Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest expatityrkia
7 timer siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor burde hun det?

Hvorfor skal hun ikke få lov til å prioritere slik hun ønsker?

Selcfølgelig skal hun få prioritere som hun ønsker, men skurrer det ikke litt når hun ikke ønsker så mye alenetid med mannen sin? I en tyrkisk landsby, med svigerfamilie, er det intenst. At Mette som er introvert, i tillegg gravid og dårlig, har hatt ork til det livet er meg en gåte. Og jeg reagerer på at hun ikke ønsker mer alenetid med mannen sin som hun ikke har sett på så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lilletyrkia skrev:

Vet ikke, men hun må iallfall ta en blodprøve når hun kommer hjem. Pga bakteriefaren. Jeg var innlagt på sykehus i utlandet som gravid ( ultralyd teller og)  og blodprøven  ble glemt av min fastlege. Så jeg ble behandlet som om jeg hadde mrsa.  Det var full isolasjon da jeg skulle føde. 😆 og frem til de fikk svar på prøven. 

Vil tro at arbeidsplassen krever prøver for å utelukke mrsa, esbl etc. Det gjør iallefall sykehusene. Mulig at det er andre regler i bolig? Hun bør iallefall sjekke før hun stiller på jobb. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, expatityrkia skrev:

Selcfølgelig skal hun få prioritere som hun ønsker, men skurrer det ikke litt når hun ikke ønsker så mye alenetid med mannen sin? I en tyrkisk landsby, med svigerfamilie, er det intenst. At Mette som er introvert, i tillegg gravid og dårlig, har hatt ork til det livet er meg en gåte. Og jeg reagerer på at hun ikke ønsker mer alenetid med mannen sin som hun ikke har sett på så lenge.

Ja det fyrer jo oppunder at hun har fått det hun ønsket, en baby.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli veldig rart at hun alltid velger å svare på det som skrives her inne ,med enten nytt blogginnlegg eller på Snapchat. Følger godt med her inne hvert fall .🤣🤪

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Begynner å bli veldig rart at hun alltid velger å svare på det som skrives her inne ,med enten nytt blogginnlegg eller på Snapchat. Følger godt med her inne hvert fall .🤣🤪

Kan jo tenkes at hun får samme spørsmål direkte på snap og blogg og? Men hun har jo også innrømmet at hun i perioder følger med her ja 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest expatityrkia
1 time siden, Visvas skrev:

Ja det fyrer jo oppunder at hun har fått det hun ønsket, en baby.

Ja for hun har vært her en gang siden, og da prioriterte hun matlaging fremfor alenetid med mannen. Ut av det jeg husker fra tiden med avstandsforhold, var det at man helst ville låse seg inne alene sammen når man endelig møttes igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orios skrev:

Vil tro at arbeidsplassen krever prøver for å utelukke mrsa, esbl etc. Det gjør iallefall sykehusene. Mulig at det er andre regler i bolig? Hun bør iallefall sjekke før hun stiller på jobb

1 time siden, orios skrev:

Vil tro at arbeidsplassen krever prøver for å utelukke mrsa, esbl etc. Det gjør iallefall sykehusene. Mulig at det er andre regler i bolig? Hun bør iallefall sjekke før hun stiller på jobb. 

Det er kun om hun har vært innlagt på sykehus det er et kriterie😊 (jeg jobber på sykehus)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Begynner å bli veldig rart at hun alltid velger å svare på det som skrives her inne ,med enten nytt blogginnlegg eller på Snapchat. Følger godt med her inne hvert fall .🤣🤪

Har jo vært slik lenge. En gang i blant er jo greit liksom, men nå er det hele tiden, og veldig i forsvar i forhold til hva denne turen har kostet. Jeg hadde ikke orket og forklart i øst og vest hva ting koster,  selv om det har blitt kommentert her. Det blir bare en evig runddans, folk reagerer og hun svarer og ballen ruller og ruller. Tror jeg hadde betalt litt mer, for alle disse reisetimene frem og tilbake. Er  jo nesten 2 ekstra dager med mannen, om man snur litt på situasjonen.

Endret av Tildittbeste
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lemmon skrev:

 

Fra FHI sine sider: 

Hvem må teste seg for MRSA?...

  • vært innlagt i helseinstitusjon, eller
  • fått omfattende undersøkelse eller behandling i en helsetjeneste, eller....

men Ultralyd kan nok ikke defineres som omfattende undersøkelse. 
Vil tro at pasientgruppen hun jobber med kan være litt mer utsatt for smitte enn andre, men som sagt vet ikke helt:-) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, orios skrev:

Fra FHI sine sider: 

Hvem må teste seg for MRSA?...

  • vært innlagt i helseinstitusjon, eller
  • fått omfattende undersøkelse eller behandling i en helsetjeneste, eller....

men Ultralyd kan nok ikke defineres som omfattende undersøkelse. 
Vil tro at pasientgruppen hun jobber med kan være litt mer utsatt for smitte enn andre, men som sagt vet ikke helt:-) 

Ok beklager det. Trodde det var uansett så lenge man har vært innom et sykehus. Men sikkert lurt å ta blodprøven uansett  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor burde hun det?

Hvorfor skal hun ikke få lov til å prioritere slik hun ønsker?

Hvorfor hun burde det ? Jo fordi hun sier hun er deprimert. Det hadde jo kanskje hjulpet å slappe mer av og nyte tid med mannen sin.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Begynner å bli veldig rart at hun alltid velger å svare på det som skrives her inne ,med enten nytt blogginnlegg eller på Snapchat. Følger godt med her inne hvert fall .🤣🤪

Jeg er ikke bedre, for hadde det vært skrevet så mye om meg så hadde jeg også fulgt med - særlig siden det er mye spekulasjoner og negativitet. Jeg er ganske så sikkert på at flere hadde gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Hvorfor hun burde det ? Jo fordi hun sier hun er deprimert. Det hadde jo kanskje hjulpet å slappe mer av og nyte tid med mannen sin.  

 

Kanskje hun synes matlaging var avkobling og at det hjalp henne..? 😊 Vi er alle forskjellige. Elsker man å lage mat er det vel ikke så rart om man prioriterer det fremfor å slappe av. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lemmon skrev:

 

Jobber på anestesi og vi behandler det som MRSA til det motsatte er bevist hVis man har vært innom helsevesen, tannlege, ul whatever. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nussepus skrev:

Jobber på anestesi og vi behandler det som MRSA til det motsatte er bevist hVis man har vært innom helsevesen, tannlege, ul whatever. 

Jobber også på sykehus, samme praksis hos oss (selvfølgelig). Men jeg tenker at hun som skal tilbake på jobb i helsesektoren selv bør testes før hun har pasientkontakt? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Nussepus skrev:

Jobber på anestesi og vi behandler det som MRSA til det motsatte er bevist hVis man har vært innom helsevesen, tannlege, ul whatever. 

Nei, dette gjelder ikke om hun har vært på ultralyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lemmon skrev:

Nei, dette gjelder ikke om hun har vært på ultralyd.

Hos oss gjelder det ALLE som har vært innom helsevesenet I andre land uansett hva de har gjort. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemmon skrev:

Nei, dette gjelder ikke om hun har vært på ultralyd.

Det kan jo være forskjellige instrukser fra sted til sted, så med mindre du er ansatt på samme sted som henne så kan du ikke påstå det så bastant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun vært på reise siden i går tidlig...sto vel opp kl.6...og hun er enda ikke hjemme....men, har jo hatt _masse_ opplevelser på de 4 flyplassene hun har vært innom såå...🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...