Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Manannan skrev:

Men det er  kanskje sommer i Bergensområdet?

Var over 18 grader i bergensområdet i går, men aner ikke hva temperaturene ligger på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Manannan skrev:

Det er ikke såå lenge siden MA annonserte at de skulle tilbringe høstferien i bilen. Helt til de fant ut at høsten ikke er like varm som sommeren. Høygravid på en madrass klemt inn bak i en bil og kalde vårtemperaturer høres ikke fryktelig komfortabelt ut. Men det er  kanskje sommer i Bergensområdet?
 

At de reiser på tur når de liksom er i karantene på loftet fordi MA er så redd for A som kanskje er i en risikogruppe er jo bare til å le av. Når du reiser på tur med bilen blir det alltids stopp for å innom å fylle drivstoff, låne dassen på Shell, kjøpe ditt og datt. 
 

Jeg forstår virkelig ikke hva det er å le av.
 

Jo mer man går oppå hverandre, jo høyere risiko for å smitte hverandre. Jo mindre man går oppå hverandre, jo mindre risiko.

De kan jo ikke sitte og råtne på hvert sitt rom bare fordi de ønsker å minimere smitterisikoen for Amalie. 
 

Smitterisikoen eksploderer virkelig ikke fordi de tar en tur ut med bilen. Tvert i mot høres det veldig trygt og koselig ut. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, JaVel skrev:

Men jeg lurer, er det ulovlig å dra på ferie ut av hjemstedskommunen hvis man feks sover over i telt eller bil, som her? 

Spør heller i en egen tråd i Koronavirus, større sannsynlighet for at du får svar der. Jeg kjenner ikke til reglene på det 🤷🏻‍♀️ Vi har holdt oss i egen kommune frem til nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lady T skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hva det er å le av.
 

Jo mer man går oppå hverandre, jo høyere risiko for å smitte hverandre. Jo mindre man går oppå hverandre, jo mindre risiko.

De kan jo ikke sitte og råtne på hvert sitt rom bare fordi de ønsker å minimere smitterisikoen for Amalie. 
 

Smitterisikoen eksploderer virkelig ikke fordi de tar en tur ut med bilen. Tvert i mot høres det veldig trygt og koselig ut. 
 

Vi nesten tro at å gå på et offentlig do er en ganske høy smitterisiko? De må vel gjerne det om de ikke har med seg et do i bilen? 

Hjemme vet man iallefall hvem som smitter hvem, men på et offentlig do er vel mer risky.  

Jeg tror nok det er koselig med camping i bilen, men kanskje vente til corona og graviditet er over. Skaffe seg barnevakt og ta ei natt til høsten heller? 

Hadde nok vært et deilig avbrekk fra tvillingene, loftet og nyfødt baby for sønnen vil jeg tro😊

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lady T skrev:

Spør heller i en egen tråd i Koronavirus, større sannsynlighet for at du får svar der. Jeg kjenner ikke til reglene på det 🤷🏻‍♀️ Vi har holdt oss i egen kommune frem til nå. 

Rent logisk så tror jeg at man må holde seg i egen kommune selvom man camper, ellers hadde nok svært mange " smarte" hytteeiere leid en bobil og parkert ved siden av hytten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Visvas skrev:

Vi nesten tro at å gå på et offentlig do er en ganske høy smitterisiko? De må vel gjerne det om de ikke har med seg et do i bilen? 

Hjemme vet man iallefall hvem som smitter hvem, men på et offentlig do er vel mer risky.  

Jeg tror nok det er koselig med camping i bilen, men kanskje vente til corona og graviditet er over. Skafre seg barnevakt og ta ei natt til høsten heller? 

Hadde nok vært et deilig avbrekk fra tvillingene, loftet og nyfødt baby for sønnen vil jeg tro😊

Hun skriver jo ingenting om at de skal bruke offentlig toalett.

Å campe nå som det er corona er vel bare fint, og en av de få tingene man fortsatt kan gjøre nå som alt er stengt.

Å sove i bilen hadde ikke jeg klart som gravid, men jeg klarte heller ikke sitte på gulvet, noe Mette synes var behagelig, så vi er forskjellig og Mette klarer helt sikkert å ta en avgjørelse på hva som er best for henne nå som hun er gravid 😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, JaVel skrev:

Rent logisk så tror jeg at man må holde seg i egen kommune selvom man camper, ellers hadde nok svært mange " smarte" hytteeiere leid en bobil og parkert ved siden av hytten ;)

Det vil jeg også tro. Her i vår kommune har vi mange fine vann å campe ved, også egne campingplasser. Så man trenger ikke dra langt 👌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visvas skrev:

Vi nesten tro at å gå på et offentlig do er en ganske høy smitterisiko? De må vel gjerne det om de ikke har med seg et do i bilen? 

Hjemme vet man iallefall hvem som smitter hvem, men på et offentlig do er vel mer risky.  

Jeg tror nok det er koselig med camping i bilen, men kanskje vente til corona og graviditet er over. Skaffe seg barnevakt og ta ei natt til høsten heller? 

Hadde nok vært et deilig avbrekk fra tvillingene, loftet og nyfødt baby for sønnen vil jeg tro😊

Ja, det var det jeg mente. Er MA så redd for at A skal bli smittet så er det jo best å holde seg hjemme. Hvis hun har tenkt å oppsøke situasjoner der det er en viss sannsynlighet for smitte ser jeg virkelig ikke hvorfor hun må gå så hardt ut med at de sitter på loftet «uten mulighet» til å gå ned. Bare BS hele opplegget.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lady T skrev:

Hun skriver jo ingenting om at de skal bruke offentlig toalett.

Å campe nå som det er corona er vel bare fint, og en av de få tingene man fortsatt kan gjøre nå som alt er stengt.

Å sove i bilen hadde ikke jeg klart som gravid, men jeg klarte heller ikke sitte på gulvet, noe Mette synes var behagelig, så vi er forskjellig og Mette klarer helt sikkert å ta en avgjørelse på hva som er best for henne nå som hun er gravid 😉

Nei jeg jeg tenkte bare det var naturlig å gå på do på et par dager, men det finnes kanskje folk som ikke trenger det. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Visvas skrev:

Nei jeg jeg tenkte bare det var naturlig å gå på do på et par dager, men det finnes kanskje folk som ikke trenger det. 

 

Eller man kan kjøre hjem om nøden blir stor... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lady T skrev:

Eller man kan kjøre hjem om nøden blir stor... 

Og renne ned dørene hos datteren som de ikke skal være i nærheten av? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Manannan skrev:

Og renne ned dørene hos datteren som de ikke skal være i nærheten av? 

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Tipper de går ut og inn av huset fra før uten store problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lady T skrev:

Eller man kan kjøre hjem om nøden blir stor... 

Eller man kan gjøre det i Guds frie natur ;) . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Lady T skrev:

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Tipper de går ut og inn av huset fra før uten store problemer.

Det tipper jeg også. Greia er jo at MA har framstilt det som de ikke kan gå ned trappa fra loftet, må sitte i trappa for å snakke med dattera osv. Bare BS mao. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun oppnår jo nøyaktig det hun vil ved å legge ut om karantene i andre etasje og campingtur i bilen; at vi her inne skal begynne å diskutere og at trafikken på bloggen dermed øker. Dette har hun jo gjort mange ganger før, med vellykkede resultater. Hvorfor ikke la alt det hun har for seg,  bare passere i stillhet? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunabelle skrev:

Hun oppnår jo nøyaktig det hun vil ved å legge ut om karantene i andre etasje og campingtur i bilen; at vi her inne skal begynne å diskutere og at trafikken på bloggen dermed øker. Dette har hun jo gjort mange ganger før, med vellykkede resultater. Hvorfor ikke la alt det hun har for seg,  bare passere i stillhet? 

A voice of reason, over og ut fra meg 👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, JaVel skrev:

Eller man kan gjøre det i Guds frie natur ;) . 

Ja men da innebærer vel det en del graving om man skal gjøre det lovlig. Da er det vel fort lettere å kjøre hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Manannan skrev:

Det tipper jeg også. Greia er jo at MA har framstilt det som de ikke kan gå ned trappa fra loftet, må sitte i trappa for å snakke med dattera osv. Bare BS mao. 

Da tolker vi det hun skriver veldig forskjellig ☺️ Jeg leser at hun ikke kan gå ned for å bruke kjøkken og stue og at de ønsker å holde avstand til Amalie for å minimere smitterisikoen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lady T skrev:

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Tipper de går ut og inn av huset fra før uten store problemer.

Tipper du mer nå, så får du snart 12 rette. Premien er sannsynligvis et diplom for å forsvare MA uansett hva hun gjør. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Tipper du mer nå, så får du snart 12 rette. Premien er sannsynligvis et diplom for å forsvare MA uansett hva hun gjør. 

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg pleier ikke kommentere det jeg evt reagerer på, men akkurat dette med karantene og bilcamping ser jeg virkelig ikke problemet med 😅  Jeg synes mange her drar det vel langt uansett hva Mette skriver om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...