Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, ClusterOfGrapes skrev:

Å kalle henne kort synes jeg er litt på kanten. Heller ubetenksom.

Hun er jo ikke ubetenksom. Hun har jo fått med seg hva som skjer i verden, og området hun bor i. I tillegg leser hun her inne gjevnlig utifra forsvarstalene hun kommer med. Så nei, ubetenksom kan man ikke legge dette på. 

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er liksom ingen sammenheng noen steder..veldig opptatt av korona,men tilbringer masse tid på sentre og rundt hos folk..det virker aom om hun tenker akkurat 5 minutter frem i tid,og glemmer hva hun har sagt ..  den stakkars mannen får nok aldri se Norge igjen..gifteringen kommer nok ikke på igjen den heller..

• Liker 16
Skrevet
13 hours ago, Kanelisvingen said:

gifteringen kommer nok ikke på igjen den heller..

Bruker hun ikke ringen lenger?

Skrevet

Forskjellene er for store. Jada, alt er så fint når man treffer noen på ferie men bakgrunn og livsstil har faktisk mye å si for at et forhold skal overleve. Disse forskjellene er nå kommet til syne og skal det brukes så mye energi for å forstå hverandre så vil jeg si det ikke er realistisk. Og hva er det med at hun ikke vil ha han der i jula på konflikter? Blir det egentlig noe bedre etter jul??

• Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, Surikatt skrev:

Forskjellene er for store. Jada, alt er så fint når man treffer noen på ferie men bakgrunn og livsstil har faktisk mye å si for at et forhold skal overleve. Disse forskjellene er nå kommet til syne og skal det brukes så mye energi for å forstå hverandre så vil jeg si det ikke er realistisk. Og hva er det med at hun ikke vil ha han der i jula på konflikter? Blir det egentlig noe bedre etter jul??

Pipa hadde en helt annen lyd i begynnelsen, for når hun ble advart om alt av problemer som kommer av forskjeller dem i mellom med tanke på hvor de var fra og hvor de var i livet, ja, da var det ikke måte på hvor forberedte de var på det og at det kom til å gå si fint så, jadda jadda 😛🤣

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, Skrottefar skrev:

Pipa hadde en helt annen lyd i begynnelsen, for når hun ble advart om alt av problemer som kommer av forskjeller dem i mellom med tanke på hvor de var fra og hvor de var i livet, ja, da var det ikke måte på hvor forberedte de var på det og at det kom til å gå si fint så, jadda jadda 😛🤣

Hvem i alle dager tar til seg «råd» fra aggressive anonyme på forumer? Det ville jo vært helt crazy! Jeg har heller ingen tro på at et slikt forhold som dette vil fungere, men det må man jo finne ut av selv? Og skal man være skadefro mot alle som en gang var forelsket og trodde at alt ville bli fantastisk, men så gikk det galt? Er ikke det ca 50% av alle par?

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, Voyager skrev:

Hvem i alle dager tar til seg «råd» fra aggressive anonyme på forumer? Det ville jo vært helt crazy! Jeg har heller ingen tro på at et slikt forhold som dette vil fungere, men det må man jo finne ut av selv? Og skal man være skadefro mot alle som en gang var forelsket og trodde at alt ville bli fantastisk, men så gikk det galt? Er ikke det ca 50% av alle par?

Aggressive anonyme ja, selvfølgelig er de som er kritiske og har velmenende råd aggressive, men blir som fanden leser bibelen det, rett og slett

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, Voyager skrev:

Med tanke på at ingen i hennes familie kom til bryllupet så kan man tenke at hun har fått råd fra sine nærmeste også kanskje?

• Liker 19
Skrevet
17 minutter siden, Voyager skrev:

Det er minst 50 prosent av alle par. Men det vet de fleste par, det et derfor de aller færreste av dem lager barn og gifter seg etter, billedlig talt, fem minutter. 

• Liker 19
Skrevet
13 minutter siden, Visvas skrev:

Med tanke på at ingen i hennes familie kom til bryllupet så kan man tenke at hun har fått råd fra sine nærmeste også kanskje?

Ja, det er jeg enig. Hadde en venninne ønsket p gifte seg med en tyrker hadde jeg gjort alt jeg kunne for å forandre meningen hennes. Men vet ikke om det hadde funket.

Men anonyme folk på nett forstår jeg at ikke man hører på. Og nei, det er ikke ofte det er «velmente» råd her. Om det faktisk menes så, da må man revurdere måten man skriver på.

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Det er minst 50 prosent av alle par. Men det vet de fleste par, det et derfor de aller færreste av dem lager barn og gifter seg etter, billedlig talt, fem minutter. 

Enig her også, et valg jeg aaaaaldri kunne tatt selv. Men så mange venner og andre tar valg jeg ikke hadde tatt, og det er jeg ok med. Det er jo de som står med konsekvensene i ettertid. Men å leke bezzerwizzer er aldri bra heller. Det kunne gått. Små muligheter, men det kunne. Ingen av oss kan bestemme hvem andre skal forelske seg i. Så lenge det ikke er menn som banker kona, så holder jeg meg unna meninger om andres kjærlighetsvalg.

• Liker 9
Skrevet
18 timer siden, Voyager skrev:

Ja, det er jeg enig. Hadde en venninne ønsket p gifte seg med en tyrker hadde jeg gjort alt jeg kunne for å forandre meningen hennes. Men vet ikke om det hadde funket.

Men anonyme folk på nett forstår jeg at ikke man hører på. Og nei, det er ikke ofte det er «velmente» råd her. Om det faktisk menes så, da må man revurdere måten man skriver på.

Jeg vil anta at Mette og dine venner er så oppegående at de er i stand til å ta egne valg. Uansett om det er å gifte seg med en tyrker eller en etnisk norsk mann. 

Jeg kunne aldri ha prøvd å påvirke min venninne valg, med mindre hun selv spurte meg om råd. Jeg støtter venninnen min i hennes valg, og er der for henne om det går både bra og dårlig. Hva slags venn er jeg hvis jeg skulle sagt "hva var det jeg sa" hvis det går dårlig...? 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Baresierdet skrev:

Jeg vil anta at Mette og dine venner er så oppegående at de er i stand til å ta egne valg. Uansett om det er å gifte seg med en tyrker eller en etnisk norsk mann. 

Jeg kunne aldri ha prøvd å påvirke min venninne valg, med mindre hun selv spurte meg om råd. Jeg støtter venninnen min i hennes valg, og er der for henne om det går både bra og dårlig. Hva slags venn er jeg hvis jeg skulle sagt "hva var det jeg sa" hvis det går dårlig...? 

Ta egne valg er jo helt innafor. Men kanskje det ikke burde vært så hastverk. Det ville kanskje spart de for mye ekstra utfordringer om de hadde kjent hverandre litt bedre enn de gjorde.

Men men uansett opp til dem..og lite hjelper det og si hva var det jeg sa, eller være etterpå klok. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Tildittbeste skrev:

Ta egne valg er jo helt innafor. Men kanskje det ikke burde vært så hastverk. Det ville kanskje spart de for mye ekstra utfordringer om de hadde kjent hverandre litt bedre enn de gjorde.

Men men uansett opp til dem..og lite hjelper det og si hva var det jeg sa, eller være etterpå klok. 

Ja jeg ville ikke gjort det samme, så jeg er ikke uenig med folk om at det vsr et forhastet valg. Men det får være opptil hver enkelt hva de velger å gjøre. Jeg ville ikke fortalt mette eller min nærmeste venn, hva de skal velge. Man må gjøre det man vil, feile og eventuelt lære av feilene sine. 😊 Enten så går det bra, eller så går det ikke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 timer siden, Baresierdet skrev:

Jeg ville aldri sagt "hva var det jeg sa..." hvis noe går dårlig for ei venninne. Men... jeg ville gitt råd i forkant. Hvis en av mine nærmeste hadde forlovet seg etter en uke på ferie ville jeg bedt henne tenke seg kraftig om.

Kanskje det nettopp er dette som er Mettes problem, hun har ingen nære som ber henne tenke seg om...

Endret av spirå12
  • Liker 13
Skrevet

Skal tro om H holder på å forberede reise til Norge, etter som han dro inn til byen for Coronatest *ref.snappen hans*

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Flettfrid skrev:

Skal tro om H holder på å forberede reise til Norge, etter som han dro inn til byen for Coronatest *ref.snappen hans*

I såfall så betyr det at han reiser innen to døgn? 

Skrevet
6 minutter siden, Visvas skrev:

I såfall så betyr det at han reiser innen to døgn? 

Ja det kan tenkes det, han fikk negativt covidsvar i dag. Å det er jo veldig stille fra Mette om dagen.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Flettfrid skrev:

Ja det kan tenkes det, han fikk negativt covidsvar i dag. Å det er jo veldig stille fra Mette om dagen.

Blir overrasket om hun har klart å holde det hemmelig. Men overraskelse skjer stadig. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Tildittbeste skrev:

Blir overrasket om hun har klart å holde det hemmelig. Men overraskelse skjer stadig. 

H har jo vært syk ref IG, så det var nok bare for å utelukke covid.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...