Carebear50 Skrevet 27. januar 2020 #6681 Skrevet 27. januar 2020 Dette er i scene satt av AB og Mette. Det er ikke første gang noen gjør et stunt som dette for å bli en bedre kjent blogger. 3
Leselusa Skrevet 27. januar 2020 #6682 Skrevet 27. januar 2020 6 minutter siden, Carebear50 skrev: Dette er i scene satt av AB og Mette. Det er ikke første gang noen gjør et stunt som dette for å bli en bedre kjent blogger. Tviler jeg sterkt på. Uansett er dette kun spekulasjoner. 26
Emmelise Skrevet 27. januar 2020 #6683 Skrevet 27. januar 2020 3 minutter siden, Carebear50 skrev: Dette er i scene satt av AB og Mette. Det er ikke første gang noen gjør et stunt som dette for å bli en bedre kjent blogger. Ikke at det ville overraske meg og det er selvsagt plausibelt, men det er isåfall Mette som tjener mest på dette. AB derimot ser atter en gang ut som en blodsuger uten empati og kurset hun så desperat promoterer ser (om mulig) enda dårligere ut. Det er forsåvidt ikke all PR som er god PR, spesielt når du forsøker å selge et produkt som nå får gjennomgå til de grader. 38
Surikatt Skrevet 27. januar 2020 #6684 Skrevet 27. januar 2020 Jeg er enig. Og det er totalt uinteressant at Mette fremstiller seg som et offer og får masse kommentarer for å øke lesertall. Er det ikke bare å ignorere denne merkelige Anne Brith og heller jobbe i sin «vanlige» jobb. Skjønner egentlig ikke hva hun vil med den bloggen. Den har vel stort sett ikke gjort noe annet enn å tappe henne for energi. 8
Zenhouse Skrevet 27. januar 2020 #6685 Skrevet 27. januar 2020 Så godt å se så mange ( for meg ukjente) brukere her som gir sin støtte og utrykk for at det er bra at Mette tør ta oppgjøret med AB. Svindel,utnyttelse og trusler skal ALDRI lønne seg. Skjønner at de som ikke kjenner til AB stusser litt, men finnes nok av linker inne på tråden om AB for de som orker. 38
Lemmon Skrevet 27. januar 2020 #6686 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, Zenhouse skrev: Så godt å se så mange ( for meg ukjente) brukere her som gir sin støtte og utrykk for at det er bra at Mette tør ta oppgjøret med AB. Svindel,utnyttelse og trusler skal ALDRI lønne seg. Skjønner at de som ikke kjenner til AB stusser litt, men finnes nok av linker inne på tråden om AB for de som orker. Skulle akkurat til å si det samme som deg!! Kjempebra at flere viser seg frem og viser støtte til Mette. Synes forøvrig at Mette har sortert dette på en veldig ryddig og oversiktlig måte. Stå på, Mette! 19
Gjest Lama_Drama Skrevet 27. januar 2020 #6687 Skrevet 27. januar 2020 Dog hadde inntrykket vært hakket mer ryddig uten all den reklamen i mellom.
Isild Skrevet 27. januar 2020 #6688 Skrevet 27. januar 2020 12 minutter siden, Lama_Drama skrev: Dog hadde inntrykket vært hakket mer ryddig uten all den reklamen i mellom. Der er jeg enig. Jeg kommenterte det samme for et par sider siden. Vi skal ikke glemme at hun også begynner å bli en dreven blogger, hun kunne valgt å legge dette bak seg nå uten å "reveal all" til alle, men hun velger å lage en serie innlegg om det på bloggen sin - med reklameinnlegg innimellom der. Tilfeldig med reklameinnleggene når lesertallene er oppe og snuser på 17 000? Neppe.. Jeg skal ikke spekulere, men mange vet at "konflikter med AB" selger. Når det er sagt, syns jeg fortsatt det er veldig trist at hun ikke møtte noen forståelse når hun slet. Det skal da ikke være så vanskelig og ubehagelig å forlate et kurs man har betalt for å delta på. Jeg har fått et bedre inntrykk enn jeg hadde før, jeg liker når noen ikke alltid bare skylder på alle andre. 19
yamask Skrevet 27. januar 2020 #6689 Skrevet 27. januar 2020 Jeg heier på Mette her, og syns det er helt fair å reklamere i disse innleggene. Er vel hovedformålet til en blogger å tjene penger på bloggen, så skjønner ikke hvorfor så mange reagerer på at hun ønsker det samme. Mette velger heldigvis å reklamere istedenfor å svindle naive «influenserspirer». At hun klatrer på topplista er jo bare en konsekvens av at det er mange der ute som følger AB som det togkrasjet hun er. 37
Lady T Skrevet 27. januar 2020 #6690 Skrevet 27. januar 2020 Hun skriver i en kommentar at hun har avtale med Ellos om faste datoer hver måned, så de reklameinnleggene ville nok kommet uansett. 20
Isild Skrevet 27. januar 2020 #6691 Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Lady T skrev: Hun skriver i en kommentar at hun har avtale med Ellos om faste datoer hver måned, så de reklameinnleggene ville nok kommet uansett. Hvis det er derfor, så forklarer det saken. Takk for info! 3
Veslefrikk Skrevet 27. januar 2020 #6692 Skrevet 27. januar 2020 6 minutter siden, Isild skrev: Hvis det er derfor, så forklarer det saken. Takk for info! Hun kunne skrevet innleggene ferdige og publisert de samtidig, fortløpende. Nå tror jeg hun forsøker å utnytte situasjonen så godt det er mulig. Jeg forstår på en måte at hun ønsker å gjøre det på denne måten for å klatre på listene, men det blir likevel litt utspekulert. Så noe lærdom har hun plukket opp fra kurset, uansett hvor misfornøyd hun hevder å være. 7
Skogspike Skrevet 27. januar 2020 #6693 Skrevet 27. januar 2020 Hun skriver jo selv i kommentarfeltet at lesertallene vil gå ned igjen neste uke, så hun virker rimelig realistisk til plassering på blogglisten. 32
Leselusa Skrevet 27. januar 2020 #6694 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, Veslefrikk skrev: Hun kunne skrevet innleggene ferdige og publisert de samtidig, fortløpende. Nå tror jeg hun forsøker å utnytte situasjonen så godt det er mulig. Jeg forstår på en måte at hun ønsker å gjøre det på denne måten for å klatre på listene, men det blir likevel litt utspekulert. Så noe lærdom har hun plukket opp fra kurset, uansett hvor misfornøyd hun hevder å være. Om alle innleggene kom samtidig, eller alt kom samlet i et innlegg, ville det blitt fryktelig mye på en gang. Synes det er helt greit på denne måten egentlig. 39
Gjest Plannergirl Skrevet 27. januar 2020 #6695 Skrevet 27. januar 2020 13 minutter siden, Leselusa skrev: Om alle innleggene kom samtidig, eller alt kom samlet i et innlegg, ville det blitt fryktelig mye på en gang. Synes det er helt greit på denne måten egentlig. Enig i dette. Synes det er mer ryddig med noen avbrekk mellom. Og om det er avtalte tider med reklame i hennes samarbeidsavtale hver måned så er det naturlig at det blir noe av dette.
Lady T Skrevet 27. januar 2020 #6696 Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, Veslefrikk skrev: Hun kunne skrevet innleggene ferdige og publisert de samtidig, fortløpende. Nå tror jeg hun forsøker å utnytte situasjonen så godt det er mulig. Jeg forstår på en måte at hun ønsker å gjøre det på denne måten for å klatre på listene, men det blir likevel litt utspekulert. Så noe lærdom har hun plukket opp fra kurset, uansett hvor misfornøyd hun hevder å være. Hun svarer på hvorfor i en kommentar, - da hadde det tatt lang tid før innleggene kom. Jeg ser for øvrig ikke problemet med måten hun gjør det på. Det er nok krevende innlegg å skrive. 21
Gjest Kritt Skrevet 27. januar 2020 #6697 Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, Veslefrikk skrev: Hun kunne skrevet innleggene ferdige og publisert de samtidig, fortløpende. Nå tror jeg hun forsøker å utnytte situasjonen så godt det er mulig. Jeg forstår på en måte at hun ønsker å gjøre det på denne måten for å klatre på listene, men det blir likevel litt utspekulert. Så noe lærdom har hun plukket opp fra kurset, uansett hvor misfornøyd hun hevder å være. Hun ønsker jo å tjene penger på bloggen og aller helst leve av den, klart hun er «utspekulert» da.
Mistyen Skrevet 27. januar 2020 #6698 Skrevet 27. januar 2020 20 timer siden, Paradisio1 skrev: Jeg stusset selv på at hun maste så fælt på at MA skulle ringe henne, hvorfor kunne de ikke bare ta det skriftlig over messenger? 10 timer siden, Minipilla skrev: Klart Anne Brith vil ta dette pr telefon. Skriftlig bevis er noe herk. 9 timer siden, slipset skrev: Kunne tatt opptak da. Eller er ikke det lov kanskje? Klart AB ikke vil ha dette skriftlig, da kan jo evnt trusler dokumenteres. Og for at et opptak av en samtale skal kunne brukes til noe som helst, må motparten også godkjenne opptak. Ellers er det ikke verdt noe. Det er jo derfor man må trykke for godkjenning av opptak dersom man ringer bedrifter som ønsker opptak i opplæringsformål. Tviler på at AB hadde godkjent opptak. 9
JaVel Skrevet 27. januar 2020 #6699 Skrevet 27. januar 2020 (endret) 5 minutter siden, Mistyen skrev: Klart AB ikke vil ha dette skriftlig, da kan jo evnt trusler dokumenteres. Og for at et opptak av en samtale skal kunne brukes til noe som helst, må motparten også godkjenne opptak. Ellers er det ikke verdt noe. Det er jo derfor man må trykke for godkjenning av opptak dersom man ringer bedrifter som ønsker opptak i opplæringsformål. Tviler på at AB hadde godkjent opptak. Fra juridisk ABC: Det er ikke straffbart å foreta hemmelige opptak av samtaler, så lenge man selv deltar i samtalen. Som hovedregel kan slike opptak benyttes om bevis i domstolene. http://www.juridiskabc.no/sivilprosess/hemmelige-lydopptak-telefonsamtaler-moter/ Endret 27. januar 2020 av JaVel 28
Mistyen Skrevet 27. januar 2020 #6700 Skrevet 27. januar 2020 18 minutter siden, JaVel skrev: Fra juridisk ABC: Det er ikke straffbart å foreta hemmelige opptak av samtaler, så lenge man selv deltar i samtalen. Som hovedregel kan slike opptak benyttes om bevis i domstolene. http://www.juridiskabc.no/sivilprosess/hemmelige-lydopptak-telefonsamtaler-moter/ Og så kommer personvernet inn, red Datatilsynet : «Rettighetene omfatter blant annet rett til å bli informert, rett til innsyn, rett til å protestere (det vil si motsette seg lydopptak) og rett til sletting.» Men det var ikke meningen å gjøre dette til et juridisk tema, og jeg ser at jeg var for lite nyansert. Uansett forstår jeg at det fra AB sitt ståsted, er bedre å ta det muntlig enn skriftlig, da det jo er lettere å bruke det skrevne ord som bevis enn å gjøre opptak av en samtale. Sånn ville hvert fall jeg tenkt 😉 3
Fremhevede innlegg