Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Skrottefar skrev:

42 000 lesere er ikke bra, for det er ikke 42 000 unike lesere pr. uke, for det kan fort være de samme 4-6 000 som leser hver dag, så 42 000 i uka er misvisende, og nei, ikke som regel topp 15......kanskje en 14. eller 15. plass en gang i blant

Ingen bloggere har xxtisen unike lesere i uka. Tror ikke de fleste leser blogger hver dag. Mette sin leser jeg hver dag for den fanger, andre blogger leser jeg på søndager

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden reiser hun en slik melkerute? Skjønner ikke at hun orker. Er det kun for å spare noen kr? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hvorfor i all verden reiser hun en slik melkerute? Skjønner ikke at hun orker. Er det kun for å spare noen kr? 

Har jeg også lurt på. Én ekstra nattevakt ville antakelig betalt mellomlegget til raskeste billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden sluttsummen blir billigere med alle disse stoppene. Hun må garantert kjøpe seg noe på flyplassen når hun er innom så mange steder...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Sjelden sluttsummen blir billigere med alle disse stoppene. Hun må garantert kjøpe seg noe på flyplassen når hun er innom så mange steder...

Og nå skal hun overnatte i London og...

Skjønner ikke reiseruten når man er gravid og deprimert....ikke vits å komme hjem enda mer som slakt når sønn og jobb venter. .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemmon skrev:

42.000 lesere er vel også veldig bra😊 så gøy at du også følger med på topplisten, skrottefar. Og jo, hun ligger som regel på topp 15😊

Dummeste jeg har lest. Hun har definitivt ikke 42000 lesere i uka. Hun har mellom 4000 og 6000 pr døgn. Sannsynligheten for at det er de samme 4-6000 som klikker seg inn også resten av uka er bortimot 100% sikkert. I tillegg et par hundre ekstra de dagene hun smeller til med juks i form av clickbait. Så vil si hun maks har typ 7-8000 lesere pr uke. Maks. Og heldigvis er seriøse firmaer som ønsker å sponse mot reklame ganske oppegående på slike tall. De ser også på helheten ifht andre sosiale media, aktivitet i form av likes og kommentarer. Som kjent kan man lett kjøpe seg både følgere og klikk/trafikk på bloggen. Dera blir slike tall nedjustert. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Cessa74 skrev:

Dummeste jeg har lest. Hun har definitivt ikke 42000 lesere i uka. Hun har mellom 4000 og 6000 pr døgn. Sannsynligheten for at det er de samme 4-6000 som klikker seg inn også resten av uka er bortimot 100% sikkert. I tillegg et par hundre ekstra de dagene hun smeller til med juks i form av clickbait. Så vil si hun maks har typ 7-8000 lesere pr uke. Maks. Og heldigvis er seriøse firmaer som ønsker å sponse mot reklame ganske oppegående på slike tall. De ser også på helheten ifht andre sosiale media, aktivitet i form av likes og kommentarer. Som kjent kan man lett kjøpe seg både følgere og klikk/trafikk på bloggen. Dera blir slike tall nedjustert. 

Som jeg sa, og det med sponsorer og annonsører, den bloggen vil ikke generere verken inntjening eller positiv omdømme spør du meg, men men, hva vet vel jeg hva som foregår oppe i topplokket til de som følger den bloggen og lar seg påvirke 😎

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan huske om hun konfererte med jordmor før reisen? Både mtp såpass strabasiøs reise og opphold/mat hvor nok både bl.a. Listeria og Toxoplamose er mer utbredt enn her. Synes synd på henne nå, hun må jo være totalt utslitt både mentalt og fysisk. Blir nok godt å komme hjem til egen seng. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skrottefar skrev:

Som jeg sa, og det med sponsorer og annonsører, den bloggen vil ikke generere verken inntjening eller positiv omdømme spør du meg, men men, hva vet vel jeg hva som foregår oppe i topplokket til de som følger den bloggen og lar seg påvirke 😎

Foreløpig har det vel kun vært et par "samarbeid" med ellos, sparkjøp og et treningsklærfirma. Sånn typ "90 øre pr klikk" inntjening. Blir ikke store inntekten av sånt. I tillegg skal det betales skatt på det. Så hun er langt unna å kunne leve på bloggen for å si det sånn...

I tillegg må hun skatte av ABIP helgen i Tromsø også -hvor hun skrev om sponset hotellopphold og div. Spons gir jo som kjent ingen penger på konto, kun økte utgifter i form av skatt..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cessa74 skrev:

Foreløpig har det vel kun vært et par "samarbeid" med ellos, sparkjøp og et treningsklærfirma. Sånn typ "90 øre pr klikk" inntjening. Blir ikke store inntekten av sånt. I tillegg skal det betales skatt på det. Så hun er langt unna å kunne leve på bloggen for å si det sånn...

I tillegg må hun skatte av ABIP helgen i Tromsø også -hvor hun skrev om sponset hotellopphold og div. Spons gir jo som kjent ingen penger på konto, kun økte utgifter i form av skatt..

Men er dette i såfall meldt inn til de rette instansene? Det kunne vært interessant å vite :)

Og ja, det som har vært av reklame/spons på den bloggen er ikke noe å skrive hjem om, for de fleste kan få Ellos og SparKjøp med på laget, for disse firmaene har ingen grense for hva de går med på virker det som

Endret av Skrottefar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lemmon skrev:

Han er god i engelsk til å være tyrkisk.

Til å være en sesong-kelner i et turistområde så er han alt annet enn god i engelsk

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skrottefar skrev:

Til å være en sesong-kelner i et turistområde så er han alt annet enn god i engelsk

Jeg har vært i Tyrkia 13 ganger, har aldri opplevd en tyrker som er GOD i engelsk. De serverer, småprater mens man lager drinker og tar betalt. Samme frasene hver gang. Jeg synes H er en av de bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummel34
2 timer siden, Trude4 skrev:

Det er vel svangerskapskvalme og det har ikke noe med bussen å gjøre slik eg har lært i mitt liv i hvertfall 

Hverken det å sitte bak i en buss eller det å sitte og fikle med mobil hjelper på svangerskapskvalme.... hva ville du anbefalt en person med svangerskapskvalme? Sett deg bakerst i bussen, film hvor dårlig du er, småbrekk deg og nesten hyperventiler til kameraet slik du får filmet hvor dårlig du er. Påfør deg selv mest mulig stress og eksponering. Eller ville du sagt; sett deg foran slik at du har oversikt over veien, slik at du har best tilgang til frisk luft. Legg vekk mobilen, ha fokus på egne pust og det å slapp av. Len deg tilbake, hold din kjære i hånd, kanskje prøv med litt kaldt vann. Etter to svangerskap med mye kvalme vet jeg hva jeg ville anbefalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummel34 skrev:

Hverken det å sitte bak i en buss eller det å sitte og fikle med mobil hjelper på svangerskapskvalme.... hva ville du anbefalt en person med svangerskapskvalme? Sett deg bakerst i bussen, film hvor dårlig du er, småbrekk deg og nesten hyperventiler til kameraet slik du får filmet hvor dårlig du er. Påfør deg selv mest mulig stress og eksponering. Eller ville du sagt; sett deg foran slik at du har oversikt over veien, slik at du har best tilgang til frisk luft. Legg vekk mobilen, ha fokus på egne pust og det å slapp av. Len deg tilbake, hold din kjære i hånd, kanskje prøv med litt kaldt vann. Etter to svangerskap med mye kvalme vet jeg hva jeg ville anbefalt. 

Det er neppe noe MA tar til etterretning, for MA gjør hva hun gjør for å få oppmerksomhet, uansett

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, expatityrkia skrev:

Må si hun er tøff som er deprimert, dårlig og i tillegg driver og lager mat til svigerfamilien. Det hadde ikke vært meg. Min erfaring er at gravide behandles som gull her nede, så rart at de lot henne stresse rundt med mat. Men om det har fungert bra for de alle, så er det jo greit. Men burde absolutt prioritert kvalitetstid litt mer. Ikke mye av det når man bor i en landsby. Jeg ville heller valgt alenetid med mannen min, en å imponere svigerfamilien. 

Hvorfor burde hun det?

Hvorfor skal hun ikke få lov til å prioritere slik hun ønsker?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, orios skrev:

Er det noen som kan huske om hun konfererte med jordmor før reisen? Både mtp såpass strabasiøs reise og opphold/mat hvor nok både bl.a. Listeria og Toxoplamose er mer utbredt enn her. Synes synd på henne nå, hun må jo være totalt utslitt både mentalt og fysisk. Blir nok godt å komme hjem til egen seng. 

Vet ikke, men hun må iallfall ta en blodprøve når hun kommer hjem. Pga bakteriefaren. Jeg var innlagt på sykehus i utlandet som gravid ( ultralyd teller og)  og blodprøven  ble glemt av min fastlege. Så jeg ble behandlet som om jeg hadde mrsa.  Det var full isolasjon da jeg skulle føde. 😆 og frem til de fikk svar på prøven. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor burde hun det?

Hvorfor skal hun ikke få lov til å prioritere slik hun ønsker?

Hun sa jo selv at mannen var skuffa over lite tid sammen fordi hun prioriterte matlaging.

Man ikke er en i et ekteskap, men TO. Og begges følelser bør være like viktige. 

Endret av Visvas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor burde hun det?

Hvorfor skal hun ikke få lov til å prioritere slik hun ønsker?

Hun får lov til å prioritere og gjøre hva hun vil. Men Mette klager stadig vekk over konsekvensene av sine valg på bloggen sin. Dette er et diskusjonsforum. Derfor stilles det spørsmål rundt hennes prioriteringer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
12 timer siden, Raggis skrev:

Jeg hadde ikke valgt kvalitetstid, jeg hadde kvalitetsikret maten akkurat som henne. Jeg hadde ikke orket at noen satt ute i sanden og klabbet med en deig, eller stekte kjøtt til meg. Gravid eller ikke. 

Tok en stund før jeg vente meg til village maten og det jeg ser på som litt annerledes hygiene. Men aldri blitt dårlig av å spise der, ei heller barna. Men har valgt å være lite i landsbyen når jeg har vært gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...