Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnAngel skrev:

Ok, da har de løsnet på det. 

Det har vært mulig hele tiden det. Så lenge far er frisk får han være med på fødselen. Men får ikke komme inn før mor er på en fødestue og kommet i aktiv fødsel. Så om det er igangsetting f.eks, så må han vente hjemme/i bilen til mor er i aktiv fødsel. Er får syk får han ikke være med i det hele tatt. Og far får heller ikke være med på barsel. Han må hjem 2 timer etter fødsel, og får heller ikke komme på besøk. Noen sykehus har og en regel på at mor må være der helt til alt er gjort; blodprøver, hørselstest, legesjekk osv. Og mor får ikke lov å gå ut av rommet før hun skal reise hjem. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, ~Capricorn~ skrev:

Det har vært mulig hele tiden det. Så lenge far er frisk får han være med på fødselen. Men får ikke komme inn før mor er på en fødestue og kommet i aktiv fødsel. Så om det er igangsetting f.eks, så må han vente hjemme/i bilen til mor er i aktiv fødsel. Er får syk får han ikke være med i det hele tatt. Og far får heller ikke være med på barsel. Han må hjem 2 timer etter fødsel, og får heller ikke komme på besøk. Noen sykehus har og en regel på at mor må være der helt til alt er gjort; blodprøver, hørselstest, legesjekk osv. Og mor får ikke lov å gå ut av rommet før hun skal reise hjem. 

Hos oss får ikke far være med på sectio lenger. Verken planlagt eller hastesnitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nussepus skrev:

Hos oss får ikke far være med på sectio lenger. Verken planlagt eller hastesnitt. 

Har hørt forskjellige versjoner der og, utfra hvilket sykehus man hører til. På noen får far være med, men inn på operasjonsstuen. Han må vente til de kommer ut med babyen. Så passer han babyen til mor er ferdig operert. Men det er nok noen sykehus som ikke tillater får i det hele tatt ved sectio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ~Capricorn~ skrev:

Har hørt forskjellige versjoner der og, utfra hvilket sykehus man hører til. På noen får far være med, men inn på operasjonsstuen. Han må vente til de kommer ut med babyen. Så passer han babyen til mor er ferdig operert. Men det er nok noen sykehus som ikke tillater får i det hele tatt ved sectio.

Sånn vi praktiserer her og. Han må vente på føden. Så kommer babyen til føden etter ca 30-45 min. Men da får ikke mor babyen tilbake til seg på int mens hun venter på at spinaten skal gå ut, så det kan bli lange timer. Ikke lett dette nå om dagen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Sånn vi praktiserer her og. Han må vente på føden. Så kommer babyen til føden etter ca 30-45 min. Men da får ikke mor babyen tilbake til seg på int mens hun venter på at spinaten skal gå ut, så det kan bli lange timer. Ikke lett dette nå om dagen😔

Ja hvis hun skal vente til  SPINATEN skal gå ut tror jeg på at hun må vente lenge😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Admdir skrev:

Ja hvis hun skal vente til  SPINATEN skal gå ut tror jeg på at hun må vente lenge😂

Damn autocorrect!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fullrulle skrev:

Når har tyrkia gått i lockdown..

Ja nesten, det er noe som er åpent enda og første omgang for 48 timer, men det kan blir forlenget. Helgene har vært delvis lockdown ei stund allerede, for å hindre store sammenkomster som er vanlig her i helgene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Visvas skrev:

Ja nesten, det er noe som er åpent enda og første omgang for 48 timer, men det kan blir forlenget. Helgene har vært delvis lockdown ei stund allerede, for å hindre store sammenkomster som er vanlig her i helgene. 

Noe helt annet. Er det vanlig at tyrkiske menn er med på fødselen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JaVel skrev:

Noe helt annet. Er det vanlig at tyrkiske menn er med på fødselen? 

Tror det er litt begge deler, stor variasjon på statlig, privat, moderne og gammeldags her i landet. Så tror kanskje det er vanskelig å få et klart svar. 

Jeg fødte i Norge  og det var en selvfølge for min mann å være med under hele. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Det har vært mulig hele tiden det. Så lenge far er frisk får han være med på fødselen. Men får ikke komme inn før mor er på en fødestue og kommet i aktiv fødsel. Så om det er igangsetting f.eks, så må han vente hjemme/i bilen til mor er i aktiv fødsel. Er får syk får han ikke være med i det hele tatt. Og far får heller ikke være med på barsel. Han må hjem 2 timer etter fødsel, og får heller ikke komme på besøk. Noen sykehus har og en regel på at mor må være der helt til alt er gjort; blodprøver, hørselstest, legesjekk osv. Og mor får ikke lov å gå ut av rommet før hun skal reise hjem. 

Åja, da har jeg husket feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har hun termin? Ser at barnebarna brukes til å reklamere og være innhold på mors IG. Tror at MA ikke kommer til å skjerme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Carma skrev:

Når har hun termin? Ser at barnebarna brukes til å reklamere og være innhold på mors IG. Tror at MA ikke kommer til å skjerme. 

MA skjermer sønnen og barnebarna, hvorfor skulle hun gjort ting annerledes med det kommende barnet?

Hva moren til barnebarna gjør er vel ikke et tegn på hva Mette kommer til å gjøre?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Viernes skrev:

MA skjermer sønnen og barnebarna, hvorfor skulle hun gjort ting annerledes med det kommende barnet?

Hva moren til barnebarna gjør er vel ikke et tegn på hva Mette kommer til å gjøre?

Gjør hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carma skrev:

Gjør hun?

Hun viser ikke ansikt og sier/skriver ikke navn lengere. 

De er med i bilder og snapper, men ansikt vises ikke. 

Sønnens følelser, meninger, opplevelser ect er ofte beskrevet så helt skjermet synes jeg ikke han er. 

Endret av Visvas
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carma skrev:

Gjør hun?

Tenkte utelukkende på bilder/video. Hva hun evt skriver om de vet jeg ikke. Det burde jeg kanskje presisert i innlegget mitt. Er ingen fast leser av bloggen hennes, men titter kjapt innom noen ganger + snap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Carma skrev:

Når har hun termin? 

Tror det er 20.mai (men jeg kan huske feil..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal mannen få komme likevel 🤗. Høygravide Mette skal kjøre og hente ham på Gardermoen. Hei hvor det går 😬❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på om han får komme. De har fått klarsignal fra Norske myndigheter ser jeg, men har de fått det av Tyrkiske?  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...