Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hvis man har fulgt med litt her i tråden det siste, så kan man trygt si at du ikke er Mette, @Baresierdet  Mer kan  jeg vel ikke skrive uten at det blir "spekulasjoner". 😏

Jeg har forøvrig lest bloggen noen måneder, og likt mye av det. Syntes det var spennende med reisende til Tyrkia og innblikkene i kulturen, livet i landsbyen, bryllupet osv. Og Mette virker som en trivelig dame generelt sett.

Men jeg er likevel kritisk til eksponeringen av mindreårige, clickbaits ("Takk for alt" tok kaka), forsøket på å lage drama ved å piske opp stemningen og bruke KG så aktivt som hun har gjort i det siste på bloggen osv. Jeg sier ikke at det ikke har forekommet usakligheter og teite kommentarer her inne, for det har det gjort. Men måten hun har viet det oppmerksomhet på og brukt det på, i stedet for å fokusere på mer matnyttige ting, gjør at jeg dessverre mister litt lysten til å lese videre. Synd, for jeg er som sagt ingen "hater", og har vært interessert i mye av det hun har skrevet om. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, plasticfantastic skrev:

Jaja, de får bare sveve rundt på sine rosa skyer. Som en tenåringsforelskelse 😂 Det er ofte diskurser rundt det og blogge og følgere/publikum har en forventning.. 😉Og de har selvfølgelig en formenig om det som blir publisert også. Men det er jo nesten ikke lov her.

Hun får heller takke kvinneguiden. Hun er jo selv bruker av den. Mitt inntrykk er at hun er oppmerksomhetssyk og vil ha barn for enhver pris. Skal hun bli alenemor nok en gang, da? Hva synes mannen om å ha barn i Norge når sjansen er stor for at han aldri får komme hit? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hufsaaaaa skrev:

Hvis man har fulgt med litt her i tråden det siste, så kan man trygt si at du ikke er Mette, @Baresierdet  Mer kan  jeg vel ikke skrive uten at det blir "spekulasjoner". 😏

Jeg har forøvrig lest bloggen noen måneder, og likt mye av det. Syntes det var spennende med reisende til Tyrkia og innblikkene i kulturen, livet i landsbyen, bryllupet osv. Og Mette virker som en trivelig dame generelt sett.

Men jeg er likevel kritisk til eksponeringen av mindreårige, clickbaits ("Takk for alt" tok kaka), forsøket på å lage drama ved å piske opp stemningen og bruke KG så aktivt som hun har gjort i det siste på bloggen osv. Jeg sier ikke at det ikke har forekommet usakligheter og teite kommentarer her inne, for det har det gjort. Men måten hun har viet det oppmerksomhet på og brukt det på, i stedet for å fokusere på mer matnyttige ting, gjør at jeg dessverre mister litt lysten til å lese videre. Synd, for jeg er som sagt ingen "hater", og har vært interessert i mye av det hun har skrevet om. 

Takk! Jeg er blitt beskyldt for å være så mange forskjellige personer, hittil stemmer ingen av spekulasjonene om hvem jeg er 😅 

jeg leser ikke blogger vanligvis så ofte. Og ble gjort oppmerksom på Mette sin blogg igjennom kg. Og har fulgt med litt etter det for å danne meg et eget inntrykk av hvordan hun er og hvordan jeg oppfatter henne. 

Jeg synes Mette virker som en oppegående dame. Hate er et sterkt ord, jeg tror ingen i tråden her hater Mette, men noen er vel over gjennomsnittet engasjert til tider 🤭🤷🏼‍♀️ Og det kan vel medføre en del sterke uttrykk, som blant annet jeg oppfatter som urettferdig, eller at mennesket bak skjermen faktisk ikke har noe med eller har noe med saken å gjøre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Baresierdet skrev:

Og de meningene der er greit. Men mye av det som blir skrevet er direkte stygt. 

Hvis du antyder at jeg er Mette, så kan jeg fortelle deg at det er ganske feil 🤭 

Jeg ser virkelig ikke at jeg har antydet at du er Mette ? 🙂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Surikatt skrev:

Hva synes mannen om å ha barn i Norge når sjansen er stor for at han aldri får komme hit? 

Han får nok komme til Norge, skal svært mye til før noen blir nektet innreise når de er gift. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, JaVel skrev:

Han får nok komme til Norge, skal svært mye til før noen blir nektet innreise når de er gift. 

Jeg tror også han får komme til Norge,  men det kan ta tid. 

Hvis UDI leser bloggen og søker litt rundt så må jeg si at denne naiviteten som går igjen over hele linja kan være ødeleggende for dem. De sjekker selv facebookstatuser, vennskap de imellom osv så det kan hende de er innom bloggen. De kan gå på proforma siden UDI ofte ser seg nødt til å beskytte norske kvinner (dette sagt med en god dose ironi), så det kan jo hende de må innom en runde med avslag på dette grunnlaget. 

Men bare mine tanker selvfølgelig... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg tror også han får komme til Norge,  men det kan ta tid. 

Hvis UDI leser bloggen og søker litt rundt så må jeg si at denne naiviteten som går igjen over hele linja kan være ødeleggende for dem. De sjekker selv facebookstatuser, vennskap de imellom osv så det kan hende de er innom bloggen. De kan gå på proforma siden UDI ofte ser seg nødt til å beskytte norske kvinner (dette sagt med en god dose ironi), så det kan jo hende de må innom en runde med avslag på dette grunnlaget. 

Men bare mine tanker selvfølgelig... 

Tror det er først når kvinnen er rundt 15-20 år eldre at Une setter ned foten. Noen bekjente av meg hadde ca samme aldersforskjell og det tok ikke mer enn knappe året før deres tyrkiske ektemenn var kommet til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror ikke aldersforskjellen her er et stort tema. Men helheten med at det gikk ekstremt fort, hun har barnebarn, den ekstreme naiviteten og lite kulturinnsikt kan sette en stopper i første runde. At de muligens må en runde innom avslag, une osv 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Jeg ser virkelig ikke at jeg har antydet at du er Mette ? 🙂

Jeg antok det siden du gjentok ordene jeg brukte da jeg skrev at det At en del i tråden var dømmende 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at hun jobber med å være handy og gjøre ting selv. Hun skriver innlegg om at hun har spart millioner på å gjøre ting selv, fordi huset hennes, som var bygget i 2006 nå er verdt ca 5 millioner og hun har ca 2 mill i lån. Det er er merkelig regnestykke, mtp at så og si ALLE boliger har minimum doblet, triplet verdi osv i 2019 sammenlignet med verdien i 2006. Mange kjøpte eneboliger for godt over 2 mill den tiden, og kan selge nå for 4-8 mill. 

Når jeg ser kvaliteten på arbeidet hun har gjort, tror jeg ikke den tilfører verdiøkning da kvaliteten er dårlig. Hvorfor har hun bestemt seg for å ha veggpanel oppover det gipsede taket på soverommet? I tillegg er det sprekker i det og det er ikke lagt inntil hverandre slik det skal. Så lenge hun ikke skal selge, er det ikke noe problem. Om hun skal selge, vil dårlig håndtverk trekke verdien ned. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Det er flott at hun jobber med å være handy og gjøre ting selv. Hun skriver innlegg om at hun har spart millioner på å gjøre ting selv, fordi huset hennes, som var bygget i 2006 nå er verdt ca 5 millioner og hun har ca 2 mill i lån. Det er er merkelig regnestykke, mtp at så og si ALLE boliger har minimum doblet, triplet verdi osv i 2019 sammenlignet med verdien i 2006. Mange kjøpte eneboliger for godt over 2 mill den tiden, og kan selge nå for 4-8 mill. 

Når jeg ser kvaliteten på arbeidet hun har gjort, tror jeg ikke den tilfører verdiøkning da kvaliteten er dårlig. Hvorfor har hun bestemt seg for å ha veggpanel oppover det gipsede taket på soverommet? I tillegg er det sprekker i det og det er ikke lagt inntil hverandre slik det skal. Så lenge hun ikke skal selge, er det ikke noe problem. Om hun skal selge, vil dårlig håndtverk trekke verdien ned. 

Ja, det er ikke fordi hun har gjort mye selv men fordi alle boliger stiger i verdi. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har forøvrig fjernet den forklaringen hun hadde i kommentarfeltet på hvordan hun kommer frem til at hun har spart millioner. Hun har en merkelig måte å tenke økonomi på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Baresierdet skrev:

Jeg antok det siden du gjentok ordene jeg brukte da jeg skrev at det At en del i tråden var dømmende 🙈

Tok det ikke til meg siden jeg ikke synes jeg selv er dømmende 😎😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Visvas skrev:

Tok det ikke til meg siden jeg ikke synes jeg selv er dømmende 😎😅

😂😂 Nei da er du vel ikke det heller 👏🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Surikatt skrev:

Hun har forøvrig fjernet den forklaringen hun hadde i kommentarfeltet på hvordan hun kommer frem til at hun har spart millioner. Hun har en merkelig måte å tenke økonomi på. 

Hva skrev hun?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på Snap at hun kan takke Anne Brith's kontakter og anbefalinger for at hun allerede har tjent inn pengene hun betalte for kurset, pluss enda litt til.

Tror nok hun kan takke KG litt også. Tråden her har nok generert en god del klikk.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at den tyrkiske ektemannen har skrevet en lang kjærlighetserklæring på bloggen hennes. Jeg synes sånt er råkleint, men det har nok mye med meg å gjøre ;) . Har nemlig aldri falt for den type ord, vil ha ekte vare, altså handling og ikke overfladiske ord. Husker jeg møtte en norsk mann engang og han lirte av seg ord som, Du skal være moren til mine barn, du er det vakreste jeg har sett, vi må gifte oss osv, osv. Jeg rygget i forskrekkelse, for jeg ble overbevist om at mannen måtte være psykopat siden han klarte å lire av seg så mange overfladiske ord 😂. Så en tyrker hadde jeg nok aldri falt for, han hadde vel mer skremt vettet av meg, med alle disse, etter mitt syn,overfladiske kjærlighetserklæringene😱😅.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg ser at den tyrkiske ektemannen har skrevet en lang kjærlighetserklæring på bloggen hennes. Jeg synes sånt er råkleint, men det har nok mye med meg å gjøre ;) . Har nemlig aldri falt for den type ord, vil ha ekte vare, altså handling og ikke overfladiske ord. Husker jeg møtte en norsk mann engang og han lirte av seg ord som, Du skal være moren til mine barn, du er det vakreste jeg har sett, vi må gifte oss osv, osv. Jeg rygget i forskrekkelse, for jeg ble overbevist om at mannen måtte være psykopat siden han klarte å lire av seg så mange overfladiske ord 😂. Så en tyrker hadde jeg nok aldri falt for, han hadde vel mer skremt vettet av meg, med alle disse, etter mitt syn,overfladiske kjærlighetserklæringene😱😅.

Ja, men det er jo det naive jenter faller for, de bruker alle klisjeer i boka. Hvorfor skriver han dette på en blogg, egentlig? Er han så desperat etter å komme seg til Norge. Men nå vet han jo at hun eier et hus verdt 5 millioner og han eier..... ingenting? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, men det er jo det naive jenter faller for, de bruker alle klisjeer i boka. Hvorfor skriver han dette på en blogg, egentlig? Er han så desperat etter å komme seg til Norge. Men nå vet han jo at hun eier et hus verdt 5 millioner og han eier..... ingenting? 

Selv om jeg er en smule hysterisk i forhold til overfladiske kjærlighetserklæringer, så har det noe ved seg og. En jeg kjenner møtte en norsk mann som ville gifte seg etter 4 uker. Min venninne takket nei, og selv om jeg møtte ham og likte han så var det ting jeg stusset på, han var liksom for omtenksom og for vakker i ordene. For å gjøre en lang historie kort, så endte det med politianmeldelse for vold. Med andre ord, man kan umulig kjenner et menneske etter så kort tid, så hvordan kan man vite at man elsker et menneske etter så kort tid? Nå var det en kvinne som bor i Tyrkia som sa at tyrkiske menn ofte kunne komme med svulmende kjærlighetserklæringer, så for alt det jeg vet, så kommer han med slike kjærlighetserklæringer fordi det er vanlig i hans kultur, og ikke fordi det stikker så dypt. Men at norske jenter synes det er søtt og romantisk fatter jeg ikke. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...