Visvas Skrevet 14. november 2019 #4341 Skrevet 14. november 2019 37 minutter siden, expatityrkia skrev: Enten så snakker de köy (landsby) tyrkisk, eller så er det kanskje kurdisk? Har ikke snap så har ikke hørt noe selv. Hørtes ikke ut som hverken køytyrkisk eller kurdisk, nesten litt arabiskaktig med tyrkiske ord innimellom.
AnAngel Skrevet 14. november 2019 #4342 Skrevet 14. november 2019 Ok, så de satser på at han får komme på besøk når han skulle starte sesongarbeid? Som er en del av søknadsdokumentasjon på at han er forpliktet til å komme tilbake til Tyrkia? 6
Tildittbeste Skrevet 14. november 2019 #4343 Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnAngel skrev: Ok, så de satser på at han får komme på besøk når han skulle starte sesongarbeid? Som er en del av søknadsdokumentasjon på at han er forpliktet til å komme tilbake til Tyrkia? Sikkelig godt planlagt. Og om udi også klarer og tenke som mange her inne. Skulle jeg tro det vil bli vansklig å få ja på klagen. 5
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4344 Skrevet 14. november 2019 1 minutt siden, Tildittbeste skrev: Sikkelig godt planlagt. Og om udi også klarer og tenke som mange her inne. Skulle jeg tro det vil bli vansklig å få ja på klagen. Leste at det var så han kunne komme til fødselen. 6 mnd til hun føder, 6 mnd behandlingstid?
Oppland Skrevet 14. november 2019 #4345 Skrevet 14. november 2019 Jeg kjenner ikke reglene, men virker på meg som ganske umulig at han får komme hit i 3 (?) måneder midt i jobbperioden sin. 🤔 13
Tildittbeste Skrevet 14. november 2019 #4346 Skrevet 14. november 2019 6 minutter siden, Oppland skrev: Jeg kjenner ikke reglene, men virker på meg som ganske umulig at han får komme hit i 3 (?) måneder midt i jobbperioden sin. 🤔 Hvertfall når de begrunner med at han skal tilbake til sesong jobben sin. 🤔 10
JaVel Skrevet 14. november 2019 #4347 Skrevet 14. november 2019 1 time siden, Visvas skrev: Hørtes ikke ut som hverken køytyrkisk eller kurdisk, nesten litt arabiskaktig med tyrkiske ord innimellom. Dette var litt interessant. Finnes det mennesker i Tyrkia som snakker arabisk selvom de har bodd i Tyrkia i generasjoner? 2
Skrottefar Skrevet 14. november 2019 #4348 Skrevet 14. november 2019 (endret) 1 time siden, Tildittbeste skrev: Hvertfall når de begrunner med at han skal tilbake til sesong jobben sin. 🤔 Ja, ikke sant, det faller på sin urimelighet hele greia iom at det kan ta 6 måneder med klagebehandlingen, og hadde jeg vært saksbehandler på UDi så hadde jeg bare tenkt, WTF? Next.....for begrunnelsen i det første avslaget var ganske så klar, så at de vil omgjøre vedtaket finner jeg svært lite sannsynlig, og ikke tror jeg at det har så mye å si at de møtte opp på "hjelpekontoret" personlig og at de som hjalp de var så snille og greie og what not Endret 14. november 2019 av Skrottefar 5
Oppland Skrevet 14. november 2019 #4349 Skrevet 14. november 2019 De har vel ikke tenkt seg om denne heller da før de bare sendte en klage. De kom nok på det etter å ha lest her at sesongarbeidet hans og søknad om turen for H til Norge kolliderer. 5
Visvas Skrevet 15. november 2019 #4350 Skrevet 15. november 2019 5 timer siden, Oppland skrev: De har vel ikke tenkt seg om denne heller da før de bare sendte en klage. De kom nok på det etter å ha lest her at sesongarbeidet hans og søknad om turen for H til Norge kolliderer. Og hva med skolen? Vil jo tro at han skal gå den og ta eksamener hvis de har lagt skolen til grunn for at han skal returnere.
Visvas Skrevet 15. november 2019 #4351 Skrevet 15. november 2019 6 timer siden, JaVel skrev: Dette var litt interessant. Finnes det mennesker i Tyrkia som snakker arabisk selvom de har bodd i Tyrkia i generasjoner? Det var bare en tanke fra meg altså, og det hørtes ikke helt arabisk ut heller. Og kanskje en blanding? Men det lever flere folkeslag i Tyrkia uten at jeg vet nok om det til å uttale meg om språk ect.
Gjest expatityrkia Skrevet 15. november 2019 #4352 Skrevet 15. november 2019 10 timer siden, Visvas skrev: Hørtes ikke ut som hverken køytyrkisk eller kurdisk, nesten litt arabiskaktig med tyrkiske ord innimellom. De bor jo nær grensa til Syria, så kansje det er noe derfra som blander seg inn?
Visvas Skrevet 15. november 2019 #4353 Skrevet 15. november 2019 Ja det kan godt være og det er jo slike ting som hadde vært superinteressante å lese om for meg iallefall. Skikkelig villageliv og kulturforskjeller. Love it! Hint hint Mette. Ikke snap etter snap etter snap med norskopplæring. 1
Tildittbeste Skrevet 15. november 2019 #4354 Skrevet 15. november 2019 2 timer siden, Visvas skrev: Og hva med skolen? Vil jo tro at han skal gå den og ta eksamener hvis de har lagt skolen til grunn for at han skal returnere. Nei den har vi ikke tenkt noe mer på...logikken er ikke helt på plass. Hadde de søkt på nytt kunne han kanskje fått ja og kommet på nyåret. Blitt ei stund og så søkt igjen nærmere fødsel..hmm 4
Visvas Skrevet 15. november 2019 #4355 Skrevet 15. november 2019 18 minutter siden, Tildittbeste skrev: Nei den har vi ikke tenkt noe mer på...logikken er ikke helt på plass. Hadde de søkt på nytt kunne han kanskje fått ja og kommet på nyåret. Blitt ei stund og så søkt igjen nærmere fødsel..hmm Ja det er jo mulig å søke om flere innreise på grunnlag av fødsel og (selv om det er vanskelig å få så kan de søke og så er det opp til ambassaden om de får en eller flere innreiser på samme visum), men det ser ut som de har hoppet blindt i dette....igjen. 1
Centimeteren Skrevet 15. november 2019 #4356 Skrevet 15. november 2019 9 minutter siden, Visvas said: Ja det er jo mulig å søke om flere innreise på grunnlag av fødsel og (selv om det er vanskelig å få så kan de søke og så er det opp til ambassaden om de får en eller flere innreiser på samme visum), men det ser ut som de har hoppet blindt i dette....igjen. Har du og mannen vært gjennom søknader også eller bor dere fast i Tyrkia? Helt greit om du ikke vil svare.
Visvas Skrevet 15. november 2019 #4357 Skrevet 15. november 2019 12 minutter siden, Centimeteren skrev: Har du og mannen vært gjennom søknader også eller bor dere fast i Tyrkia? Helt greit om du ikke vil svare. Begge deler. Det er mange av oss 😊
Jodaneida Skrevet 15. november 2019 #4358 Skrevet 15. november 2019 Jøss han er flink med duolingo da, mannen. (snap) 4
Gjest Kritt Skrevet 15. november 2019 #4359 Skrevet 15. november 2019 (endret) 5 minutter siden, Jodaneida skrev: Jøss han er flink med duolingo da, mannen. (snap) Ja, la også merke til det, synes det var overraskende bra. Talent for språk kan komme godt med 👌 Endret 15. november 2019 av Kritt
Lady T Skrevet 15. november 2019 #4360 Skrevet 15. november 2019 24 minutter siden, Jodaneida skrev: Jøss han er flink med duolingo da, mannen. (snap) Legger dere henne til på snap? Ble så usikker når det står «legg til» og ikke «abonner» 🤔 Følte det ble så «privat» å skulle legge henne til da, sammelignet med om det stod «abonner».🤷🏻♀️😅
Fremhevede innlegg