Gå til innhold

Medbrakt drikke til bryllupsfesten


Ferskeneple

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja så hvis man ikke har spist middagen og kun kommet til kaffen så fprve tes det vel kanskje en litt mindre dyr gave, da? Siden kuverten da ikke kostet så mye fpr kaffegjesten. 

Anonymkode: 85367...b81

Vel, hvis kaffegjesten skal ta med medbragt drikke, så bør det eksplisitt stå i invitasjonen at gave forventes ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, hvis kaffegjesten skal ta med medbragt drikke, så bør det eksplisitt stå i invitasjonen at gave forventes ikke. 

Tja det kan jeg jo være enig i. For første gang i denne tråden. Jeg hadde ikke fprventet gave i mitt eget bryllup av noen. 

Jeg arrangerte bursdagsfeiring for meg selv på rundt tall og stresset så med mat, drikke og rydding. Og at gjestene skulle ha det bra og logistikk.  Da folk kom med gave forsto jeg ikke hvorfor 😂

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja det kan jeg jo være enig i. For første gang i denne tråden. Jeg hadde ikke fprventet gave i mitt eget bryllup av noen. 

Jeg arrangerte bursdagsfeiring for meg selv på rundt tall og stresset så med mat, drikke og rydding. Og at gjestene skulle ha det bra og logistikk.  Da folk kom med gave forsto jeg ikke hvorfor 😂

Anonymkode: 85367...b81

Sikker på at det var kjempetrivelig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man gir vel gave i et bryllup fordi man ønsker å gi gave til brudeparet, ikke fordi man skal få noe i gjengjeld. 

Dette er noe ganske annet, nå ser du på giveren eller gjestens hensikter med gave, ikke arrangørens hensikt med å stelle til bryllup.
Svaret på det nye spørsmålet er at det er en gjentjeneste som takk for invitasjonen og festen. Er en "uteglemt" på gjestelista, gir en ikke gave. Det vil i så fall oppfattes som en frekk demonstrasjon av misnøye fordi en ikke ble invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Sikker på at det var kjempetrivelig. :klem:

Det var veldig trivelig da gjestene kom og vi spiste middag og drakk god drikke. Og lo av at jeg hadde glemt at det var bursdagen min jeg arrangerte! Demensvitsene slo an etter noen glass. 🙈🤦‍♀️

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, Sirah skrev:

Vi er egentlig ikke uenige, men jeg er nok litt "rundere i kantene" til akkurat det med medbrakt :) Misforstå meg riktig, jeg vil også aller helst ha "full pakke" og "bryllupsfølelsen" om du skjønner hva jeg mener? MEN jeg syntes det er viktigere at brudeparet får ha alle menneskene de ønsker tilstede enn at jeg skal få drikke gratis :) Det gjør meg ikke noe å ta med meg en flaske vin. Jeg ønsker faktisk heller dette enn å måtte kjøpe svindyre drinker i baren etter maten om man skal måtte velge. 

Men jeg må glatt innrømme at jeg stusser litt dersom brudeparet tar seg råd til kjole til 30K, dokurver og nips til en formue og bryllupsreise til det dobbelte og dermed ikke kan spandere fri bar på gjestene sine. Det syntes jeg er unødvendig. Da bør man heller gjøre det andre mye billigere. 

Vi er HELT enige vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanlig å gjøre det slik, og slett ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Vi er HELT enige vi.

Fantastisk 😄 Tenk at man kan være enige om noe på KG 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man får jo alkohol til maten, man får gjerne 3 retters middag, man får kaker og kaffe med alkohol, man får velkomstdrink, alkoholfri drikke og  man man får dra å feire noen man er glad i. 

Og så kjøper man som gjest  en gave etter det man har råd til og tar med seg litt ekstra alkohol til festen om man ønsker det. Forstår ikke problemet. 

 

Anonymkode: 85367...b81

Heller en to rettes middag og fri bar ... 

Heller 20 gjester som kan trakteres hele kvelden ...

Heller middag med drikke og et par bonger til festen ...

Jeg justerer ikke min gave ut fra kuvertprisen. Jeg har også gitt gave til folk som ikke har invitert meg i bryllupet sitt fordi jeg glad i dem og har respekt for at godt vertskap ikke nødvendigvis betyr at en kan invitere hver eneste en av sine bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
28 minutter siden, O.G. skrev:

Tradisjonen er at gjestene tar med gave som koster ca det samme som det kuverten koster. Og det er grovt regnet fra 700kr og oppover. Brudeparet har også en ønskeliste som man bør ta hensyn til når man handler noe og jeg ser det er færre og færre billige gaver på dem. 

Den tradisjonen med gave i stil med kuvertprisen hadde jeg aldri hørt om før jeg leste det på KG. Jeg har ALDRI gitt gaver alene i den prisklassen til noen uansett hvor nært eller fjernt de har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da skape en lettere, lystigere stemning at alle kan "komme som de er", med den økonomien de har og kose seg? Istedet for et stivt bryllup med "etikette"?Altså jeg er et sted i midten selv føler jeg. Jeg personlig hadde likt at bryllupet mitt hadde en fin 3 retters middag med vin og en flott fest med pyntede glade venner og familie etterpå. Men.. Om venninna mi jeg vet sliter med økonomi hadde dukket opp uten gave hadde jeg ikke brydd meg med. Mest glad fpr at hun var der. Like glad fpr at hun var der som en annen venninne med gave. 

Ikke alle tenker på alt de skal få hele tiden. 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blondie65 skrev:

Heller en to rettes middag og fri bar ... 

Heller 20 gjester som kan trakteres hele kvelden ...

Heller middag med drikke og et par bonger til festen ...

Jeg justerer ikke min gave ut fra kuvertprisen. Jeg har også gitt gave til folk som ikke har invitert meg i bryllupet sitt fordi jeg glad i dem og har respekt for at godt vertskap ikke nødvendigvis betyr at en kan invitere hver eneste en av sine bekjente.

Enig med den siste om gave. 

Anonymkode: 85367...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er veldig vanlig å gjøre det slik, og slett ikke noe galt i det.

Oi, er JEG enig med DEG i noe også nå. 

Uansett ja, helt normalt å gjøre det slik. 

Anonymkode: 85367...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Den tradisjonen med gave i stil med kuvertprisen hadde jeg aldri hørt om før jeg leste det på KG. Jeg har ALDRI gitt gaver alene i den prisklassen til noen uansett hvor nært eller fjernt de har vært.

Nei, man gir en gave man håper mottageren liker fordi man har lyst til å gi en gave. Ikke fordi man får middag så da gir man gave i prisen middagen kostet. Det høres helt merkelig ut. Hverken jeg som gjest eller som arrangør hadde tenkt på den måten. 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får gjestene vite hva middagen koster slik at de vet hvor dyr gave de skal gi? 😏

Anonymkode: f464d...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får meine kva dei vil men eg kjenner at eg er glad vår familie og omgangkrets ville vera der for å feire OSS og ikkje bli sure om dei ikkje får ei viss mengde med alkohol. Ingen som kunne vorte bedt i vårt bryllup er i nærheita av slike haldninger som mange her har. HELDIGVIS! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Blondie65 skrev:

Den tradisjonen med gave i stil med kuvertprisen hadde jeg aldri hørt om før jeg leste det på KG. Jeg har ALDRI gitt gaver alene i den prisklassen til noen uansett hvor nært eller fjernt de har vært.

Jeg kan respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Blondie65 skrev:

Heller en to rettes middag og fri bar ... 

Heller 20 gjester som kan trakteres hele kvelden ...

Heller middag med drikke og et par bonger til festen ...

Jeg justerer ikke min gave ut fra kuvertprisen. Jeg har også gitt gave til folk som ikke har invitert meg i bryllupet sitt fordi jeg glad i dem og har respekt for at godt vertskap ikke nødvendigvis betyr at en kan invitere hver eneste en av sine bekjente.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gagaen skrev:

Folk får meine kva dei vil men eg kjenner at eg er glad vår familie og omgangkrets ville vera der for å feire OSS og ikkje bli sure om dei ikkje får ei viss mengde med alkohol. Ingen som kunne vorte bedt i vårt bryllup er i nærheita av slike haldninger som mange her har. HELDIGVIS! 

Normale folk forventer ikke at brudeparet skal bruke titusener på alkohol i tillegg til utgiftene de allerede har med bryllupsfesten. I alle bryllup jeg har vært i så har det blitt løst slik TS ønsker, noe som er en veldig god løsning. Alltid god stemning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiises. Som brud er det heldigvis du som bestemmer, og ikke netttrollene fra kvinneguiden. Be de inviterte ta med medbrakt og forvent gave i tillegg. Skal selv være brud til sommeren, her får gjestene velkomstdrink, drikke til maten, og en bayliess til kaffen. Deretter må drikke kjøpes i baren. Dette fordi bryllupet i seg selv er dyrt og vi ønsker at maten skal gi en god matopplevelse (som koster). Ikke er vi mange heller (30 stk). Gjestene har råd til å gå i baren og kjøpe seg noe om de skulle ønske. Ikke syns jeg synd på de heller. 

Anonymkode: 2799a...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...