Gå til innhold

Medbrakt drikke til bryllupsfesten


Ferskeneple

Anbefalte innlegg

Synes det høres helt greit ut. Har selv vært gjest i et bryllup der vi hadde med oss drikke selv, men der ble det også servert til maten. Ikke noe feil med det. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Kotyme betyr ingen verdens ting i virkeligheten. Det er helt frivillig å følge.

 

Ja, jeg har forstått det at du mener det.

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

 

Folk får forlate stedet akkurat når det passer dem, vi eier ikke gjestene.

 

Spørs om dere ser noe til dem etter at vorspielet er ferdig.

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

 

Alle bryllup jeg har vært i har vært vellykkede, alle ser ut til å jose seg og parene ble viet, selv uten fri bar. Alle er gifte enda faktisk.

Fordi det er dem da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Men har fått en innbydelse til en fest. Man er ikke bedt om å ta med verken gave eller alkohol for egen nytelse. Det er helt frivillig. 

Jeg kaller det ikke fest når alkohol ikke er inkludert. Da er det en sammenkomst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, O.G. skrev:

Du kanskje, men hva med din forlovede? Kanskje hun ønsker seg ny kjøkkenmaskin og forventer at vorspielgjestene skal kjøpe en til henne.

Når jeg skriver vi, mener jeg vi, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Aldri vært vant med slike vorspiel, men bryllup derimot.

Poenget er jo at gjester skal slippe å ta med drikke til bryllupsFESTEN, fordi de er ikke noe vorspiel.

Nettopp, du sier jo selv at det ikke er et vorspiel når det er bryllupsseremoni i forkant, så skjønner ikke hvorfor du fortsetter å mase om at medbragt gjør det til et vorspiel 

Anonymkode: b4e68...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, EvaLena skrev:

Jeg kaller det ikke fest når alkohol ikke er inkludert. Da er det en sammenkomst.

 

Men hva du kaller det betyr jo overhodet ikke noe for hva det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Kotyme betyr ingen verdens ting i virkeligheten. Det er helt frivillig å følge.

Javel ja. Når kotyme og skikk og bruk ikke betyr noe for deg, da har du meldt deg ut av verden og har ingen kontakt med virkeligheten mer. Lykke til videre i din private verden!

Anonymkode: 77caa...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Ja, jeg har forstått det at du mener det.

Spørs om dere ser noe til dem etter at vorspielet er ferdig.

Fordi det er dem da ja.

Øvrig familie har løst det på samme måte, ingen har brutt kontakten fordi de ikke fikk fri bar. Omgås nok heldigvis ikke slike mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, du sier jo selv at det ikke er et vorspiel når det er bryllupsseremoni i forkant, så skjønner ikke hvorfor du fortsetter å mase om at medbragt gjør det til et vorspiel 

Anonymkode: b4e68...3f6

For å stappe det inn i deg med teskje: 

 

I et bryllup så trakterer brudeparet gjestene sine med all mat og drikke så lenge gjestene er i lokalet hvor bryllupet holdes. I et vorspiel derimot så bruker folk å ta med eiga drikke. 

Så når folk inviterer til bryllup og ber gjestene sine ta med alkohol selv (og ingen beskjed om at gave ikke trenger å gives), så har de i realiteten invitert til vorspiel.

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Men hva du kaller det betyr jo overhodet ikke noe for hva det er. 

Når folk forandrer på premissene pga de vil ha i pose og sekk, så kalles det for noe annet enn det i utgangspunktet var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Javel ja. Når kotyme og skikk og bruk ikke betyr noe for deg, da har du meldt deg ut av verden og har ingen kontakt med virkeligheten mer. Lykke til videre i din private verden!

Anonymkode: 77caa...9ef

Her tar du helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da veøge selv hvordan bryllupet skal være! Man kan gifte seg i skinnbukse og lær og invitere til motorsykkeøtur om man vil! Bryllup er det uansett hvprdan man velger å feire dagen. 

Noen her er meget gammeldagse  

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Øvrig familie har løst det på samme måte, ingen har brutt kontakten fordi de ikke fikk fri bar. Omgås nok heldigvis ikke slike mennesker.

Men hva familien din har gjort har jo ingenting med hva jeg tenker om saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

For å stappe det inn i deg med teskje: 

 

I et bryllup så trakterer brudeparet gjestene sine med all mat og drikke så lenge gjestene er i lokalet hvor bryllupet holdes. I et vorspiel derimot så bruker folk å ta med eiga drikke. 

Så når folk inviterer til bryllup og ber gjestene sine ta med alkohol selv (og ingen beskjed om at gave ikke trenger å gives), så har de i realiteten invitert til vorspiel.

Når folk forandrer på premissene pga de vil ha i pose og sekk, så kalles det for noe annet enn det i utgangspunktet var.

En bryllupsfest er fordi man feirer en vielse, ikke fordi man har fri bar. Det kalles en firmafest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, O.G. skrev:

Men hva familien din har gjort har jo ingenting med hva jeg tenker om saken. 

Hva du tenker om saken betyr jo ingen verdens ting for folk som ikke skal omgås deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ellers synes er snedig er hvordan alle som så gjerne vil at gjestene skal ta en del av utgiftene har løst dette med gaver. Gir de klar beskjed til gjestene på invitasjon om at de ikke trenger å ta med gave? Avviser de gaven hvis gjesten kommer med en alikevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

En bryllupsfest er fordi man feirer en vielse, ikke fordi man har fri bar. Det kalles en firmafest.

 

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Hva du tenker om saken betyr jo ingen verdens ting for folk som ikke skal omgås deg.

Og takk gud for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

En bryllupsfest er fordi man feirer en vielse, ikke fordi man har fri bar. Det kalles en firmafest.

🤣👍

Anonymkode: b4e68...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Det jeg ellers synes er snedig er hvordan alle som så gjerne vil at gjestene skal ta en del av utgiftene har løst dette med gaver. Gir de klar beskjed til gjestene på invitasjon om at de ikke trenger å ta med gave? Avviser de gaven hvis gjesten kommer med en alikevel? 

Gaver er frivillig. Det trengs ikke utrrykkes i en invitasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Gaver er frivillig. Det trengs ikke utrrykkes i en invitasjon. 

Det trenges det ja, siden du skal ha gjestene til å drikke medbrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Det jeg ellers synes er snedig er hvordan alle som så gjerne vil at gjestene skal ta en del av utgiftene har løst dette med gaver. Gir de klar beskjed til gjestene på invitasjon om at de ikke trenger å ta med gave? Avviser de gaven hvis gjesten kommer med en alikevel? 

Altså! Hvorfor er det slik at du mener bryllup er en byttehandel? 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...