Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok ikke de tar hensyn til at hun skal føde. Er nok flere i den situasjonen og om de skal ta slike hensyn er det nok mangle fler som gjerne ville kommet.  Udi er ikke nådige. Det har vi jo sett mange ganger.  Den største "feilen" er nok at de ikke har søkt familie gjenforening for lenge siden...dessverre tror jeg ikke det hjelper med video og brev og Gud vet hva de anbefaler han å vise ved en evt innreise. Må jo være litt realistisk også.🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, ThessyB skrev:

Jeg skjønner ikke innlegget hennes, har de avbestilt denne billetten eller ikke? 🤯

Jag är också osäker på det. Känns som att hon kastar sig över alla möjligheter och beställer biljetter över en lav sko, men så är det han som överbevisar henne om att det inte kommer funka eller kansellerar på egen hand ref. tidigare berättande från hennes blog. Varför testar han inte bara om det går den här gången? Inte som att han jobbar och förlorar nåt (förutan pengar till bensin tydligen) på att försöka. Är det språkbarriärer som stökar till det för dom, tro? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han blir avvist på grensen så blir det enda en flybillett å betale for Mette tilbake dit han kom fra. Om det går fly i det hele tatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Surikatt skrev:

Hvis han blir avvist på grensen så blir det enda en flybillett å betale for Mette tilbake dit han kom fra. Om det går fly i det hele tatt. 

Ja faktisk usikker på om han kommer inn i Tyrkia igjen. Kun tomme fly har kommet nedover for å hente passasjerer i det siste. Det er foreløpig sagt at dette vil vare til iallefall slutten av juni. 

Endret av Visvas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp fått opplyst at alle som oppholder seg i tyrkia uansett forsikring nå  får gratis behandling ved corona. Både privat og offentlig. 

Så kan hende den forsikringen jeg skrev om tidligere i dag gjelder corona uansett i utlandet også nå. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får uansett ikke være med på fødsel når han kommer dra utlandet? Dessuten syns jeg faktisk det er litt lite gjennomtenkt å bestille plass på dette flyet. Avgangen er satt opp for å få nordmenn hjem til norge som ønsker å være her når vi står i den krisen vi gjør. Jeg skjønner mette veldig godt, men nå er hele verden i en veldig spesiell situasjon og vi må sette egne behov litt til side for fellesskapet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Fullrulle skrev:

Han får uansett ikke være med på fødsel når han kommer fra utlandet?

Slik jeg har forstått det så får fedre, uansett hvor de kommer fra, ikke lov til å være med på fødsler pr. nå, men kan jo hende reglene ikke er de samme i mai

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltidsmamma

Jeg sitter med en del spørsmål nå. 1) Mette er jo overbevist om at datter er i faresonen, hun vil likevel dra en potensiell smittebærer inn i huset? 2) Hva tenker hun med egentlig? 3) For litt siden ble det sagt at de som kommer fra utlandet kan man risikere at man havner i karantene på hotell hvor man må betale dette selv? 

Det henger ikke sammen og hva hvis hun føder før de 14 dager er gått, og han skulle smitte babyen hva da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Deltidsmamma skrev:

Jeg sitter med en del spørsmål nå. 1) Mette er jo overbevist om at datter er i faresonen, hun vil likevel dra en potensiell smittebærer inn i huset? 2) Hva tenker hun med egentlig? 3) For litt siden ble det sagt at de som kommer fra utlandet kan man risikere at man havner i karantene på hotell hvor man må betale dette selv? 

Det henger ikke sammen og hva hvis hun føder før de 14 dager er gått, og han skulle smitte babyen hva da?

 

Ja, virker merkelig. Når datter er muligens, kanskje , usikkert i risikogruppen kan det ikke være verre enn å kontakte fastlegen, i alle fall digitslt i disse tider. Legen har vel journalen og kan bekrefte/avkrefte om hun er i risikogruppen. Det koster noen få minutter fremfor de ekstreme tiltakene hjemme, som heller ikke er konsekvente. I påsken skal de være sammen, heldigvis går det ikke an å bli smittet i påsken, mannen skal hun ha her, han kan heller ikke smitte datter? 

13(!!!) flybilletter? 

Jeg har ingen problemer med å forstå ønsket fra begges sider om å være sammen til fødsel. Men det hele virker veldig impulsivt og lite reflektert. Jeg også mener som Skrottefar at jeg har lest at fedre uansett ikke får være med på fødselen, men dette er en stund siden, mulig de har åpnet opp igjen for dette? 

Jeg tviler på at H får komme til Norge nå, om en fødsel er gyldig grunn, men så kan jeg heller ikke reglene for dette, så mulig jeg tar feil. 

Skrev ikke Mette forresten at H fortsatt var syk, og ville ikke gå til legen pga. viruset?  I så fall blir det vel enda verre å få innreisetillatelse (selv om magesår ikke er corona)? 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnAngel skrev:

Ja, virker merkelig. Når datter er muligens, kanskje , usikkert i risikogruppen kan det ikke være verre enn å kontakte fastlegen, i alle fall digitslt i disse tider. Legen har vel journalen og kan bekrefte/avkrefte om hun er i risikogruppen. Det koster noen få minutter fremfor de ekstreme tiltakene hjemme, som heller ikke er konsekvente. I påsken skal de være sammen, heldigvis går det ikke an å bli smittet i påsken, mannen skal hun ha her, han kan heller ikke smitte datter? 

13(!!!) flybilletter? 

Jeg har ingen problemer med å forstå ønsket fra begges sider om å være sammen til fødsel. Men det hele virker veldig impulsivt og lite reflektert. Jeg også mener som Skrottefar at jeg har lest at fedre uansett ikke får være med på fødselen, men dette er en stund siden, mulig de har åpnet opp igjen for dette? 

Jeg tviler på at H får komme til Norge nå, om en fødsel er gyldig grunn, men så kan jeg heller ikke reglene for dette, så mulig jeg tar feil. 

Skrev ikke Mette forresten at H fortsatt var syk, og ville ikke gå til legen pga. viruset?  I så fall blir det vel enda verre å få innreisetillatelse (selv om magesår ikke er corona)? 

 

Kjenner en far som nylig var med på fødsel, så det er mulig enda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fullrulle skrev:

Han får uansett ikke være med på fødsel når han kommer dra utlandet? Dessuten syns jeg faktisk det er litt lite gjennomtenkt å bestille plass på dette flyet. Avgangen er satt opp for å få nordmenn hjem til norge som ønsker å være her når vi står i den krisen vi gjør. Jeg skjønner mette veldig godt, men nå er hele verden i en veldig spesiell situasjon og vi må sette egne behov litt til side for fellesskapet. 

Jeg har full forståelse for at hun ønsker H hit i forbindelse med fødsel og tiden etter, selv om han kanskje ikke får være med på selve fødselen.  Om han har mulighet for å være med på flyet, bør de benytte seg av muligheten.

 

(Når det gjelder å være med på selve fødselen, har jeg mine tvil om at dette er vanlig for fedre på landsbygda i Tyrkia, i den grad det er relevant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man penger igjen for flybilletter dersom de er bestilt etter corona brøt ut og reiseanbefalingene ble endret? 

Jeg håper de lykkes i å få ham til Norge før fødselen. Jeg unner alle å være sammen med sitt nyfødte barn. Slik som situasjonen er nå kan det bli lenge til han kan se barnet sitt dersom han ikke får vært her under fødselen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var syk med feber og vondt i halsen tirsdag kveld. Da skal man vel egentlig holde seg hjemme i disse tider, og ihvertfall ikke ut og fly. Men torsdag kveld da det ble snakk om dette nye flyet om ikke lenge, så var han visst helt frisk igjen skrev hun. Det er jo et problem med hvor han skal være i karantene om han kommer til Norge til uka? Med høygravid kone og datteren hennes som (kanskje) er i risikogruppe, og tre små barn i tillegg)?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lopploella skrev:

Han var syk med feber og vondt i halsen tirsdag kveld. Da skal man vel egentlig holde seg hjemme i disse tider, og ihvertfall ikke ut og fly. Men torsdag kveld da det ble snakk om dette nye flyet om ikke lenge, så var han visst helt frisk igjen skrev hun. Det er jo et problem med hvor han skal være i karantene om han kommer til Norge til uka? Med høygravid kone og datteren hennes som (kanskje) er i risikogruppe, og tre små barn i tillegg)?

De gjør som det passer seg best. Og syk og ikke syk kommer nok ann på situasjonen..skjønner de vil være sammen...Men tror det skal bli vansklig. Dessverre 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Får man penger igjen for flybilletter dersom de er bestilt etter corona brøt ut og reiseanbefalingene ble endret? 

Jeg håper de lykkes i å få ham til Norge før fødselen. Jeg unner alle å være sammen med sitt nyfødte barn. Slik som situasjonen er nå kan det bli lenge til han kan se barnet sitt dersom han ikke får vært her under fødselen. 

Flere flyselskaper refunderer ikke billetter nå, man kan kun endre. Med tanke på at hun har bestilt billettene på nettsteder som jeg vil kalle mer eller mindre useriøse, spørs det om hun får igjen noe i det hele tatt. Vil tro det er umulig å komme i kontakt med noen der nå. Reiseforsikring kan dekke det men vet ikke hvordan det fungerer når han har tyrkisk reiseforsikring. Har hun plutselig et stort budsjett til flybilletter ?

Endret av Surikatt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leserne i kommentarfeltet hennes tror at det hjelper å være ydmyk og komme med en videohilsen når han står på grensen, så ordner alt seg. Nå må hun slutte å pøse ut penger hun ikke har på flere flybilletter og ta til vettet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Surikatt skrev:

Leserne i kommentarfeltet hennes tror at det hjelper å være ydmyk og komme med en videohilsen når han står på grensen, så ordner alt seg. Nå må hun slutte å pøse ut penger hun ikke har på flere flybilletter og ta til vettet. 

Jeg lurer på hvorfor det åpenbart er så viktig for henne å fortelle at hun har betalt for billetten (-e). Og alt annet også. Hun er veldig opptatt av å fortelle hvem som betaler hva. Det er det jo ingen andre som har noe med! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunabelle skrev:

Jeg lurer på hvorfor det åpenbart er så viktig for henne å fortelle at hun har betalt for billetten (-e). Og alt annet også. Hun er veldig opptatt av å fortelle hvem som betaler hva. Det er det jo ingen andre som har noe med! 

"Hun skal jo vise verden at deres forhold ikke er som alle andre " . Der den norske dama sender penger til sin unge tyrkiske ektemann..var jo noe av dette som.skulke være fokus på bloggen i starten om jeg ikke husker feil.  Fordommer og hvordan andre ser på denne type ekteskap. Håper snart fornuften seirer i forsøk på å komme seg til Norge.  Jeg ønsker for deres del at de hadde fått det til. Jeg blir mer overrasket om de får det til enn om han ikke kommer seg på flyet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gro12 skrev:

Kjenner en far som nylig var med på fødsel, så det er mulig enda. 

Ok, da har de løsnet på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

"Hun skal jo vise verden at deres forhold ikke er som alle andre " . Der den norske dama sender penger til sin unge tyrkiske ektemann..var jo noe av dette som.skulke være fokus på bloggen i starten om jeg ikke husker feil.  Fordommer og hvordan andre ser på denne type ekteskap. Håper snart fornuften seirer i forsøk på å komme seg til Norge.  Jeg ønsker for deres del at de hadde fått det til. Jeg blir mer overrasket om de får det til enn om han ikke kommer seg på flyet 

Det er jo som alle andre som treffer en kelner i Antalya. Sorry altså, men hva er forskjellen? Hun hadde det svært travelt med å bli gravid for at han i det hele tatt skulle være sammen med henne og ingen garantier for at han kunne komme til Norge. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...