marthes Skrevet 24. januar 2020 #6581 Skrevet 24. januar 2020 5 timer siden, Lady T skrev: Ellos tilbyr bloggere å søke om bli affiliate, men det er ikke alle som blir godkjent, så vidt jeg vet. Men «alle» bloggere har det jo så tror ikke det er så vanskelig å bli godkjent, Mette ble jo tydeligvis godkjent, da det var hennes kode, ikke ab sin... 12
Lady T Skrevet 25. januar 2020 #6582 Skrevet 25. januar 2020 4 timer siden, marthes skrev: Men «alle» bloggere har det jo så tror ikke det er så vanskelig å bli godkjent, Mette ble jo tydeligvis godkjent, da det var hennes kode, ikke ab sin... Mette har ikke affiliate-avtale med Ellos. Hun har derimot avtale om fastpris per innlegg, en avtale som AB ordnet for henne. Det er godt mulig Ellos måtte godkjenne henne uansett. 3
Gjest Pingrid Skrevet 25. januar 2020 #6583 Skrevet 25. januar 2020 Så med å være med på kurset har MA fått IG-kurs ( som hun har skrytt mye av ), samarbeid med Ellos, knyttet endel nye kontakter og fått mye oppmerksomhet som igjen formodentlig har ført til noen nye lesere. Pluss at hun i ettertid (om ikke før) har innsett at det er et stort marked for kritikk av AB og ABIP. Dermed annonseres det at det snart kommer innlegg og så sprer vi det utover flere dager og suser inn på topp ti. Foreløpig bare med antydning om at den virkelige driten om AB som folk lengter etter kommer i neste innlegg. Vil påstå at MA fikk noe ut av kurset ihvertfall 😂
CMarie Skrevet 25. januar 2020 #6584 Skrevet 25. januar 2020 Vet ikke om det er lov å legge inn link til annen blogg. Men om noen ønsker inspirasjon til god og sunn mat på budsjett kan man sammenligne Mettes meny og handleliste med http://frujohansen.no/?p=5853 7
Isild Skrevet 25. januar 2020 #6585 Skrevet 25. januar 2020 Vil vel si at kurset "indirekte" har fungert veldig godt for henne ja, når man ser hvor mange tusen som har lest innleggene om ABIP. Overrasker meg ikke om Del 2 sender henne rett til bloggtopps et par dager. Mange lurer på hvordan deltageropplevelsene fra dette kurset er. 22
Tildittbeste Skrevet 25. januar 2020 #6586 Skrevet 25. januar 2020 (endret) Skjønner mindre, nå er liksom mailen med snakk om refusjon feilsendt, enda det står Mette i teksten..dette "samarbeidet her er nok ikke over på 1-2-3, og nå skriver Mette hun vil ta saken til forbrukerrådet? Veldig rart hele opplegget spør du meg. Fortjenesten er hvertfall flere lesere, mer undring blant lesere og at en føler en "må" følge med på hva som skjer videre. Har jo oppnådd mye da, fra en ganske anonym blogg til topp 10. Endret 25. januar 2020 av Tildittbeste 10
CMarie Skrevet 25. januar 2020 #6587 Skrevet 25. januar 2020 12 minutter siden, Tildittbeste skrev: Skjønner mindre, nå er liksom mailen med snakk om refusjon feilsendt, enda det står Mette i teksten..dette "samarbeidet her er nok ikke over på 1-2-3, og nå skriver Mette hun vil ta saken til forbrukerrådet? Veldig rart hele opplegget spør du meg. Fortjenesten er hvertfall flere lesere, mer undring blant lesere og at en føler en "må" følge med på hva som skjer videre. Har jo oppnådd mye da, fra en ganske anonym blogg til topp 10. Synes alt dette bare ble surr, virker ikke som Mette har noen forståelse av business, hva hun kan gjøre, klage som kunde, refusjon osv osv. Jeg er heller ikke fan av at hun legger ut e-poster, også med en tredje person involvert. Jeg hadde forventet at hun skulle poste et evnt «tilsvar» fra ABIP. En e-post korrespondanse sim postet virker litt uprofesjonelt da saken faktisk er business-til-business og ikke mellom to privatpersoner. 10
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 25. januar 2020 Populært innlegg #6588 Skrevet 25. januar 2020 (endret) 5 timer siden, Pingrid skrev: Så med å være med på kurset har MA fått IG-kurs ( som hun har skrytt mye av ), samarbeid med Ellos, knyttet endel nye kontakter og fått mye oppmerksomhet som igjen formodentlig har ført til noen nye lesere. Pluss at hun i ettertid (om ikke før) har innsett at det er et stort marked for kritikk av AB og ABIP. Dermed annonseres det at det snart kommer innlegg og så sprer vi det utover flere dager og suser inn på topp ti. Foreløpig bare med antydning om at den virkelige driten om AB som folk lengter etter kommer i neste innlegg. Vil påstå at MA fikk noe ut av kurset ihvertfall 😂 Mulig MA fikk oppmerksomhet pga alt styret RUNDT det å ha betalt mange tusen for å delta på et svindelkurs. Men det kan sies at det er 100% sikkert IKKE pga kursets innhold. Derimot pga drama rundt kursholder -og det ante hun jo ingenting om da hun meldte seg på.. Og ironisk nok trekker hun frem instagramkurset som eneste av verdi fra kurset. Dette instakurset er tilgjengelig for alle -det har INGENTING med Anne Brith/ ABIP å gjøre. Hvem som helst kan søke opp dette kurset og melde seg på....... ALT annet (utenom mas/pes fra Anne Brith) er helt gratis info du finner selv på internett -bla på Bloggbedre.com (utrolig bra infoside for alle som driver i SoMe kanaler) Og jeg savner mer konkret info; hvorfor måtte Mette blokkere Anne Brith? Og er hun så lettlurt at hun tror "jeg heier på deg ❤️ " er ekte? Selv jeg skjønner jo at dette er bullshit. Men AB sin drittoppførsel som "kursleder" og som lokker andre til kurset for å skaffe seg penger -så bør alt ut i det offentlige. Mette har ingenting å tape på det -tvert om. Jo mer hun forteller om hva hun har stått i -jo mer interesse og sympati vil hun få! Mette; Du burde SERIØST si ja/ ta tilbake penger du betalte for et kurs som på ingen måte leverte som lovet. Det var spesifisert 10 utvalgte deltagere, mange hundre følgere på SoMe, inntekt osv osv. Om du har all info kurset ble solgt inn med -så har du en enkel case. Synd du ikke googlet kursholder -vi andre har advart mot denne damen lenge i mange kanaler.. Og som sagt: krev tilbake pengene du betalte -og så kan du donere de til en god sak -feks kreftforeningen -det tenker jeg hadde svidd litt! Og til andre her inne: Please hold dere til tema som er Mette Ask som blogger. DRIT I å diskutere side etter side om egne barn, eget kosthold, egne erfaringer osv. Vi driter seriøst helt i ditt privatliv -jeg lover deg -helt ærlig! Denne tråden har lenge vært så jæ... kjedelig fordi de trofaste skal legge ut hundrevis av innlegg om seg selv/egne erfaringer. Kan ikke dere heller opprette en gruppe på FB eller noe?? PLEASE?? Endret 25. januar 2020 av Cessa74 77
Turkis Sau Skrevet 25. januar 2020 #6589 Skrevet 25. januar 2020 20 minutter siden, Cessa74 skrev: Og jeg savner mer konkret info; hvorfor måtte Mette blokkere Anne Brith? Mette skriver følgende i første innlegg ang. ABIP: " Det var også her Anne Brith og jeg kom i uenighet som har resultert i at vi nå ikke har kontakt og at jeg har blokkert henne i mine kanaler. Dette vil jeg komme mer innpå i ett eget innlegg." Så det kommer nok. Utover det, veldig enig med resten av innlegget ditt 12
Kvins Skrevet 25. januar 2020 #6590 Skrevet 25. januar 2020 Mette kommer også med endel info i kommentarfeltet til innlegget med mailene, det er verdt å lese. Da skjønner man litt mer. Feks at den første mailen fra AB var stilet til Mette og ABs assistent. Mail nr to fra AB var egentlig bare til assistenten, men ble ved en feiltagelse sendt til Mette også. Mette trodde det var ment at hun skulle være med på den videre korrespondansen og reagerte ikke noe på det, og la ut den mailen også. Det er i denne mailen som AB spør assistenten om Mette skal få tilbake penger (3000 kr, instakurset til 5500 har hun tatt og er fornøyd med, så ikke refusjon for det), så Mette er ikke direkte tilbudt refusjon ettersom jeg skjønner. Mette skal komme med en del to om hva som skjedde da hun meldte seg av kurset og ut av Blogghuset. Da fikk hun tydeligvis erfare ABs mildt sagt uprofesjonelle side og måtte blokkere henne. Jeg tror det er vanskelig for Mette å offentliggjøre dette, hun vil fortelle sannheten men samtidig ikke såre barndomsvenninnen (som er assistenten til AB) og ikke gjøre ting enda vanskeligere ifh til AB, og hun nevner i tillegg at hun ønsker å ta hensyn til de som er rundt AB. Derfor blir det litt stykkevis og delt, og litt forvirrende for oss lesere.. Jeg heier på Mette i denne saken. Hun skriver også at det er flere Abipere som er misfornøyde og vil komme med sine opplevelser/erfaringer etterhvert. 36
June_1 Skrevet 25. januar 2020 #6591 Skrevet 25. januar 2020 Jeg håper det kommer et mer konkret og ryddig innlegg i "Del 2", som Mette refererer til. Synes det blir så rotete og uoversiktlig å følge med. Skal man skrive en offentlig blogg, der hvor hensikten er at andre faktisk skal følge med og lese den, er min mening at man må ha en viss rød tråd i innleggene sine og en bedre formidlingsevne. Hvis man egentlig ikke ønsker å skrive om et tema, tenker jeg at det da er bedre å la det være istedenfor å komme med slike løse tråder, hinting, og halvveis informasjon som man forstår lite av. Jeg mister intressen i alle fall. 16
hufsaaaaa Skrevet 25. januar 2020 #6592 Skrevet 25. januar 2020 Jeg skjønner at dette ikke er det enkleste farvannet å manøvre i, men synes det er greit sånn hun har gjort det nå. Det anbefales å lese kommentarfeltet i tillegg ja. Spent på hva som kommer i del 2. 22
Flettfrid Skrevet 25. januar 2020 #6593 Skrevet 25. januar 2020 3 timer siden, Kvins skrev: Mette kommer også med endel info i kommentarfeltet til innlegget med mailene, det er verdt å lese. Da skjønner man litt mer. Feks at den første mailen fra AB var stilet til Mette og ABs assistent. Mail nr to fra AB var egentlig bare til assistenten, men ble ved en feiltagelse sendt til Mette også. Mette trodde det var ment at hun skulle være med på den videre korrespondansen og reagerte ikke noe på det, og la ut den mailen også. Det er i denne mailen som AB spør assistenten om Mette skal få tilbake penger (3000 kr, instakurset til 5500 har hun tatt og er fornøyd med, så ikke refusjon for det), så Mette er ikke direkte tilbudt refusjon ettersom jeg skjønner. Mette skal komme med en del to om hva som skjedde da hun meldte seg av kurset og ut av Blogghuset. Da fikk hun tydeligvis erfare ABs mildt sagt uprofesjonelle side og måtte blokkere henne. Jeg tror det er vanskelig for Mette å offentliggjøre dette, hun vil fortelle sannheten men samtidig ikke såre barndomsvenninnen (som er assistenten til AB) og ikke gjøre ting enda vanskeligere ifh til AB, og hun nevner i tillegg at hun ønsker å ta hensyn til de som er rundt AB. Derfor blir det litt stykkevis og delt, og litt forvirrende for oss lesere.. Jeg heier på Mette i denne saken. Hun skriver også at det er flere Abipere som er misfornøyde og vil komme med sine opplevelser/erfaringer etterhvert. Jeg tror AB bevisst sendte mailen som skulle til assistenten til Mette også, for å være ekkel mot henne. Nedverdige henne og få en "kontroll" over Mette. Så kald og beregnende er AB. 24
Isild Skrevet 26. januar 2020 #6594 Skrevet 26. januar 2020 Et lite tips til MA; Del 2 burde komme ganske snart. Jeg syns Del 1 var ryddig og ordentlig, men det er fort gjort å tenke at situasjonen benyttes litt som clickbait når man ser at lesertallene doblet seg (midlertidig) pga ABIP-innleggene. Dette særlig fordi det kom et stort reklameinnlegg for Ellos mens det er 5000 ekstra "lesere" (nysgjerrige). Jeg forstår at det er ubehagelige innlegg å skrive, men når det hintes i Del 1 om at Del 2 skal inneholde veldig juicye greier, så virker det litt som om det melkes og drøyes med hensikt. 36
Gjest Pingrid Skrevet 26. januar 2020 #6595 Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, Isild skrev: Et lite tips til MA; Del 2 burde komme ganske snart. Jeg syns Del 1 var ryddig og ordentlig, men det er fort gjort å tenke at situasjonen benyttes litt som clickbait når man ser at lesertallene doblet seg (midlertidig) pga ABIP-innleggene. Dette særlig fordi det kom et stort reklameinnlegg for Ellos mens det er 5000 ekstra "lesere" (nysgjerrige). Jeg forstår at det er ubehagelige innlegg å skrive, men når det hintes i Del 1 om at Del 2 skal inneholde veldig juicye greier, så virker det litt som om det melkes og drøyes med hensikt. Helt enig! Og det bør være juicy greier MA har å by på også. Uavhengig av hva man mener om AB syns jeg det er utidig om andre bloggere meler sin egen kake på hennes bekostning. Dersom MA er blitt behandlet på en måte som tilsier at hun har en sak som bør meldes inn til Forbrukerrådet (evt andre instanser), så hadde det vært ryddig om dette ble gjort før dette ble bloggmat.
Isild Skrevet 26. januar 2020 #6596 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, Pingrid skrev: Helt enig! Og det bør være juicy greier MA har å by på også. Uavhengig av hva man mener om AB syns jeg det er utidig om andre bloggere meler sin egen kake på hennes bekostning. Dersom MA er blitt behandlet på en måte som tilsier at hun har en sak som bør meldes inn til Forbrukerrådet (evt andre instanser), så hadde det vært ryddig om dette ble gjort før dette ble bloggmat. Godt poeng og helt sant! 5
Gjest CecilieX Skrevet 26. januar 2020 #6597 Skrevet 26. januar 2020 Jeg må innrømme at jeg synes det bare er bra at Anne Brith får smake sin egen medisin. Via blogg og bok har AB hengt ut folk over en lav sko i flere år uten at de har fått tilsvarsrett. Vinklingen har vært ensidig, harmdirrende og uten selvrefleksjon. MA, derimot, gjør dette veldig ryddig og med dokumentasjon. Hun forelegger kritikken for AB og gir tilsvarsrett.
Gjest Pingrid Skrevet 26. januar 2020 #6598 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg må innrømme at jeg synes det bare er bra at Anne Brith får smake sin egen medisin. Via blogg og bok har AB hengt ut folk over en lav sko i flere år uten at de har fått tilsvarsrett. Vinklingen har vært ensidig, harmdirrende og uten selvrefleksjon. MA, derimot, gjør dette veldig ryddig og med dokumentasjon. Hun forelegger kritikken for AB og gir tilsvarsrett. Jeg er ikke helt enig i siste avsnitt. Jo, hun sendte AB bloggposten og ga henne sjans til å komme med en tilbakemelding. Som jeg leser dialogen videre ber AB en annen om å komme tilbake til MA og kommentere - i tillegg lufter hun dette med tilbakebetaling for denne personen. MA svarer så med en lang harang. Ser altså ikke at hun har fått tilbakemeldingen hun har bedt om - virker som hun ikke venter på denne men publiserer disse mailene prematurt. Så får vi se hva hun virkelig har på AB da. Smis skikkelig med reklame disse dagene mens folk venter i spenning ihvertfall....
Isild Skrevet 26. januar 2020 #6599 Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, Pingrid skrev: Jeg er ikke helt enig i siste avsnitt. Jo, hun sendte AB bloggposten og ga henne sjans til å komme med en tilbakemelding. Som jeg leser dialogen videre ber AB en annen om å komme tilbake til MA og kommentere - i tillegg lufter hun dette med tilbakebetaling for denne personen. MA svarer så med en lang harang. Ser altså ikke at hun har fått tilbakemeldingen hun har bedt om - virker som hun ikke venter på denne men publiserer disse mailene prematurt. Så får vi se hva hun virkelig har på AB da. Smis skikkelig med reklame disse dagene mens folk venter i spenning ihvertfall.... Det er det siste der jeg merker meg også. Så selv om hun var veldig ryddig i "Del1", så er det fort gjort å tenke at hun melker dette litt for egen vinning nå, i og med at "Del2" som hun har skapt mye spenning rundt, drøyer - mens lesertallene er doblet. Mange som venter i spenning på gossip. Det er veldig tydelig at hun har lagt igjen mange hint. Enig i at det er tøft gjort å fortelle hva hun har opplevd med kurset, men det å være redelig rundt det er mest sjarmerende. 11
Gjest Pingrid Skrevet 26. januar 2020 #6600 Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, Isild skrev: Det er det siste der jeg merker meg også. Så selv om hun var veldig ryddig i "Del1", så er det fort gjort å tenke at hun melker dette litt for egen vinning nå, i og med at "Del2" som hun har skapt mye spenning rundt, drøyer - mens lesertallene er doblet. Mange som venter i spenning på gossip. Det er veldig tydelig at hun har lagt igjen mange hint. Enig i at det er tøft gjort å fortelle hva hun har opplevd med kurset, men det å være redelig rundt det er mest sjarmerende. Mm. Jeg syns det var snakk om at hun drev å halte i land noen nye avtaler også nå nyss. Skader sikkert ikke å vise til at hun ligger på topp 10.
Fremhevede innlegg