Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hurra for Mette! Håper bare resten av de hun forespeiler følger på. Endelig jordskjelvet vi har ventet på👏

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pingrid

Jeg sliter med å bli engasjert i dette oppgjøret med AB når det håndteres på denne måten. Hvis MA og andre bloggere har en sak, hvorfor samler de seg ikke og går til de rette instanser før det settes i gang med offentliggjøring av deres versjon og selekterte biter av bevis på blogg? 
Ut fra det som MA antyder bør de jo ha en kjempesak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
11 timer siden, Cessa74 skrev:

Fantastisk bra!! Den bør du legge i tråden om Anne brith også!!!

Og ser at Blogghuset kjører samme taktikk som Anne Brith selv: Lyver om hva de faktisk har. Blogghuset har INGEN av Norges største influencere/mediapersonligheter -herregud jeg fatter ikke at de gidder engang? De må vel selv VITE at de ikke har det? Ingen er på blogglistens topp 30, ingen har mer enn maks 12 000 følgere på IG osv. Eneste de har er Anne Brith som beviselig har smurt veldig tjukt på om seg selv; Forfatter av bestselgerbok (boka var ikke på topp 100 engang), stor mediepersonlighet (intervjuer ifb med boka hvor hun la på mest mulig drama og påstander uten bevis for å få oppmerksomhet, knapt 12000 følgere på sin instakonto osv osv.. 

Når et firma bruker løgner og påstander som ikke kan dokumenteres -så anser jeg det som straffbar svindel..

Og som jeg skrev i Anne Brith tråden:

Utrolig viktig å få frem hvor uprofesjonelt Blogghuset oppfører seg som et manegment for bloggere. De følger jo ikke engang norske lover, de også oppfører seg "truende" og gir ingen forståelse for bloggeren som er i en vanskelig situasjon. Her er det kun penger som betyr noe..

Og når bloggeren selv skaffer kunder, som blogghuset/anne brith ville tjent penger på -så svarer de ikke på 10 dager. Taktisk smart for at Mette skal virke useriøs ovenfor kundene sine. Samtidig klarer de tydeligvis ikke selv å skaffe kunder/annonsører..

Og at blogghuset skal ha 50% av all inntekt er hinsides all foretningsdrift -har ALDRI hørt om en så dårlig avtale noensinne!!! De krever i kontrakten at bloggeren MÅ ha minst 14 innlegg i uka -og om bloggeren selv skaffer seg en kunde, så skal blogghuset ta over og tjene 50% av alt bloggeren tjener. Det er jo helt uhørt!!!!!!!!! Ikke rart Anne Brith har store tall på tavlen sin og fabler om millioninntekter -dette minner jo nesten om pyramidespill. Bloggeren skal gjøre all jobb, sørge for å være aktiv, attraktiv og tilgjengelig -så skal blogghuset til gjengjeld "bare" ha 50 % av all inntekt. Altså -dette er noe av det verste jeg har sett. Dette kombinert med ufin oppførsel og fullstendig feilaktive krav og utsagn ifht kontrakten gjør at man skjønner at Blogghuset drives av griske amatører. 

Ref blogginnlegg til Mette Ask del 3:

Sånn fremstår BLOGGHUSET:

* De lyver om krav/rettigheter rundt kontrakten

* De krever 50% av all inntekt en blogger får -uavhengig av om det er bloggeren selv som har skaffet seg kunde

* De er arrogante og truende -bloggeren ble forespeilet å måtte betale for tapt inntekt til blogghuset siden hun trekker seg (WTF!!!???) fordi de mener at et tilbud er juridisk bindende! Dette viser til at de enten er svært kyniske/uærlige -eller så har de absolutt ingen kunnskap om det juridiske -noe som er like skummelt om de skal forhandle og ha div avtaler/kontrakter.

Håper alle holder seg langt unna Blogghuset fra nå av. Dette kan bloggeren/influenceren lett gjøre selv -mye bedre -mer profesjonelt og ikke minst -man beholder sin egen inntekt istedenfor å gi fra seg halvparten til gribbene/ Anne Brith. Dette er nesten ikke til å tro!!

Takk, men jeg orker ikke styre mer med dette, akkurat nå er det så mye annet i livet mitt som jeg må styre med. Ellers er jeg ikke redd for å engasjere meg. Men alt til sin tid. Du må gjerne bruke det for det det er godt for, om du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Mette får støtte fra ABs ex sin ex ref instastory! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Ser at Mette får støtte fra ABs ex sin ex ref instastory! 

Pizzaboy? Ser det ikke..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Ser at Mette får støtte fra ABs ex sin ex ref instastory! 

Nå ble jeg også nysgjerrig. Er det Pizza som støtter MA? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Felis skrev:

Flotte innlegg av Mette, men vi som venter på jordskjelvet må nok vente litt lenger. Anne Brith gjør som hun alltid gjør når hun skjønner at hun har tapt, hun "sitter stille i båten" til det går over.

Helene Drage var for "vanskelig" å diskutere med, da Anne Brith ikke kunne vri seg unna kommentaren hun hadde stjålet. 

Boka blir ikke nevnt med et ord, og bildet av bokomslag av en kvinne som hater ble slettet fra instagram, da det ble klart at den floppet.

Henrikelfmortensen hørte ikke mer når Anne Brith fant ut at han var for sterk. Da gadd hun ikke mer, for "gardina var nede".

Nå er det altså Mette som skal ties ihjel. Anne Brith har allerede fortalt henne hva annonsørene "kommer til å skjønne". Mette er ustabil og vinglete. Hvor mange annonsører tror dere blir gjort oppmerksomme på dette, enten direkte eller via omveier?

Jeg håper virkelig at misfornøyde kunder mobiliserer seg og følger Mettes eksempel, for først da kommer noe til å skje. Men de skal også vite at det blir ubehagelig, for akkurat nå sitter hovedpersonen stille i båten, men hvis hun blir presset opp i et hjørne skal de ikke se bort ifra at det blir stygt.

Så feig AB er. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Denne saken kan komme til å minne om opprøret rundt Sommerhytta for et par år siden. Der tre av parene gikk sammen og uttalte seg høylytt om juks og fanteri fra det vinnende paret. Av og til kom det små drypp om at nå var det like før det skjedde noe. Nå hadde advokatene lagt press på TV2 etc. Så vidt vites har det ikke skjedd noen ting. Det var Davids kamp mot Goliat. Jeg frykter at Mette Ask vil oppleve det samme. Hun har brettet ut all urettferdighet i denne skittentøyvasken. Hovedpersonen har sitt lille hoff, som fortsatt er trofaste, og TV2 gjør ingen ting. Det er svært få som vinner fram mot sånne store medieaktører. Dette blir ord mot ord, og da vinner ikke en liten blogger fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, spaniasol skrev:

Denne saken kan komme til å minne om opprøret rundt Sommerhytta for et par år siden. Der tre av parene gikk sammen og uttalte seg høylytt om juks og fanteri fra det vinnende paret. Av og til kom det små drypp om at nå var det like før det skjedde noe. Nå hadde advokatene lagt press på TV2 etc. Så vidt vites har det ikke skjedd noen ting. Det var Davids kamp mot Goliat. Jeg frykter at Mette Ask vil oppleve det samme. Hun har brettet ut all urettferdighet i denne skittentøyvasken. Hovedpersonen har sitt lille hoff, som fortsatt er trofaste, og TV2 gjør ingen ting. Det er svært få som vinner fram mot sånne store medieaktører. Dette blir ord mot ord, og da vinner ikke en liten blogger fra Bergen.

Må rette deg her, for TV2 gjør en ting mens dette pågår!

-De håver inn penger!

Penger på klikk, reklame mm

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, spaniasol skrev:

Denne saken kan komme til å minne om opprøret rundt Sommerhytta for et par år siden. Der tre av parene gikk sammen og uttalte seg høylytt om juks og fanteri fra det vinnende paret. Av og til kom det små drypp om at nå var det like før det skjedde noe. Nå hadde advokatene lagt press på TV2 etc. Så vidt vites har det ikke skjedd noen ting. Det var Davids kamp mot Goliat. Jeg frykter at Mette Ask vil oppleve det samme. Hun har brettet ut all urettferdighet i denne skittentøyvasken. Hovedpersonen har sitt lille hoff, som fortsatt er trofaste, og TV2 gjør ingen ting. Det er svært få som vinner fram mot sånne store medieaktører. Dette blir ord mot ord, og da vinner ikke en liten blogger fra Bergen.

Jeg tror også desverre dette kan slå andre veier.  TV2 kommer ikke til å ta stilling til "bråk de imellom", de kommer også til å henvise deltagerne om å gå til rette instanser ifm påstått svindel (for det er en påstand så lenge noe ikke er vedtatt rettslig) 

Nå VET vi vel ikke om MA er ute etter å "ta" Bloggerne, det har hun vel ikke sagt noe om direkte. Det er vel fremtidige deltagere hun først og fremst ønsker å nå ut til. 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spaniasol
21 minutter siden, Smugleseren skrev:

Må rette deg her, for TV2 gjør en ting mens dette pågår!

-De håver inn penger!

Penger på klikk, reklame mm

Ah! Du har selvfølgelig rett! Jeg glemte å nevne den lille bivirkningen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pingrid
51 minutter siden, spaniasol skrev:

Denne saken kan komme til å minne om opprøret rundt Sommerhytta for et par år siden. Der tre av parene gikk sammen og uttalte seg høylytt om juks og fanteri fra det vinnende paret. Av og til kom det små drypp om at nå var det like før det skjedde noe. Nå hadde advokatene lagt press på TV2 etc. Så vidt vites har det ikke skjedd noen ting. Det var Davids kamp mot Goliat. Jeg frykter at Mette Ask vil oppleve det samme. Hun har brettet ut all urettferdighet i denne skittentøyvasken. Hovedpersonen har sitt lille hoff, som fortsatt er trofaste, og TV2 gjør ingen ting. Det er svært få som vinner fram mot sånne store medieaktører. Dette blir ord mot ord, og da vinner ikke en liten blogger fra Bergen.

Hva forventer dere skal skje av at saken kun brettes ut som ensidig skittentøyvask  og klikkgenerator på bloggen? 

Jeg syns det fort kan virke som MA heller vil høste fame, klikk og sympati. Det går an å tenke at en del av MA sin indignasjon skyldes at det ikke var bare bare å trekke seg fra avtaler hun har signert ved å knipse i fingrene. Hun framstiller seg som naiv og godtroende og det er hun nok og. Samtidig framstår hun for meg som en som vil gjøre det hun selv vil når hun vil det. Hun var rask med å hoppe på disse avtalene uten å være bevisst på konsekvensene - var det TV-drømmen som fristet? Så ble ikke ting som hun hadde tenkt og livet ble tungt - og så var det ikke bare å si at nå ville hun ikke mer. Å være vims og impulsiv på mange ting fungerer ikke optimalt i forretningslivet der man har forpliktelser å forholde seg til.
 

Selvfølgelig skulle det blitt vist hensyn ifm MA sine problemer i høst. Her lurer jeg etter dette virkelig på hvordan det fungerer i Bloglandia. Om du har forpliktet deg til en viss leveranse men ikke kan holde dette pga helsemessige utfordringer - løser du ikke dette med dokumentasjon fra lege da? MA kjører jo hardt på at AB skulle tatt hensyn til depresjonen hun har diagnostisert seg selv med. Er det ikke på sin plass å ta en tur til legen for å få en erklæring på at du har nedsatt arbeidsevne? MA skrev jo selv på bloggen at det ikke var noe vits i å gå til lege. Hø?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Visla skrev:

Middag til 2-5 personer:

3-4 karbonader og 13 (!!!) poteter🤪

Skal du lage middag på lavbudsjett så er det jo sånn man må gjøre det. Ha mest av det billige...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Visla skrev:

Middag til 2-5 personer:

3-4 karbonader og 13 (!!!) poteter🤪

Og grønnsaker, rester osv. Enig i at det ikke er så spennende, men poenget er jo mettende og billig i en periode tenker jeg. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...