ivareta en syk treåring, og da er det ikke tid og rom for så mye annet! Han er heldigvis på bedringens vei igjen, og vi begynner å nærme oss normalen igjen. Det er så fælt med syke barn altså, man er liksom så hjelpesløs, og det er utrolig slitsomt når det blir så mye klenging og jamring. Jeg håper vi er klare for jobb og barnehage igjen imorgen, dette er nemlig siste uka før ferie! 

 

Jeg er 21+5 idag, og dagene går fortsatt sakte spør dere meg. Kommer det noen gang til å gå litt fortere? Jeg tviler😅🤔 Jeg kjenner fortsatt ikke regelmessig liv, og er av og til litt bekymret for det, men det må vel være normalt når det fortsatt er såpass tidlig? Eller? 🤔 Kjenner liv altså, og det er daglig, men ikke i noe mønster. Og ikke utenpå enda heller🤔 Men det kommer nok☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner heller ikke regelmessig liv, jordmora mi sa det var litt tidlig - men at jeg skal kjenne noe hver dag. Kjenner heller ikke noe utenpå ennå 🤔 Skjønner bekymringen godt, får selv ganske panikk når jeg har hatt en runde med baluba der inne og så blir det stille 👶🏼😟 Gleder meg til jeg kjenner enda mer og får et mønster i det! Vi er jo ca like langt på vei, så greit å ha noen å sammenligne seg med som attpåtil har gjort dette før 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel fra uke 24 man skal kjenne liv daglig/regelmessig, om jeg husker riktig 🤔

Men åh! Jeg gleder meg skikkelig på dine vegne, og er så glad for at det er din tur! 

God sommer! ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, boblevann skrev:

Jeg kjenner heller ikke regelmessig liv, jordmora mi sa det var litt tidlig - men at jeg skal kjenne noe hver dag. Kjenner heller ikke noe utenpå ennå 🤔 Skjønner bekymringen godt, får selv ganske panikk når jeg har hatt en runde med baluba der inne og så blir det stille 👶🏼😟 Gleder meg til jeg kjenner enda mer og får et mønster i det! Vi er jo ca like langt på vei, så greit å ha noen å sammenligne seg med som attpåtil har gjort dette før 🙈🙈

Det var godt å høre, da er vi sikkert i en sånn mellomperiode nå🤔 Gleder meg veldig til å få litt sånn fast rytme på det, og ikke minst til andre kan kjenne det utenpå også❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Det er vel fra uke 24 man skal kjenne liv daglig/regelmessig, om jeg husker riktig 🤔

Men åh! Jeg gleder meg skikkelig på dine vegne, og er så glad for at det er din tur! 

God sommer! ☀️

Ja, tror jeg har hørt/lest noe sånt jeg også, så da satser jeg på at jeg har noen uker til på meg før jeg virkelig må begynne å stresse😅🙈

 

Tusen takk søte deg, så innmari koselig altså💛 God sommer til deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også på dette med at tiden går sakte, «alle» sa det kom til å gå så fort denne gangen 😅 Håpte det ville hjelpe på når OUL var gjennomført, men nei. Nå satser på at det er nedtellingen til ferie på fredag som gjør at det går så langsomt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg kjenner også på dette med at tiden går sakte, «alle» sa det kom til å gå så fort denne gangen 😅 Håpte det ville hjelpe på når OUL var gjennomført, men nei. Nå satser på at det er nedtellingen til ferie på fredag som gjør at det går så langsomt 😂

Ja! Hva skjer med at alle tydeligvis syns andre gangen går så fort da? 🤷🏼‍♀️ Jeg har flere venninner som sa at de ikke rakk å tenke så mye på at de var gravide andre gangen! Jeg tenker nesten ikke på annet jeg altså😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FruFiolett skrev:

Ja! Hva skjer med at alle tydeligvis syns andre gangen går så fort da? 🤷🏼‍♀️ Jeg har flere venninner som sa at de ikke rakk å tenke så mye på at de var gravide andre gangen! Jeg tenker nesten ikke på annet jeg altså😅🙈

Den verste: «jeg klarte ikke holde oversikt over hvilken uke jeg var i». Please...har bedre kontroll på uke og dag enn hvilken dato det er 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bokdamen skrev:

Den verste: «jeg klarte ikke holde oversikt over hvilken uke jeg var i». Please...har bedre kontroll på uke og dag enn hvilken dato det er 😂

Eh, ja! En kollega spurte meg hvilke uker jeg skulle ha sommerferie, og jeg svarte svangerskapsukene🙄 Falt meg ikke inn at det finnes andre måter å måle hvilken uke vi er i🤦🏼‍♀️😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, FruFiolett skrev:

Eh, ja! En kollega spurte meg hvilke uker jeg skulle ha sommerferie, og jeg svarte svangerskapsukene🙄 Falt meg ikke inn at det finnes andre måter å måle hvilken uke vi er i🤦🏼‍♀️😅

😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+1 idag, og idag gikk jeg på vekta igjen. Uten tvil det verste jeg vet med å være gravid, men idag viste vekta bare én kilo til opp, noe som betyr total vektoppgang på kun fire kilo. Er ganske fornøyd med det - sist gikk jeg opp nesten 30 kilo til sammen (en del vann på slutten vel og merke, men det var litt mye annet også🙄), så håper å slippe unna med litt færre kilo denne gangen🤞🏼 Har fått veeeldig stor mage nå også, og nå er det ikke bare jeg som føler på det, igår fikk jeg faktisk en kommentar fra en kollega som trodde jeg hadde termin rett over sommeren🙄 Takk for den liksom😳

Men, igår hikket lille bebis for første gang! Og det var skikkelig tydelig, også på utsiden💖 Har i tillegg flere spark om dagen nå som kan kjennes på utsiden, men mannen har ikke vært på riktig sted til riktig tid enda, så han har ikke kjent noe. Men det kommer jo, det vet vi😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig med hikke! Jeg har lurt på hvor tidlig man kan merke det. Høres så rart og koselig ut med en hikkende mage💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Irisiri skrev:

Åh, så herlig med hikke! Jeg har lurt på hvor tidlig man kan merke det. Høres så rart og koselig ut med en hikkende mage💕

Ja, det er veldig koselig! Og ikke til å ta feil av, magen gjør liksom sånne små rytmiske hopp, i samme intervall, så skjønte med en gang at det var hikke💗 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at magen eser ut om dagen, føler meg større for hver dag som går 🤷🏽‍♀️ Hvordan gikk det sist når du la på deg så mye, forsvant de enkelt igjen eller? Forstår at det ikke er noe å trakte etter, hørtes veldig tungt ut 😱 Håper du slipper masse vann osv denne gangen 💞

Og så koselig med hikke! 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, boblevann skrev:

Jeg føler også at magen eser ut om dagen, føler meg større for hver dag som går 🤷🏽‍♀️ Hvordan gikk det sist når du la på deg så mye, forsvant de enkelt igjen eller? Forstår at det ikke er noe å trakte etter, hørtes veldig tungt ut 😱 Håper du slipper masse vann osv denne gangen 💞

Og så koselig med hikke! 🤭

De forsvant absolutt ikke lett altså, og jeg hadde fortsatt 3-4 (5?) igjen frem til jeg ble gravid nå🙈 Men sist var jeg bare så intenst fysen på alt som var godt, og det er jeg heldigvis ikke nå, så det er lettere å begrense seg denne gangen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FruFiolett skrev:

De forsvant absolutt ikke lett altså, og jeg hadde fortsatt 3-4 (5?) igjen frem til jeg ble gravid nå🙈 Men sist var jeg bare så intenst fysen på alt som var godt, og det er jeg heldigvis ikke nå, så det er lettere å begrense seg denne gangen😅

Nei da er det jo enda mer forståelig at du ikke ønsker gjentagelse 🙈 Så bra! Nå vet jeg ikke hvilken årstid du var gravid sist, men jeg er glad jeg er det nå på sommeren for jeg syns det er mye enklere å bytte ut sjokoladen med deilige moreller, meloner og jordbær 😍 Går store mengder frukt for tiden merker jeg pga godtesug.. Jeg er en sånn som alltid går ned i vekt om sommeren og opp igjen om høsten/vinteren, tror mye skyldes den nydelige frukta som er å få kjøpt på denne tiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...