Gå til innhold

Medbrakt drikke til bryllupsfesten


Ferskeneple

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ferskeneple skrev:

Hei ☺️

Vi har bestemt oss for å be gjestene som ønsker alkohol til festen ta med medbrakt, da vi blir utrolig mange og å betale for drikke til alle hele kvelden rett og slett er urealistisk. Vi stiller med velkomstdrink, alkohol til middag/kaker. Hvordan kan jeg formulere dette på en grei måte i invitasjonen?

Tenkte kanskje noe sånt som dette;
" Det vil bli servert alkohol til maten og kaffen, utover kvelden kan det nytes medbrakt. Alkoholfritt står vi for." 

Tanker? Innspill? Hvordan gjør dere det?

Tillater lokalet bryllupsfesten holdes i medbragt alkohol? 

 

Anonymkode: feb24...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tillater lokalet bryllupsfesten holdes i medbragt alkohol? 

 

Anonymkode: feb24...5ba

Ja :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke folk på kvinneguiden og bryllup. Jeg blir glad for å bli invitert jeg. Andre er sånn hvis jeg skal gidde å komme får det være gratis luksusrom på hotel, 10 liter vin til minst 1000 kr litern pr person samt påspandert biletter til bryllupsreisen som gjestene selvfølgelig skal være med på. 

Altså.. What. 

Ts i bryllup jeg har vært har man fått øl vin til maten og deretter på festen hatt med sitt eget. Jeg har kost meg veldig. 

Anonymkode: 85367...b81

Enig med deg. Det er en underlig holdning til enkelte på bryllupsforumet her på kvinneguiden, jeg velger å tro at det ikke er representativt for resten av befolkningen. Jeg vil tro at folk flest synes det er hyggelig å bli bedt i noens bryllup og at man ikke legger føringer for hvordan bryllupet skal være for at man skal gidde å møte opp. 

Anonymkode: 3da06...f58

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg er helt OK Ts! Tror de aller fleste syns det er helt greit, og den formuleringen du foreslo er fin. 

Det er utrolig mange sære svar her inne angående brylluper... Har aldri hørt folk ha sånne meninger som man kan lese her. Skulle tro hele poenget med brylluper var å drikke seg dritings. 🙈

Anonymkode: 94056...5d3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det er en underlig holdning til enkelte på bryllupsforumet her på kvinneguiden, jeg velger å tro at det ikke er representativt for resten av befolkningen. Jeg vil tro at folk flest synes det er hyggelig å bli bedt i noens bryllup og at man ikke legger føringer for hvordan bryllupet skal være for at man skal gidde å møte opp. 

Anonymkode: 3da06...f58

Ja, de føler seg nok svært viktige eller har sosial angst, et alkoholproblem eller noe som er helt uforståelig for meg. 

Anonymkode: 85367...b81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det er en underlig holdning til enkelte på bryllupsforumet her på kvinneguiden, jeg velger å tro at det ikke er representativt for resten av befolkningen. Jeg vil tro at folk flest synes det er hyggelig å bli bedt i noens bryllup og at man ikke legger føringer for hvordan bryllupet skal være for at man skal gidde å møte opp. 

Anonymkode: 3da06...f58

Vi er opptatt av etikette og hva som sømmer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de føler seg nok svært viktige eller har sosial angst, et alkoholproblem eller noe som er helt uforståelig for meg. 

Anonymkode: 85367...b81

Nei, det er faktisk slik en hel del av oss er oppdratt til å praktisere skikk og bruk. 

Vi er også veloppdragne nok til å ikke snakke høyt om hvor gjerrige vi synes folk er, og rose vertskapet selv om festen var møkk kjedelig. 

Men når vi kan uttale oss anonymt på kg, sier vi sannheten.

Anonymkode: 000a6...a07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred så pripne noen er altså. Drit i at dere har blitt utvalgt til å faktisk feire en sånn dag med noen, med middag, drikke til maten og annen servering. Men er det ikke åpen bar? Nei da kan det jammen være. Er dere så avhengig av å få alkohol gratis at dere dropper bryllup om dere ikke får det altså? Gud hjelpe.... 

Anonymkode: 35b09...1fd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Vi er opptatt av etikette og hva som sømmer seg. 

Yeah Right.... å servere folk utømmelig mengder med alkohol er ikke «sømmelig» 

Anonymkode: 35b09...1fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred så pripne noen er altså. Drit i at dere har blitt utvalgt til å faktisk feire en sånn dag med noen, med middag, drikke til maten og annen servering. Men er det ikke åpen bar? Nei da kan det jammen være. Er dere så avhengig av å få alkohol gratis at dere dropper bryllup om dere ikke får det altså? Gud hjelpe.... 

Anonymkode: 35b09...1fd

Utvalgt, faktisk. Å bli invitert i bryllup er hyggelig, men så vanvittig spesielt at man skal føle seg utvalgt og beæret er det ikke. At man når man blir invitert et sted har visse forventninger til hva dagen vil inneholde handler ikke om å være kravstor og urimelig, det handler om helt normal skikk og bruk (og for de fleste en underforstått selvfølge). Gjestene forventes å kle seg pent, ha med gave og være glade på brudeparets vegne, vertskapet forventes å stå for serveringen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yeah Right.... å servere folk utømmelig mengder med alkohol er ikke «sømmelig» 

Anonymkode: 35b09...1fd

Det ungår du lett ved å hyre en bartender. Du har ingen kontroll over alkoholintaket hvis gjestene nyter medbragt og kan faktisk regne med fyllekallas da. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ferskeneple skrev:

Ja :)

Hvordan har du tenkt at gjestene skal oppbevare drikken sin frem til middagen er ferdig?   Er det kjøleskapplass til alt medbrakt øl og vin?   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hvordan har du tenkt at gjestene skal oppbevare drikken sin frem til middagen er ferdig?   Er det kjøleskapplass til alt medbrakt øl og vin?   

Sett det ute i snøfonna. Eller ta med heitvin og brennevin i stedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Vi lever i vorspielenes tid. Om det er bryllup eller vorspiel på lørdag? Ta med det du vil drikke selv. Vertskapet spanderer pasta carbonara.

Vi er en gjeng snerpete gamle kjerringer som synes det er trist at tradisjoner der det gode vertskap kombinerer god mat, god drikke og hyggelig stemning for sine gjester når de velger å invitere til stort bryllup. Du får ha oss unnskyldt TS, fordi vi er så opphauset i vår egen sosiale angst, manglende sosiale ferdigheter og ikke minst totale mangel på tilpasningsevne at vi synes at bryllup skal ha en litt annen ramme enn vorspielet på lørdag.

"Kless kartongvinen din der og heimebrenten din her - vertskapet serverer blandevann. Velkommen. Forresten - kjolen til bruden kostet tre ganger det et sett a tre bonger til samltige gjester ville kostet. Men det er jo KJOLEN som er viktig. Dere kan jo drikke brus". Slik ville jeg lest en sånn invitasjon. Og ja, jeg har vært i et sånt bryllup der vi ikke en gang ble varslet på forhånd at vi måtte kjøpe ALL drikke selv.

----

Du kan selvsagt skrive det du har foreslått i invitasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et generasjonsskifte på gang i festkulturen, og det er helt greit. Jeg har ingen problemer med å ta med meg egen vin på fest, om det så er en bryllupsfest.

Anonymkode: 79f13...e40

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg hvor viktig alkohol er for noen i bryllup.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Forundrer meg hvor viktig alkohol er for noen i bryllup.

Det er virkelig ikke det som er poenget. Det er et kulturskifte der den gamle måten der vertskapet stod for mat og drikke dør ut. 

Jeg hadde selv alkoholfritt bryllup, men ingen av mine gjester trengte å bruke penger under festen. Slik mener jeg et bryllup skal være, eller at en eventuelt kan ha bonger til baren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Hvorfor skal vi være villige til å betale en hundrings for alkohol på en bryllupsfest vi er invitert til? Nei takk, da blir jeg hjemme.

Hadde det vært spleisefest i vennegjengen for å bare ha en fest, så er det helt ok å ta med egen drikke.

Her er det snakk om bryllup og der skal ikke gjestene spleise med brudeparet. Er ikke gjestene som maser på at paret må gifte seg.

Og da ville jeg ikke hatt deg i mitt bryllup i heller :)

hos oss (og hos ts hadde du fått) ubegrensede mengder mat, så mye øl og vin du ville under mat, men om du vil drikke deg sørpa etter dette kan du velge å forlate bryllupsfesten for å dra på byen, eller kjøpe inne get på forhånd og drikke dette etter middagen. Som sagt, endte vi med å ha masse alkohol til overs, så det tyder vel på at folk var her god oss og ikke for alkoholen.. 

glad jeg ikke har slike mennesker i min omgangskrets 

Anonymkode: b4e68...3f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk slik en hel del av oss er oppdratt til å praktisere skikk og bruk. 

Vi er også veloppdragne nok til å ikke snakke høyt om hvor gjerrige vi synes folk er, og rose vertskapet selv om festen var møkk kjedelig. 

Men når vi kan uttale oss anonymt på kg, sier vi sannheten.

Anonymkode: 000a6...a07

Jammen meg sant. Det å takke brudeparet for en flott fest, mens du egentlig holdt på å kjede deg ihjel må være helt jævlig.

Heldigvis ikke opplevd det ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det er virkelig ikke det som er poenget. Det er et kulturskifte der den gamle måten der vertskapet stod for mat og drikke dør ut. 

Jeg hadde selv alkoholfritt bryllup, men ingen av mine gjester trengte å bruke penger under festen. Slik mener jeg et bryllup skal være, eller at en eventuelt kan ha bonger til baren.

Gjester kan selv velge å ta med seg drikke. De MÅ ikke bruke ei jævla krone. 

Anonymkode: 35b09...1fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...